abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2026 @ 04:37:57 #1
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221251087
Begintekst van deel 1

De Christelijke religie en ook de Islam beschouwen homoseksualiteit als een zonde. Er wordt daarover meerdere keren in de Bijbel daarover geschreven.

35 Important Bible Verses About Homosexuality Being A Sin (Explained)

quote:
Understanding Sin

As we explore the topic of homosexuality being a sin, it’s important for us to understand what sin means in our Christian faith. Sin is essentially a separation from God, rooted in disobedience to His commandments. The Bible provides us guidance on how to live a life that is pleasing to God. This includes understanding behaviors and lifestyles that might alienate us from His presence. When we engage in actions contrary to God’s design, we move away from His perfect will. Let’s reflect on these verses to grasp the Biblical perspective on sin, including homosexuality. Sin affects our relationship with God, and knowing God’s will helps us stay close to Him.
Wat zijn jouw gedachten daarover?
  maandag 6 juli 2026 @ 04:40:10 #2
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221251092
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijheid in de openbare ruimte, dat is toch verschrikkelijk?
Verschrikkelijk overdreven. "Doe normaal dan doe je al ......"
pi_221251139
God denkt niet.

Alleen mensen denken.
pi_221251759
Al die radicalen denken dat elkaar afslachten normaler is dan 2 mensen die elkaar liefhebben.
Ik zie liever 2 mannen of 2 vrouwen hand in hand lopen, dan dat ze een wapen in hun hand hebben.
God had toch alles geschapen?
God was toch onfeilbaar?
Denk je dan dat hij een fout heeft gemaakt?

Ja maar, de Duivel?
Ook die heeft God geschapen. En hij zal in zijn alwetendheid best hebben geweten wat er kon gebeuren.
Of zou het een test zijn, hoe wij met ze omgaan?
En denk je dan dat we slagen of falen, door ze te discrimineren, te geselen, te doden of ze te willen veranderen met conversie'therapie'?
pi_221251774
Niet.

Das het enige antwoord.
pi_221259699
God heeft de man en vrouw gemaakt om samen te zijn.
Dat werkt gewoon, let maar op de biologie. (dat past)

2 mannen daarentegen.. zie je het probleem? (2 stokkies)

God heeft overigens niets tegen personen die anders denken, maar wel tegen personen die verkeerde dingen doen die tegennatuurlijk zijn.

2 mannen mogen samen leuke dingen doen, maar als het om relationele dingen gaat.. dan is er een grens.

Gaan ze over die grens, tja.. dan hebben ze wat uit te leggen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 08:07:42 #7
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_221260989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 00:17 schreef Invisibli het volgende:
God heeft overigens niets tegen personen die anders denken, maar wel tegen personen die verkeerde dingen doen die tegennatuurlijk zijn.
Het gebeurt en is daarmee natuurlijk. En wat is er verkeerd aan dat 2 mensen van elkaar genieten?

Nee er komen geen kinderen van maar is dat erg? Er zijn al veels te veel mensen op deze aardkloot
pi_221262930
quote:

2 mannen mogen samen leuke dingen doen, maar als het om relationele dingen gaat.. dan is er een grens.

Zelfs bij dieren komt het voor. Hoe ga je dat uitleggen?
pi_221263009
quote:
Hoe kan god tegen iets zijn wat hij bewust zo heeft gecreëerd?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 12:33:59 #10
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_221263364
.

[ Bericht 99% gewijzigd door hoatzin op 07-07-2026 12:34:34 ]
pi_221263567
quote:
Hoe weet jij dat zo goed?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:05:48 #12
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221263593
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:02 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat zo goed?
Dit is een verkeerde vraag. Geloven en weten hebben helemaal niks met elkaar te maken. Het eerste heeft alleen verzinsels als basis, het tweede gaat uit van feiten. Immers, als jij zekerheid hebt en weet dat God bestaat dan houdt geloof op. Maar die zekerheid heb je niet, kan je niet krijgen en zal je nooit krijgen tijdens dit aardse leven. Als je dood bent dan weet je het pas ...... of niet. Maar er is nog nooit feitelijk onomstreden een bericht gestuurd van het "hiernamaals" naar een sterveling op moeder aarde met de boodschap:"alles ok hier." dus je zult het moeten houden met je verhaaltjes, verzinsels en dies meer. Oftewel, je geloof.

[ Bericht 28% gewijzigd door Pixelman op 07-07-2026 13:13:24 ]
pi_221264200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:05 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Dit is een verkeerde vraag. Geloven en weten hebben helemaal niks met elkaar te maken. Het eerste heeft alleen verzinsels als basis, het tweede gaat uit van feiten. Immers, als jij zekerheid hebt en weet dat God bestaat dan houdt geloof op. Maar die zekerheid heb je niet, kan je niet krijgen en zal je nooit krijgen tijdens dit aardse leven. Als je dood bent dan weet je het pas ...... of niet. Maar er is nog nooit feitelijk onomstreden een bericht gestuurd van het "hiernamaals" naar een sterveling op moeder aarde met de boodschap:"alles ok hier." dus je zult het moeten houden met je verhaaltjes, verzinsels en dies meer. Oftewel, je geloof.
Ik had het niet tegen jou.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:53:03 #14
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221264561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik had het niet tegen jou.
Stuur dan PM's. Dit is een openbaar forum, geen chatbox.

Ik merk al lang dat je problemen met mij hebt en je doet onware uitspraken over mij. Houd daar eens mee op, wil je?
pi_221264575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:53 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Stuur dan PM's. Dit is een openbaar forum, geen chatbox.

Ik merk al lang dat je problemen met mij hebt en je doet onware uitspraken over mij. Houd daar eens mee op, wil je?
En dit is F&L, dat niet het doel heeft om geloof te bestrijden, maar om er samen over te praten, niet om er tegen aan te schoppen. Net zoals EsserS deed. Houd daar een mee op, wil je?

Mafkees.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:05:27 #16
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221264612
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:55 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
En dit is F&L, dat niet het doel heeft om geloof te bestrijden, maar om er samen over te praten, niet om er tegen aan te schoppen. Net zoals EsserS deed. Houd daar een mee op, wil je?

Mafkees.
Kletskoek in het opperste kwadraat, wat is dit raar zeg. Ik heb die EsserS eens opgezocht waar jij het voortdurend over hebt zodra ik dit forum bezoek. Het is dus iemand die ellenlange verhalen schrijft met behulp van AI volgens anderen. En jij zegt glashard dat ik hem ben? Dat is pas maf.

Maar goed, ik laat je verder maar met rust want jij bent kennelijk iemand die uitsluitend gelooft in zijn eigen, gefabriceerde waarheid.
pi_221264632
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:05 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Kletskoek in het opperste kwadraat, wat is dit raar zeg. Ik heb die EsserS eens opgezocht waar jij het voortdurend over hebt zodra ik dit forum bezoek. Het is dus iemand die ellenlange verhalen schrijft met behulp van AI volgens anderen. En jij zegt glashard dat ik hem ben? Dat is pas maf.

Maar goed, ik laat je verder maar met rust want jij bent kennelijk iemand die uitsluitend gelooft in zijn eigen, gefabriceerde waarheid.
Ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen, ik zie gewoon de feiten. Maar los daarvan, mensen die hier komen moeten gewoon vrijuit over hun geloof kunnen praten, en het is niet de bedoeling dat een droplul zoals jij hun de les gaat lezen dat het allemaal verzinsels zijn. Daar is het hier niet voor, dan ga je maar ergens anders naar toe. Mensen moet hier zich veilig kunnen voelen, zonder dat er eikels zoals jij langskomen.
pi_221264637

[ Bericht 100% gewijzigd door -Sigaartje op 08-07-2026 20:01:54 ]
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:12:30 #19
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221264641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:10 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dan donder je maar op.
Laat je nakijken. Ik meen het, je spoort niet.
pi_221267550
quote:

Je bent klaarblijkelijk goed op de hoogte van zijn standpunten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 7 juli 2026 @ 21:54:42 #21
441859 crew  Lenny77
pi_221269107
He luister eens jongens.. jullie zijn allemaal intelligent genoeg om hier een goed topic van te maken. En mensen afbreken omdat ze iets wel/niet geloven kan niet. Je hoeft het niet eens te zijn met de ander maar je moet hem wel respecteren.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221271945
quote:

In de natuur komt homoseksualiteit voor, dus dan is het niet tegennatuurlijk.

En waarom is het verkeerd als 2 mannen uit liefde iets met elkaar doen?

Ik dacht dat God liefde is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 8 juli 2026 @ 06:38:55 #23
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221271951
Alleen voor mensen die willen geloven dat God liefde is, geldt: God is liefde. Als je wil geloven dat God homoseksuelen accepteert, dan accepteert God homoseksuelen. Als je wil geloven dat God homoseksuelen verwerpt, dan verwerpt God homoseksuelen.

De mens bepaalt dus wat de wens van God is.

[ Bericht 59% gewijzigd door Pixelman op 08-07-2026 07:41:31 ]
pi_221272163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 06:38 schreef Pixelman het volgende:
Alleen voor mensen die willen geloven dat God liefde is, geldt: God is liefde. Als je wil geloven dat God homoseksuelen accepteert, dan accepteert God homoseksuelen. Als je wil geloven dat God homoseksuelen verwerpt, dan verwerpt God homoseksuelen.

De mens bepaalt dus wat de wens van God is.
god is ook een denkbeeld wat tussen de oren van mensen zit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221272241
De grote religies zijn, nuchter beschouwd, alle drie gebaseerd op mythes die zo’n 1400 tot 3000 jaar geleden zijn ontstaan en geëvolueerd.

Mythes beschrijven de realiteit door de ogen van de toen levende mensen. Voor die mensen zelf waren het uiteraard geen mythes - zij dachten dat het om de waarheid ging.

Maar de mens heeft zich (gelukkig) verder ontwikkeld en begrijpt nu dat die eeuwenoude verhalen niet de werkelijkheid weergeven, maar alleen datgene wat men destijds voor de werkelijkheid hield.

De stelling dat homoseksualiteit een “zonde” is tegen “de wil van God” is ook zo’n mythe. We kunnen het de mensen van toen niet kwalijk nemen dat zij dit voor waarheid aannamen en opschreven in hun heilige boeken.

Inmiddels weten we dat deze mythe niet overeenkomt met de realiteit. Homoseksualiteit is een normaal natuurlijk verschijnsel dat op geen enkele wijze schadelijk is voor personen en de samenleving.

Op het moment dat feiten bekend zijn, wordt de mythe overbodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')