Wat zijn jouw gedachten daarover?quote:Understanding Sin
As we explore the topic of homosexuality being a sin, it’s important for us to understand what sin means in our Christian faith. Sin is essentially a separation from God, rooted in disobedience to His commandments. The Bible provides us guidance on how to live a life that is pleasing to God. This includes understanding behaviors and lifestyles that might alienate us from His presence. When we engage in actions contrary to God’s design, we move away from His perfect will. Let’s reflect on these verses to grasp the Biblical perspective on sin, including homosexuality. Sin affects our relationship with God, and knowing God’s will helps us stay close to Him.
Verschrikkelijk overdreven. "Doe normaal dan doe je al ......"quote:Op zondag 5 juli 2026 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijheid in de openbare ruimte, dat is toch verschrikkelijk?
Het gebeurt en is daarmee natuurlijk. En wat is er verkeerd aan dat 2 mensen van elkaar genieten?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 00:17 schreef Invisibli het volgende:
God heeft overigens niets tegen personen die anders denken, maar wel tegen personen die verkeerde dingen doen die tegennatuurlijk zijn.
Zelfs bij dieren komt het voor. Hoe ga je dat uitleggen?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 00:17 schreef Invisibli het volgende:
God heeft de man en vrouw gemaakt om samen te zijn.
Dat werkt gewoon, let maar op de biologie. (dat past)
2 mannen daarentegen.. zie je het probleem? (2 stokkies)
God heeft overigens niets tegen personen die anders denken, maar wel tegen personen die verkeerde dingen doen die tegennatuurlijk zijn.
2 mannen mogen samen leuke dingen doen, maar als het om relationele dingen gaat.. dan is er een grens.
Gaan ze over die grens, tja.. dan hebben ze wat uit te leggen.
Hoe kan god tegen iets zijn wat hij bewust zo heeft gecreëerd?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 00:17 schreef Invisibli het volgende:
Hoe weet jij dat zo goed?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 00:17 schreef Invisibli het volgende:
Dit is een verkeerde vraag. Geloven en weten hebben helemaal niks met elkaar te maken. Het eerste heeft alleen verzinsels als basis, het tweede gaat uit van feiten. Immers, als jij zekerheid hebt en weet dat God bestaat dan houdt geloof op. Maar die zekerheid heb je niet, kan je niet krijgen en zal je nooit krijgen tijdens dit aardse leven. Als je dood bent dan weet je het pas ...... of niet. Maar er is nog nooit feitelijk onomstreden een bericht gestuurd van het "hiernamaals" naar een sterveling op moeder aarde met de boodschap:"alles ok hier." dus je zult het moeten houden met je verhaaltjes, verzinsels en dies meer. Oftewel, je geloof.quote:
Ik had het niet tegen jou.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:05 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dit is een verkeerde vraag. Geloven en weten hebben helemaal niks met elkaar te maken. Het eerste heeft alleen verzinsels als basis, het tweede gaat uit van feiten. Immers, als jij zekerheid hebt en weet dat God bestaat dan houdt geloof op. Maar die zekerheid heb je niet, kan je niet krijgen en zal je nooit krijgen tijdens dit aardse leven. Als je dood bent dan weet je het pas ...... of niet. Maar er is nog nooit feitelijk onomstreden een bericht gestuurd van het "hiernamaals" naar een sterveling op moeder aarde met de boodschap:"alles ok hier." dus je zult het moeten houden met je verhaaltjes, verzinsels en dies meer. Oftewel, je geloof.
Stuur dan PM's. Dit is een openbaar forum, geen chatbox.quote:
En dit is F&L, dat niet het doel heeft om geloof te bestrijden, maar om er samen over te praten, niet om er tegen aan te schoppen. Net zoals EsserS deed. Houd daar een mee op, wil je?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:53 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Stuur dan PM's. Dit is een openbaar forum, geen chatbox.
Ik merk al lang dat je problemen met mij hebt en je doet onware uitspraken over mij. Houd daar eens mee op, wil je?
Kletskoek in het opperste kwadraat, wat is dit raar zeg. Ik heb die EsserS eens opgezocht waar jij het voortdurend over hebt zodra ik dit forum bezoek. Het is dus iemand die ellenlange verhalen schrijft met behulp van AI volgens anderen. En jij zegt glashard dat ik hem ben? Dat is pas maf.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En dit is F&L, dat niet het doel heeft om geloof te bestrijden, maar om er samen over te praten, niet om er tegen aan te schoppen. Net zoals EsserS deed. Houd daar een mee op, wil je?
Mafkees.
Ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen, ik zie gewoon de feiten. Maar los daarvan, mensen die hier komen moeten gewoon vrijuit over hun geloof kunnen praten, en het is niet de bedoeling dat een droplul zoals jij hun de les gaat lezen dat het allemaal verzinsels zijn. Daar is het hier niet voor, dan ga je maar ergens anders naar toe. Mensen moet hier zich veilig kunnen voelen, zonder dat er eikels zoals jij langskomen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:05 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Kletskoek in het opperste kwadraat, wat is dit raar zeg. Ik heb die EsserS eens opgezocht waar jij het voortdurend over hebt zodra ik dit forum bezoek. Het is dus iemand die ellenlange verhalen schrijft met behulp van AI volgens anderen. En jij zegt glashard dat ik hem ben? Dat is pas maf.
Maar goed, ik laat je verder maar met rust want jij bent kennelijk iemand die uitsluitend gelooft in zijn eigen, gefabriceerde waarheid.
Je bent klaarblijkelijk goed op de hoogte van zijn standpunten?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 00:17 schreef Invisibli het volgende:
In de natuur komt homoseksualiteit voor, dus dan is het niet tegennatuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 00:17 schreef Invisibli het volgende:
God heeft de man en vrouw gemaakt om samen te zijn.
Dat werkt gewoon, let maar op de biologie. (dat past)
2 mannen daarentegen.. zie je het probleem? (2 stokkies)
2 mannen mogen samen leuke dingen doen, maar als het om relationele dingen gaat.. dan is er een grens.
Gaan ze over die grens, tja.. dan hebben ze wat uit te leggen.
god is ook een denkbeeld wat tussen de oren van mensen zit.quote:Op woensdag 8 juli 2026 06:38 schreef Pixelman het volgende:
Alleen voor mensen die willen geloven dat God liefde is, geldt: God is liefde. Als je wil geloven dat God homoseksuelen accepteert, dan accepteert God homoseksuelen. Als je wil geloven dat God homoseksuelen verwerpt, dan verwerpt God homoseksuelen.
De mens bepaalt dus wat de wens van God is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |