Die Another Dayquote:Op zondag 12 juli 2026 12:54 schreef beefkeek het volgende:
Is dat niet ‘t plot van de film Geostorm?
quote:Op zondag 12 juli 2026 13:27 schreef Cruzinats het volgende:
Rusland is een prima bondgenoot, maar de woke gekkies slobberen liever aan de besneden pik van de amerikaan.
En dan lopen ze compleet over ons heen. Heel dom van die Ursula om oorlogje te spelen tegen Rusland met de gedachte dat er altijd wel een seniele democraat in het witte huis zal zitten.
Die twee hebben nog daadwerkelijk nut. Het nut van dit ding zie ik niet in.quote:Op zondag 12 juli 2026 14:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
Pleur eens op met al die satellieten. Net als Starlink en Blue Origin. Er is straks geen fatsoenlijke sterrenhemel meer te zien en alles is toegelaten.
Op de tekentafel al aubquote:Op zondag 12 juli 2026 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Werkt dat niet als een loep dan? Dus dat het lokaal behalve heel licht ook ineens bloedheet wordt. Wat een kutplan, lijkt me ook overkill om dit zo te doen om te helpen bij "een zoektocht naar vermiste personen, bouwwerkzaamheden". Wat betreft dat eerste heb je ook niet perse kans op slagen bij daglicht, voor dat tweede hebben we al bouwlampen.
Ik hoop dat het keihard flopt.
Sterker nog, dat zal de belangrijkste reden zijn.quote:Op zondag 12 juli 2026 14:23 schreef Enchanter het volgende:
Zal me niks verbazen als ze dat ding ook voor andere doeleinden gaan gebruiken
Eerste waar ik aan dacht, toen ik het een paar maanden geleden las.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Werkt dat niet als een loep dan? Dus dat het lokaal behalve heel licht ook ineens bloedheet wordt. Wat een kutplan, lijkt me ook overkill om dit zo te doen om te helpen bij "een zoektocht naar vermiste personen, bouwwerkzaamheden". Wat betreft dat eerste heb je ook niet perse kans op slagen bij daglicht, voor dat tweede hebben we al bouwlampen.
Ik hoop dat het keihard flopt.
quote:Op zondag 12 juli 2026 13:31 schreef MMaRsu het volgende:
Dadelijk klapt die uit.. maar krijgen ze hem niet ingeklapt
Ondertussen verlicht die half de aarde
quote:Op zondag 12 juli 2026 14:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sterker nog, dat zal de belangrijkste reden zijn.
De opgegeven redenen (verlichten bouwplaats, zoeken naar vermiste personen) zijn natuurlijk onzin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Reflect_Orbitalquote:By the end of 2025, the company had received more than 260,000 enquiries relating to nighttime illumination for construction projects, public events, search and rescue efforts, military operations, and disaster relief.
quote:The Reflect Orbital concept is reminiscent of using a mirror to reflect sunlight. The company plans to launch a fleet of 4,000 satellites into orbit by 2030.
https://universemagazine.(...)vironmentalists-mad/quote:The idea has already received approval and funding, including a $1.25 million contract from the US Air Force.
quote:
quote:An additional threat is posed by the man-made factor. In the event of a collision with space debris, the mirror could lose control. “You will get a giant beacon that will uncontrollably illuminate the Earth in random regions,” warns astrophysicist Siegfried Eggl.
Als Tifa en Jessie erbij zitten ga ik sowieso bij Avalanche. Is SpaceX dan Shinra?quote:Op zondag 12 juli 2026 18:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit maakt je jaren later FFVII beter begrijpen, misschien hebben wel wel een avalanche nodig.
Hmm zou niet direct space x denken maar zou kunnen wel, sowieso het bedrijf van de OP.quote:Op zondag 12 juli 2026 19:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als Tifa en Jessie erbij zitten ga ik sowieso bij Avalanche. Is SpaceX dan Shinra?
Lokaal bloedheet, lijkt me dat ze dit voor militaire doeleinden gaan gebruiken.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
el licht ook ineens bloedheet wordt. Wat een kutplan, lijkt me ook overkill om dit zo te doen om te helpen bij "een zo
Ik denk het niet. Verticale landbouw met kunstlicht en hydrocultuur lijkt me veel minder omslachtig en is bewezen efficiënt en waterbesparend.quote:
Hoe is deze reactie logisch als je zelf groot fanboy bent van Trump. Zeg je dit met de pik van Trump en zijn MAGA vriendjes in de mond?quote:Op zondag 12 juli 2026 13:27 schreef Cruzinats het volgende:
Rusland is een prima bondgenoot, maar de woke gekkies slobberen liever aan de besneden pik van de amerikaan.
En dan lopen ze compleet over ons heen. Heel dom van die Ursula om oorlogje te spelen tegen Rusland met de gedachte dat er altijd wel een seniele democraat in het witte huis zal zitten.
Dit dus.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:27 schreef Cruzinats het volgende:
Stel hij klapt uit om te gaan spiegelenquote:Op zondag 12 juli 2026 21:57 schreef MoreDakka het volgende:
Die zogenaamde bezwaren slaan natuurlijk nergens op. Of dit ding daadwerkelijk nuttig zal zijn betwijfel ik, maar net doen alsof er een of ander extra risico is vergeleken met elke andere satteliet slaat nergens op.
Nooit meer donkerquote:Op maandag 13 juli 2026 12:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Stel hij klapt uit om te gaan spiegelen
Vervolgens raken ze de communicatie kwijt en kan die niet ingeklapt worden
Nu is er een spiegel 24/7 extra licht op aarde aan het schijnen
Zal vast geen issue zijn
Die spiegels zijn als ik het goed begrijp 18*18 meter of iets in die orde van grootte. Ze gaan in een baan op 600km hoogte vliegen.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zal vast geen issue zijn
Kunnen ze de spiegel niet convergeren?quote:Op maandag 13 juli 2026 13:18 schreef Chillegast het volgende:
Dat licht verstrooit en zal een cirkel van ongeveer 6km doorsnede op aarde verlichten. 18mx18m naar zo een grote cirkel verdunt het licht tot een heel zwak schijnsel, alhoewel Reflect Orbital claimt dat de helderheid ongeveer gelijk is aan het schijnsel van de volle maan.
Over een afstand van minstens 600 en door een verstrooiende dampkring met wisselende hoeveelheden stof en waterdamp? Dan maak je een al best complexe manier om ergens licht te krijgen nog complexer. Ik kan maar heel weinig usecases bedenken waarbij je beter vanuit de ruimte een klein stukje aarde kan verlichten dan vanaf het aardoppervlak. Eigenlijk maar twee: oorlogsgebied waar je lastig een paar lampen heen kan brengen of toepassingen zoals zonnepanelen waarbij je per se zonlicht nodig hebt.quote:
24 /7 solar energiequote:
quote:Op zondag 12 juli 2026 12:52 schreef junkiesietze het volgende:
Een Amerikaans bedrijf mag een satelliet gaan lanceren die spiegels heeft om licht van de zon te reflecteren op plekken op aarde waar het nacht is. Dat moet helpen bij onder meer bouwwerkzaamheden en zoektochten naar vermiste personen.
De satelliet van Reflect Orbital gaat eind dit jaar de lucht in, meldt SpaceNews. Het bedrijf wil testen of de technologie werkt, veilig is en het bedoelde effect heeft. De spiegels moeten een specifiek gebied op aarde verlichten met een bepaald doel, bijvoorbeeld bij een zoektocht naar vermiste personen, bouwwerkzaamheden of op bestaande zonnepanelen.
Het bedrijf wil uiteindelijk tienduizenden van zulke satellieten in een baan om de aarde te brengen en het als dienst aan te bieden. Het is nog onduidelijk wanneer dit precies gebeurt als de test slaagt.
Verstoort dag-nachtritme
Er is veel kritiek op het plan. Critici vrezen onder meer dat de spiegels niet precies genoeg zijn en daardoor het verkeerde gebied verlichten. Bovendien zou de verlichting vanuit de ruimte het dag-nachtritme van dieren en mensen kunnen verstoren.
kan een heel nuttig plan zijn, voor landbouw of solar at nightquote:Reflect Orbital denkt echter groot: oprichter en voormalig SpaceX-ingenieur Ben Nowack wil over twee jaar al duizend spiegelsatellieten in een baan om de aarde hebben en dat aantal uiteindelijk laten oplopen tot 50.000. Voor het kunstmatige zonlicht rekent het bedrijf op termijn minstens 5.000 dollar per uur.
Zon satelliet als hij onbestuurbaar is hoeft maar een paar graden te verdraaien en het licht schijnt niet meer op aarde.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zal vast geen issue zijn
Dat kan AI heel goed uitrekenen en aansturen , als ze zelfs een raket terug kunnen laten landen op en paar cm nauwkeurigquote:Op dinsdag 14 juli 2026 06:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zon satelliet als hij onbestuurbaar is hoeft maar een paar graden te verdraaien en het licht schijnt niet meer op aarde.
Ik geloof er niet echt in dat dit serieus goed kan gaan functioneren.
laser beamquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:33 schreef Chadi het volgende:
Dit is gewoon een militaire satelliet. Straks gaan ze daar zonlicht bundelen en er doelen mee bestoken.
Eindelijk iemand die het benoemt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:33 schreef Chadi het volgende:
Dit is gewoon een militaire satelliet. Straks gaan ze daar zonlicht bundelen en er doelen mee bestoken.
quote:
Straks zetten Russen wel spiegel op dak van tank. hiermee kaatst ie terug..quote:
dan mist iequote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Straks zetten Russen wel spiegel op dak van tank. hiermee kaatst ie terug..
Als de tank die mist, zal hij gewoon een andere satelliet zoals Starlink of Chinese namaak raken.quote:
ok, op 600 km hoogtequote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Als de tank die mist, zal hij gewoon een andere satelliet zoals Starlink of Chinese namaak raken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |