abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221601298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:59 schreef Leandra het volgende:
Maar, kan iemand me uitleggen waarom de afslankbedrijven Ozempic voorschrijven cq leveren, en geen Wegovy?
Klinieken bedoel je? Bijna alles wat ik bekeek heeft een hele range aan producten eigenlijk
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221601330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:59 schreef Leandra het volgende:
Maar, kan iemand me uitleggen waarom de afslankbedrijven Ozempic voorschrijven cq leveren, en geen Wegovy?
Bij wellis kwam er inderdaad ozempic uit bij mij, ik heb zelf gekozen voor Wegovy, omdat de dosering hoger kon.

Geen idee of ik daar gebruik van ga maken, maar voor de zekerheid.
pi_221601428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Edit: Ik heb nu na 8 weken totaal niet de behoefte om mijn dosis te verhogen trouwens. Effect lijkt nog steeds hetzelfde. Op de zondag (ik prik maandag) heb ik een beetje "food noise", vooral als ik moe ben, maar voor de rest is dit dikke prima. Ik snap niet hoe mensen 15mg etc. nodig hebben. Begrijp mij niet verkeerd. Ik zeg niet dat het verkeerd is om dosis te verhogen. Iedereen is natuurlijk anders, maar hoe goed dit al werkt bij mij is het lastig voor te stellen dat sommige mensen 6x sterker nodig hebben om af te vallen.
Iedereen reageert anders op het middel. Ik zit nu, na een jaar op 3,75mg (Mounjaro). Dat is niet omdat ik een goede discipline heb, maar omdat mijn lijf er zo ontzettend goed op reageert. Zo zijn er ook mensen die na 4 weken ophogen naar 5mg, omdat de 2,5mg niks doet. Ja, dan zit je snel op 15mg, denk ik. Op Viva schreef er iemand mee die uiteindelijk wel op 15mg is uitgekomen. Iedereen wil daar liever niet komen, denk ik.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:59:12 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221601604
Hoe zijn jullie uiteindelijk tot een keuze gekomen voor het middel zelf en de aanbieder? Wat gaf de doorslag?
Resistance is futile.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:14:05 #255
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_221601698
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:59 schreef Seven. het volgende:
Hoe zijn jullie uiteindelijk tot een keuze gekomen voor het middel zelf en de aanbieder? Wat gaf de doorslag?
Ik heb hier meegelezen. Ook had ik niet veel begeleiding nodig en wou daar dus niet voor betalen.
Zo ben ik bij Wellis uitgekomen; hulp en begeleiding op aanvraag.
Ook vond ik het fijn dat je semi-verplicht rustig moest opbouwen, van 0,25 naar 0,5 naar 1.

Ik kan mijn abo/levering zelf uitstellen of stopzetten, dat is handig nu ik 2 maanden met 1 pen doe. Zodra het bijna op is kijk ik rond of er ergens korting is, zo niet; bestel ik weer een pen bij Wellis.

Edit; Ozempic. Omdat goedkoper. Mocht ik er niet vatbaar voor zijn kon ik altijd nog overstappen op het duurdere Mounjaro, maar het gaat hier fantastisch op 0,5mg Ozempic O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:21:17 #256
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221601738
Ik kwam Wellis vaak tegen op Facebook.. dat was eigenlijk de eerste en op dat moment de enige aanbieder. Wekenlang daaronder de ervaringen gelezen en gecheckt of dat echte reacties waren.

Vervolgens een vragenlijst ingevuld en Ozempic aangeraden gekregen. Maar ik kon kiezen. Ozempic kende ik van naam de rest niet echt nog. Was ook de op dat moment de goedkoopste na Saxenda.

Dat was in mei 2025 en heeft zijn nut bewezen. 😉

[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 18-08-2026 18:43:41 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:24:22 #257
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_221601762
Ik ben nu een week gestopt met het tracken en wegen van mijn voer. Over 6kg zit ik op mijn streefgewicht, dus ik ga nu ondervinden of het zonder tracken/wegen ook lukt om normale en gezonde porties te nemen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221601854

[ Bericht 100% gewijzigd door Flipperkast_007 op 18-08-2026 18:42:39 ]
pi_221601867
Ik heb meegelezen op Viva. En van daaruit heb ik onderzoek gedaan naar de verschillende middelen. Ik kwam voor mezelf uit op Mounjaro, omdat die op meerdere vlakken werkt en ik dacht dat ik daar het meest bij gebaat was. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik Mounjaro voorgeschreven gekregen.
pi_221602187
Ik koos voor Yazen, je betaald daar 99¤ per maand en de medicatie apart waneer je het nodig hebt. Voor een 5mg pen rond de 250¤ en voor 15mg 450¤. Ik had uitgerekend dat als ik laag in dosering zou blijven dit goedkoper is op jaarbasis.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:42:18 #261
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221602860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:44 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik heb meegelezen op Viva. En van daaruit heb ik onderzoek gedaan naar de verschillende middelen. Ik kwam voor mezelf uit op Mounjaro, omdat die op meerdere vlakken werkt en ik dacht dat ik daar het meest bij gebaat was. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik Mounjaro voorgeschreven gekregen.
Dat gaat makkelijk. Of heb je diabetes type 2 ? Of betaal je het zelf?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:43:24 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221602875
quote:
Hier meegelezen, over Wellis gelezen en bij de Saarpodcast :@ kwam toen ook Wellis voorbij en toen dacht ik: die wordt het.
pi_221603839
quote:
Ik heb bij 3 intake gehad. Goodweigh, wellis en yazen.

Over yazen veel slechte verhalen gehoord, en was duur. 99 euro voor een abonnement en dan kwam je kosten voor de pen er nog bij. Ja ik weet je kan een pen kopen met meer inhoud, maar als je leest dat een pen geopend maar tot 6 weken goed is, ga ik daar gewoon niet aan beginnen. Je spuit het toch in je lijf.

Bij goodweigh en wellis beiden een goed gevoel, alleen bij wellis was de eerste maand goedkoper. Dus vandaar voor wellis gekozen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:54:19 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221603851
Vandaag voelde ik de vloeistof wel prikken bij het inspuiten en had ik ook een druppeltje bloed toen ik de pen eruit haalde. En nu heb ik een blauwe plek. :D
Dat kan dus ook nog verschillen blijkbaar.
pi_221603856
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:54 schreef BE het volgende:
Vandaag voelde ik de vloeistof wel prikken bij het inspuiten en had ik ook een druppeltje bloed toen ik de pen eruit haalde. En nu heb ik een blauwe plek. :D
Dat kan dus ook nog verschillen blijkbaar.
Ik haal de pen een half uur voor het prikken uit de koelkast. Dat schijnt te helpen tegen prikkende vloeistof
pi_221603867
Het is normaal dat een Wegovy-injectie kort een licht prikkend of branderig gevoel geeft. Dit komt meestal door de koude vloeistof, het te snel inspuiten of de gevoeligheid van de huid op de prikplek.

Oorzaken van het prikken

Koude vloeistof: Vloeistof die rechtstreeks uit de koelkast komt, prikt vaker.

Te snelle injectie: Als je de pen te snel indrukt, reageert de huid gevoeliger.

Alcoholresten: Huid ontsmetten met alcohol en niet goed laten opdrogen geeft een prikkend gevoel.

Injectieplaats: De arm of gevoelige plek op de buik is gevoeliger dan het bovenbeen.

Wat je hieraan kunt doen

Op temperatuur laten komen: Haal de pen een halfuur voor gebruik uit de koelkast.

Goed laten drogen: Laat de alcohol op de huid helemaal drogen voor je prikt.

Langzaam spuiten: Duw de knop rustig in.

Wissel van plek: Kies afwisselend je buik, bovenbeen of bovenarm.
pi_221603909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:42 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat gaat makkelijk. Of heb je diabetes type 2 ? Of betaal je het zelf?
Ik ben er vaker geweest om het over mijn gewicht te hebben en we hebben al eerder een dietist-traject gedaan. Ik stond nu op het punt: een operatie of medicatie, waarbij medicatie mijn voorkeur heeft.

Dus of het makkelijk ging, weet ik niet. Ik ben in elk geval blij dat de huisarts mee wilde gaan in mijn wens voor Mounjaro. Ik betaal (uiteraard) zelf. Naast de medicatie ga ik 1x per 6/8 weken naar een dietist.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:50:56 #268
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221604030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 23:10 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Ik ben er vaker geweest om het over mijn gewicht te hebben en we hebben al eerder een dietist-traject gedaan. Ik stond nu op het punt: een operatie of medicatie, waarbij medicatie mijn voorkeur heeft.

Dus of het makkelijk ging, weet ik niet. Ik ben in elk geval blij dat de huisarts mee wilde gaan in mijn wens voor Mounjaro. Ik betaal (uiteraard) zelf. Naast de medicatie ga ik 1x per 6/8 weken naar een dietist.
Dat is zeker fijn :Y Ik hoor ook wel andere verhalen van mensen die juist tegen de huisarts aanlopen.
Ik doe nu een jaar GLI en ik hoop dat ik volgend jaar in aanmerking kom voor afvalmedicatie. (tablet vorm) Injecties zijn voor mij onbetaalbaar.
Maar spannend !! Succes :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 19 augustus 2026 @ 00:04:43 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221604082
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Klinieken bedoel je? Bijna alles wat ik bekeek heeft een hele range aan producten eigenlijk
Ja, ik zie hier verschillende Ozempic gebruikers zonder diabetes, die het off-label voorgeschreven krijgen.

Ik snap dus niet waarom ze überhaupt Ozempic voorschrijven als er Wegovy beschikbaar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221604138
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 00:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ik zie hier verschillende Ozempic gebruikers zonder diabetes, die het off-label voorgeschreven krijgen.

Ik snap dus niet waarom ze überhaupt Ozempic voorschrijven als er Wegovy beschikbaar is.
Wegovy heeft (of gaat vaak naar) een hogere dosering. Waarmee de kosten vaak ook wat hoger zijn dan ozempic.
Tevens is ozempic vaak beter verkrijgbaar.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')