Overduidelijk te weinig vette hap verkochtquote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:16 schreef zeeland6 het volgende:
vette phil toch nog bijgeschreven bij HCN. Ben benieuwd wat daar aan de hand is...
Ik houd het ook bij deze. Dat pandje van Nobe*l is weliswaar getaxeerd op 1036K maar hij koopt het voor 884K . Waarom hij het voor anderhalve ton goedkoper krijgt wordt is me niet duidelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:13 schreef xander129 het volgende:
[..]
Zelf heb ik gekozen om Slotermeerlaan mee te nemen. Prefereer de asset-backed deal in deze twee het meest.
Ik vind wel dit bericht: https://www.nieuwskoerier(...)an-en-natuur-in-ven/quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:17 schreef Essebes het volgende:
Ik heb het hier nog niet langs zien komen, hopelijk heb ik er niet overheen gekeken.
Parc Z**rderheiken: de veiling heeft blijkbaar plaatsgevonden op 2 juli, maar op de website van Vastgoedveiling kan ik niet goed zien wat de resultaten hiervan zijn geweest. Kan ik dat, als particulier, inzien, of is dat allen aan de veilingdeelnemers voorbehouden?
Op dezelfde website staat nog iets over dat THE FOX golf BV op 30 juni failliet is verklaard, ik kan niet goed snappen wat de relatie is met onze geldnemer, dit lijkt de entiteit voor de exploitatie van de golfbaan te zijn.
https://www.vastgoedveili(...)arderheiken-te-venlo
Misschien goed om even te refereren aan project 45813 MKB*Boekho*udingen. Dat was ook een overname, slecht afgelopen (voor haar, niet voor ons vanwege goede zekerheid op woonhuis).quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:25 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een derde hypotheek:
Dutch HR Services B.V.
¤ 62.500 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/dutch-hr-services-b-v2/
In de aanhef staat 8% maar in de pitch spreekt Collin over 7,5% (#Collin even aanpassen in de pitch). *Inmiddels aangepast
Wat een schulden allemaal. Nog geen cent van de eerste Collin lening afgelost en nu al weer de volgende lening. Eigenlijk geen overwaarde (WOZ waarde 573k.) en uiteraard vliegt de omzet in de prognose omhoog waarbij de reden is dat vooral komt door de overname van (de klantenportefeuille van) het administratiekantoor. Nou maar hopen dat alle klanten blijven. Nee, m.i. een veel te lage rente voor het risico en het eigenlijk ontbreken van zekerheden die ook iets kunnen opleveren. Ik laat hem graag aan andere.
Ik zit er niet in, maar zie wel dat de leningnemers van Capelle er samen via HCN nog eentje in R'dam Alexandrium hebben en één van de twee heeft zonder de ander ook nog Leidschendam en Rotterdam. Daar zullen ze misschien wel genoeg burgers verkopen om ook voor Capelle te betalen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nieuwegein en Amsterdam zijn gelijktijdig ongeveer gestopt met betalen.
Capelle is failliet maar daar wordt dan wel weer betaald. No comprendo
en dit recente bericht van dinsdagmiddag:quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:48 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik vind wel dit bericht: https://www.nieuwskoerier(...)an-en-natuur-in-ven/
Hierbij de uitleg en linkje, stap je nu wel in?quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik houd het ook bij deze. Dat pandje van Nobe*l is weliswaar getaxeerd op 1036K maar hij koopt het voor 884K . Waarom hij het voor anderhalve ton goedkoper krijgt wordt is me niet duidelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:14 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Hierbij de uitleg en linkje, stap je nu wel in?Nee, een dergelijke waardevermeerdering, als die al gerealiseerd wordt, zie ik meer als een bonus achteraf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om dat nu vooraf al mee te nemen .......Hij moet eerst die huurders weg zien te krijgen of nog zo gek zien te krijgen dat ze meer gaan betalen voor hetzelfde, en ik zie ook geen budget voor de (ver)bouwkosten.
Een hoop luchtfietserij bedenk ik nu, alleen al dat statement dat er een kwart miljoen mensen naar dat saaie gepiel van hem op Spotify zouden luisteren.......
(en het budget heb ik al aan de Turkse dame gegund.......), dus op , Ome Obli moet weer eventjes sparen.
Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:59 schreef nostra het volgende:
Goed werk Collin, mag ook wel eens gezegd worden.Zeker een dikke veer in de bips.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu heb ik wel weer budget![]()
Beste gegadigde is denk ik Mou*rits, de rente is r*k maar in de BV gaat het nog net.
Geld dat net voor de rand van de afgrond is weggesleept, moet je niet risicovol beleggen, dat is de goden verzoeken.
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 08-07-2026 12:33:36 ]Pecunia non olet
Eens. Die hele pitch heeft wat mij betreft een groot gebakken lucht gehalte,quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:28 schreef obligataire het volgende:
Een hoop luchtfietserij bedenk ik nu, alleen al dat statement dat er een kwart miljoen mensen naar dat saaie gepiel van hem op Spotify zouden luisteren.......
.......en HCN verkrijgt een pandrecht op de aandelen van een vastgoed B.V.........quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:19 schreef nostra het volgende:
https://horecacrowdfundin(...)ssen-almere-mle1yr94
Nieuwe ***** HCN. Veel ervaring en veel eigen geld, dus wel echt waar crowdfunding voor bedoeld is. Alleen die Noordoostpolder... best aardig om te wandelen hoor, maar als je het van cocktails moet hebben misschien niet de meest handige locatie voor het concept. En 250 couverts is vrij fors.
Ja dat is wel lekker des HCN's vaag. Ik vermoed links een pand en rechts 100 euro eigen vermogen en een hypotheek voor de rest.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
.......en HCN verkrijgt een pandrecht op de aandelen van een vastgoed B.V.........
Eens kijken wat dat concreet betekent.
Zoiets, of een beetje meer. Als ze het hok in Almere in 2015 gekocht hebben zou daar best wel een leuke overwaarde in kunnen zitten.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja dat is wel lekker des HCN's vaag. Ik vermoed links een pand en rechts 100 euro eigen vermogen en een hypotheek voor de rest.
Nee, vooral dat laatste en het concept an sich is al bewezen. Wintermaanden zullen dan weer wat lastiger zijn, maar daar kan je op inspelen. Dus voor basis is wel oké. Ook om een beetje mix te houden tussen aflossings- en aflossingsvrije projecten, is toch ook wel een fors verschil in risico dat ik eigenlijk niet echt vastleg.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zoiets, of een beetje meer. Als ze het hok in Almere in 2015 gekocht hebben zou daar best wel een leuke overwaarde in kunnen zitten.
Ik zie trouwens dat ze toch een heel uitgebreide menukaart hebben en dat het met de ligging ook wel OK is nabij Almere en aan het water. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat een Horecaman met zijn ervaring een domme investering zou doen, al weet je het nooit natuurlijk
Da's een bijzondere, want als dat vastgoed vervolgens zwaar gefinancierd is heb je niets of mogelijk wat extra schuld. Op zich kan het prima werken als deze BV schuldenvrij is en ook geen schulden mag aangaan en dus een bepaalde cash te maken (over)waarde vertegenwoordigd, maar dat kan ik eigenlijk nergens uit opmaken.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
.......en HCN verkrijgt een pandrecht op de aandelen van een vastgoed B.V.........
Extra schuld, dat speelt niet, de aandelen kunnen hooguit een positieve opbrengst genereren, maar niet negatief.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:04 schreef tnhb het volgende:
[..]
Da's een bijzondere, want als dat vastgoed vervolgens zwaar gefinancierd is heb je niets of mogelijk wat extra schuld. Op zich kan het prima werken als deze BV schuldenvrij is en ook geen schulden mag aangaan en dus een bepaalde cash te maken (over)waarde vertegenwoordigd, maar dat kan ik eigenlijk nergens uit opmaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |