Het kan zijn dat een zwembad dat in zijn eigen huisregels zet, maar dat valt niet onder de wettelijke indentificatieplicht die hierboven genoemd wordt. Die levert namelijk een strafbaar feit op als je je niet kan identificeren, en het niet tonen aan de balie in het zwembad niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, een 12 jarige hoeft zich helemaal niet te legitimeren bij zo'n mislukte kaartjesknipper.
Dat snap ik allemaal wel maar zo'n zwembad kan dat helemaal niet eisen, ook al zetten ze het in de huisregels.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:08 schreef Chillegast het volgende:
Het kan zijn dat een zwembad dat in zijn eigen huisregels zet, maar dat valt niet onder de wettelijke indentificatieplicht die hierboven genoemd wordt. Die levert namelijk een strafbaar feit op als je je niet kan identificeren, en het niet tonen aan de balie in het zwembad niet.
Niet zomaar, maar als er goede gronden voor zijn msg het onder voorwaarden. Huidskleur is geen goede grond, maar als er bijvoorbeeld leeftijdsrestricties zijn mag het. Of als je je hebt misdragen en ze willen je identiteit vaststellen om je een tijdje de toegang te kunnen ontzeggen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar zo'n zwembad kan dat helemaal niet eisen, ook al zetten ze het in de huisregels.
Voor racisten niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:22 schreef Hathor het volgende:
Werkt die racismekaart nou nog steeds joh?
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Activistentaal gebruikt, incident waarschijnlijk verzonnen.
Er is natuurlijk niets mis met patroonherkenning, alleen als het gaat om gekleurde mensen worden we geacht er hysterisch over te doen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:05 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Nou dat is racisme.
God man, ik vind het echt tenenkrommend dat dat tegenwoordig nog uitgelegd moet worden. Voor de mensen die het niet snappen: zijn jullie nou zo dom of vinden jullie racisme eigenlijk wel okay? Even kijken wie zich aangesproken voelen
Vreselijk dat deze termen steeds meer ingeburgerd raken!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Activistentaal gebruikt, incident waarschijnlijk verzonnen.
Daar is een term voor institutioneel racisme.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:36 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niets mis met patroonherkenning, alleen als het gaat om gekleurde mensen worden we geacht er hysterisch over te doen.
Wel, want dan kunnen ze zwaar bewapend terug naar hun eigen land en hebben dan de mogelijkheid om dat land naar eigen wens op te bouwen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies, inclusief een detectiepoort en fouillering. Pistolen, messen en machettes zitten geciviliseerde mensen in deze maatschappij niet op te wachten.
Kwestie van patroonherkenning en realisme. Als men in Zuid-Oost Azië kindersekstoerisme tegen wil gaan loopt er ook niemand te janken over het feit dat men zicht richt op alleenreizende mannen van 25-65 in plaats van tijd te verspillen met het uithoren van backpackende meiden van 22.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar is een term voor institutioneel racisme.
Thom de Graaf was van de Raad van State, die heeft nooit bij het College voor Rechten van de Mens gezeten.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:40 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wees gerust knul, het gaat helemaal goed komen, Thom de Graaf (D66) is immers 'on your side'.
Nee dat is het niet. Dit is patronen herkennen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dus jij zou er niks mis mee vinden als iemand die zich nooit misdraagt om de haverklap overal tussenuit gehaald wordt voor extra controles en ondervragingen, niet omdat ie iets misdaan heeft maar alleen omdat ie niet blank is?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:36 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niets mis met patroonherkenning, alleen als het gaat om gekleurde mensen worden we geacht er hysterisch over te doen.
Klopt en dat is ook ernstig met nare gevolgen voor onschuldige mensen. Het probleem is alleen dat de realiteit is dat de huidige gevolgen van politieke nalatigheid nog veel verwerpelijker zijn, zoals reeds geschetst vernieling, intimidatie, aanranding en verkrachting aan toe. Zo’n zwembad is sterk gelimiteerd in handelen, dan is het niet gek dat ze hiernaar grijpen. Eigenlijk zou je verontwaardiging dan ook gericht moeten zijn richting zowel de politiek als de groep vanwaar deze daders steeds afkomstig zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zelden zo een drogredering gezien. Je suggereert een analogie die er niet is. Ik ga het niet eens uitleggen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:42 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Kwestie van patroonherkenning en realisme. Als men in Zuid-Oost Azië kindersekstoerisme tegen wil gaan loopt er ook niemand te janken over het feit dat men zicht richt op alleenreizende mannen van 25-65 in plaats van tijd te verspillen met het uithoren van backpackende meiden van 22.
Als alleenreizende man richting Pattaya zou ik er geen enkele moeite mee hebben als men mij bij iedere inreis aanvullend zou controleren t.o.v. backpackende meiden van begin twintig.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:52 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dus jij zou er niks mis mee vinden als iemand die zich nooit misdraagt om de haverklap overal tussenuit gehaald wordt voor extra controles en ondervragingen, niet omdat ie iets misdaan heeft maar alleen omdat ie niet blank is?
Begrijp jij dan niet dat het of iedereen zijn ID laten zien of niemand van de 12-jarigen een betere aanpak is?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Klopt en dat is ook ernstig met nare gevolgen voor onschuldige mensen. Het probleem is alleen dat de realiteit is dat de huidige gevolgen van politieke nalatigheid nog veel verwerpelijker zijn, zoals reeds geschetst vernieling, intimidatie, aanranding en verkrachting aan toe. Zo’n zwembad is sterk gelimiteerd in handelen, dan is het niet gek dat ze hiernaar grijpen. Eigenlijk zou je verontwaardiging dan ook gericht moeten zijn richting zowel de politiek als de groep vanwaar deze daders steeds afkomstig zijn.
Of het een kwestie van begrijpen is betwijfel ik. Niets doen is sowieso geen optie, maar voor jou weegt de inbreuk op privacy voor iedereen minder zwaar dan het controleren van de groep waaruit ook de hevige problematiek voortkomt; dat is jouw mening, dat kan, maar dat is niet de enige.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Begrijp jij dan niet dat het of iedereen zijn ID laten zien of niemand van de 12-jarigen een betere aanpak is?
Dat was mijn vraag niet. Zou je het okay vinden als mijn Marokkaanse concullega die verdomd goed meedoet in Nederland, hard werkt, belasting betaalt, werkgelegenheid creëert en niks verkeerds doet om de haverklap apart genomen wordt, zijn id moet laten zien en vragen moet beantwoorden omdat ie niet blank is maar er Noord-Afrikaans uit ziet?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:56 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Als alleenreizende man richting Pattaya zou ik er geen enkele moeite mee hebben als men mij bij iedere inreis aanvullend zou controleren t.o.v. backpackende meiden van begin twintig.
Nogmaals, waarom worden we geacht enkel en alleen moeilijk te doen over patroonherkenning als het mensen met een kleurtje betreft?
Moet een longarts ook doen alsof roken geen riscofactor is op longaandoeningen? Waarom een zwembaduitbater dan wel als het gaat om probleemgedrag?
Ik snap werkelijk niet dat jij dus voorstander bent van het uitpikken van gekleurde 12-jarigen ivm overlast elders bij een zwemkaartje..quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Of het een kwestie van begrijpen is betwijfel ik. Niets doen is sowieso geen optie, maar voor jou weegt de inbreuk op privacy voor iedereen minder zwaar dan het controleren van de groep waaruit ook de hevige problematiek voortkomt; dat is jouw mening, dat kan, maar dat is niet de enige.
Getuige alle extreme recente overlast en dat tot grofweg 70% van de mannelijke Marokkanen op enig moment in hun leven verdacht worden van een misdrijf dan vind ik dat oke ja. En dan mag wmb de verontwaardiging hieromtrent gericht worden tot de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:02 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet. Zou je het okay vinden als mijn Marokkaanse concullega die verdomd goed meedoet in Nederland, hard werkt, belasting betaalt, werkgelegenheid creëert en niks verkeerds doet om de haverklap apart genomen wordt, zijn id moet laten zien en vragen moet beantwoorden omdat ie niet blank is maar er Noord-Afrikaans uit ziet?
Gewoon ja of nee.
En kom niet aan met die onzinnige vergelijkingen met roken en longaandoeningen. We hebben het over mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |