Misschien duurt je relatie wel 25+ jaar als je eens iets doet voor de ander. Een avond bier zuipen, voetballen kijken boeren laten voor je man en een avond romantisch zijn voor je vrouw.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:12 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Romantiek is echt een vrouwendingetje. Die verlangen naar romantiek in een relatie. Een man kan wel iets romantisch doen - vaak ook nog op (subtiel) aangeven van de vrouw - maar een man heeft intrinsiek geen behoefte aan romantiek.
Een man verlangt volgens mij naar verbinding met degene van wie hij houdt. Mijn man is bijv verslaafd aan romantiek, zich geliefd en verbonden voelen met mij. Hij raakt geėmotioneerd door lieve woorden en mooie herinneringen. Wat er bij komt is extra.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:12 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Romantiek is echt een vrouwendingetje. Die verlangen naar romantiek in een relatie. Een man kan wel iets romantisch doen - vaak ook nog op (subtiel) aangeven van de vrouw - maar een man heeft intrinsiek geen behoefte aan romantiek.
Verslaafde aan romantiek, serieusquote:Op donderdag 3 september 2026 18:29 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Een man verlangt volgens mij naar verbinding met degene van wie hij houdt. Mijn man is bijv verslaafd aan romantiek, zich geliefd en verbonden voelen met mij. Hij raakt geėmotioneerd door lieve woorden en mooie herinneringen. Wat er bij komt is extra.
Martien Meiland?quote:Op donderdag 3 september 2026 19:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Verslaafde aan romantiek, serieus
Verlangen naar verbinding, geėmotioneerd door lieve woorden
Hij leest toevallig ook nog de Libelle?
Of jij hebt gewoon het empathisch vermogen van een stoeptegel.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:12 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik vermoed dat jij jezelf beschouwt als een mannelijke man.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Verslaafde aan romantiek, serieus
Verlangen naar verbinding, geėmotioneerd door lieve woorden
Hij leest toevallig ook nog de Libelle?
Oh heerlijkquote:Op donderdag 3 september 2026 19:25 schreef nelaeryn het volgende:
Of jij hebt gewoon het empathisch vermogen van een stoeptegel.
Ik vind het fijn dat we ook samen kunnen zwijgen, maar ik ben toch ook erg blij dat als we samen uit eten gaan, we nog steeds van alles hebben om over te praten.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:33 schreef Eightyone het volgende:
Bij veel stellen die het lang volhouden is een onderdeel ervan dat ze niet alleen praten, maar ook (echt goed) luisteren.
Of dat ze juist de rust kunnen accepteren, die ontstaat als de ander even niet zo veel te melden heeft. Maar misschien is dat ook een vorm van luisteren.
Masculiniteit is vaak cultureel bepaald en mannelijkheid biologisch. Wat dat laatste betreft durf ik te zeggen: nee, niet elke man voelt zich geroepen de eigenschappen te bezitten die vrouwen zo graag bij ons terug willen zien. Bijvoorbeeld de eigenschap zorgzaamheid, een veelgehoorde. Of 'communicatieve vaardigheden'en 'empathisch vermogen'quote:Op donderdag 3 september 2026 19:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij jezelf beschouwt als een mannelijke man.
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar wat een echte man nu eigenlijk is. Misschien kun jij het definiėren, mannelijkheid?
Of 'gezellig' naast elkaar, beiden hersendood naar het scherm van de smartphone starendquote:Op donderdag 3 september 2026 20:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat we ook samen kunnen zwijgen, maar ik ben toch ook erg blij dat als we samen uit eten gaan, we nog steeds van alles hebben om over te praten.
Het is echt mijn schrikbeeld zoals sommige stellen zwijgend, zonder kennelijke interesse in elkaar, tegenover elkaar zitten in een restaurant.
Zo vullen ook veel Gen Z-vriendengroepen regelmatig hun tijd.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:57 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Of 'gezellig' naast elkaar, beiden hersendood naar het scherm van de smartphone starend
Begrijp ik het goed dat je mannelijke natuur bepaalde dingen niet kan?quote:Op donderdag 3 september 2026 20:55 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Masculiniteit is vaak cultureel bepaald en mannelijkheid biologisch. Wat dat laatste betreft durf ik te zeggen: nee, niet elke man voelt zich geroepen de eigenschappen te bezitten die vrouwen zo graag bij ons terug willen zien. Bijvoorbeeld de eigenschap zorgzaamheid, een veelgehoorde. Of 'communicatieve vaardigheden'en 'empathisch vermogen'
Ik voel me bijvoorbeeld niet geroepen om in de kraamzorg te gaan werken en ik pik zeker niet alle signalen van mijn vriendin op en ja, ik antwoord soms als een hork. Niet dat ik dat per se wil, maar het zit gewoon niet on mijn (mannelijke) natuur om het anders te kunnen
Ja, duik eens in duizend jaar geschiedenis en vind uit waar mannen zich vooral mee bezig hielden. Dat was niet met het verschonen van luiers.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:16 schreef OllieA het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat je mannelijke natuur bepaalde dingen niet kan?
Dat vind ik wel een wat negatieve benadering van mannelijkheid.
Zijn mannen van nature weinig zorgzame, niet empathische, horken?
Aangezien jij een simpele vraag slechts negatief of ontwijkend kan beantwoorden ga ik er maar niet over door. Het is nogal of-topic.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:28 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, duik eens in duizend jaar geschiedenis en vind uit waar mannen zich vooral mee bezig hielden. Dat was niet met het verschonen van luiers.
Misschien willen ze gewoon lekker eten en praten ze thuis veel. Die aanname altijd dat iemand geen interesse heeft in een ander als ze niet veel praten in het openbaar, ugh. 'Schrikbeeld' nog wel, Jezusquote:Op donderdag 3 september 2026 20:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat we ook samen kunnen zwijgen, maar ik ben toch ook erg blij dat als we samen uit eten gaan, we nog steeds van alles hebben om over te praten.
Het is echt mijn schrikbeeld zoals sommige stellen zwijgend, zonder kennelijke interesse in elkaar, tegenover elkaar zitten in een restaurant.
Dat heeft meer te maken met sociaal niet ontwikkeld zijn dan met mannelijkheid ofzo. Je hoeft geen nicht te zijn om signalen op te vangen en gewoon normaal te antwoorden als je vriendin iets vraagt of zegtquote:Op donderdag 3 september 2026 20:55 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Masculiniteit is vaak cultureel bepaald en mannelijkheid biologisch. Wat dat laatste betreft durf ik te zeggen: nee, niet elke man voelt zich geroepen de eigenschappen te bezitten die vrouwen zo graag bij ons terug willen zien. Bijvoorbeeld de eigenschap zorgzaamheid, een veelgehoorde. Of 'communicatieve vaardigheden'en 'empathisch vermogen'
Ik voel me bijvoorbeeld niet geroepen om in de kraamzorg te gaan werken en ik pik zeker niet alle signalen van mijn vriendin op en ja, ik antwoord soms als een hork. Niet dat ik dat per se wil, maar het zit gewoon niet on mijn (mannelijke) natuur om het anders te kunnen
Nouja, als je een stel aan een tafel ziet en ze kijken alleen maar een beetje om zich heen... Het ziet er redelijk ongemakkelijk uit.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Misschien willen ze gewoon lekker eten en praten ze thuis veel. Die aanname altijd dat iemand geen interesse heeft in een ander als ze niet veel praten in het openbaar, ugh. 'Schrikbeeld' nog wel, Jezus
Sociaal niet ontwikkeld? Dat klinkt normatief. En wie bepaalt de norm in dit geval?quote:Op donderdag 3 september 2026 21:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met sociaal niet ontwikkeld zijn dan met mannelijkheid ofzo. Je hoeft geen nicht te zijn om signalen op te vangen en gewoon normaal te antwoorden als je vriendin iets vraagt of zegt
Gastquote:
Jij reageert metquote:Zijn mannen van nature weinig zorgzame, niet empathische, horken?
Ik begrijp Ollie wel. Geen gesprek te voeren als je dit echt gelooftquote:Ja
Ja vanuit jouw oogpunt misschien. Maar ze zijn wel samen. Dat zegt naar mijn idee meestal meer dan wanneer jij een half uur ziet dat ze even weinig te praten hebben en gewoon wat uit eten zijnquote:Op donderdag 3 september 2026 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja, als je een stel aan een tafel ziet en ze kijken alleen maar een beetje om zich heen... Het ziet er redelijk ongemakkelijk uit.
Heb je ook weer een punt.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja vanuit jouw oogpunt misschien. Maar ze zijn wel samen. Dat zegt naar mijn idee meestal meer dan wanneer jij een half uur ziet dat ze even weinig te praten hebben en gewoon wat uit eten zijn
Wow, complimenten van mijn kant, normaal vechten mensen hier altijd maar door en geven ze nooit toe ook als de ander gewoon gelijk heeft (of een punt heeft). Spreekt goed voor jou zoals ik ernaar kijkquote:
Mijn mening. Kun jij ‘jezussen’ wat je wil, dat verandert daar niets aan.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Misschien willen ze gewoon lekker eten en praten ze thuis veel. Die aanname altijd dat iemand geen interesse heeft in een ander als ze niet veel praten in het openbaar, ugh. 'Schrikbeeld' nog wel, Jezus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |