abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221719390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:12 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Romantiek is echt een vrouwendingetje. Die verlangen naar romantiek in een relatie. Een man kan wel iets romantisch doen - vaak ook nog op (subtiel) aangeven van de vrouw - maar een man heeft intrinsiek geen behoefte aan romantiek.
Misschien duurt je relatie wel 25+ jaar als je eens iets doet voor de ander. Een avond bier zuipen, voetballen kijken boeren laten voor je man en een avond romantisch zijn voor je vrouw.

Maar het idee dat je eens iets voor de ander doet is vast ook heel raar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221719827
quote:

[..]
Romantiek is echt een vrouwendingetje. Die verlangen naar romantiek in een relatie. Een man kan wel iets romantisch doen - vaak ook nog op (subtiel) aangeven van de vrouw - maar een man heeft intrinsiek geen behoefte aan romantiek.
Een man verlangt volgens mij naar verbinding met degene van wie hij houdt. Mijn man is bijv verslaafd aan romantiek, zich geliefd en verbonden voelen met mij. Hij raakt geėmotioneerd door lieve woorden en mooie herinneringen. Wat er bij komt is extra.

Hoe houd je het leuk na zoveel jaar: er dagelijks zijn voor je partner, lief zijn voor elkaar en iets leuks doen voor je partner. Mag elkaar ook verassen zo nu en dan en lieve woorden van dankbaarheid uitspreken. Zolang de ander zich maar speciaal, gewild, gelukkig en gewaardeerd voelt. :)
  donderdag 3 september 2026 @ 19:04:19 #103
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221720008
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:29 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Een man verlangt volgens mij naar verbinding met degene van wie hij houdt. Mijn man is bijv verslaafd aan romantiek, zich geliefd en verbonden voelen met mij. Hij raakt geėmotioneerd door lieve woorden en mooie herinneringen. Wat er bij komt is extra.
Verslaafde aan romantiek, serieus :')

Verlangen naar verbinding, geėmotioneerd door lieve woorden

Hij leest toevallig ook nog de Libelle?
Le Diable
pi_221720144
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:04 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Martien Meiland?
Vakman pur sang
pi_221720203
quote:
Of jij hebt gewoon het empathisch vermogen van een stoeptegel.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221720500
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:04 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jij jezelf beschouwt als een mannelijke man.
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar wat een echte man nu eigenlijk is. Misschien kun jij het definiėren, mannelijkheid?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221720580
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:25 schreef nelaeryn het volgende:
Of jij hebt gewoon het empathisch vermogen van een stoeptegel.
Oh heerlijk _O_ af en toe even een lekkere woordgrap of elkaar op "aardige" manier een beetje in de zeik nemen. Dat hoort er ook bij, zeker nog na 25 jaar :Y

Doet me denken aan dit stukje:
Bekijk deze YouTube-video
"Just because you have the emotional range of a teaspoon..."

En daarna even lekker samen erom lachen :)
  donderdag 3 september 2026 @ 20:33:26 #108
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221720824
Bij veel stellen die het lang volhouden is een onderdeel ervan dat ze niet alleen praten, maar ook (echt goed) luisteren.

Of dat ze juist de rust kunnen accepteren, die ontstaat als de ander even niet zo veel te melden heeft. Maar misschien is dat ook een vorm van luisteren.
pi_221720994
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:33 schreef Eightyone het volgende:
Bij veel stellen die het lang volhouden is een onderdeel ervan dat ze niet alleen praten, maar ook (echt goed) luisteren.

Of dat ze juist de rust kunnen accepteren, die ontstaat als de ander even niet zo veel te melden heeft. Maar misschien is dat ook een vorm van luisteren.
Ik vind het fijn dat we ook samen kunnen zwijgen, maar ik ben toch ook erg blij dat als we samen uit eten gaan, we nog steeds van alles hebben om over te praten.

Het is echt mijn schrikbeeld zoals sommige stellen zwijgend, zonder kennelijke interesse in elkaar, tegenover elkaar zitten in een restaurant.
  donderdag 3 september 2026 @ 20:55:45 #110
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221721022
quote:
2s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:58 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik vermoed dat jij jezelf beschouwt als een mannelijke man.
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar wat een echte man nu eigenlijk is. Misschien kun jij het definiėren, mannelijkheid?
Masculiniteit is vaak cultureel bepaald en mannelijkheid biologisch. Wat dat laatste betreft durf ik te zeggen: nee, niet elke man voelt zich geroepen de eigenschappen te bezitten die vrouwen zo graag bij ons terug willen zien. Bijvoorbeeld de eigenschap zorgzaamheid, een veelgehoorde. Of 'communicatieve vaardigheden'en 'empathisch vermogen'

Ik voel me bijvoorbeeld niet geroepen om in de kraamzorg te gaan werken en ik pik zeker niet alle signalen van mijn vriendin op en ja, ik antwoord soms als een hork. Niet dat ik dat per se wil, maar het zit gewoon niet on mijn (mannelijke) natuur om het anders te kunnen
Le Diable
  donderdag 3 september 2026 @ 20:57:24 #111
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221721036
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het fijn dat we ook samen kunnen zwijgen, maar ik ben toch ook erg blij dat als we samen uit eten gaan, we nog steeds van alles hebben om over te praten.

Het is echt mijn schrikbeeld zoals sommige stellen zwijgend, zonder kennelijke interesse in elkaar, tegenover elkaar zitten in een restaurant.
Of 'gezellig' naast elkaar, beiden hersendood naar het scherm van de smartphone starend
Le Diable
  donderdag 3 september 2026 @ 21:02:35 #112
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221721080
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:57 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Of 'gezellig' naast elkaar, beiden hersendood naar het scherm van de smartphone starend
Zo vullen ook veel Gen Z-vriendengroepen regelmatig hun tijd.

Echt inspirerend oogt het niet, maar misschien voelt het anders als je nog jong bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 04-09-2026 05:52:00 ]
pi_221721179
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:55 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Masculiniteit is vaak cultureel bepaald en mannelijkheid biologisch. Wat dat laatste betreft durf ik te zeggen: nee, niet elke man voelt zich geroepen de eigenschappen te bezitten die vrouwen zo graag bij ons terug willen zien. Bijvoorbeeld de eigenschap zorgzaamheid, een veelgehoorde. Of 'communicatieve vaardigheden'en 'empathisch vermogen'

Ik voel me bijvoorbeeld niet geroepen om in de kraamzorg te gaan werken en ik pik zeker niet alle signalen van mijn vriendin op en ja, ik antwoord soms als een hork. Niet dat ik dat per se wil, maar het zit gewoon niet on mijn (mannelijke) natuur om het anders te kunnen
Begrijp ik het goed dat je mannelijke natuur bepaalde dingen niet kan?
Dat vind ik wel een wat negatieve benadering van mannelijkheid.
Zijn mannen van nature weinig zorgzame, niet empathische, horken?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 3 september 2026 @ 21:28:19 #114
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221721275
quote:
2s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:16 schreef OllieA het volgende:

[..]
Begrijp ik het goed dat je mannelijke natuur bepaalde dingen niet kan?
Dat vind ik wel een wat negatieve benadering van mannelijkheid.
Ja, duik eens in duizend jaar geschiedenis en vind uit waar mannen zich vooral mee bezig hielden. Dat was niet met het verschonen van luiers.
Le Diable
pi_221721359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:28 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja, duik eens in duizend jaar geschiedenis en vind uit waar mannen zich vooral mee bezig hielden. Dat was niet met het verschonen van luiers.
Aangezien jij een simpele vraag slechts negatief of ontwijkend kan beantwoorden ga ik er maar niet over door. Het is nogal of-topic.
Wel jammer, want een 'echte man' het blijft een fascinerend onderwerp. Fijne dag verder.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 3 september 2026 @ 21:51:28 #116
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221721405
quote:
2s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:45 schreef OllieA het volgende:

[..]
Fijne dag verder.
:')
Le Diable
pi_221721412
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien willen ze gewoon lekker eten en praten ze thuis veel. Die aanname altijd dat iemand geen interesse heeft in een ander als ze niet veel praten in het openbaar, ugh. 'Schrikbeeld' nog wel, Jezus
pi_221721428
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:55 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Dat heeft meer te maken met sociaal niet ontwikkeld zijn dan met mannelijkheid ofzo. Je hoeft geen nicht te zijn om signalen op te vangen en gewoon normaal te antwoorden als je vriendin iets vraagt of zegt
pi_221721445
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:52 schreef Masberum het volgende:

[..]
Misschien willen ze gewoon lekker eten en praten ze thuis veel. Die aanname altijd dat iemand geen interesse heeft in een ander als ze niet veel praten in het openbaar, ugh. 'Schrikbeeld' nog wel, Jezus
Nouja, als je een stel aan een tafel ziet en ze kijken alleen maar een beetje om zich heen... Het ziet er redelijk ongemakkelijk uit.
  donderdag 3 september 2026 @ 21:57:53 #120
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221721447
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:55 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat heeft meer te maken met sociaal niet ontwikkeld zijn dan met mannelijkheid ofzo. Je hoeft geen nicht te zijn om signalen op te vangen en gewoon normaal te antwoorden als je vriendin iets vraagt of zegt
Sociaal niet ontwikkeld? Dat klinkt normatief. En wie bepaalt de norm in dit geval?
Le Diable
pi_221721457
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:51 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
:')
Gast

quote:
Jij reageert met

quote:
Ja
Ik begrijp Ollie wel. Geen gesprek te voeren als je dit echt gelooft
pi_221721470
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja, als je een stel aan een tafel ziet en ze kijken alleen maar een beetje om zich heen... Het ziet er redelijk ongemakkelijk uit.
Ja vanuit jouw oogpunt misschien. Maar ze zijn wel samen. Dat zegt naar mijn idee meestal meer dan wanneer jij een half uur ziet dat ze even weinig te praten hebben en gewoon wat uit eten zijn
pi_221721477
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja vanuit jouw oogpunt misschien. Maar ze zijn wel samen. Dat zegt naar mijn idee meestal meer dan wanneer jij een half uur ziet dat ze even weinig te praten hebben en gewoon wat uit eten zijn
Heb je ook weer een punt.
pi_221721487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Heb je ook weer een punt.
Wow, complimenten van mijn kant, normaal vechten mensen hier altijd maar door en geven ze nooit toe ook als de ander gewoon gelijk heeft (of een punt heeft). Spreekt goed voor jou zoals ik ernaar kijk :) ^O^
pi_221721489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:52 schreef Masberum het volgende:

[..]
Mijn mening. Kun jij ‘jezussen’ wat je wil, dat verandert daar niets aan.

Ik wil niet zwijgend samen uit eten gaan. Dan eet ik liever gewoon thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')