abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221721495
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn mening. Kun jij ‘jezussen’ wat je wil, dat verandert daar niets aan.

Ik wil niet zwijgend samen uit eten gaan. Dan eet ik liever gewoon thuis.
Ja dat is ook helemaal prima. Dat is wat jij fijn vindt en dat mag toch gewoon.

Ik reageer eigenlijk alleen op dit stuk:

quote:
zonder kennelijke interesse in elkaar
Dat is naar mijn idee vaak genoeg niet waar en daar reageerde ik ook op.. niet op dat jij graag wil praten tijdens het eten, dat maakte je al duidelijk ;)
pi_221721509
Interesse tonen in de ander:
"Hoe was je werkdag" bijvoorbeeld
  donderdag 3 september 2026 @ 22:10:20 #128
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221721520
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan eet ik liever gewoon thuis.
Daar kun je ook zwijgen
Le Diable
pi_221721526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:05 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja dat is ook helemaal prima. Dat is wat jij fijn vindt en dat mag toch gewoon.

Ik reageer eigenlijk alleen op dit stuk:
[..]
Dat is naar mijn idee vaak genoeg niet waar en daar reageerde ik ook op.. niet op dat jij graag wil praten tijdens het eten, dat maakte je al duidelijk ;)
‘Zonder kennelijke interesse in elkaar’ is wat ze uitstralen. Dat is wat het letterlijk betekent. En voor mij is dat een schrikbeeld.

Ik zou daar niet gelukkig van worden. Daar ging mijn reactie om :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 september 2026 @ 22:14:54 #130
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221721539
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:58 schreef Masberum het volgende:

[..]
Gast
[..]
Jij reageert met
[..]
Ik begrijp Ollie wel. Geen gesprek te voeren als je dit echt gelooft
Jij hebt maar weinig kaas gegeten van hoe biologische factoren en sociaal-culturele, economische en politieke ontwikkelingen een gender kunnen vormen zo door de eeuwen heen. Dat we in 2026 zijn aanbeland bij de ontkenning hiervan, vind ik zorgelijk. Nee, je bent niet gelijk een nicht als je als man gevoelens hebt, maar laten we niet denken dat mannen vanuit zichzelf urenlang allerhande emoties gaan lopen uiten en steun en zorg gaan zoeken bij hun vrienden en dit tot in den treure bespreken etc etc
Le Diable
pi_221721649
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
‘Zonder kennelijke interesse in elkaar’ is wat ze uitstralen. Dat is wat het letterlijk betekent. En voor mij is dat een schrikbeeld.

Ik zou daar niet gelukkig van worden. Daar ging mijn reactie om :)
Je zou niet gelukkig ervan worden als anderen het idee hebben dat je uitstraalt dat je geen interesse in je partner hebt.. Lijkt me niet fijn om zo bezig te zijn met wat anderen denken..
pi_221721657
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:14 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Jij hebt maar weinig kaas gegeten van hoe biologische factoren en sociaal-culturele, economische en politieke ontwikkelingen een gender kunnen vormen zo door de eeuwen heen. Dat we in 2026 zijn aanbeland bij de ontkenning hiervan, vind ik zorgelijk. Nee, je bent niet gelijk een nicht als je als man gevoelens hebt, maar laten we niet denken dat mannen vanuit zichzelf urenlang allerhande emoties gaan lopen uiten en steun en zorg gaan zoeken bij hun vrienden en dit tot in den treure bespreken etc etc
Ow, je kent me heel goed. Ik weet niks. Zoals ik zei, ik begrijp Ollie heel goed, een fijne avond gewenst
pi_221721789
ik denk dat het ook helpt om niet teveel van de ander te verwachten en ook met stilte en saaiheid vrede te hebben.. dit is mijn uitdaging in mijn relatie. Ik merk dat ik mijn man best saai vind, hij maakt het niet gezellig, hij kookt niet en doet met tegenzin klusjes in huis, maakt niet echt grapjes ofzo maar hij is wel betrouwbaar, emotioneel beschikbaar, lief en betrokken en heeft het hart op de juiste plaats. Daar gaan we dan voor, de acceptatie dat iemand niet alles kan hebben voor een langdurig leven samen.
  vrijdag 4 september 2026 @ 08:35:31 #134
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221722509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 23:24 schreef TheInnocent het volgende:
ik denk dat het ook helpt om niet teveel van de ander te verwachten en ook met stilte en saaiheid vrede te hebben.. dit is mijn uitdaging in mijn relatie. Ik merk dat ik mijn man best saai vind, hij maakt het niet gezellig, hij kookt niet en doet met tegenzin klusjes in huis, maakt niet echt grapjes ofzo maar hij is wel betrouwbaar, emotioneel beschikbaar, lief en betrokken en heeft het hart op de juiste plaats. Daar gaan we dan voor, de acceptatie dat iemand niet alles kan hebben voor een langdurig leven samen.
100%
Le Diable
pi_221722556
Elkaars beste vriend zijn. En blijf attent.
pi_221885106
Weet je eigenlijk hoe het is bij je partner op werk? Ondanks alle verhalen die je met elkaar deelt, is het toch anders als je een keer een dag(deel) bij elkaar gaat kijken.

Vandaag loopt mijn echtgenote een deel van de dag mee in het onderwijs. Kijken hoe dat is - bij 1 of 2 collega's, en ook bij mij waarschijnlijk. Gewoon, snuffelen aan "hoe is het nou in het echt?".

Ik ben zelf ook benieuwd hoe ze het vindt, het is in elk geval stof voor gesprekken, en wie weet nieuwe inzichten en begrip voor elkaar!
  Moderator woensdag 30 september 2026 @ 09:24:23 #137
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221885527
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 22:08 schreef cinderloom het volgende:
Interesse tonen in de ander:
"Hoe was je werkdag" bijvoorbeeld
Dit vraagt mijn vrouw me ook vaak. Ik ben dan vaak in een paar zinnen wel klaar want ja, hoe boeiend is een gemiddelde werkdag? :')
Uiteraard vraag ik het dan ook terug, want dat is wel zo sociaal natuurlijk. En dan krijg ik meestal iets als:

Ja nou Patricia had dus die ene afspraak gecancelled en in eerste instantie in het IPS systeem gezet maar ik ging er vanuit dat zij naar hem zou zeggen dat hij ook die data moest doorgeven want anders zouden we een late berichtgeving krijgen, dus dan is het logisch dat Peter ook iets er van weet maar ja dat is dan weer niet gedaan dus ik had via teams een bericht gestuurd en hij zei toen dat zij niet had gezegd dat hij iets moest doen waardoor zij niet wist dat hij het niet wist en daardoor was er dus een dubbele afspraak in de agenda wardoor de OPS manager er vanuit ging dat het gewoon allemaal door ging. Maar later kwam hij dus bij mij vragen van '"Ja is het nou geregeld?" en ik had zoiets van nou dat is niet mijn taak eigenlijk he om dat aan hem door te geven, maar goed, ik toch maar weer Patricia pingen op teams en die zei van 'ja ja nee is zo' dus ik van oke nouja dan denk ik het ook wel.

Meanwhile zit ik er meestal dan zo ongeveer bij:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')