Bruce Springsteen, MGMT, The Smithsquote:Op woensdag 8 juli 2026 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik zet het geluid uit als op tv muziek langskomt van een artiest die hij echt niet trekt. John Denver, Anouk, Racoon. Dat werk.
Bruce is OK, Morrissey is een lul, daar lachen we om. MGMT ken ik niet.quote:
Vraag het Frits Spits. Die was 46 jaar gelukkig getrouwd.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:39 schreef DjVero het volgende:
Een leuk huwelijk. Is dat geen contradictio in terminis?
En in de sokkenla.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een lief briefje in de lunchtrommel doen
Voor velen wel helaas, maar hier moet het leuk blijven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:39 schreef DjVero het volgende:
Een leuk huwelijk. Is dat geen contradictio in terminis?
Gezapig als in rustig is ook wat waard. Precies weten wat je aan elkaar hebt. Weinig drama.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor velen wel helaas, maar hier moet het leuk blijven.Ik heb helaas geen tips, ik vind die gezapigheid als basis eigenlijk wel fijn (al zijn we ook niet getrouwd).
Alleen een kleurtje veranderd de rest helaas niet.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:15 schreef Masberum het volgende:
Haar haar een andere kleur laten geven zodat ze eruit ziet als een andere vrouw
Liefquote:Op woensdag 8 juli 2026 15:42 schreef YoopY het volgende:
Als je samen over straat loopt een bloemetje plukken. Elke dag 1
quote:
Mijn ADHD-echtgenoot heeft minstens 100x "Love you" op plekken in ons huis verstopt (permanent marker en impulsiviteit zijn een helse combi) en nu weet 'ie van minstens 80 stuks niet meer waar ze staanquote:Op woensdag 8 juli 2026 20:26 schreef maily het volgende:
[..]
En in de sokkenla.
En bij de schroevendraaiers.
In de binnenzak van zijn/haar winterjas.
Enz. enz.
Tsjah, ook vergeetachtigheid hoort bij ADHD hèquote:Op woensdag 8 juli 2026 22:17 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Mijn ADHD-echtgenoot heeft minstens 100x "Love you" op plekken in ons huis verstopt (permanent marker en impulsiviteit zijn een helse combi) en nu weet 'ie van minstens 80 stuks niet meer waar ze staan
Ja. En elke keer een verrassing, voor ons allebeiquote:Op woensdag 8 juli 2026 22:19 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Tsjah, ook vergeetachtigheid hoort bij ADHD hè![]()
Lief wel!
Ook een nieuwe haarkleur?quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Alleen een kleurtje veranderd de rest helaas niet.
En wat kan jij doen voor haar?
Ik zou het zelf in mijn relatie geen gezapigheid noemen, maar gewoon een dagelijks leven zonder drama en gedoe, vind ik ook wel een fijne basis.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor velen wel helaas, maar hier moet het leuk blijven.Ik heb helaas geen tips, ik vind die gezapigheid als basis eigenlijk wel fijn (al zijn we ook niet getrouwd).
Ja, zo bedoel ik het ook, gezapig klinkt misschien wat te negatief.quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het zelf in mijn relatie geen gezapigheid noemen, maar gewoon een dagelijks leven zonder drama en gedoe, vind ik ook wel een fijne basis.
Boeren ookquote:Op donderdag 9 juli 2026 14:50 schreef Cockwhale het volgende:
Wedstrijdje wie het hardst kan ruften.
Misschien is TS een man?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:26 schreef incel het volgende:
Af en toe uit het niets gewoon een ontzettend goede bj aanbieden en dat soort dingen. Mannen moeten soms ff verwend worden voor al het zware werk wat ze verrichten.
Daarbij snap ik de posts niet die over seks en andere mensen om seks mee te hebben beginnen.quote:
Er zijn meer vormen van intimiteit dan seksquote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:45 schreef incel het volgende:
Voor sommige mensen is intimiteit nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie.
quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:26 schreef incel het volgende:
Af en toe uit het niets gewoon een ontzettend goede bj aanbieden en dat soort dingen. Mannen moeten soms ff verwend worden voor al het zware werk wat ze verrichten.
Intimiteit is geen 'voor wat hoort wat'.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:45 schreef incel het volgende:
Voor sommige mensen is intimiteit nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie.
quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:40 schreef OllieA het volgende:
Een weduwe vertelde me eens de volgende anekdote. Ze hadden een woonkamer met open keuken, die een laag opstapje had. Haar man had de gewoonte om, als zij ergens om zat te sippen, of gewoon even een kloten humeur had, om dan met een stapel borden of zoiets naar de keuken te lopen en dan bijna mis te stappen bij het opstapje, half te struikelen en nog maar net niet alles kapot te laten vallen. En dan heel schuldbewust kijken...
Een soort subtiele clownsact, zeg maar, waardoor zij uit haar hoofd werd getrokken.
Ze vertelde met tranen in haar ogen dat, als ze daar aan dacht, ze weer voelde hoeveel hij van haar had gehouden. Dat ie zulke stupide dingen deed om haar vrolijk te maken.
Nou ja, ik weet niet of dit goed vertel, maar het zit em in dit soort onbelangrijke kleinigheden, dat je je verbonden voelt, zelfs na de dood.
Wat mooi liefdevolquote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
Intimiteit is geen 'voor wat hoort wat'.
Het zoeken naar verbinding is geen transactie.
Het geheim van een goede relatie is voor elk stel, denk ik, anders. Maar het zit in kleine dingen vermoed ik. Kleine dingen waardoor je voelt dat de ander je begrijpt, met je meevoelt.
Een weduwe vertelde me eens de volgende anekdote. Ze hadden een woonkamer met open keuken, die een laag opstapje had. Haar man had de gewoonte om, als zij ergens om zat te sippen, of gewoon even een kloten humeur had, om dan met een stapel borden of zoiets naar de keuken te lopen en dan bijna mis te stappen bij het opstapje, half te struikelen en nog maar net niet alles kapot te laten vallen. En dan heel schuldbewust kijken...
Een soort subtiele clownsact, zeg maar, waardoor zij uit haar hoofd werd getrokken.
Ze vertelde met tranen in haar ogen dat, als ze daar aan dacht, ze weer voelde hoeveel hij van haar had gehouden. Dat ie zulke stupide dingen deed om haar vrolijk te maken.
Nou ja, ik weet niet of dit goed vertel, maar het zit em in dit soort onbelangrijke kleinigheden, dat je je verbonden voelt, zelfs na de dood.
Dit soort mensen geven mij ook ergens een bepaalde vorm van afkeer. Leuk om gewenst te zijn bij je partner maar je hebt daar toch meer het gevoel bij dat je er alleen maar rondloopt voor 1 ding. En zelfs dat is niet goed genoeg als ze ook nog extra buiten de deur zoeken. Meestal hoef je bij zo een mensen ook niet echt te hopen op van die kleine mooie dingetjes want zij denken alleen maar aan hun lul en aan seks.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarbij snap ik de posts niet die over seks en andere mensen om seks mee te hebben beginnen.
Volgens mij is TS daar helemaal niet naar op zoek, juist niet. Het is toch een bepaalde manier van denken van bepaalde mensen die dan meteen aan seks denken.
Ik denk overigens wel dat de vraag: hoe houden we het leuk in bed een vraag is die in veel langdurige relatie wel in meer of mindere mate speelt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit soort mensen geven mij ook ergens een bepaalde vorm van afkeer. Leuk om gewenst te zijn bij je partner maar je hebt daar toch meer het gevoel bij dat je er alleen maar rondloopt voor 1 ding. En zelfs dat is niet goed genoeg als ze ook nog extra buiten de deur zoeken. Meestal hoef je bij zo een mensen ook niet echt te hopen op van die kleine mooie dingetjes want zij denken alleen maar aan hun lul en aan seks.
Mag ik hardop denken dat dit soort relaties de 25 jaar niet halen?
Open er een topic overquote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk overigens wel dat de vraag: hoe houden we het leuk in bed een vraag is die in veel langdurige relatie wel in meer of mindere mate speelt.
Alleen was het hier duidelijk niet de vraag van TS.
Jij zoekt tips?quote:
En dat is een hele goede vraag en een belangrijke. Want als dat stuk faalt dan heb je een grote kans dat de rest ook faalt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk overigens wel dat de vraag: hoe houden we het leuk in bed een vraag is die in veel langdurige relatie wel in meer of mindere mate speelt.
Alleen was het hier duidelijk niet de vraag van TS.
Dat laatste sluit ik niet uit…quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:06 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is een hele goede vraag en een belangrijke. Want als dat stuk faalt dan heb je een grote kans dat de rest ook faalt.
Alleen lijkt het bij sommigen alleen maar om seks te gaan.
(Topic geopend)
Wat een fijne update!!!quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:47 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Twee weken vakantie met het hele gezin, plus een bonus-zoon, plus schoonmoeder. Gisteren weer thuis, weer even "landen" met z'n vieren. Vandaag dus zo'n huishoud-dagje. En ik merkte dat we allebei echt ons best deden (en doen) om het samen te dragen. Mede dankzij wat tips van hier. Dus dank iedereen wederom!
Eigen voorbeeld: de auto door de wasstraat, even alles lekker fris en netjes. Gewoon, zodat zij vanmiddag een schone auto tot haar beschikking heeft. En zij haalt nu alvast de boodschappen voor het weekend, zodat ik dat later niet hoef te doen.
Mijn hemel alsjeblieft zeg!!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:56 schreef SemperLibertas het volgende:
Belangrijkste is dat je elkaar zoveel mogelijk ontloopt om gezeik te voorkomen. Verder af en toe een wipje maken voor de vorm en mocht dit al niet meer lukken dan buiten de deur gaan eten. Zo kom je de jaren samen wel door maar leuk is anders
liefde maakt meer kapot dan je lief is
Een vrouw is een wijf en neuken doe je bij voorkeur buiten de deur. Dat is deze user in een notendop.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:06 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mijn hemel alsjeblieft zeg!!![]()
Dit klinkt meer als een sneuneus die geen vrouw waard is.
Het is ook iedere keer hetzelfde riedeltje van deze user.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een vrouw is een wijf en neuken doe je bij voorkeur buiten de deur. Dat is deze user in een notendop.
Niet eens aandacht aan besteden.
Goh, ik zou zeggen: als je na 25+ jaar die behoefte nog hebt om het leuk te houden en daar je best voor te doen, dan is het zwaarste deel achter de rug.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:40 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Disclaimer vooraf: relatie is goed.
Na zo'n 26 jaar samen is het "nieuwe" er echt wel af. We hebben twee zoons, eigen vrienden, gezamenlijke vrienden, een mooi leven samen, zijn nu op vakantie met z'n vieren+goede vriend van de oudste.
En ik wil graag de gebruikelijke en ongebruikelijke tips hieronder verzamelen in de categorie: hoe hou ik het huwelijk leuk!
TS begint:
- ongevraagd een kopje koffie maken tussendoor.
- spontaan aanbieden het koken over te nemen (dus als de ander het eigenlijk al zou doen)
Vul hieronder jouw gouden tip aan! Het liefst echt creatief en uniek, niet al te voorspelbaar)
Of echt het zwaarste voorbij is weet ik niet. Maar dat het nog altijd "eraan werken" blijft, was ik wel van bewust. En dus, de zin van dit topic: hoe *hou* ik het goed. En dat er leuke tips komen is heel fijnquote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:09 schreef TAmaru het volgende:
Goh, ik zou zeggen: als je na 25+ jaar die behoefte nog hebt om het leuk te houden en daar je best voor te doen, dan is het zwaarste deel achter de rug.
Je weet nooit wat er nog komt in je leven en een relatie. En er zullen altijd wel momenten zijn dat je er even wat harder voor moet werken, maar het verder leuk hebben en houden is een goede basisquote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:01 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Of echt het zwaarste voorbij is weet ik niet. Maar dat het nog altijd "eraan werken" blijft, was ik wel van bewust. En dus, de zin van dit topic: hoe *hou* ik het goed. En dat er leuke tips komen is heel fijn
RIj samen met haar achterop op de motor naar de Eifel en maakt daar bovenop een bergtop een wip bij zonsondergang, veel leuker dan dat kan je het niet maken denk ikquote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Wat heerlijk @:miss_sly
Wij zijn gisteren uit eten geweest. Gewoon, omdat we er zin in hadden. Oudste was mee, jongste was naar de eclips kijken met mijn ouders. Lekker kunnen kletsen en lachen.
En zometeen brengt ze mij naar de motordealers zodat ik mijn nieuwe (nou ja, tweedehands) motor kan ophalen
Het is misschien moeilijk voor te stellen voor sommige mensen maar het meest ultieme en leuke om te doen heeft niet altijd met seks te maken. Hoe leuk seks verder ook is. Als een wip op een bergtop na een motorrit echt het leukste is wat je kunt bedenken, vind ik het vrij beperkt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:30 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
RIj samen met haar achterop op de motor naar de Eifel en maakt daar bovenop een bergtop een wip bij zonsondergang, veel leuker dan dat kan je het niet maken denk ik
Vind ik inderdaad wel lastig voor te stellen, wat zou jouw suggestie zijn?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is misschien moeilijk voor te stellen voor sommige mensen maar het meest ultieme en leuke om te doen heeft niet altijd met seks te maken. Hoe leuk seks verder ook is. Als een wip op een bergtop na een motorrit echt het leukste is wat je kunt bedenken, vind ik het vrij beperkt.
Ik zou zeggen: lees het hele topic.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:47 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Vind ik inderdaad wel lastig voor te stellen, wat zou jouw suggestie zijn?
Gelezen, vond het wollig en abstract, heb je ook nog iets spectaulairders dan bedanken voor een kopje koffie>quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: lees het hele topic.
Tja, mijn man en ik zijn 21 jaar samen en hebben het fijn samen. Hoe lang duurt jouw relatie al?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:03 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Gelezen, vond het wollig en abstract, heb je ook nog iets spectaulairders dan bedanken voor een kopje koffie>
Waarom neem je het zo persoonlijk? Jij kwam uit het niets mijn suggestie af te kraken (met een gratis persoonlijke bejediging erbij), dus ik was wel benieuwd of jij een betere had. Maar schijnbaar niet, okay, weten we dat ook weer. Maar fijn dat jullie het fijn hebben samen en met weinig tevreden zijn, hoop dat jullie er nog 21 bij kunnen plakkenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, mijn man en ik zijn 21 jaar samen en hebben het fijn samen. Hoe lang duurt jouw relatie al?
Ik neem het niet persoonlijk, jij maakt het persoonlijk door naar mijn suggesties te vragen en als je die dan gelezen hebt ze af te doen als wollig en weinig spectaculair.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:52 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Waarom neem je het zo persoonlijk? Jij kwam uit het niets mijn suggestie af te kraken, dus ik was wel benieuwd of jij een betere had. Maar schijnbaar niet, okay, weten we dat ook weer. Maar fijn dat jullie het fijn hebben samen en met weinig tevreden zijn, hoop dat jullie er nog 21 bij kunnen plakken
Volgens mij was jij degene die begon met persoonlijk worden en niet ik, lees maar even terug. Ik kaatste gewoon jouw bal terug naar jou, maar schijnbaar is incasseren net even wat lastiger dan uitdelen. En bovenop een berg is toch duidelijk niet in de slaapkamer hequote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem het niet persoonlijk, jij maakt het persoonlijk door naar mijn suggesties te vragen en als je die dan gelezen hebt ze af te doen als wollig en weinig spectaculair.
Jouw suggestie was er weer een die vooral om seks draait en er is al vroeg in het topic aangegeven dat dat niet de suggesties zijn die TS zoekt. Je seksleven naar tevredenheid van beide partners in blijven vullen is een vanzelfsprekendheid. Het gaat juist om de dingen buiten de slaapkamer waar je toch ook heel veel tijd samen doorbrengt in een langdurige monogame relatie. Je wil behalve seksueel gewild, ook gewaardeerd en geliefd worden door je partner, geholpen worden soms, dagelijks voelen dat je voor elkaar kiest en niet blijft hangen omdat je nu eenmaal al zo lang samen bent. En seks was in dit topic nu eens niet het onderwerp.
Ik ben wel weer klaar met je. Die laatste opmerking zegt meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:03 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Volgens mij was jij degene die begon met persoonlijk worden en niet ik, lees maar even terug. Ik kaatste gewoon jouw bal terug naar jou, maar schijnbaar is incasseren net even wat lastiger dan uitdelen. En bovenop een berg is toch duidelijk niet in de slaapkamer hemaar even zonder gekheid, dan laat je dat gedeelte weg, dan blijft er nog steeds bij elkaar achterop de motor een rit maken door de Eifel en dan samen naar een zonsondergan over, dus dat jij je dan blind staart op dat neuken gedeelte is jouw mankement.
Klinkt alsof jij wel een goede wip op een bergtop bij zonsondergang kan gebruiken
Joh, wat mij betreft was jouw hele eerste opmerking waar dit mee begon ook totaal overbodig. Dus leermomentje van maken dan maar?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben wel weer klaar met je. Die laatste opmerking zegt meer dan genoeg.
Morrissey schijnt inderdaad een lul te zijn qua persoonlijkheid, maar hij is wel een fantastische muzikant.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:51 schreef Lienekien het volgende:
Bruce is OK, Morrissey is een lul, daar lachen we om. MGMT ken ik niet.
Ja, sowieso. Wij houden het dan op af en toe een spontane winterbbq in eigen tuin. Liefst als het sneeuwt.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag net iets over een romantische glamping tent met hottub.
Maar ik vind samen een keer kamperen in een normale tent wel romantisch denk ik. Een mooi hoog plekje op zoeken om zo samen naar de sterren te kijkenEn een kampvuurtje maken om bij te knuffelen
Wijntje erbij, stokbroodje erbij
Overdag mooie boswandelingen maken en ergens op een mooi plekje picknicken
Ja of nee?
Dat is ook leuk! Sowieso vind ik sneeuw wel iets romantisch hebbenquote:Op woensdag 2 september 2026 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, sowieso. Wij houden het dan op af en toe een spontane winterbbq in eigen tuin. Liefst als het sneeuwt.
Jaquote:Op woensdag 2 september 2026 20:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik vind samen een keer kamperen in een normale tent wel romantisch denk ik. Een mooi hoog plekje op zoeken om zo samen naar de sterren te kijkenEn een kampvuurtje maken om bij te knuffelen
Ja of nee?
Heb je al wat gevonden? Waar gaan we heen?quote:
Ik zag ooit wat over kamperen in IJsland en dat zag er met alle natuur daar echt waanzinnig uit! Dus mochten jij en je man daarvoor te porren zijn.... Ook wel wat meer avontuurlijk dan romantischquote:Op woensdag 2 september 2026 21:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je al wat gevonden? Waar gaan we heen?
O nee hoor. Wij hebben ons samen afgelopen zomervakantie een week gelaafd aan zuidelijk Frankrijk: Carcassonne, Nimes, Glanum en Arles. Romeinse overblijfselen bekijken, lekker eten en drinken, wandelen, museaquote:Op donderdag 3 september 2026 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag ooit wat over kamperen in IJsland en dat zag er met alle natuur daar echt waanzinnig uit! Dus mochten jij en je man daarvoor te porren zijn.... Ook wel wat meer avontuurlijk dan romantisch![]()
Ik vind het eigenlijk wel spectaculair en helemaal okquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als een wip op een bergtop na een motorrit echt het leukste is wat je kunt bedenken
Maar denk je oprecht dat een vent hierop zit te wachten? Dit komt uit een doktersromanquote:Op woensdag 2 september 2026 20:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja of nee?
Nee hoor, dit kwam gister zo uit mijn brein gerold. Maar ik ben het met je eens, niet iedere man (of) vrouw) zit hier op te wachten. Anderzijds... een romantisch weekendje als dit, waarom niet. Het hoeft geen twee weken te duren hė.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Maar denk je oprecht dat een vent hierop zit te wachten? Dit komt uit een doktersroman
Romantiek is echt een vrouwendingetje. Die verlangen naar romantiek in een relatie. Een man kan wel iets romantisch doen - vaak ook nog op (subtiel) aangeven van de vrouw - maar een man heeft intrinsiek geen behoefte aan romantiek.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, dit kwam gister zo uit mijn brein gerold. Maar ik ben het met je eens, niet iedere man (of) vrouw) zit hier op te wachten. Anderzijds... een romantisch weekendje als dit, waarom niet. Het hoeft geen twee weken te duren hė.
Misschien duurt je relatie wel 25+ jaar als je eens iets doet voor de ander. Een avond bier zuipen, voetballen kijken boeren laten voor je man en een avond romantisch zijn voor je vrouw.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:12 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Romantiek is echt een vrouwendingetje. Die verlangen naar romantiek in een relatie. Een man kan wel iets romantisch doen - vaak ook nog op (subtiel) aangeven van de vrouw - maar een man heeft intrinsiek geen behoefte aan romantiek.
Een man verlangt volgens mij naar verbinding met degene van wie hij houdt. Mijn man is bijv verslaafd aan romantiek, zich geliefd en verbonden voelen met mij. Hij raakt geëmotioneerd door lieve woorden en mooie herinneringen. Wat er bij komt is extra.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:12 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Romantiek is echt een vrouwendingetje. Die verlangen naar romantiek in een relatie. Een man kan wel iets romantisch doen - vaak ook nog op (subtiel) aangeven van de vrouw - maar een man heeft intrinsiek geen behoefte aan romantiek.
Verslaafde aan romantiek, serieusquote:Op donderdag 3 september 2026 18:29 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Een man verlangt volgens mij naar verbinding met degene van wie hij houdt. Mijn man is bijv verslaafd aan romantiek, zich geliefd en verbonden voelen met mij. Hij raakt geëmotioneerd door lieve woorden en mooie herinneringen. Wat er bij komt is extra.
Martien Meiland?quote:Op donderdag 3 september 2026 19:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Verslaafde aan romantiek, serieus
Verlangen naar verbinding, geëmotioneerd door lieve woorden
Hij leest toevallig ook nog de Libelle?
Of jij hebt gewoon het empathisch vermogen van een stoeptegel.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:12 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik vermoed dat jij jezelf beschouwt als een mannelijke man.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Verslaafde aan romantiek, serieus
Verlangen naar verbinding, geëmotioneerd door lieve woorden
Hij leest toevallig ook nog de Libelle?
Oh heerlijkquote:Op donderdag 3 september 2026 19:25 schreef nelaeryn het volgende:
Of jij hebt gewoon het empathisch vermogen van een stoeptegel.
Ik vind het fijn dat we ook samen kunnen zwijgen, maar ik ben toch ook erg blij dat als we samen uit eten gaan, we nog steeds van alles hebben om over te praten.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:33 schreef Eightyone het volgende:
Bij veel stellen die het lang volhouden is een onderdeel ervan dat ze niet alleen praten, maar ook (echt goed) luisteren.
Of dat ze juist de rust kunnen accepteren, die ontstaat als de ander even niet zo veel te melden heeft. Maar misschien is dat ook een vorm van luisteren.
Masculiniteit is vaak cultureel bepaald en mannelijkheid biologisch. Wat dat laatste betreft durf ik te zeggen: nee, niet elke man voelt zich geroepen de eigenschappen te bezitten die vrouwen zo graag bij ons terug willen zien. Bijvoorbeeld de eigenschap zorgzaamheid, een veelgehoorde. Of 'communicatieve vaardigheden'en 'empathisch vermogen'quote:Op donderdag 3 september 2026 19:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij jezelf beschouwt als een mannelijke man.
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar wat een echte man nu eigenlijk is. Misschien kun jij het definiëren, mannelijkheid?
Of 'gezellig' naast elkaar, beiden hersendood naar het scherm van de smartphone starendquote:Op donderdag 3 september 2026 20:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat we ook samen kunnen zwijgen, maar ik ben toch ook erg blij dat als we samen uit eten gaan, we nog steeds van alles hebben om over te praten.
Het is echt mijn schrikbeeld zoals sommige stellen zwijgend, zonder kennelijke interesse in elkaar, tegenover elkaar zitten in een restaurant.
Zo vullen ook veel Gen Z-vriendengroepen regelmatig hun tijd.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:57 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Of 'gezellig' naast elkaar, beiden hersendood naar het scherm van de smartphone starend
Begrijp ik het goed dat je mannelijke natuur bepaalde dingen niet kan?quote:Op donderdag 3 september 2026 20:55 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Masculiniteit is vaak cultureel bepaald en mannelijkheid biologisch. Wat dat laatste betreft durf ik te zeggen: nee, niet elke man voelt zich geroepen de eigenschappen te bezitten die vrouwen zo graag bij ons terug willen zien. Bijvoorbeeld de eigenschap zorgzaamheid, een veelgehoorde. Of 'communicatieve vaardigheden'en 'empathisch vermogen'
Ik voel me bijvoorbeeld niet geroepen om in de kraamzorg te gaan werken en ik pik zeker niet alle signalen van mijn vriendin op en ja, ik antwoord soms als een hork. Niet dat ik dat per se wil, maar het zit gewoon niet on mijn (mannelijke) natuur om het anders te kunnen
Ja, duik eens in duizend jaar geschiedenis en vind uit waar mannen zich vooral mee bezig hielden. Dat was niet met het verschonen van luiers.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:16 schreef OllieA het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat je mannelijke natuur bepaalde dingen niet kan?
Dat vind ik wel een wat negatieve benadering van mannelijkheid.
Zijn mannen van nature weinig zorgzame, niet empathische, horken?
Aangezien jij een simpele vraag slechts negatief of ontwijkend kan beantwoorden ga ik er maar niet over door. Het is nogal of-topic.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:28 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, duik eens in duizend jaar geschiedenis en vind uit waar mannen zich vooral mee bezig hielden. Dat was niet met het verschonen van luiers.
Misschien willen ze gewoon lekker eten en praten ze thuis veel. Die aanname altijd dat iemand geen interesse heeft in een ander als ze niet veel praten in het openbaar, ugh. 'Schrikbeeld' nog wel, Jezusquote:Op donderdag 3 september 2026 20:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat we ook samen kunnen zwijgen, maar ik ben toch ook erg blij dat als we samen uit eten gaan, we nog steeds van alles hebben om over te praten.
Het is echt mijn schrikbeeld zoals sommige stellen zwijgend, zonder kennelijke interesse in elkaar, tegenover elkaar zitten in een restaurant.
Dat heeft meer te maken met sociaal niet ontwikkeld zijn dan met mannelijkheid ofzo. Je hoeft geen nicht te zijn om signalen op te vangen en gewoon normaal te antwoorden als je vriendin iets vraagt of zegtquote:Op donderdag 3 september 2026 20:55 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Masculiniteit is vaak cultureel bepaald en mannelijkheid biologisch. Wat dat laatste betreft durf ik te zeggen: nee, niet elke man voelt zich geroepen de eigenschappen te bezitten die vrouwen zo graag bij ons terug willen zien. Bijvoorbeeld de eigenschap zorgzaamheid, een veelgehoorde. Of 'communicatieve vaardigheden'en 'empathisch vermogen'
Ik voel me bijvoorbeeld niet geroepen om in de kraamzorg te gaan werken en ik pik zeker niet alle signalen van mijn vriendin op en ja, ik antwoord soms als een hork. Niet dat ik dat per se wil, maar het zit gewoon niet on mijn (mannelijke) natuur om het anders te kunnen
Nouja, als je een stel aan een tafel ziet en ze kijken alleen maar een beetje om zich heen... Het ziet er redelijk ongemakkelijk uit.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Misschien willen ze gewoon lekker eten en praten ze thuis veel. Die aanname altijd dat iemand geen interesse heeft in een ander als ze niet veel praten in het openbaar, ugh. 'Schrikbeeld' nog wel, Jezus
Sociaal niet ontwikkeld? Dat klinkt normatief. En wie bepaalt de norm in dit geval?quote:Op donderdag 3 september 2026 21:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met sociaal niet ontwikkeld zijn dan met mannelijkheid ofzo. Je hoeft geen nicht te zijn om signalen op te vangen en gewoon normaal te antwoorden als je vriendin iets vraagt of zegt
Gastquote:
Jij reageert metquote:Zijn mannen van nature weinig zorgzame, niet empathische, horken?
Ik begrijp Ollie wel. Geen gesprek te voeren als je dit echt gelooftquote:Ja
Ja vanuit jouw oogpunt misschien. Maar ze zijn wel samen. Dat zegt naar mijn idee meestal meer dan wanneer jij een half uur ziet dat ze even weinig te praten hebben en gewoon wat uit eten zijnquote:Op donderdag 3 september 2026 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja, als je een stel aan een tafel ziet en ze kijken alleen maar een beetje om zich heen... Het ziet er redelijk ongemakkelijk uit.
Heb je ook weer een punt.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja vanuit jouw oogpunt misschien. Maar ze zijn wel samen. Dat zegt naar mijn idee meestal meer dan wanneer jij een half uur ziet dat ze even weinig te praten hebben en gewoon wat uit eten zijn
Wow, complimenten van mijn kant, normaal vechten mensen hier altijd maar door en geven ze nooit toe ook als de ander gewoon gelijk heeft (of een punt heeft). Spreekt goed voor jou zoals ik ernaar kijkquote:
Mijn mening. Kun jij ‘jezussen’ wat je wil, dat verandert daar niets aan.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Misschien willen ze gewoon lekker eten en praten ze thuis veel. Die aanname altijd dat iemand geen interesse heeft in een ander als ze niet veel praten in het openbaar, ugh. 'Schrikbeeld' nog wel, Jezus
Ja dat is ook helemaal prima. Dat is wat jij fijn vindt en dat mag toch gewoon.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn mening. Kun jij ‘jezussen’ wat je wil, dat verandert daar niets aan.
Ik wil niet zwijgend samen uit eten gaan. Dan eet ik liever gewoon thuis.
Dat is naar mijn idee vaak genoeg niet waar en daar reageerde ik ook op.. niet op dat jij graag wil praten tijdens het eten, dat maakte je al duidelijkquote:zonder kennelijke interesse in elkaar
Daar kun je ook zwijgenquote:Op donderdag 3 september 2026 22:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan eet ik liever gewoon thuis.
‘Zonder kennelijke interesse in elkaar’ is wat ze uitstralen. Dat is wat het letterlijk betekent. En voor mij is dat een schrikbeeld.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:05 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja dat is ook helemaal prima. Dat is wat jij fijn vindt en dat mag toch gewoon.
Ik reageer eigenlijk alleen op dit stuk:
[..]
Dat is naar mijn idee vaak genoeg niet waar en daar reageerde ik ook op.. niet op dat jij graag wil praten tijdens het eten, dat maakte je al duidelijk
Jij hebt maar weinig kaas gegeten van hoe biologische factoren en sociaal-culturele, economische en politieke ontwikkelingen een gender kunnen vormen zo door de eeuwen heen. Dat we in 2026 zijn aanbeland bij de ontkenning hiervan, vind ik zorgelijk. Nee, je bent niet gelijk een nicht als je als man gevoelens hebt, maar laten we niet denken dat mannen vanuit zichzelf urenlang allerhande emoties gaan lopen uiten en steun en zorg gaan zoeken bij hun vrienden en dit tot in den treure bespreken etc etcquote:Op donderdag 3 september 2026 21:58 schreef Masberum het volgende:
[..]
Gast
[..]
Jij reageert met
[..]
Ik begrijp Ollie wel. Geen gesprek te voeren als je dit echt gelooft
Je zou niet gelukkig ervan worden als anderen het idee hebben dat je uitstraalt dat je geen interesse in je partner hebt.. Lijkt me niet fijn om zo bezig te zijn met wat anderen denken..quote:Op donderdag 3 september 2026 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
‘Zonder kennelijke interesse in elkaar’ is wat ze uitstralen. Dat is wat het letterlijk betekent. En voor mij is dat een schrikbeeld.
Ik zou daar niet gelukkig van worden. Daar ging mijn reactie om
Ow, je kent me heel goed. Ik weet niks. Zoals ik zei, ik begrijp Ollie heel goed, een fijne avond gewenstquote:Op donderdag 3 september 2026 22:14 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Jij hebt maar weinig kaas gegeten van hoe biologische factoren en sociaal-culturele, economische en politieke ontwikkelingen een gender kunnen vormen zo door de eeuwen heen. Dat we in 2026 zijn aanbeland bij de ontkenning hiervan, vind ik zorgelijk. Nee, je bent niet gelijk een nicht als je als man gevoelens hebt, maar laten we niet denken dat mannen vanuit zichzelf urenlang allerhande emoties gaan lopen uiten en steun en zorg gaan zoeken bij hun vrienden en dit tot in den treure bespreken etc etc
100%quote:Op donderdag 3 september 2026 23:24 schreef TheInnocent het volgende:
ik denk dat het ook helpt om niet teveel van de ander te verwachten en ook met stilte en saaiheid vrede te hebben.. dit is mijn uitdaging in mijn relatie. Ik merk dat ik mijn man best saai vind, hij maakt het niet gezellig, hij kookt niet en doet met tegenzin klusjes in huis, maakt niet echt grapjes ofzo maar hij is wel betrouwbaar, emotioneel beschikbaar, lief en betrokken en heeft het hart op de juiste plaats. Daar gaan we dan voor, de acceptatie dat iemand niet alles kan hebben voor een langdurig leven samen.
Dit vraagt mijn vrouw me ook vaak. Ik ben dan vaak in een paar zinnen wel klaar want ja, hoe boeiend is een gemiddelde werkdag?quote:Op donderdag 3 september 2026 22:08 schreef cinderloom het volgende:
Interesse tonen in de ander:
"Hoe was je werkdag" bijvoorbeeld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |