abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221208599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:11 schreef BennieButtfuck het volgende:
Rusland importeert noodgedwongen benzine uit India na Oekraïense aanvallen

Rusland is begonnen met de invoer van benzine over zee vanuit India, aldus twee bronnen uit de sector tegen persbureau Reuters. Met het importeren van benzine probeert Moskou de schrijnende brandstoftekorten in eigen land te ondervangen, het gevolg van de aanhoudende en succesvolle Oekraïense aanvallen op de Russische olie-infrastructuur. Inmiddels kampen alle Russische regio's met tekorten, is benzine op rantsoen, staan er lange files voor tankstations en zijn de prijzen aan de pomp tot duizelingwekkende hoogten gestegen.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)oekraiense-aanvallen

Haha.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221208624
Bekijk deze YouTube-video

Die Rob Lee praat snel maar geeft wel een heel goed en gedetailleerd inzicht in hoe het gaat.
pi_221208682
Vanavond komt er overigens naar alle waarschijnlijkheid een massale aanval weer op Oekraine / Kyiv. Is al begonnen.
pi_221208690
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:23 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]

Ai zegt dat er niets aan de hand is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221208698
twitter

van 2 dagen geleden nog.
pi_221208739
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:18 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Samen met de rest van de wereld Rusland van de kaart vegen _O_ Een droom van menig aardbewoner
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb nog nooit dergelijke dromen gehad. Zelfs geen dagdromen.
(Hoewel ik van bepaalde chronische oorlogszones wel eens wens dat ze niet of nooit zouden hebben bestaan.)

Geen enkel land zou van de kaart geveegd moeten worden.

Niettemin wens ik de heer Poetin en zijn trawanten een heel vervelend einde toe.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toby56 op 01-07-2026 21:05:09 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221208776
Wel mooi dat in filmpjes over brandstoftekorten de meeste Russen Poetin de schuld geven ipv Oekraïne. Progress.
pi_221209118
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:18 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Samen met de rest van de wereld Rusland van de kaart vegen _O_ Een droom van menig aardbewoner
Ik pas.
  woensdag 1 juli 2026 @ 21:53:23 #10
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221209228
Al met al zitten wel al op een enorm aantal chanante flops van Rusland:

1) De Kursk incursie
2) De tocht naar Moskou van Progozjin
3) de isolatie van De Krim
4) De zeevloot van Rusland
5) Armenië/ Syrië
pi_221209347
Zijn ze weer, de paarden.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 1 juli 2026 @ 22:06:43 #12
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221209452
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2026 22:00 schreef ExTec het volgende:
Zijn ze weer, de paarden.

[ x ]
Lijkt me wel echt chill als je toevallig nog een paard en een wagen hebt staan in deze tijden :D
  woensdag 1 juli 2026 @ 23:47:06 #13
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221211073
https://www.telegraaf.nl/(...)angen/158141335.html
we hebben de USA niet meer nodig , haal maar weg die zooi
quote:
NAVO: Europa heeft meeste weggevallen slagkracht VS opgevangen

Brussel- Europese NAVO-landen hebben voor vrijwel alle door de Verenigde Staten geschrapte hulptroepen voor oorlogstijd vervanging gevonden.

En dat is ook nog binnen een paar weken gelukt, zeggen NAVO-bronnen.
26 minuten geleden

De VS zeiden eerder beloofde versterkingen voor het geval Europa zou worden aangevallen een maand geleden af.

Die maakten deel uit van de verdedigingsplannen van de NAVO en moesten dus snel worden vervangen. De hoogste commandant van de NAVO in Europa vroeg Europese landen in te springen en die „hebben grotendeels de gaten gedicht die de Amerikaanse verminderingen hadden achtergelaten”, zegt een hoge NAVO-functionaris.

De Amerikanen trokken onder andere gevechts-, verkennings- en tankvliegtuigen, torpedobootjagers, een vliegdekschip, een onderzeeër en verkenningsdrones terug.

Veel daarvan hebben de Europeanen niet meteen klaarstaan, maar konden ze opvangen met vergelijkbare wapens. „Het gaat allemaal om het effect.”

Amerikanen willen NAVO-landen als Nederland belonen voor opschroeven defensiebudget
De Amerikaanse NAVO-ambassadeur Matthew Whitaker.
Met name een langeafstandsbommenwerper ontbreekt nog, zegt een bron tegen persbureau Reuters.

Nederland kreeg de vraag om Reaper-verkenningsdrones bij te dragen en heeft die toegezegd.
Toen zei het kabinet ook al dat het er goed voor stond met het dichten van de gaten in de verdedigingsplannen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')