abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221274407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Beetje jammer dat als iets er grappig uit ziet dat het dan niet als vies staaltje machtsmisbruik wordt ervaren door de bevolking. Als dit jou overkomt en je moet de rest van je leven door een rietje drinken dan denk ik dat je wel anders denkt over al die lollercopters die het gifje van jouw levensveranderende moment aan het sharen zijn als pwnage moment.
Ik neem aan dat dit incident ook gewoon is onderzocht, en de betreffende agent daarvoor de consequenties heeft gehad, etc. etc.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:20:00 #212
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221274769
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:42 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dit incident ook gewoon is onderzocht, en de betreffende agent daarvoor de consequenties heeft gehad, etc. etc.
Gesponeerd, want geen opzet. Vriendlief bleek tóch bij de relschoppers te horen en gooide onder meer met een kettingsslot naar ME'ers. Zo 'per ongeluk' was ze daar dus niet terecht gekomen. Maar intussen klaagt het two braincel dramvolk natuurlijk wel weer stevig door over two tier policing. :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:22:13 #213
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221274783
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:20 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Gesponeerd, want geen opzet. Vriendlief bleek tóch bij de relschoppers te horen en gooide onder meer met een kettingsslot naar ME'ers. Zo 'per ongeluk' was ze daar dus niet terecht gekomen. Maar intussen klaagt het two braincel dramvolk natuurlijk wel weer stevig door over two tier policing. :')
Lijkt mij vrij irrelevant dat jouw vriendje 100 m verderop iets doet mbt of jij een waterkanon op je kop gericht moet krijgen.

"hAd jE dAaR mAAr NiEt MOeTeN zIjN!!"

eh nee. Zo werkt het toepassen van politiegeweld niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:23:13 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221274788
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Lijkt mij vrij irrelevant dat jouw vriendje 100 m verderop iets doet mbt of jij een waterkanon op je kop gericht moet krijgen.

Als ik dit topic zo lees wil men bijna unaniem naar dat soort politiegeweld toe.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221274803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:20 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
• Blokkeerfriezen aanpakken vs. XR Rebellion protesteerders niet aanpakken
• AZC vs. Morokkanen rellen

Geen two-tier policing?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:28:41 #216
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221274831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:24 schreef Lyrebird het volgende:

Geen two-tier policing?
Welk verschil zie je precies behalve dat er bij de AZC tokkies minder mensen zijn opgepakt
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:31:45 #217
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221274852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lijkt jou niet relevant, maar als je roept 'per ongeluk' in de rellen terecht gekomen te zijn en op basis daarvan een rechtszaak gaat voeren is dat dus wel relevant.

Buiten dat. Als jij lekker met je rugzakje blijft ronddwalen tussen de relschoppers en waterkanonnen omdat je vriendje zo graag mee wil rellen zonder een onbedoelde klap van welke richting dan ook te verwachten ben je natuurlijk erg naïef. En dan druk ik het nog vriendelijk uit.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:35:51 #218
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221274871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:31 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Lijkt jou niet relevant, maar als je roept 'per ongeluk' in de rellen terecht gekomen te zijn en op basis daarvan een rechtszaak gaat voeren is dat dus wel relevant.

Buiten dat. Als jij lekker met je rugzakje blijft ronddwalen tussen de relschoppers en waterkanonnen omdat je vriendje zo graag mee wil rellen zonder een onbedoelde klap van welke richting dan ook te verwachten ben je natuurlijk erg naïef. En dan druk ik het nog vriendelijk uit.
Buitensporig geweld. Die 2 mensen staan daar gewoon een beetje.

Waterkanonnen zijn er om echte rellers onderuit te schieten. Niet om individuele mensen *flets* met schedel tegen een muur te knallen terwijl er op dat moment niks aan de hand is.

Maargoed daar gaat dit topic niet over.

Prima als ze marokkaantjes die auto's en winkels vernielen een knuppel of waterkanonbehandeling geven verder.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_221275211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:51 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dan is het maar oorlog. Dit is je fucking werk, slapjanus. Pak dat tuig gvd eens een keer fatsoenlijk aan.
Maar er waren maar een paar rotte appels toch ?
pi_221275221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:19 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Maar er waren maar een paar rotte appels toch ?
Daar geloof ik echt niet in. Ik denk eerder een paar nog enigszins goede appels in een kist vol rotte exemplaren.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:35:38 #221
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221275306
quote:

[..]

Geen two-tier policing?
Er is hierboven vaker uitgelegd dat elke situatie om een andere aanpak vraagt. Je kunt iets willen proberen te snappen, of gewoon lekker kortzichtig 'hullie mogen roeptoeteren maar wij niet' blijven dramjanken.

Maar goed, als 'De T' je ding is snap ik het ergens wel. Die waren -in een redactioneel stuk nota bene- verbolgen over het feit dat XR blokkeerders zo snel weer vrij waren, 'mooi op tijd om koningsdag te vieren' werd er gesneerd. Intussen verzwegen ze dat voor die opgepakte AZC kansloosjes gewoon hetzelfde van toepassing was. Tja, dan zet je natuurlijk toch een bepaald beeld neer...
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:53:28 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221275397
Er zit dan ook wel een behoorlijk verschil tussen wat blauwharigen met neuspiercings die een beetje de activist aan het LARPEN zijn en mensen die zich terecht zorgen maken of hun kind niet de nieuwe:

Lisa, Louis, Henry, Christian (Zedig), Medewerker Jeugdzorg (Duitsland), Kettingslotslachtoffer of Jermaine B.

om een paar recente voorbeelden te noemen, wordt.

AZC demonstranten hebben een heel valide punt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 8 juli 2026 @ 15:00:24 #223
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221275437
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:35 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Er is hierboven vaker uitgelegd dat elke situatie om een andere aanpak vraagt. Je kunt iets willen proberen te snappen, of gewoon lekker kortzichtig 'hullie mogen roeptoeteren maar wij niet' blijven dramjanken.
Die andere aanpak (Marokkanen) is gewoon pure angst vanuit de driehoek.

Lachwekkend gewoon dat dit tuig zijn gang mag gaan. Oom agent staat erbij en kijkt er naar.

Als je zulke keuzes maakt als bestuurders zijnde dan moet je heel snel je biezen pakken.
pi_221275459
quote:

[..]

Geen two-tier policing?
In 1 van die 4 gevallen vond er geen geweld plaats, en was de ME dus helemaal niet nodig.
In 3 van die 4 gevallen heeft de ME de situatie geëvalueerd, een afweging gemaakt en is uiteindelijk opgetreden.
In geen enkele van die 4 gevallen heeft de ME vanaf de eerste minuut hard opgetreden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221275496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd hoor :D Maar die hebben we vaker gehoord natuurlijk. De snelweg blokkeren is illegaal. Als je dat van plan bent kun je gewoon opgepakt worden.
Voorbereidingshandelingen zijn alleen strafbaar voor feiten waar 8 jaar+ op staat (en nog een rits aan voorwaarden).
  woensdag 8 juli 2026 @ 15:27:20 #226
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221275550
En als we nu niet ingrijpen gaat dit probleem alleen maar groter worden, of gaat die laffe politie zo lang hun taak uit de weg tot Nederlanders zelf ingrijpen? Misschien moeten de families van dit soort figuren ook maar eens de gevolgen gaan voelen van hun verdorven nageslacht, waarom moeten de consequenties alleen voor de Nederlanders zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221275564
quote:
16s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:27 schreef FlippingCoin het volgende:
tot Nederlanders zelf ingrijpen?
Jij weet net zo goed als ik dat dit nooit gaat gebeuren.

Kroegen gesloten, alcoholverbod?
"Jammer, we gaan het missen."
Moskeebezoek verplicht?
"Het moet maar.."
Spareribs niet meer te krijgen?
"Och, varkensvlees was al niet de meest gezonde optie"

Nederlanders willen een volle koelkast en op de bank ploffen en Netflix kijken, die gaan nooit in opstand komen.

[ Bericht 82% gewijzigd door Koortsdroom op 08-07-2026 15:38:12 ]
pi_221275680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:30 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Moskeebezoek verplicht?
"Het moet maar.."

Nederlanders willen een volle koelkast en op de bank ploffen en Netflix kijken, die gaan nooit in opstand komen.

Ze zijn waarschijnlijk het trappen naar beneden vergeten of zijn nu zelf een hoge pief.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:11:00 #229
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221275938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:30 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Moskeebezoek verplicht?
"Het moet maar.."

Kwats, kijk maar naar de VK. Dit zal gaan gebeuren, maar dan zal het geen mooi iets zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:13:05 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221275947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:07 schreef probeer het volgende:

[..]
In 1 van die 4 gevallen vond er geen geweld plaats, en was de ME dus helemaal niet nodig.
In 3 van die 4 gevallen heeft de ME de situatie geëvalueerd, een afweging gemaakt en is uiteindelijk opgetreden.
In geen enkele van die 4 gevallen heeft de ME vanaf de eerste minuut hard opgetreden.
Vreemd, er zijn namelijk wel wat gewelddadige beelden van rellen met de Marokkaanse supporters. Een Marokkaan sloeg zelfs een agent neer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221275953
De loyaliteit van een Nederlandse Marokkaan ligt dus altijd bij Marokko. Zou je een Nederlandse Marokkaan dan wel kunnen vertrouwen in een publiek ambt als, bijvoorbeeld, burgemeester? Het belang van Marokko gaat blijkbaar altijd voor.
pi_221275975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:13 schreef DrDentz het volgende:
Zou je een Nederlandse Marokkaan dan wel kunnen vertrouwen
Ik denk dan meteen aan Outman Ben A., een Marokkaans-Nederlandse tolk die voor de AIVD werkte.

Speelde vrolijk info door naar de Hofstadgroep :')
pi_221283469

Wat is de bedoeling eigenlijk als je vanavond agent bent, moet je de wet handhaven of niet?
pi_221283473
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:13 schreef DrDentz het volgende:
De loyaliteit van een Nederlandse Marokkaan ligt dus altijd bij Marokko. Zou je een Nederlandse Marokkaan dan wel kunnen vertrouwen in een publiek ambt als, bijvoorbeeld, burgemeester? Het belang van Marokko gaat blijkbaar altijd voor.
Nee, mensen met een dubbele nationaliteit moet je altijd wantrouwen.
pi_221285700
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zou echt een vinger geven om zo’n ding een paar keer te mogen besturen _O_
Da's een behoorlijke smak. Ik meen in Rotterdam is een toevallige passante zo tegen een muur gesmakt met haar hoofd. Ze liep zware schade op.
pi_221285733
Nu is two tier policing hier ook een feit. De blokkeer Friezen worden keihard aangepakt en links tuig en tuig met een dubbel paspoort wordt niks in de weg gelegd. Als ik nu rel en opgepakt wordt is dat dus discriminatie.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 9 juli 2026 @ 19:35:58 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221285737
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:34 schreef Bloemkool het volgende:
Nu is two tier policing hier ook een feit. De blokkeer Friezen worden keihard aangepakt en links tuig en tuig met een dubbel paspoort wordt niks in de weg gelegd. Als ik nu rel en opgepakt wordt is dat dus discriminatie.
Nou ja, je moet ook niet alleen rellen, je moet met meer dan de ME mankracht op de been kan brengen rellen, dan mag het.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 9 juli 2026 @ 19:36:28 #238
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221285740
quote:
Zou gewoon Marokkaans elftalshirt aan doen en keffiyeh+zonnebril als gezichtsbedekking. Dan is er niks aan de hand ^O^.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221285751
quote:
Oh we gaan deze discussie weer hebben. Wie worden er niet aangepakt en wie worden er wel aangepakt voor dezelfde vergrijpen?
  donderdag 9 juli 2026 @ 19:39:40 #240
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221285756
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, je moet ook niet alleen rellen, je moet met meer dan de ME mankracht op de been kan brengen rellen, dan mag het.
Zoals rellen zeg maar altijd werken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')