Ik zie dat niet staan.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Een vechtpartij is in beginsel strafbaar, net als dat het maken van dit soort afbeeldingen dat zijn. Precies wat de rechter bedoelde te zeggen.
Ja sorry, maar als je de context van de uitspraak die de rechter (terloops) heeft gedaan over mogelijke strafbaarheid in zijn geheel niet begrijpt dan houdt het wel redelijk op.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie dat niet staan.
Citeer eens wat de rechter zegt over een vechtpartij.
Als je op zoek bent naar Thijsje (niet per se vervelend) of Jan Julius moet je op het gymnasium zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou ik ook van school flikkeren
Hoe moet zoiemand nog les geven aan zo'n kutkind?
Ik zie niet in waarom je een vechtpartij erbij haalt.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja sorry, maar als je de context van de uitspraak die de rechter (terloops) heeft gedaan over mogelijke strafbaarheid in zijn geheel niet begrijpt dan houdt het wel redelijk op.
Nee, dat vermoeden had ik al.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je een vechtpartij erbij haalt.
Dat wordt nablijven dan. En zonder TikTok naar bed!quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:10 schreef pmponer het volgende:
[..]
Zeker, maar het kan niet zo zijn dat "men" ongestraft met strafbare zaken weg komt.
En vervolgens negeer je de rest..quote:
Ik heb liever niet dat mijn leerlingen racistische filmpjes maken van mijn leerkrachten en die online zettenquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:17 schreef Horzula het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar Thijsje (niet per se vervelend) of Jan Julius moet je op het gymnasium zijn.
Of heb je liever een paar onwillige VMBO leerlingen? Gymnasiasten begrijpen vaak nog wat ze verkeerd doen voor ze een strafblad hebben van drie kantjes.
Ach, het is te vergelijken met een vechtpartijtje op het schoolplein.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb liever niet dat mijn leerlingen racistische filmpjes maken van mijn leerkrachten en die online zetten
Denk je dat leerkrachten op het VMBO wél veilig zijn?quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb liever niet dat mijn leerlingen racistische filmpjes maken van mijn leerkrachten en die online zetten
Het is gymnastenquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:17 schreef Horzula het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar Thijsje (niet per se vervelend) of Jan Julius moet je op het gymnasium zijn.
Of heb je liever een paar onwillige VMBO leerlingen? Gymnasiasten begrijpen vaak nog wat ze verkeerd doen voor ze een strafblad hebben van drie kantjes.
Ik weet niet hoe de school dit op had moeten lossen, noch weet ik hoe de betreffende docente het zelf ervaren heeft.
Het was wel beter geweest als de ouders en de school één lijn hadden getrokken.
Op het V(MBO) staat meer dan eens niet geheel toevallig een metaaldetector bij de ingang. Dus wellicht zijn die voor sommige zaken wel degelijk veiliger.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:34 schreef Horzula het volgende:
[..]
Denk je dat leerkrachten op het VMBO wél veilig zijn?
Een gymnast is wat anders, @Sunshine1982quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is gymnastenWel leuk gevonden overigens.
Ohh sorry je hebt gelijk zie ikIk zit allerlei dingen door elkaar te halen
![]()
Omdat de rechter zich slechts hoefde te buigen of het kind terecht van school is gestuurd of nietquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
En vervolgens negeer je de rest..
Anyway, iemand doodschieten op school is ook strafbaar.
Zo kun je er van alles bij halen.
De rechter heeft het niet genoemd.
Ik weetquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:38 schreef Horzula het volgende:
[..]
Een gymnast is wat anders, @:Sunshine1982
Blanke authoriteitsfiguren zijn als de dood voor racist te worden uitgemaakt, dan krijg je dit soort bokkesprongen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat de rechter zich slechts hoefde te buigen of het kind terecht van school is gestuurd of niet
Dat hij/zij zich daarna nog kort het kind heeft aangesproken en tussen neus en lippen door heeft gezegd dat het zelfs strafbaar is wat hij heeft gedaan kan je over heel veel dingen zeggen.
Anyway, ik ben maar al te blij dat wij geen mogelijkheid hadden om met een paar klikken en een simpel promptje levensechte filmpjes te maken vroeger op de middelbare school als ik bekijk hoe vervelend we toen waren naar leerkrachten. Overdreven reactie van de school vooral
Waar heb je het overquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:34 schreef Horzula het volgende:
[..]
Denk je dat leerkrachten op het VMBO wél veilig zijn?
Wil ik ook niet maar zolang ze niet met de leerkrachten gaan knokken vind ik het niet vergelijkbaarquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, het is te vergelijken met een vechtpartijtje op het schoolplein.
Nee, natuurlijk moet dat niet. Dat zijn 2 verschillende strafbare feiten met 2 verschillende strafmaten, waarvan jouw voorbeeld in principe niet altijd strafbaar is (vanaf volgend jaar wel)quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:58 schreef Horzula het volgende:
[..]
Hij is 13!
Ze moeten hem gewoon net zo behandelen als een leerling die een blanke docente in AI als prostituée heeft afgebeeld.
Een goede school weet dit soort drama juist onder de pet te houden.
Of in groepjes.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kinderen worden niet racistisch geboren, die pikken dat ergens op. Zal me niks verbazen als dat thuis is als je ziet hoe de ouders hier op reageren.
Sommige zaken in ons mooie Koninkrijk zullen voor jou denk ik wel altijd ondoorgrondelijk blijven, @Mikeytt.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk moet dat niet. Dat zijn 2 verschillende strafbare feiten met 2 verschillende strafmaten, waarvan jouw voorbeeld in principe niet altijd strafbaar is (vanaf volgend jaar wel)
Waarom we dat hetzelfde moeten behandelen is mij een raadsel.
Slecht plan. Dan zit je er nog twee jaar aan vast, met alle ongewenste consternatie van dien.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:54 schreef TweedeKlum het volgende:
Gewoon twee keer laten doubleren, kan je hem alsnog eruit trappen, er valt weinig meer aan te redden, ook aan zijn ouders niet.
Ook nog slecht gedrag goedpraten....quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat de rechter zich slechts hoefde te buigen of het kind terecht van school is gestuurd of niet
Dat hij/zij zich daarna nog kort het kind heeft aangesproken en tussen neus en lippen door heeft gezegd dat het zelfs strafbaar is wat hij heeft gedaan kan je over heel veel dingen zeggen.
Anyway, ik ben maar al te blij dat wij geen mogelijkheid hadden om met een paar klikken en een simpel promptje levensechte filmpjes te maken vroeger op de middelbare school als ik bekijk hoe vervelend we toen waren naar leerkrachten. Overdreven reactie van de school vooral
Dat kind moet ook van school getrapt worden en niet met een mantel worden bedekt.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:58 schreef Horzula het volgende:
[..]
Hij is 13!
Ze moeten hem gewoon net zo behandelen als een leerling die een blanke docente in AI als prostituée heeft afgebeeld.
Een goede school weet dit soort drama juist onder de pet te houden.
Als we voor dit soort futiliteiten al kinderen van school af gaan sturen is het einde zoekquote:Op donderdag 9 juli 2026 11:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook nog slecht gedrag goedpraten....
Scholen moeten juist harder optreden tegen dat soort ongein.
Klopt, de oude school gaat dan actief op zoek naar een oplossing.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Als we voor dit soort futiliteiten al kinderen van school af gaan sturen is het einde zoek
Het is niet dat ze dan opeens niet meer naar school hoeven ofzo
Deze rechter gaat helemaal niet over de strafbaarheid.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:36 schreef Lothiriel het volgende:
Het is strafbaar, dus draaien we de enige straf die je als 13 jarige kan krijgen, gewoon lekker terug!
Je verzint het niet![]()
Waarschijnlijk niet, die Amerikaanse stereotypen van katoenplukkers zijn meegekomen met de all whites are racist campagne van de 2010s.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:11 schreef Hathor het volgende:
Als een 13 jarige dat soort denkbeelden heeft, heeft hij dat wss van thuis meegekregen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |