abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221268196
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:20 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ze had de oproep op voorhand verwijderd en was zelf niet aanwezig. Maar goed, je wilt het liever niet zien. Dat is waarschijnlijk ook lekker rustig om zo door het leven te gaan. Jammer dat de maatschappelijke kosten uiteindelijk onbetaalbaar zullen blijken.
https://nos.nl/artikel/23(...)straf-aan-te-vechten
quote:
Het hof stelde dat alle verdachten zich schuldig hebben gemaakt aan het versperren van de snelweg, het verhinderen van een geoorloofde betoging en het uitoefenen van dwang. Bij Douwes gold de veroordeling dus ook voor opruiing en uitlokking tot het plegen van strafbare feiten.
Ze heeft dezelfde veroordeling als de anderen gekregen. Ze is niet veroordeeld voor opruiing.

Als je dan zegt “dat ik het liever niet wil zien”, kom dan op zijn minst met kloppende informatie.

Vervelend dat jij zoveel last hebt van feestvierende Marokkanen, hoop dat dat snel minder wordt voor je.
pi_221268209
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:25 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Onder andere.
Die het dus had over oud en nieuw en de handhaving van een vuurwerkverbod.

Niet over de ME bij voetbalwedstrijden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221268322
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Dit dus ja.

Maar he, nu zijn het Marokkanen, dus SCHANDE!
Dat zegt niemand. Bij extreem ander tuig willen mensen dit ook. Maar je politieke agenda is wel weer duidelijk. Je zal ook eens objectief zijn.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:41:57 #179
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221268350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:28 schreef beefkeek het volgende:

Vervelend dat jij zoveel last hebt van feestvierende Marokkanen, hoop dat dat snel minder wordt voor je.
Dat je nu doet alsof het topic hierover gaat laat zien dat je moeite hebt met begrijpend lezen. Dat maakt verdere discussie met jou zinloos.
Life is what you make it.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:44:34 #180
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221268373
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Die het dus had over oud en nieuw en de handhaving van een vuurwerkverbod.

Niet over de ME bij voetbalwedstrijden.
De aanleiding was O&N, maar de gezagscrisis is wel degelijk breder en op meerdere vlakken zichtbaar. Zoals goed aangestipt door de ME-commandant.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:45:03 #181
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221268375
Nu ook in Nederland.

pi_221268381
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:41 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dat je nu doet alsof het topic hierover gaat laat zien dat je moeite hebt met begrijpend lezen. Dat maakt verdere discussie met jou zinloos.
Ja, daar heb ik veel moeite mee. Zeker dit soort zinnetjes begrijp ik niet zo goed:
quote:
Maar goed, je wilt het liever niet zien. Dat is waarschijnlijk ook lekker rustig om zo door het leven te gaan.
Beetje flauw wel, proberen mij dit soort steekjes onder water toe te dienen en als ik het terug doe "is een discussie met mij zinloos".
pi_221268392
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze zijn niet voor niets al tientallen jaren aan het zeuren dat er eigenlijk niets tussen de wapenstok en het dienstgeweer zit

Enfin, ze mogen nu wat aankloten met traangas de laatste jaren.
Ik ben zelfs al voor traangas voor buschauffeurs als je ziet waar die mee te maken krijgen. Maarja in Nederland ben je als diener volgevrij.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:48:17 #184
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221268412
Vandaag dit, morgen invoering Sharia.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:55:08 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221268482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik ben zelfs al voor traangas voor buschauffeurs als je ziet waar die mee te maken krijgen. Maarja in Nederland ben je als diener volgevrij.
Ik ben niet per definitie een voorstander van geweldsmiddelen verstrekken aan mensen die te dom zijn om te poepen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221268508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:12 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou zeggen: laat het dan maar oorlog worden. Haal het leger erbij. Maak er een bloedbad van. Het is het enige dat werkt bij Marokkanen, daarom zijn Islamitische regimes zo streng. Softe aanpak werkt niet. Het is dictatuur of chaos!
Een dictatuur zal voor veel mensen niet eens zo slecht zijn.
pi_221268511
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik ben niet per definitie een voorstander van geweldsmiddelen verstrekken aan mensen die te dom zijn om te poepen.
Goed punt.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:58:46 #188
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221268513
Vanaf nu hebben woke, extreem linksen en politiek correcte mensen en multiculturalisten voor mij een geestelijke achterstand.

Zelfs mensen met downsyndroom kunnen feiten nog onderscheiden en logische conclusies trekken.

Bovengenoemde groepen duidelijk niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Joopklepzeiker op 07-07-2026 21:18:10 ]
pi_221268535
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Vanaf nu hebben woke, extreem linksen en politiek correcte mensen voor mij een geestelijke achterstand.

Zelfs mensen met downsyndroom kunnen feiten nog onderscheiden en logische conclusies trekken.

Bovengenoemde groepen duidelijk niet.
Gelukkig heeft extreemrechts dat stempel al een paar jaar geleden gekregen, staat alles mooi weer op gelijke voet.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:08:36 #190
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221268643
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, daar heb ik veel moeite mee. Zeker dit soort zinnetjes begrijp ik niet zo goed:
[..]
Beetje flauw wel, proberen mij dit soort steekjes onder water toe te dienen en als ik het terug doe "is een discussie met mij zinloos".
Fair enough, daar kan ik inkomen, want dat deed ik inderdaad. Echter wel als reactie op het voortdurende gesleep met doelpalen en het moedwillig onwetend spelen. Het haalt de jeu eruit.
pi_221268679
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:08 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Fair enough, daar kan ik inkomen, want dat deed ik inderdaad. Echter wel als reactie op het voortdurende gesleep met doelpalen en het moedwillig onwetend spelen. Het haalt de jeu eruit.
Het was niet de bedoeling onwetend te spelen of de doelpalen te verplaatsen, de bedoeling was te laten zien dat dit niet zomaar te doen was. Er zijn een hoop wetten en regels die exact zo'n voorstel als dit moeilijk maken. Vandaar ook dat mijn eerste vraag was of je dit alleen voor hoofddoeken of ook voor andere dingen zou doen. Als het niet "eerlijk" kan gaat het sowieso vastlopen.
pi_221268691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Mensen arresteren en de cel in gooien voordat ze iets doen wat illegaal is? Is dat nou werkelijk wat je hier zegt?
Wat is daar zo vreemd aan? Als je op heterdaad betrapt wordt voordat je de bank kunt overvallen ga je ook gewoon de cel in.
pi_221268700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lol je noemt wat ik zeg dom gelul maar wil mensen hiervoor de cel in gooien?

Ja, maatschappijontwrichting. Ze met bussen afvoeren en dan weer vrijlaten heeft geen afschrikkende werking.
pi_221268762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is daar zo vreemd aan? Als je op heterdaad betrapt wordt voordat je de bank kunt overvallen ga je ook gewoon de cel in.
Bank overvallen en demonstreren (ook al ben je het niet eens met het doel van de demonstratie) zijn volgens mij wel twee hele andere dingen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:20:18 #195
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221268790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het was niet de bedoeling onwetend te spelen of de doelpalen te verplaatsen, de bedoeling was te laten zien dat dit niet zomaar te doen was. Er zijn een hoop wetten en regels die exact zo'n voorstel als dit moeilijk maken. Vandaar ook dat mijn eerste vraag was of je dit alleen voor hoofddoeken of ook voor andere dingen zou doen. Als het niet "eerlijk" kan gaat het sowieso vastlopen.
Ik kan me er prima in vinden als het gewoon voor alle groepen geldt. Graag zelfs, ik woon graag in een echte rechtsstaat. We staan alleen op het punt om die langdurig te verstoren door de gezagscrisis te gedogen danwel te ontkennen.
Na meerdere verzoeken te vertrekken en een redelijke termijn om daar gehoor aan te geven er gewoon in met proportioneel geweld, dat uiteraard opschaalt in verhouding tot het ontmoette geweld. Daarbij hoeft wmb uiteindelijk dodelijk geweld niet gemeden te worden. Als je ME of andere politie-eenheden aanvalt met wapens, vuurwerk of zware stenen e.d., mag de maatschappij beschermd worden.
pi_221268793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:18 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Bank overvallen en demonstreren (ook al ben je het niet eens met het doel van de demonstratie) zijn volgens mij wel twee hele andere dingen.
Leuk geprobeerd hoor :D Maar die hebben we vaker gehoord natuurlijk. De snelweg blokkeren is illegaal. Als je dat van plan bent kun je gewoon opgepakt worden.
pi_221268817
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:20 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ik kan me er prima in vinden als het gewoon voor alle groepen geldt. Graag zelfs, ik woon graag in een echte rechtsstaat. We staan alleen op het punt om die langdurig te verstoren door de gezagscrisis te gedogen danwel te ontkennen.
Na meerdere verzoeken te vertrekken en een redelijke termijn om daar gehoor aan te geven er gewoon in met proportioneel geweld, dat uiteraard opschaalt in verhouding tot het ontmoette geweld. Daarbij hoeft wmb uiteindelijk dodelijk geweld niet gemeden te worden. Als je ME of andere politie-eenheden aanvalt met wapens, vuurwerk of zware stenen e.d., mag de maatschappij beschermd worden.
Ik kan me er ook prima in vinden als het voor alle groepen geldt. Heel eerlijk, dat is wat mij betreft het enige acceptabele scenario.

Verder, helemaal mee eens :D
pi_221268848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd hoor :D Maar die hebben we vaker gehoord natuurlijk. De snelweg blokkeren is illegaal. Als je dat van plan bent kun je gewoon opgepakt worden.
Nee, je kunt niet opgepakt worden als je dat van plan bent, je kunt opgepakt worden wanneer je dat probeert. Oftewel, wanneer je over de vangrail heen klimt etc.
pi_221268975
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, je kunt niet opgepakt worden als je dat van plan bent, je kunt opgepakt worden wanneer je dat probeert. Oftewel, wanneer je over de vangrail heen klimt etc.
Geen idee waar je dat soort onzin vandaan haalt.

quote:
De politie greep van tevoren al in. Groepen demonstranten die net voor 12.00 uur op pad gingen naar de snelweg werden tegengehouden.

Even later verwijderde de politie ook demonstranten die bij of op de vluchtstrook stonden te wachten om de hoofdrijbaan op te lopen. Sommige activisten werden door een groep van dertig agenten fysiek van de snelweg af getrokken, geduwd en gesleept.
https://nos.nl/artikel/26(...)monstranten-opgepakt

Als je duidelijk van plan bent de snelweg op te lopen kun je gewoon opgepakt worden door de politie. Dat is namelijk illegaal.

Dat de politie en het OM vervolgens niet straffen is een ander verhaal.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:40:42 #200
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221268985
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Gelukkig heeft extreemrechts dat stempel al een paar jaar geleden gekregen, staat alles mooi weer op gelijke voet.
Extreemrechts ben je tegenwoordig al bij het minste kritische geluid.
Bij extreem links klinkt het toch geloofwaardiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')