Dat klinkt eigenlijk best goed. Al zal dat de reden zijn geweest om hem te kopen in de verre zandbak.quote:Op zondag 12 juli 2026 20:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Heeft wel prima statistieken hoor. Bij Benfica 7 goals in 430 minuten (lol).
Slechts 77% efficiënterquote:Op zondag 12 juli 2026 20:57 schreef CR7 het volgende:
[..]
Tengstedt niet veel minder. Die had 6 g/a in 650 minuten bij Benfica.
En 5x zo goedkoop. Hij is echt heel matig. Een toptalent van Benfica gaat voor 70/80 miljoen naar een Europese topclub. Niet voor 40 miljoen naar een veteranencompetitie.quote:
Ik 'm verder niet maar ik weet wel dat 6 op 650 minuten niet bijna gelijk is aan 7 op 430 minuten.quote:Op zondag 12 juli 2026 21:16 schreef CR7 het volgende:
[..]
En 5x zo goedkoop. Hij is echt heel matig. Een toptalent van Benfica gaat voor 70/80 miljoen naar een Europese topclub. Niet voor 40 miljoen naar een veteranencompetitie.
Maar wees er vooral blij mee zou ik zeggen.
Hoeveel minuten heb je hem zien spelen?quote:Op zondag 12 juli 2026 21:16 schreef CR7 het volgende:
[..]
En 5x zo goedkoop. Hij is echt heel matig. Een toptalent van Benfica gaat voor 70/80 miljoen naar een Europese topclub. Niet voor 40 miljoen naar een veteranencompetitie.
Maar wees er vooral blij mee zou ik zeggen.
Gaat er niet om. Gaat erom dat met dezelfde redenatie andere spelers worden afgeserveerd.quote:Op zondag 12 juli 2026 21:21 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik 'm verder niet maar ik weet wel dat 6 op 650 minuten niet bijna gelijk is aan 7 op 430 minuten.
Sowieso welke dabiel bedenkt het om 26 miljoen neer te leggen voor een Braziliaan in SA, sowieso dus al een jongen die op jonge leeftijd lekker binnen gaat lopen, waarom besteed je niet 8-10 miljoen aan een nederlands talent bij een subtopper zoals eagles, twente, nec, sparta, loop je stuk minder risico.quote:Op zondag 12 juli 2026 21:24 schreef CR7 het volgende:
[..]
Gaat er niet om. Gaat erom dat met dezelfde redenatie andere spelers worden afgeserveerd.
Of is een moyenne van 1 op 108 minuten voor een 2e spits slecht?
Tengstedt kan er overigens geen reet van. Net als deze Braziliaan. Die staat er bekend om de bloemetjes nogal vaak buiten te zetten. Die gaat zich wel vermaken in Amsterdam.
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 12 juli 2026 21:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoeveel minuten heb je hem zien spelen?
Tja eens, maar Jordi is vooral bezig met een wedstrijdje ver plassen. En dan vooral met zichzelf denk ik.quote:Op zondag 12 juli 2026 21:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sowieso welke dabiel bedenkt het om 26 miljoen neer te leggen voor een Braziliaan in SA, sowieso dus al een jongen die op jonge leeftijd lekker binnen gaat lopen, waarom besteed je niet 8-10 miljoen aan een nederlands talent bij een subtopper zoals eagles, twente, nec, sparta, loop je stuk minder risico.
Vorige post 25m, nu 26m, wordt het in de volgende 30m terwijl het laatste nieuws is dat het om 17,5 gaat?quote:Op zondag 12 juli 2026 21:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sowieso welke dabiel bedenkt het om 26 miljoen neer te leggen voor een Braziliaan in SA, sowieso dus al een jongen die op jonge leeftijd lekker binnen gaat lopen, waarom besteed je niet 8-10 miljoen aan een nederlands talent bij een subtopper zoals eagles, twente, nec, sparta, loop je stuk minder risico.
Een technisch directeur hoeft geen topvoetballer te zijn geweest. Dat waren Marcel Brands, Martin van Geel, Leo Beenhakker, Max Huiberts, etc. toch ook allemaal niet?quote:Op zondag 12 juli 2026 21:08 schreef raptorix het volgende:
maar als voetballer bijzonder weinig neergezet kon nauwelijke een duel aan, kon geen bal over 30 meter passen en kwam met allerlei gevatte teksten semi intellectueel over.
Of hij ziet juist in dat zo’n spelletje bij Jordi niet werkt..quote:Op zondag 12 juli 2026 22:13 schreef TheVulture het volgende:
Het is veel geld maar op basis van statistieken lijkt dit een prima aankoop.
Zag vanavond trouwens ook het bommetje van Hugo Borst voorbij komen dat Bounida mogelijk hetzelfde eisenpakket als Steur op de tafel heeft gegooid. Aangezien ze zo close zijn en hij laatst nog met nummer 8 Steur op zijn shirt aan het trainen was kan dat zomaar de volgende exit worden. Ergens ook wel prima dan mocht het gebeuren...
Bounida is toch gewoon het zoveelste omhooggevallen straatvoetballertje dat na 3 leuke balcontacten in de eredivisie denkt wel mee te kunnen met de grote jongens in Europa. Lekker laten gaan als ie amok gaat maken.quote:Op zondag 12 juli 2026 22:13 schreef TheVulture het volgende:
Het is veel geld maar op basis van statistieken lijkt dit een prima aankoop.
Zag vanavond trouwens ook het bommetje van Hugo Borst voorbij komen dat Bounida mogelijk hetzelfde eisenpakket als Steur op de tafel heeft gegooid. Aangezien ze zo close zijn en hij laatst nog met nummer 8 Steur op zijn shirt aan het trainen was kan dat zomaar de volgende exit worden. Ergens ook wel prima dan mocht het gebeuren...
Eens hoor, wel een beetje klaar met die nieuwe generatie voetballers die na twee goede potjes al denken gearriveerde vedettes te zijnquote:Op zondag 12 juli 2026 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bounida is toch gewoon het zoveelste omhooggevallen straatvoetballertje dat na 3 leuke balcontacten in de eredivisie denkt wel mee te kunnen met de grote jongens in Europa. Lekker laten gaan als ie amok gaat maken.
Ajax kan dat natuurlijk gewoon betalen, het is meer hoe verantwoord je het vindt als directie. Zulk soort bedragen worden over meerdere jaren betaald en dan moet je hopen dat je dat in de ajren daarna weer rond maakt met uitgaande transfers en champions league deelnames etc.quote:Op maandag 13 juli 2026 00:09 schreef Middelpunt het volgende:
Hoe komt Ajax opeens aan al dat geld, zonder CL deelname?
Ik kan me echt geen enkele speler in NL voor de geest halen die je voor 10 miljoen kunt halen en die iets toevoegt aan Ajax.quote:Op zondag 12 juli 2026 21:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
waarom besteed je niet 8-10 miljoen aan een nederlands talent bij een subtopper zoals eagles, twente, nec, sparta, loop je stuk minder risico.
Middellange termijn risico's nemen. Cruijff is natuurlijk wel bekend met het too big to fail principe bij Barça, al werkt dat in Nederland net ff anders.quote:Op maandag 13 juli 2026 00:09 schreef Middelpunt het volgende:
We blijven Joden. Die hebben altijd geld.quote:Op maandag 13 juli 2026 00:09 schreef Middelpunt het volgende:
Vooral zonde dat Ajax die Hongaar gratis heeft laten gaan naar AZ. Die heeft 2x het talent van deze Braziliaan.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me echt geen enkele speler in NL voor de geest halen die je voor 10 miljoen kunt halen en die iets toevoegt aan Ajax.
Dit is het hele probleem hé. De tijd dat je de leuke spelers voor dat bedrag op kunt halen bij dergelijke clubs is voorbij. Nu kan je gewoon even 17 miljoen betalen voor een Mats Rots (Wie? precies) en 25 voor Sano van fucking NEC. Ja, dan koopt geen enkele Nederlandse topclub natuurlijk ooit nog een speler van de subtop/middenmoot.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me echt geen enkele speler in NL voor de geest halen die je voor 10 miljoen kunt halen en die iets toevoegt aan Ajax.
Stukje Klarnaquote:Op maandag 13 juli 2026 00:09 schreef Middelpunt het volgende:
Taylor verkocht: 17 miljoen (Lazio Roma)quote:Op maandag 13 juli 2026 00:09 schreef Middelpunt het volgende:
Net als voorgaande TD's, veel risico dus. Als men weer geen CL haalt (en die kans is erg groot) dan is het volgend jaar weer bezuinigen.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Taylor verkocht: 17 miljoen (Lazio Roma)
Brobbey verkocht: 20 miljoen (Sunderland)
Hato verkocht: 44 miljoen (Chelsea)
Akpom verkocht: 10 miljoen (Ipswich Town)
Steur verkocht: 25 miljoen (Newcastle United).
De eerste drie waren afgelopen seizoen al verkocht maar niet al dat geld was al uitgegeven.
Veel risico is ook relatief. Je hebt honderden miljoenen eigen vermogen. Die tientallen miljoenen verlies zijn niet leuk maar wel op te vangen. Het probleem is ook niet zo zeer 20-25 miljoen euro betalen voor een speler. Die schrijf je in vier/vijf jaar af. Vijf miljoen per jaar dat is te overzien. Het probleem is dat men gigantische salarissen gaf aan spelers die dat niet waard waren.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Net als voorgaande TD's, veel risico dus. Als men weer geen CL haalt (en die kans is erg groot) dan is het volgend jaar weer bezuinigen.
En dat zegt watquote:
Dat de bezittingen meer dan tweehonderd miljoen euro waard zijn dan de schulden. Stel Ajax zou naar de bank gaan voor 150 miljoen euro dan heb je het eigen vermogen van PSV.quote:
Juist.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:16 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat de bezittingen meer dan tweehonderd miljoen euro waard zijn dan de schulden.
Als jouw dak lek is en je hebt anderhalve ton overwaarde dan leent iedere bank ter wereld je die vijfentwintig ruggen wel.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Juist.
Dat zegt niet dat er een bankrekening is met zoveel geld erop waarmee je spelers kopen kan.
Zit nogal een verschil tussen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Wotte op 13-07-2026 13:30:25 ]
Op zijn minst een rare vergelijking ..............quote:Op maandag 13 juli 2026 13:18 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als jouw dak lek is en je hebt anderhalve ton overwaarde dan leent iedere bank ter wereld je die vijfentwintig ruggen wel.
Daarnaast tik je transfers niet in een keer af.
Nee het principe werkt hetzelfde. Maar goed ik ga geen basis boekhoud cursus geven over de werking van een balans.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Op zijn minst een rare vergelijking ..............
quote:Op maandag 13 juli 2026 13:25 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee het principe werkt hetzelfde. Maar goed ik ga geen basis boekhoud cursus geven over de werking van een balans.
In de kern is het hoe meer je afschrijft des te meer moet je verkopen. Hoe meer je afschrijft des te meer salaris je betaald (over het algemeen). Het is een evenwichtsbalk.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:27 schreef manny het volgende:
Pantelic mannen hebben af en toe iets over financiën, ook 1 aflevering over transfers en hoe dat werkt. Met opbrengsten verkoop, aankoopkosten, afschrijvingen en salarislasten en hoe die samen bepalen wat er kan en niet kan.
Let Jordi cookquote:Op maandag 13 juli 2026 13:37 schreef marcb1974 het volgende:
Diego Pugno, 19 jarige spits, komt over van Juventus blijkbaar.
Veltheer incomingquote:Op maandag 13 juli 2026 15:21 schreef PowerLoungen het volgende:
Ach Anton de Gaaei naar Frankfurt
@:Hetekip
Die heeft echt zoveel toegevoegd aan de selectie. Vooral tijdens wedstrijden..quote:Op zondag 12 juli 2026 22:39 schreef StevenHyde het volgende:
Hopelijk blijven de aankopen fit. Zinchenko was denk ik wel echt een aanwinst gebleken
Godverdomme, dan zal Ajax wel als een plumpudding uitelkaar vallen.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:21 schreef PowerLoungen het volgende:
Ach Anton de Gaaei naar Frankfurt
@:Hetekip
nog meer? Godverdommequote:Op maandag 13 juli 2026 16:40 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Godverdomme, dan zal Ajax wel als een plumpudding uitelkaar vallen.
Gaaei was echt wel de beste speler die ze hadden. Maakte soms ook gewoon een mega voorzet of goal. Die ben je nu kwijt.quote:
Nou wordt ie godverdomme mooi.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:07 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vraag me soms wel af of jullie niet allemaal achterlijk zijn. Met alle respect.
Dit is juist de meest eenvoudige stap. Zoveel andere gemeentes of investeerders hebben vaste activa van clubs gekocht en weer terug verhuurd.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:56 schreef BEFEM het volgende:
Een deel van de ArenA is ook ons eigen vermogen, maar hoe zou je dat liquide kunnen maken? Net als De Toekomst.
Geen speld tussen te krijgen dit.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:00 schreef PicoMMP het volgende:
Gaaei was een van de Ajax spelers van afgelopen jaar!
Jammer dat Sommer ook al van de markt is . Misschien qua talent minder maar die blijft tenminste wel fit.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Benieuwd welke keeper er wel komt, want is denk ik wel nodig.
Dat is vaak het begin van het einde want als club ben je veel duurder uit.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:13 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Dit is juist de meest eenvoudige stap. Zoveel andere gemeentes of investeerders hebben vaste activa van clubs gekocht en weer terug verhuurd.
Gemeente zou er best wel vanaf willen, maar die grond is inmiddels goud waard, dus dat is onbetaalbaar geworden.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is vaak het begin van het einde want als club ben je veel duurder uit.
En het gaat sowieso niet zo makkelijk, de ArenA heeft 3 of 4 aandeelhouders. Zie de gemeente niet zomaar meer aandelen kopen. Sterker nog, Ajax wilde altijd zelf de ArenA kopen.
Zet Blind maar gewoon op goal, zo min mogelijk ruimte in de rug.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Benieuwd welke keeper er wel komt, want is denk ik wel nodig.
Hoe haal je hieruit dat hij niet komt?quote:
Als jullie nou eens daadwerkelijk de jaarrekening hadden geopend. Dan had je kunnen lezen dat er een bedrag van ¤5.314 (x1000) onder deelnemingen is opgenomen. Een druppel op de hete plaat.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:13 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Dit is juist de meest eenvoudige stap. Zoveel andere gemeentes of investeerders hebben vaste activa van clubs gekocht en weer terug verhuurd.
Wel eens dat de waarde van spelers op de balans erg vertekent. Dat werkt natuurlijk ook de andere kant op, jeugdspelers staan niet op de balans en vertegenwoordigen een grotere waarde.
In grote lijnen zeker met je eens dat het eigen vermogen bij een voetbalclub niet zo eenvoudig liquide te maken is.
quote:Onder de deelnemingen is opgenomen het belang van 13,2% in Stadion Amsterdam NV (de ArenA) van EUR 3,2 miljoen (per 30 juni 2024 EUR 3,2 miljoen). Het belang in Stadion Amsterdam NV (de ArenA) resulteert niet in invloed van betekenis. De
certificaten van een aandeel F in Stadion Amsterdam NV worden gewaardeerd tegen de reële waarde. De nominale waarde van het belang, bestaande uit 20.000 certificaten op aandelen F, bedraagt EUR 9,1 miljoen.
Ajax heeft 10 certificaten van een aandeel A in Stadion Amsterdam NV (de ArenA). Dit resulteert in een belang van 1,7% voor een totale aankoopwaarde van EUR 2,1 miljoen (2024: 1,7%). Het certificaat van een aandeel A, met een nominale waarde van
EUR 0,1 miljoen, geeft recht op een skybox met tien plaatsen en vijf op naam gereserveerde parkeerplaatsen. Aan dit exclusieve recht is geen tijdslimiet verbonden.
Onder de deelnemingen is tevens begrepen een belang in Eredivisie NV van EUR 13.613. Dit belang betreft een deelname van 1 certificaat van een aandeel, nominaal groot EUR 2.500. Het meerdere boven het nominale bedrag is aan te merken als een
storting van agio op het aandeel.
Was een grapje, is een meme. Er dacht ooit een mastermind user dat Ziyech niet kwam, die kwam wel.quote:Op maandag 13 juli 2026 19:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoe haal je hieruit dat hij niet komt?
Die Moffen bieden voorlopig nog maar 2 miljoen euro.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:22 schreef DobbyDobby het volgende:
Dat jullie die Deen nog voor meer dan 8 miljoen verkopen had ik 3 jaar geleden nooit verwacht.
Oke danquote:Op maandag 13 juli 2026 19:42 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Was een grapje, is een meme. Er dacht ooit een mastermind user dat Ziyech niet kwam, die kwam wel.
De laatste geluiden uit Spanje zijn wel positief maar het mag wel eens opschieten. Volgende week donderdag begint het al.quote:Op maandag 13 juli 2026 19:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oke dan
(en nee, geen idee of hij nou wel of niet komt)
Ik ben in FAKE news getrapt dan.quote:Op maandag 13 juli 2026 19:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die Moffen bieden voorlopig nog maar 2 miljoen euro.
Als iemand mij op marktplaats zo low balled kreeg die een block.quote:Op maandag 13 juli 2026 19:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had transfersom voor Gaaei sowieso niet hoog ingeschat maar twee miljoen
Dat is wel heel erg voor een dubbeltje op eerste rang zitten
En daarmee benadruk je alleen maar dat het lastig is voor Ajax om eigen vermogen in liquide middelen om te zetten.quote:Op maandag 13 juli 2026 19:26 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als jullie nou eens daadwerkelijk de jaarrekening hadden geopend. Dan had je kunnen lezen dat er een bedrag van ¤5.314 (x1000) onder deelnemingen is opgenomen. Een druppel op de hete plaat.
[..]
Deze risico's moet je nemen, anders wordt PSV de komende vijf jaar sowieso kampioen.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Net als voorgaande TD's, veel risico dus. Als men weer geen CL haalt (en die kans is erg groot) dan is het volgend jaar weer bezuinigen.
Nee, enkel dat die deelneming in de Arena klein bier is. Die lease verplichting kom je dan alsnog niet onderuit.quote:Op maandag 13 juli 2026 21:28 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
En daarmee benadruk je alleen maar dat het lastig is voor Ajax om eigen vermogen in liquide middelen om te zetten.
Weet je al wat debet en credit is, Edgar?
Als je spelers plat slaat heb je minimaal twee dingen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 00:01 schreef Wotte het volgende:
terwijl spelers bij een voetbalclub juist regelmatig een belangrijke bron van liquiditeit vormen.
Als het plat slaat heb
Toch maar overstappen op ChatGPT Pro jongen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 00:01 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee, enkel dat die deelneming in de Arena klein bier is. Die lease verplichting kom je dan alsnog niet onderuit.
Ik vind de stelling dat eigen vermogen lastig liquide te krijgen is altijd wat bijzonder, omdat die suggereert dat eigen vermogen een vorm van allocatie van middelen is. De liquiditeit hangt af van de samenstelling van de activa, niet van het eigen vermogen. Bovendien wordt vaak gedaan alsof het vermogen 'vastzit' in spelers, terwijl spelers bij een voetbalclub juist regelmatig een belangrijke bron van liquiditeit vormen.
Als het plat slaat heb je 55 miljoen euro en 110 miljoen euro in lastig tot vrijwel onmogelijk te liquideren activa. Daartegenover staat ook bijna evenzoveel snel liquide te maken activa. Halfvol of halfleeg glas.
Niemand is het hier mee oneens, lijkt mequote:Op maandag 13 juli 2026 17:00 schreef PicoMMP het volgende:
Gaaei was een van de Ajax spelers van afgelopen jaar!
Zolang ze maar verder kijken dan alleen statistieken en in welke context je die statistieken moet zien.quote:Op maandag 13 juli 2026 22:05 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Deze risico's moet je nemen, anders wordt PSV de komende vijf jaar sowieso kampioen.
Toen we destijds de volgende spelers haalden:
Haller 22.5 miljoen
Antony 16 miljoen
Tadic 14 miljoen
Blind 16 miljoen
Kudus 10 miljoen
Namen we ook een risico. Dat pakte toen goed uit. Het is gewoon jammer dat werkelijk niemand van de Mislintat aankopen ook maar een klein beetje kon voetballen. Dat is natuurlijk triest, maar dat betekent niet dat je nooit meer in spelers moet investeren, want met alleen jeugd red je het echt niet. PSV en Feyenoord ook niet trouwens.
Zou Sjordi niet teveel in de keuken bij Barcelona hebben gekeken? Daar mag je schijnbaar 500 miljoen rood staan en tóch even een speler van 150 miljoen kopen terwijl club hier voor 3 ton zijn omgevallen.quote:Op maandag 13 juli 2026 21:35 schreef CR7 het volgende:
Nou we weten nu allemaal ook wie we NIET moeten inschakelen voor onze boekhouding..
Rosaquote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:59 schreef William_Papadin het volgende:
Als Gaaei weg is, wie is er dan backup op de RB positie?
Die is 1e keus lijkt mij aangezien die Henrique op LB komt.quote:
Rosa wordt de backup voor zowel links als rechts.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Die is 1e keus lijkt mij aangezien die Henrique op LB komt.
Maar wie zitten daar dan achter als backups? Wijndal moet wieberen natuurlijk.
Wie wil je dan als eerste keus op RB hebben? Regeer?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Rosa wordt de backup voor zowel links als rechts.
Ik gok dat ze Veltman aantrekken als ze Gaaei verkopen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:31 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wie wil je dan als eerste keus op RB hebben? Regeer?
rosa kan daar spelen lijkt me? Als vaste rb danquote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:35 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik gok dat ze Veltman aantrekken als ze Gaaei verkopen.
Ik zie zelf liever een andere rechtsback, maar dit ligt wel erg voor de hand.
Straks weer roepen dat ‘ie altijd gelijk heeft en dan is het riedeltje weer rond.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ontbijten met een fles drank wil wel helpen.
Rosa kan er niks vanquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
rosa kan daar spelen lijkt me? Als vaste rb dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |