abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221254484
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:52 schreef xander129 het volgende:
Twee nieuwe object financieringen:

Herfinanciering Slotermeerlaan 119-123 te Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Biedt meer zekerheid, maar tijdelijke krappe cashflow. Er staat welliswaar 315k klaar om geinvesteerd te worden.

Vastgoedbelegger M. Nobel (Nieuwmarkt, Amsterdam)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoge LTV, maar goede cashflow...
Linkje slotermeer
SPOILER
pi_221255224
Ven*di linkje
SPOILER
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_221255346
Linkje

Rente door het putje

SPOILER
pi_221255352
Linkje
Sl*termeerlaan

SPOILER
pi_221255458
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 14:18 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Linkje slotermeer
SPOILER
Zou ze nog steeds vrijgezel zijn? :9
Ik vraag dit voor een vriend. ;)
Pecunia non olet
pi_221256202
Tol*machev, volgend hoofdstuk in deze saga........ de man komt steeds verder in de knoei.

SPOILER
Pecunia non olet
pi_221256244
Lu*la daarentegen, is vandaag volledig afgelost door verkoop van de woning. Dat is er weer eentje minder op de lijst ^O^
Pecunia non olet
pi_221259241
Ik wordt niet enthousiast van de nieuwe SIG: https://investeren.sameni(...)d-paasloregel-21-21a

De ltv van 41% komt van een wel heel creatief brein, want hier nemen ze de waarde van in totaal 5 woningen, terwijl de lening slechts de verbouwing van 2 woningen dekt. De overige bouwkosten zijn namelijk voor rekening kopers.

Ik zie een woningwaarde van 1.2mio na verbouwing van de boerderij, plus een lap grond met nog onduidelijke waarde want (nog) geen bouwgrond. Imo geen realistische schijf 1a lening, maar mogelijk zie ik iets over het hoofd.

Edit: ik heb me verrekend, de eerste 2 woningen zouden al 1.5-2.4 mio op kunnen brengen als de m2 prijs klopt. Maar dan vind ik de waardering van de overige grond nog steeds hoog.

[ Bericht 10% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 07-07-2026 00:03:54 ]
pi_221260309
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 18:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ja lastig, ik heb puur op de zekerheden geïnvesteerd. Deze zijn met deze voorwaarden wel een stuk minder. Ik denk dat ik investering ga annuleren.

Wel een beetje jammer dat het investeringsbedrag al vanaf 7-5 bij GvE staat.
Het terugboeken naar mijn Wallet gebeurd ook maar niet. Duurt zo alleen maar langer dat het geld voor niets bij GvE staat.
pi_221261058
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 03:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het terugboeken naar mijn Wallet gebeurd ook maar niet. Duurt zo alleen maar langer dat het geld voor niets bij GvE staat.
Ik zie mijn inleg ook nog niet terug in mijn wallet.

Dit platform gaat mij steeds meer tegenstaan.Dit is nu het 3e incident in korte tijd dat hypothecaire zekerheden toch geen zekerheden blijken te zijn. Eerst de tattooshop, toen de mislukte poging van de pizzeria, en nu dit weer.
pi_221261661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:28 schreef delcielo het volgende:

[..]
Ik zie mijn inleg ook nog niet terug in mijn wallet.

Dit platform gaat mij steeds meer tegenstaan.Dit is nu het 3e incident in korte tijd dat hypothecaire zekerheden toch geen zekerheden blijken te zijn. Eerst de tattooshop, toen de mislukte poging van de pizzeria, en nu dit weer.
Dat is het verschil met Collin. Collin bereidt een project goed voor (meestal dan :)) , en plaatst het online.
Bij GvE beginnen ze pas met nadenken als een project is volgeschreven. Daarom duurt het altijd zo lang voordat een project in de uitbetalingsfase komt.
Pecunia non olet
pi_221263760
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:52 schreef xander129 het volgende:
dt meer zekerheid, maar tijdelijke krappe cashflow. Er staat welliswaar 315k klaar om geinvesteerd te worden.
Vastgoedbelegger M. Nobel (Nieuwmarkt, Amsterdam)
SPOILER
Hoge LTV, maar goede cashflow...
Interessant baasje deze heer Nobel. Ik ga dit project meenemen, twijfel alleen nog wat over de hoogte.

Ik zie idd ene DJ Nobel op Spotify, hij is niet erg origineel met de titels van zijn 'songs'. ;)
Wat de inhoud betreft denk ik dat hij nog wat moet oefenen....

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 07-07-2026 13:35:30 ]
Pecunia non olet
pi_221264012
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik wordt niet enthousiast van de nieuwe SIG: https://investeren.sameni(...)d-paasloregel-21-21a

De ltv van 41% komt van een wel heel creatief brein, want hier nemen ze de waarde van in totaal 5 woningen, terwijl de lening slechts de verbouwing van 2 woningen dekt. De overige bouwkosten zijn namelijk voor rekening kopers.

Ik zie een woningwaarde van 1.2mio na verbouwing van de boerderij, plus een lap grond met nog onduidelijke waarde want (nog) geen bouwgrond. Imo geen realistische schijf 1a lening, maar mogelijk zie ik iets over het hoofd.

Edit: ik heb me verrekend, de eerste 2 woningen zouden al 1.5-2.4 mio op kunnen brengen als de m2 prijs klopt. Maar dan vind ik de waardering van de overige grond nog steeds hoog.
Een verbouwproject met hoge SIG kosten, waarvan nog alles mis kan gaan, is me de looptijd van 12 mnd niet waard.
pi_221264019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
Interessant baasje deze heer Nobel. Ik ga dit project meenemen, twijfel alleen nog wat over de hoogte.

Ik zie idd ene DJ Nobel op Spotify, hij is niet erg origineel met de titels van zijn 'songs'. ;)
Wat de inhoud betreft denk ik dat hij nog wat moet oefenen....
Zelf heb ik gekozen om Slotermeerlaan mee te nemen. Prefereer de asset-backed deal in deze twee het meest.
pi_221264330
vette phil toch nog bijgeschreven bij HCN. Ben benieuwd wat daar aan de hand is...
pi_221264545
De annulering van GvE is ook verwerkt inmiddels.
pi_221264702
Nieuwe via Collin met een derde hypotheek:

Dutch HR Services B.V.
¤ 62.500 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/dutch-hr-services-b-v2/

In de aanhef staat 8% maar in de pitch spreekt Collin over 7,5% (#Collin even aanpassen in de pitch). *Inmiddels aangepast
Wat een schulden allemaal. Nog geen cent van de eerste Collin lening afgelost en nu al weer de volgende lening. Eigenlijk geen overwaarde (WOZ waarde 573k.) en uiteraard vliegt de omzet in de prognose omhoog waarbij de reden is dat vooral komt door de overname van (de klantenportefeuille van) het administratiekantoor. Nou maar hopen dat alle klanten blijven. Nee, m.i. een veel te lage rente voor het risico en het eigenlijk ontbreken van zekerheden die ook iets kunnen opleveren. Ik laat hem graag aan andere.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 07-07-2026 21:56:11 ]
pi_221264733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:16 schreef zeeland6 het volgende:
vette phil toch nog bijgeschreven bij HCN. Ben benieuwd wat daar aan de hand is...
Niet degene in Nieuwegein en Amsterdam. Althans niet bij mij.
pi_221265080
Paardjes in Almere bij collin

Ik doe niet mee. Wat moet ik met een manage als de zekerheden worden uitgewonnen. Kwartier fietsen van mijn huis. Kan ik wel de paarden verzorgen

Linkje
SPOILER
Hopelijk kan horsemen ons advies geven

[ Bericht 14% gewijzigd door Fredericm op 07-07-2026 17:43:20 ]
pi_221268329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:13 schreef xander129 het volgende:

[..]
Zelf heb ik gekozen om Slotermeerlaan mee te nemen. Prefereer de asset-backed deal in deze twee het meest.
Ik vind ze allebei wel de moeite.
Pecunia non olet
pi_221269528
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:16 schreef Fredericm het volgende:
Paardjes in Almere bij collin

Ik doe niet mee. Wat moet ik met een manage als de zekerheden worden uitgewonnen. Kwartier fietsen van mijn huis. Kan ik wel de paarden verzorgen

Linkje
SPOILER
Hopelijk kan horsemen ons advies geven
Wat mij betreft heel moeilijk te beoordelen.

Zo te zien een goed lopende onderneming die ze overnemen maar zelf hebben ze natuurlijk nauwelijks ervaring in het runnen van een best grote onderneming en is het afwachten of ze dit gaan waarmaken. Daarnaast gaan ze in hun prognose ervan uit dat ze in het uiterste geval de omzet van de vorige eigenaren gaan realiseren. Zo niet dan komen ze al snel in de problemen. Ook maak ik mij zorgen over de erfpacht constructie die over al 18 jaar afloopt. Wat wil tzt Staatsbosbeheer met de locatie? In het gunstigste geval, hoe hoog gaat het kostenplaatje worden voor een verlenging en wat doet dit met de waarde van het totale object als die termijn steeds dichterbij komt?

Al met al in mijn ogen een risicovol project en ik denk dat ik hem niet mee ga nemen maar ik slaap er nog een nachtje over en wacht eventuele andere beoordelingen van mijn investeerder collega’s af.
pi_221269801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:48 schreef Lezer8857 het volgende:
De annulering van GvE is ook verwerkt inmiddels.
Ook mijn centjes staan inmiddels in de wallet.
pi_221270932
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Wat mij betreft heel moeilijk te beoordelen.

Zo te zien een goed lopende onderneming die ze overnemen maar zelf hebben ze natuurlijk nauwelijks ervaring in het runnen van een best grote onderneming en is het afwachten of ze dit gaan waarmaken. Daarnaast gaan ze in hun prognose ervan uit dat ze in het uiterste geval de omzet van de vorige eigenaren gaan realiseren. Zo niet dan komen ze al snel in de problemen. Ook maak ik mij zorgen over de erfpacht constructie die over al 18 jaar afloopt. Wat wil tzt Staatsbosbeheer met de locatie? In het gunstigste geval, hoe hoog gaat het kostenplaatje worden voor een verlenging en wat doet dit met de waarde van het totale object als die termijn steeds dichterbij komt?

Al met al in mijn ogen een risicovol project en ik denk dat ik hem niet mee ga nemen maar ik slaap er nog een nachtje over en wacht eventuele andere beoordelingen van mijn investeerder collega’s af.
Het onroerend goed lijkt mij ook erg incourant. Komt nog bij dat als de exploitatie zou tegenvallen, dat dit direct zijn weerslag zou hebben op de waardering.

Geen ondernemingservaring is ook een rode vlag voor mij. Ik ben graag in de horeca maar dat maakt me nog geen horeca ondernemer om maar eens een voorbeeld te noemen. 😀
Pecunia non olet
  woensdag 8 juli 2026 @ 01:08:05 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221271659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het onroerend goed lijkt mij ook erg incourant. Komt nog bij dat als de exploitatie zou tegenvallen, dat dit direct zijn weerslag zou hebben op de waardering.

Geen ondernemingservaring is ook een rode vlag voor mij. Ik ben graag in de horeca maar dat maakt me nog geen horeca ondernemer om maar eens een voorbeeld te noemen. 😀
Daarnaast zeer beperkte winstgevenheid. Er hoeft maar wat tegen te zitten en er is een probleem. Met alle eerder genoemde punten voor mij voldoende om hem te laten lopen.
pi_221272092
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:16 schreef zeeland6 het volgende:
Overduidelijk te weinig vette hap verkocht :{

De vraag is meer van hoe lopen de lijntjes, projecten onderling, steun vanuit de franchise?

Nieuwegein en Amsterdam zijn gelijktijdig ongeveer gestopt met betalen.
Capelle is failliet maar daar wordt dan wel weer betaald. No comprendo :@
Pecunia non olet
pi_221272108
Als het een beetje tegenzit, wordt het een vette afschrijving, en da's niet vet ;(
Pecunia non olet
pi_221272341
Ik heb het hier nog niet langs zien komen, hopelijk heb ik er niet overheen gekeken.

Parc Z**rderheiken: de veiling heeft blijkbaar plaatsgevonden op 2 juli, maar op de website van Vastgoedveiling kan ik niet goed zien wat de resultaten hiervan zijn geweest. Kan ik dat, als particulier, inzien, of is dat allen aan de veilingdeelnemers voorbehouden?
Op dezelfde website staat nog iets over dat THE FOX golf BV op 30 juni failliet is verklaard, ik kan niet goed snappen wat de relatie is met onze geldnemer, dit lijkt de entiteit voor de exploitatie van de golfbaan te zijn.

https://www.vastgoedveili(...)arderheiken-te-venlo
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_221272731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:13 schreef xander129 het volgende:

[..]
Ik houd het ook bij deze. Dat pandje van Nobe*l is weliswaar getaxeerd op 1036K maar hij koopt het voor 884K . Waarom hij het voor anderhalve ton goedkoper krijgt wordt is me niet duidelijk.
Pecunia non olet
pi_221272760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:17 schreef Essebes het volgende:
Ik heb het hier nog niet langs zien komen, hopelijk heb ik er niet overheen gekeken.

Parc Z**rderheiken: de veiling heeft blijkbaar plaatsgevonden op 2 juli, maar op de website van Vastgoedveiling kan ik niet goed zien wat de resultaten hiervan zijn geweest. Kan ik dat, als particulier, inzien, of is dat allen aan de veilingdeelnemers voorbehouden?
Op dezelfde website staat nog iets over dat THE FOX golf BV op 30 juni failliet is verklaard, ik kan niet goed snappen wat de relatie is met onze geldnemer, dit lijkt de entiteit voor de exploitatie van de golfbaan te zijn.

https://www.vastgoedveili(...)arderheiken-te-venlo
Ik vind wel dit bericht: https://www.nieuwskoerier(...)an-en-natuur-in-ven/
pi_221272798
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:25 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een derde hypotheek:

Dutch HR Services B.V.
¤ 62.500 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/dutch-hr-services-b-v2/

In de aanhef staat 8% maar in de pitch spreekt Collin over 7,5% (#Collin even aanpassen in de pitch). *Inmiddels aangepast
Wat een schulden allemaal. Nog geen cent van de eerste Collin lening afgelost en nu al weer de volgende lening. Eigenlijk geen overwaarde (WOZ waarde 573k.) en uiteraard vliegt de omzet in de prognose omhoog waarbij de reden is dat vooral komt door de overname van (de klantenportefeuille van) het administratiekantoor. Nou maar hopen dat alle klanten blijven. Nee, m.i. een veel te lage rente voor het risico en het eigenlijk ontbreken van zekerheden die ook iets kunnen opleveren. Ik laat hem graag aan andere.
Misschien goed om even te refereren aan project 45813 MKB*Boekho*udingen. Dat was ook een overname, slecht afgelopen (voor haar, niet voor ons vanwege goede zekerheid op woonhuis).

Zegt niet alles natuurlijk maar ik vraag me ook af of de klanten zullen blijven nu daar de korte lijntjes tussen boekhouder en klant belangrijk zijn, dat moet allemaal maar net klikken.
En van tariefverhogingen houden dit soort kleine mkb klantjes ook niet.
Pecunia non olet
pi_221272970
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 08:07 schreef obligataire het volgende:

[..]
Nieuwegein en Amsterdam zijn gelijktijdig ongeveer gestopt met betalen.
Capelle is failliet maar daar wordt dan wel weer betaald. No comprendo :@
Ik zit er niet in, maar zie wel dat de leningnemers van Capelle er samen via HCN nog eentje in R'dam Alexandrium hebben en één van de twee heeft zonder de ander ook nog Leidschendam en Rotterdam. Daar zullen ze misschien wel genoeg burgers verkopen om ook voor Capelle te betalen.

Die van Nieuwegein en Amsterdam hebben via Collin ook Utrecht en Zoetermeer gefinancierd, waarvan alleen Utrecht nog open is.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:06:09 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221273479
CFF JFB Vastgoedbeheer B.V. in 4 minuten 963k vol. Op het nippertje mee kunnen pakken.
pi_221273654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:46 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik houd het ook bij deze. Dat pandje van Nobe*l is weliswaar getaxeerd op 1036K maar hij koopt het voor 884K . Waarom hij het voor anderhalve ton goedkoper krijgt wordt is me niet duidelijk.
Hierbij de uitleg en linkje, stap je nu wel in?

SPOILER
pi_221273833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:14 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Hierbij de uitleg en linkje, stap je nu wel in?

SPOILER
Nee, een dergelijke waardevermeerdering, als die al gerealiseerd wordt, zie ik meer als een bonus achteraf.
Om dat nu vooraf al mee te nemen ....... :? Hij moet eerst die huurders weg zien te krijgen of nog zo gek zien te krijgen dat ze meer gaan betalen voor hetzelfde, en ik zie ook geen budget voor de (ver)bouwkosten.

Een hoop luchtfietserij bedenk ik nu, alleen al dat statement dat er een kwart miljoen mensen naar dat saaie gepiel van hem op Spotify zouden luisteren.......

(en het budget heb ik al aan de Turkse dame gegund....... :) ), dus op , Ome Obli moet weer eventjes sparen.
Pecunia non olet
pi_221273941
LInkje Gouden Leeuw
SPOILER
pi_221274020
Linkje was al geplaatst.
pi_221274025
Goed werk Collin, mag ook wel eens gezegd worden.

SPOILER
pi_221274241
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:59 schreef nostra het volgende:
Goed werk Collin, mag ook wel eens gezegd worden.

SPOILER
Zeker een dikke veer in de bips. *O*

Nu heb ik wel weer budget :7
Beste gegadigde is denk ik Mou*rits, de rente is r*k maar in de BV gaat het nog net.
Geld dat net voor de rand van de afgrond is weggesleept, moet je niet risicovol beleggen, dat is de goden verzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 08-07-2026 12:33:36 ]
Pecunia non olet
pi_221274262
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:28 schreef obligataire het volgende:
Een hoop luchtfietserij bedenk ik nu, alleen al dat statement dat er een kwart miljoen mensen naar dat saaie gepiel van hem op Spotify zouden luisteren.......
Eens. Die hele pitch heeft wat mij betreft een groot gebakken lucht gehalte,

Persoonlijk had ik mijn beslissing al genomen zodra ik iets las over Dubai :)
pi_221274760
https://horecacrowdfundin(...)ssen-almere-mle1yr94

Nieuwe ***** HCN. Veel ervaring en veel eigen geld, dus wel echt waar crowdfunding voor bedoeld is. Alleen die Noordoostpolder... best aardig om te wandelen hoor, maar als je het van cocktails moet hebben misschien niet de meest handige locatie voor het concept. En 250 couverts is vrij fors.
pi_221274796
Neem hem overigens wel mee.
pi_221274808
Vind het voor m'n eigen "bierviltjes"-verdeling van mijn spreiding wel wat lastig worden met die vele vastgoedleningen. Zo'n Slotermeerlaan is natuurlijk op zich prima, maar de facto gewoon vastgoed en daar zit ik al op andere manieren in. Ben alleen niet zo'n Excel fanaat als sommigen hier om daar zelf een administratie van aan te leggen.
pi_221274818
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:19 schreef nostra het volgende:
https://horecacrowdfundin(...)ssen-almere-mle1yr94

Nieuwe ***** HCN. Veel ervaring en veel eigen geld, dus wel echt waar crowdfunding voor bedoeld is. Alleen die Noordoostpolder... best aardig om te wandelen hoor, maar als je het van cocktails moet hebben misschien niet de meest handige locatie voor het concept. En 250 couverts is vrij fors.
.......en HCN verkrijgt een pandrecht op de aandelen van een vastgoed B.V.........

Eens kijken wat dat concreet betekent.
Pecunia non olet
pi_221274874
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:27 schreef obligataire het volgende:

[..]
.......en HCN verkrijgt een pandrecht op de aandelen van een vastgoed B.V.........

Eens kijken wat dat concreet betekent.
Ja dat is wel lekker des HCN's vaag. Ik vermoed links een pand en rechts 100 euro eigen vermogen en een hypotheek voor de rest.
pi_221274913
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja dat is wel lekker des HCN's vaag. Ik vermoed links een pand en rechts 100 euro eigen vermogen en een hypotheek voor de rest.
Zoiets, of een beetje meer. Als ze het hok in Almere in 2015 gekocht hebben zou daar best wel een leuke overwaarde in kunnen zitten.

Ik zie trouwens dat ze toch een heel uitgebreide menukaart hebben en dat het met de ligging ook wel OK is nabij Almere en aan het water. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat een Horecaman met zijn ervaring een domme investering zou doen, al weet je het nooit natuurlijk :)
Pecunia non olet
pi_221274926
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:43 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zoiets, of een beetje meer. Als ze het hok in Almere in 2015 gekocht hebben zou daar best wel een leuke overwaarde in kunnen zitten.

Ik zie trouwens dat ze toch een heel uitgebreide menukaart hebben en dat het met de ligging ook wel OK is nabij Almere en aan het water. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat een Horecaman met zijn ervaring een domme investering zou doen, al weet je het nooit natuurlijk :)
Nee, vooral dat laatste en het concept an sich is al bewezen. Wintermaanden zullen dan weer wat lastiger zijn, maar daar kan je op inspelen. Dus voor basis is wel oké. Ook om een beetje mix te houden tussen aflossings- en aflossingsvrije projecten, is toch ook wel een fors verschil in risico dat ik eigenlijk niet echt vastleg.
pi_221274982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Da's een bijzondere, want als dat vastgoed vervolgens zwaar gefinancierd is heb je niets of mogelijk wat extra schuld. Op zich kan het prima werken als deze BV schuldenvrij is en ook geen schulden mag aangaan en dus een bepaalde cash te maken (over)waarde vertegenwoordigd, maar dat kan ik eigenlijk nergens uit opmaken.
pi_221275029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:04 schreef tnhb het volgende:

[..]
Da's een bijzondere, want als dat vastgoed vervolgens zwaar gefinancierd is heb je niets of mogelijk wat extra schuld. Op zich kan het prima werken als deze BV schuldenvrij is en ook geen schulden mag aangaan en dus een bepaalde cash te maken (over)waarde vertegenwoordigd, maar dat kan ik eigenlijk nergens uit opmaken.
Extra schuld, dat speelt niet, de aandelen kunnen hooguit een positieve opbrengst genereren, maar niet negatief.
Tenzij zij in privé hebben meegetekend voor schuld van de B.V.

Het zou wel fijn zijn idd als dat alsnog werd toegelicht. Misschien dat ik dan nog wat extra toezeg.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')