abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221304672
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Je moet eens weten hoeveel racisme in Turkije is. Maar dat is niet zo gek met al dat landjepik in het verleden.
Wijzen dat het elders nog erger is maakt het niet goed.
pi_221304684
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:02 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dat was mijn vraag niet. Zou je het okay vinden als mijn Marokkaanse concullega die verdomd goed meedoet in Nederland, hard werkt, belasting betaalt, werkgelegenheid creëert en niks verkeerds doet om de haverklap apart genomen wordt, zijn id moet laten zien en vragen moet beantwoorden omdat ie niet blank is maar er Noord-Afrikaans uit ziet?

Gewoon ja of nee.

En kom niet aan met die onzinnige vergelijkingen met roken en longaandoeningen. We hebben het over mensen.
Er is geheel niets mis met het toepassen van patroonherkenning als het gaat om zaken zoals overlastpreventie.

Het is niet de schuld van een zwembaduitbater dat mannen en jongens met een kleurtje extreem veel vaker overlast veroorzaken dan andere groepen.
pi_221304692
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wijzen dat het elders nog erger is maakt het niet goed.
Ontkennen dat het elders erger is en denken dat het alleen hier voorkomt is het allerergst.
Corporate translator
pi_221304696
Christus te paard. Users die van elk nieuwsbericht iets moeten vinden en dan in een bepaalde richting is doodvermoeiend. Je zal maar geen andere bezigheden hebben....
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 11 juli 2026 @ 18:09:15 #55
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221304703
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik snap werkelijk niet dat jij dus voorstander bent van het uitpikken van gekleurde 12-jarigen ivm overlast elders bij een zwemkaartje.. :?
Ik ga niet mee in dit geveinsde onvermogen dit te begrijpen gevolgd door een belachelijke bagatellisatie. Als je niet normaal een discussie wil voeren bekijk je het maar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221304711
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Ontkennen dat het elders erger is en denken dat het alleen hier voorkomt is het allerergst.
En de hele oorzaak/reden dat het zwembad dit (terecht) doet wordt weer vakkundig verzwegen :')
pi_221304713
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 16:47 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Tegenaangifte tegen wie precies?
Inderdaad , dom gelul wederom
  zaterdag 11 juli 2026 @ 18:11:06 #58
459912 FlippingCoin
pi_221304715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:08 schreef Bart2002 het volgende:
Christus te paard. Users die van elk nieuwsbericht iets moeten vinden en dan in een bepaalde richting is doodvermoeiend. Je zal maar geen andere bezigheden hebben....
Jij had dus het heldere idee om in het nieuwsforum van een discussieforum te gaan klagen dat mensen wat vinden van een nieuwsartikel aldaar geplaatst.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Moderator zaterdag 11 juli 2026 @ 18:11:41 #59
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221304720
quote:

[..]
Dat was mijn vraag niet. Zou je het okay vinden als mijn Marokkaanse concullega die verdomd goed meedoet in Nederland, hard werkt, belasting betaalt, werkgelegenheid creëert en niks verkeerds doet om de haverklap apart genomen wordt, zijn id moet laten zien en vragen moet beantwoorden omdat ie niet blank is maar er Noord-Afrikaans uit ziet?

Gewoon ja of nee.

En kom niet aan met die onzinnige vergelijkingen met roken en longaandoeningen. We hebben het over mensen.
Bij volwassen mannen die zich normaal gedragen zou ik dat erg vreemd vinden. bij het gemiddelde gespuis wat zich in zwembaden ophoud ligt dat iets anders m.i.
- vmi voor intimi -
pi_221304722
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jij had dus het heldere idee om in het nieuwsforum van een discussieforum te gaan klagen dat mensen wat vinden van een nieuwsartikel aldaar geplaatst.
Moest lachen.
pi_221304733
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee maar dat oeverloze geoudehoer over niks. Het lijkt Tweakers wel.

Dit "nieuwsbericht" gaat toch helemaal nergens over. Om dan net als op Nu.nl 7 delen vol te gaan lullen.Ik zie het wel gebeuren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221304736
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik ga niet mee in dit geveinsde onvermogen dit te begrijpen gevolgd door een belachelijke bagatellisatie. Als je niet normaal een discussie wil voeren bekijk je het maar.
Waar slaat dit nu weer op? Het gaat in dit voorbeeld om een jochie van 12 jaar, zie jij het verschil niet? En dan beginnen over de privacywet, manoman.
pi_221304743
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Getuige alle extreme recente overlast en dat tot grofweg 70% van de mannelijke Marokkanen
op enig moment in hun leven verdacht worden van een misdrijf dan vind ik dat oke ja. En dan mag wmb de verontwaardiging hieromtrent gericht worden tot de Marokkaanse gemeenschap.
Mensen moet je beoordelen op hun daden, niet op andermans daden. Hoe kun je van iemand verwachten dat ie gewoon normaal meedraait in de maatschappij als je hem voortdurend met argwaan en bijna als tweederangs burger behandelt?
pi_221304752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:07 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Er is geheel niets mis met het toepassen van patroonherkenning als het gaat om zaken zoals overlastpreventie.

Het is niet de schuld van een zwembaduitbater dat mannen en jongens met een kleurtje extreem veel vaker overlast veroorzaken dan andere groepen.
Je geeft opnieuw geen antwoord. Mag ik daaruit afleiden dat je racisme eigenlijk wel prima vindt?
  zaterdag 11 juli 2026 @ 18:17:05 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221304766
quote:
13s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 16:06 schreef Edding345 het volgende:
Het koloniale gedachtegoed is in dit topic nog goed te zien
Hmm.

Heb je hier een paar voorbeelden van?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 16:46 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Ik vind het meest schokkende hier nog wel dat HowardRoark gelooft dat het College voor de Rechten van de Mens het over iets soortgelijks als hondenrassen heeft

Racisme is niet een apart juridisch begrip maar valt
onder discriminatie. In de AWGB, waar het hier over gaat wordt dat discriminatie op grond van ras genoemd. Dat is dus een in de wet opgenomen juridisch begrip en daarmee correct taalgebruik voor het College. Wie bekend is met de wet weet dan wat er bedoeld wordt. "Haha kijk eens hoe dom het College is" is dus op zichzelf een domme opmerking. Mijn pubers zouden zelfs zeggen: mokerdom.

Oh ja Chillegast? Wat bedoelen ze dan met discriminatie op grond van ras?

Nou lieve lezertjes, in juridische zin (dus niet onder hondenfokkers) wordt daarmee bedoeld: ongeoorloofd onderscheid op grond van etniciteit, afkomst, huidskleur en andere uiterlijke kenmerken, of taal.

Bronnetje hebben? Komt ie: https://fra.europa.eu/nl/(...)e-behandeling-awgb-0
Dat sluit toch exact aan bij wat ik zeg? Als mensen stellen dat er gediscrimineerd kan worden op basis van 'ras', moet je als premise hebben dat er dus 'rassen' bestaan onder de mens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 11 juli 2026 @ 18:17:31 #66
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221304769
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waar slaat dit nu weer op? Het gaat in dit voorbeeld om een jochie van 12 jaar, zie jij het verschil niet?
Luister maat. ik ben 47. Toen ik 12/13 was en je ging naar het buitenbad keek je altijd eerst hoeveel Marokkanen er lagen. Meer dan 3-4 groepen? Tijd om te gaan midgetgolven. Klinkt lullig maar zo was het wel.

Dus om te doen alsof het selectiebeleid uit de lucht komt vallen vind ik wat naief. Wel gek dat ze 1-tje uitpikken. Doe dat met een hele groep.
- vmi voor intimi -
pi_221304771
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:15 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Je geeft opnieuw geen antwoord. Mag ik daaruit afleiden dat je racisme eigenlijk wel prima vindt?
Patroonherkenning is altijd prima. Op Schiphol controleren ze vluchten uit Colombia ook strenger dan vluchten uit Japan, niets mis mee natuurlijk.
pi_221304781
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:17 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Luister maat. ik ben 47. Toen ik 12/13 was en je ging naar het buitenbad keek je altijd eerst hoeveel Marokkanen er lagen. Meer dan 3-4 groepen? Tijd om te gaan midgetgolven. Klinkt lullig maar zo was het wel.

Dus om te doen alsof het selectiebeleid uit de lucht komt vallen vind ik wat naief. Wel gek dat ze 1-tje uitpikken. Doe dat met een hele groep.
Nou maat, daar zeg je het toch zelf, controleer iedereen of niemand.
  zaterdag 11 juli 2026 @ 18:20:01 #69
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221304783
quote:

[..]

Gewoon ja of nee.

Ik denk ook dat het uiterlijke kenmerken zijn, anders dan huidskleur, die hier aan ten grondslag liggen. Zo werken er op mijn dagbesteding meerdere Marokkanen waar ik mijn hand voor in het vuur zou steken, maar tegelijkertijd loopt er een Nederlander die ik nog niet eens aan zou kijken. Andersom genoeg Nederlanders die ik aan zou kijken waar ik ook bepaalde personen van Marokkaanse komaf niet zou aankijken. Ik kan me voorstellen dat je eerder geneigd bent te controleren bij een onfris figuur en dat dit niet zozeer te maken heeft met huidskleur of afkomst.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  Moderator zaterdag 11 juli 2026 @ 18:20:09 #70
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221304785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
dat zei ik in mijn eerste post al :P
- vmi voor intimi -
pi_221304793
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En de hele oorzaak/reden dat het zwembad dit (terecht) doet wordt weer vakkundig verzwegen :')
quote:
Maar het College vindt de verklaring van de baliemedewerker dat zij zowel witte kinderen als kinderen van kleur controleerde onvoldoende om het vermoeden van discriminatie weg te nemen.
ID-controle bij blanke kinderen: normaal
ID-controle bij gekleurde kinderen: RACISME
Corporate translator
pi_221304795
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 16:47 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Tegenaangifte tegen wie precies?
Tegen het college
pi_221304796
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waarom zou je dwangmatig moeten doen alsof de kinderen van de lokale Chinees evenveel risico vormen op overlast als Marokkaanse of Caribische jeugd?
  zaterdag 11 juli 2026 @ 18:22:33 #74
459912 FlippingCoin
pi_221304803
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:14 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Mensen moet je beoordelen op hun daden, niet op andermans daden. Hoe kun je van iemand verwachten dat ie gewoon normaal meedraait in de maatschappij als je hem voortdurend met argwaan en bijna als tweederangs burger behandelt?
Ten eerste draai je de zaken om, ze draaien niet normaal mee dáárom worden ze daarop aangekeken. Ten tweede klinkt dat leuk maar je mag ook wel eens wat meer stilstaan bij de vele slachtoffers, mensen als een vrolijke voetbalsupporter die met een kettingslot op zijn hoofd wordt geslagen omdat die buiten komt na het spelen van het Marokkaanse elftal.
pi_221304807
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 18:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat sluit toch exact aan bij wat ik zeg? Als mensen stellen dat er gediscrimineerd kan worden op basis van 'ras', moet je als premise hebben dat er dus 'rassen' bestaan onder de mens.
Je moet gewoon kijken wat er in de wet staat. Het College heeft met de wet te maken, niet met een biologieboek of een kynologische vereniging. In de AWGB staat het woord ras genoemd. Dus als je het over de AWGB hebt moet je kijken wat het woord ras in juridische zin betekent, niet in biologische zin en ook niet wat het voor hondenfokkers betekent. Jouw geouwehoer dat rassen onder mensen niet bestaan zoals onder honden is helemaal niet relevant. Daar zegt de wet niks over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')