Klinieken bedoel je? Bijna alles wat ik bekeek heeft een hele range aan producten eigenlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:59 schreef Leandra het volgende:
Maar, kan iemand me uitleggen waarom de afslankbedrijven Ozempic voorschrijven cq leveren, en geen Wegovy?
Bij wellis kwam er inderdaad ozempic uit bij mij, ik heb zelf gekozen voor Wegovy, omdat de dosering hoger kon.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:59 schreef Leandra het volgende:
Maar, kan iemand me uitleggen waarom de afslankbedrijven Ozempic voorschrijven cq leveren, en geen Wegovy?
Iedereen reageert anders op het middel. Ik zit nu, na een jaar op 3,75mg (Mounjaro). Dat is niet omdat ik een goede discipline heb, maar omdat mijn lijf er zo ontzettend goed op reageert. Zo zijn er ook mensen die na 4 weken ophogen naar 5mg, omdat de 2,5mg niks doet. Ja, dan zit je snel op 15mg, denk ik. Op Viva schreef er iemand mee die uiteindelijk wel op 15mg is uitgekomen. Iedereen wil daar liever niet komen, denk ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Edit: Ik heb nu na 8 weken totaal niet de behoefte om mijn dosis te verhogen trouwens. Effect lijkt nog steeds hetzelfde. Op de zondag (ik prik maandag) heb ik een beetje "food noise", vooral als ik moe ben, maar voor de rest is dit dikke prima. Ik snap niet hoe mensen 15mg etc. nodig hebben. Begrijp mij niet verkeerd. Ik zeg niet dat het verkeerd is om dosis te verhogen. Iedereen is natuurlijk anders, maar hoe goed dit al werkt bij mij is het lastig voor te stellen dat sommige mensen 6x sterker nodig hebben om af te vallen.
Ik heb hier meegelezen. Ook had ik niet veel begeleiding nodig en wou daar dus niet voor betalen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:59 schreef Seven. het volgende:
Hoe zijn jullie uiteindelijk tot een keuze gekomen voor het middel zelf en de aanbieder? Wat gaf de doorslag?
Dat gaat makkelijk. Of heb je diabetes type 2 ? Of betaal je het zelf?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:44 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik heb meegelezen op Viva. En van daaruit heb ik onderzoek gedaan naar de verschillende middelen. Ik kwam voor mezelf uit op Mounjaro, omdat die op meerdere vlakken werkt en ik dacht dat ik daar het meest bij gebaat was. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik Mounjaro voorgeschreven gekregen.
Hier meegelezen, over Wellis gelezen en bij de Saarpodcastquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:59 schreef Seven. het volgende:
Hoe zijn jullie uiteindelijk tot een keuze gekomen voor het middel zelf en de aanbieder? Wat gaf de doorslag?
Ik heb bij 3 intake gehad. Goodweigh, wellis en yazen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:59 schreef Seven. het volgende:
Ik haal de pen een half uur voor het prikken uit de koelkast. Dat schijnt te helpen tegen prikkende vloeistofquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:54 schreef BE het volgende:
Vandaag voelde ik de vloeistof wel prikken bij het inspuiten en had ik ook een druppeltje bloed toen ik de pen eruit haalde. En nu heb ik een blauwe plek.
Dat kan dus ook nog verschillen blijkbaar.
Ik ben er vaker geweest om het over mijn gewicht te hebben en we hebben al eerder een dietist-traject gedaan. Ik stond nu op het punt: een operatie of medicatie, waarbij medicatie mijn voorkeur heeft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:42 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat gaat makkelijk. Of heb je diabetes type 2 ? Of betaal je het zelf?
Dat is zeker fijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:10 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Ik ben er vaker geweest om het over mijn gewicht te hebben en we hebben al eerder een dietist-traject gedaan. Ik stond nu op het punt: een operatie of medicatie, waarbij medicatie mijn voorkeur heeft.
Dus of het makkelijk ging, weet ik niet. Ik ben in elk geval blij dat de huisarts mee wilde gaan in mijn wens voor Mounjaro. Ik betaal (uiteraard) zelf. Naast de medicatie ga ik 1x per 6/8 weken naar een dietist.
Ja, ik zie hier verschillende Ozempic gebruikers zonder diabetes, die het off-label voorgeschreven krijgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Klinieken bedoel je? Bijna alles wat ik bekeek heeft een hele range aan producten eigenlijk
Wegovy heeft (of gaat vaak naar) een hogere dosering. Waarmee de kosten vaak ook wat hoger zijn dan ozempic.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 00:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik zie hier verschillende Ozempic gebruikers zonder diabetes, die het off-label voorgeschreven krijgen.
Ik snap dus niet waarom ze überhaupt Ozempic voorschrijven als er Wegovy beschikbaar is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |