Hoewel intens hypocriet, is het toch ergens goed dat de KNVB hier een grens trekt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:01 schreef pmponer het volgende:
Grappig dat je daar als KNVB de grens trekt bij woorden, maar wel gewoon gaat voetballen in stadions die tot stand zijn gekomen door slavenarbeid.
Oh dat vind ik ook hoor, aanpakken dat tuigquote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoewel intens hypocriet, is het toch ergens goed dat de KNVB hier een grens trekt.
Die hebben geen penalty gemist.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:30 schreef pmponer het volgende:
Hebben de blanke spelers van het Nederlands elftal ook haatberichten, doodsbedreigingen etc gehad?
Vast en zeker, maar dat die worden gewoon geacht een beetje dikke huid te kweken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:30 schreef pmponer het volgende:
Hebben de blanke spelers van het Nederlands elftal ook haatberichten, doodsbedreigingen etc gehad?
Wat heeft dat er nou mee te makenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:02 schreef Jahr00n het volgende:
Laat de nederlandse bevolking ook aangifte doen van alle chaos die in de schilderswijk plaats heeft gevonden
Leuke post kaaskopquote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:54 schreef Caland het volgende:
Ik vind het altijd een beetje tricky dit. Ja, treurig en goed dat de bond voor deze spelers opkomt.
In the end zie je ook weer vaak dat het o.a. om (vaak) buitenlandse gokkers gaat die dit soort berichten plaatsen omdat ze wat geld zijn misgelopen, dus om dit alleen op Nederland te betrekken is ook niet helemaal terecht. Bij Summerville zag je bijvoorbeeld veel Spaanstalige memes van o.a apen. Meeste voetballers hebben daarom die reacties sowieso al uitstaan en dat lijkt me alleen maar goed.
Lol, altijd dat bagataliseren. Niemand beweert dat haat richting witte spelers acceptabel is. Het punt is dat als iemand een speler uitscheldt met verwijzingen naar zijn huidskleur, dat per definitie een extra dimensie heeft: racisme. Dat benoemen is geen deugen, maar gewoon de werkelijkheid onder ogen zien. Dus ja zwarte spelers en witte spelers ontvangen veel haat en zwarte spelers ontvangen daar bovenop ook vaak racistische beledigingen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:28 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, ach, ach.
Laat natuurlijk vooropstaan dat als het je zo hoog zit dat je voetballers op sociale media gaat uitschelden je per definitie een totaalidioot bent zonder enige manieren. Net zoiets alsof zulke jongens onder die enorme druk bewust zo een penalty missen. Ik begrijp de teleurstelling, maar verplaats je even in zo een speler en gedraag je.
Alleen om nu weer selectief ophef te gaan zitten maken over als dit gebeurt bij spelers met een donkere huidskleur is weer heerlijk deugen en heerlijk hypocriet. Waarom zijn zulke haatberichten alleen een probleem als het gericht is aan niet-blanke spelers?
Het erge is nog dat men het niet doorheeft hoe infantiliserend dit is, er wordt continue het beeld gewekt alsof niet-blanke spelers een soort van getraumatiseerde kleine kinderen zijn die niet met enige vorm van nare berichten om kunnen gaan.
Nee, 11 mensen zijn opgepakt. Het ging om meer dan 600 berichten. Wel goed lezen!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:46 schreef Weltschmerz het volgende:
We moeten het ook niet groter maken dan het is. In Engeland bleek het inderdaad om 11 berichten te gaan, te midden van honderdduizenden berichten over die penaltyserie.
Niemand bagatelliseert ook maar iets.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:05 schreef Gutso het volgende:
[..]
Lol, altijd dat bagataliseren. Niemand beweert dat haat richting witte spelers acceptabel is. Het punt is dat als iemand een speler uitscheldt met verwijzingen naar zijn huidskleur, dat per definitie een extra dimensie heeft: racisme. Dat benoemen is geen deugen, maar gewoon de werkelijkheid onder ogen zien. Dus ja zwarte spelers en witte spelers ontvangen veel haat en zwarte spelers ontvangen daar bovenop ook vaak racistische beledigingen.
Nederland is een van de minst racistische landen ter wereld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:38 schreef Abrikozentaart het volgende:
Nederland is een racistisch land. Helaas altijd zo geweest. Goed om dit te blijven benoemen
Spreek voor jezelfquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:38 schreef Abrikozentaart het volgende:
Nederland is een racistisch land. Helaas altijd zo geweest. Goed om dit te blijven benoemen
Niet volgens een Staatscomissie dit jaar nogquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland is een van de minst racistische landen ter wereld.
Daar wordt slechts geconstateerd dat er volgens hun bevinden dat er discriminatie voorkomt in Nederland, net zoals dot overal ter wereld wel voortkomt. Dat wil dus niet zeggen dat Nederland zoals jij stelde een 'racistisch land' is, want dan is elk land dat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:47 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Niet volgens een Staatscomissie dit jaar nog
https://www.staatscommissietegendiscriminatieenracisme.nl/
Klopt:quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:38 schreef Abrikozentaart het volgende:
Nou ja, onder vuur is een groot woord, er zijn een paar mensen op rechts die dit bekritiseren. Maar dit soort uitspraken worden toejuicht in woke milieus. Daar gelooft men immers heilig in de zogenaamde 'pyramide van onderdrukking', waarbij blanke mensen de bovenste laag zouden vormen. Hier verwijst deze man ook naar:quote:
Moet je eens even nagaan dat dit soort teksten over andere groepen zou worden gezegd, in de kringen waar men nu toestemmend knikt naar zulke teksten, zou men staan te stampvoeten en schreeuwen van woede.quote:De meest omstreden uitspraken gaan over blanke mensen en hun plek in de samenleving. ‘Het is verstandig voor witte mensen als ze begrijpen dat ze niet de norm zijn.’ Volgens hem moeten blanke mensen erkennen dat het niet langer de standaard is ‘Wit zal moeten erkennen dat ze niet meer de standaard is, maar onderdeel van een meervoudigheid.’
Landvreugd zegt ook dat deze verandering pijn kan doen. ‘Dat doet pijn en dat geeft gedoe, dat snap ik heel goed.’ Tegelijk zegt hij dat het hem niet gaat om het vervangen van de ene groep door de andere. Volgens hem moet de bestaande piramide niet in stand blijven.
Nooit iets gehoord over bedreigingen toen die kut de boer in 2000 twee strafschoppen in 1 wedstrijd wist te verneuken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:30 schreef pmponer het volgende:
Mmm er zijn zelfs mensen die doodsbedreigingen geven aan Temptation Island deelnemers.quote:Op woensdag 1 juli 2026 00:27 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Nooit iets gehoord over bedreigingen toen die kut de boer in 2000 twee strafschoppen in 1 wedstrijd wist te verneuken.
Behalve bij Edgar. Dat kwam wel uit.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:00 schreef DrDentz het volgende:
In 1996 hadden we geen social media, toen bleven alle racistische opmerkingen richting De Kabel nog netjes binnenshuis.
Bijzonder, dat dat de reden is om zo tekeer te gaan. Dan zouden ze nog beter de bondscoach verbaal aanpakken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:30 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die hebben geen penalty gemist.
Dieptriest dit verder natuurlijk.
Dit zegt niemandquote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vast en zeker, maar dat die worden gewoon geacht een beetje dikke huid te kweken.
Goed punt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar wordt slechts geconstateerd dat er volgens hun bevinden dat er discriminatie voorkomt in Nederland, net zoals dot overal ter wereld wel voortkomt. Dat wil dus niet zeggen dat Nederland zoals jij stelde een 'racistisch land' is, want dan is elk land dat.
Is er niet maar om er nu daarom niet tegen op te trwden vind ik ook weer zoietsquote:Op woensdag 1 juli 2026 08:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goed punt.
Noem me één land dat helemaal vrij is van racisme.
Grootste kans is hier: North Sentinel Island, in de Indische Oceaanquote:Op woensdag 1 juli 2026 08:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goed punt.
Noem me één land dat helemaal vrij is van racisme.
Dat komt omdat racisme gaat over het systematisch ontmenselijken van mensen op basis van afkomst of huidskleur, niet alleen over het uiten van haat tegen een individu. Maar dat gaat er bij jou niet in lees ik steeds.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand bagatelliseert ook maar iets.
Er wordt opgemerkt dat er een dubbele standaard wordt gehanteerd en dit erken je trouwens zelf ook al. Beledigingen waarbij de huidskleur wordt betrokken hebben een 'extra dimensie' zo geef je immers aan.
Waarom zijn beledigingen over mensen hun huidskleur eigenlijk erger? Als een spelers op basis van andere onveranderlijke kenmerken worden uitgescholden maken we daar toch ook geen hysterie van.
Laten we als voorbeeld zeggen dat De Jong of Van Hecke haatberichten zouden krijgen met als '*****honden met jullie inteelthoofden, lekker verpest dit WK met dat makke optreden'. En Summerville en Timber haatberichten met '*****apen, moeilijk hè zo een penalty nemen?'. Ik neem helaas aan dat het toch wel om zulke nare berichten zal gaan namelijk.
Waarom is het tweede problematischer dan het eerste? Je kunt het natuurlijk ook gewoon beide ten zeerste afkeuren omdat het ook beide zoals al aangegeven totaalidioot is, dit doe je als weldenkend mens gewoon niet.
Maar met name in bepaalde kringen heerst er het idee dat het tweede véél erger is dan het eerste. Het is eerste is natuurlijk niet, maar ach, het tweede, dat moet bijna leiden tot een vervolging zo vindt men dan. Helaas heeft dit gedachtegoed ook grip gekregen op de mainstream.
Wie zegt dat? 😂quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vast en zeker, maar dat die worden gewoon geacht een beetje dikke huid te kweken.
Dat zag ik dus ook. Merendeel van de reacties kwamen niet eens uit Nederland zelf. Bizar veel uit Brazilie en Indonesie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:54 schreef Caland het volgende:
Ik vind het altijd een beetje tricky dit. Ja, treurig en goed dat de bond voor deze spelers opkomt.
In the end zie je ook weer vaak dat het o.a. om (vaak) buitenlandse gokkers gaat die dit soort berichten plaatsen omdat ze wat geld zijn misgelopen, dus om dit alleen op Nederland te betrekken is ook niet helemaal terecht. Bij Summerville zag je bijvoorbeeld veel Spaanstalige memes van o.a apen. Meeste voetballers hebben daarom die reacties sowieso al uitstaan en dat lijkt me alleen maar goed.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon te erkennen dat racistische beledigingen op basis van huidskleur een specifiek probleem zijn, zonder er direct een wedstrijd slachtofferschap van te maken? 😂quote:Op woensdag 1 juli 2026 00:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou ja, onder vuur is een groot woord, er zijn een paar mensen op rechts die dit bekritiseren. Maar dit soort uitspraken worden toejuicht in woke milieus. Daar gelooft men immers heilig in de zogenaamde 'pyramide van onderdrukking', waarbij blanke mensen de bovenste laag zouden vormen. Hier verwijst deze man ook naar:
[..]
Moet je eens even nagaan dat dit soort teksten over andere groepen zou worden gezegd, in de kringen waar men nu toestemmend knikt naar zulke teksten, zou men staan te stampvoeten en schreeuwen van woede.
Je ziet dat nu ook heel vaak bij onbeduidende clubs gebeuren waar dan blijkbaar veel op gebet wordt in het buitenland. Altijd wel grappigquote:Op woensdag 1 juli 2026 09:44 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat zag ik dus ook. Merendeel van de reacties kwamen niet eens uit Nederland zelf. Bizar veel uit Brazilie en Indonesie.
We staan op de 4e plek momenteel van de minst racistische landen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland is een van de minst racistische landen ter wereld.
Dan is er dus geen probleem.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
We staan op de 4e plek momenteel van de minst racistische landen.![]()
https://worldpopulationre(...)ast-racist-countries
Bij Barney was ook een keer legendarisch. Hij reageerde als volgt:quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Je ziet dat nu ook heel vaak bij onbeduidende clubs gebeuren waar dan blijkbaar veel op gebet wordt in het buitenland. Altijd wel grappig
Van die Zuid-Amerikanen die dan helemaal losgaan onder een post na de wedstrijd van Shamrock Rovers ofzo
Maar oh wat zijn we racistisch.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
We staan op de 4e plek momenteel van de minst racistische landen.![]()
https://worldpopulationre(...)ast-racist-countries
Nee, berichten die wel onderzocht zijn of er wellicht iets racistisch in te vinden was maar niet tot vervolging hebben geleid tellen natuurlijk niet mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:06 schreef Gutso het volgende:
[..]
Nee, 11 mensen zijn opgepakt. Het ging om meer dan 600 berichten. Wel goed lezen!
Betreft een opmerking over iemand diens huidkleur meteen een ontmenselijking dan?quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:37 schreef Gutso het volgende:
[..]
Dat komt omdat racisme gaat over het systematisch ontmenselijken van mensen op basis van afkomst of huidskleur, niet alleen over het uiten van haat tegen een individu. Maar dat gaat er bij jou niet in lees ik steeds.
Het zijn 'racistische' opmerking maar niet altijd van echte racisten.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Betreft een opmerking over iemand diens huidkleur meteen een ontmenselijking dan?
Het betreft een belediging op basis van onveranderlijke kenmerken. Dat kun je op zoveel aspecten doen van haarkleur (denk aan mensen met rood haar) tot afkomst en seksuele oriëntatie.
Het wekt dan ook sterk de indruk dat je zelf eigenlijk helemaal niet goed kunt onderbouwen wát de belediging op basis van huidskleur erger maakt dan andere beledigingen, dit toont aan dat er sprake is van dogmatisch denken.
We hebben namelijk een cultuur gecreëerd in het Westen waarbij sommige beledigingen tegen sommige groepen afkomstig van sommige groepen als verschrikkelijk problematisch wordt gezien, anders niet. Dit voornamelijk op basis van (vermeend) historisch slachtofferschap.
We zien met betrekking tot beledigingen over huiskleur vooral dat het als een enorme zonde wordt gezien als blanke mensen dit doen jegens niet-blanke mensen. Doen niet-blanke mensen het tegen blanke mensen of niet-blanke mensen tegen andere niet-blanke mensen wordt dit alweer heel anders bekeken.
Het wordt tijd dat we hier eens mee stoppen. Of zijn consequent en we keuren iets over de breedte af of we staan het toe, maar allerlei intersectionele spelletjes en selectieve verontwaardiging zijn heel veel mensen helemaal klaar mee.
Niet echtquote:
Je moet je wel realiseren dat het net zoveel pijn doet wanneer het van een echte racist komt of van niet een echte racist. Voor het slachtoffer is de impact hetzelfde. De persoon die de uiting doet denkt bewust (echte racist) of onbewust (niet een echte racist) minderwaardig over de persoon en het type persoon in kwestie. Het resultaat is hetzelfde. Het probleem is aan de bron hetzelfde.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het zijn 'racistische' opmerking maar niet altijd van echte racisten.
Minuutje google leert me dat deze stelling vollodig uit de lucht is gegrepen jongensquote:Op woensdag 1 juli 2026 12:28 schreef hondonspain het volgende:
Het is wel opvallend dat donkere spelers vaak penalties missen en vooral door de rare aanloopjes denk ik, beetje teveel show.
Beledigd zijn en 'pijn' voelen over wat iemand zegt is een keuze. Helemaal als dit van anonieme idioten op het internet komt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je moet je wel realiseren dat het net zoveel pijn doet wanneer het van een echte racist komt of van niet een echte racist. Voor het slachtoffer is de impact hetzelfde. De persoon die de uiting doet denkt bewust (echte racist) of onbewust (niet een echte racist) minderwaardig over de persoon en het type persoon in kwestie. Het resultaat is hetzelfde. Het probleem is aan de bron hetzelfde.
Gedeeltelijk mee eens.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je moet je wel realiseren dat het net zoveel pijn doet wanneer het van een echte racist komt of van niet een echte racist. Voor het slachtoffer is de impact hetzelfde. De persoon die de uiting doet denkt bewust (echte racist) of onbewust (niet een echte racist) minderwaardig over de persoon en het type persoon in kwestie. Het resultaat is hetzelfde. Het probleem is aan de bron hetzelfde.
OK Keirquote:Op woensdag 1 juli 2026 12:55 schreef Hexagon het volgende:
Wie dat soort racistische teksten stuurt is per definitie een totale mongool en kan het beste eens flink worden aangepakt. Gewoon flink financieel uitkleden die lui zonder uitzondering.
De eerste impact is natuurlijk helemaal geen keuze. Het overkomt je en gebeurt in een split second. Hoe je er vervolgens mee omgaat is wel een keuze maar dat zijn twee aparte dingen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Beledigd zijn en 'pijn' voelen over wat iemand zegt is een keuze. Helemaal als dit van anonieme idioten op het internet komt.
Ik keur het af maarrrrrrquote:Op woensdag 1 juli 2026 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK Keir.
Lekker mensen kapot maken om wat boze woordjes! Zet er lekker 1000 agenten op!
Maar daadwerkelijke misdaden, 10000 zware geweldsmisdrijven, geen tijd voor, iemand zei iets naars op feesboek!
En nee, ik keur deze berichten uiteraard absoluut af, maar mensen als jij zijn echt eng.
Correct ik keur het af, maar mensen hoeven niet meteen helemaal kapot gemaakt worden hiervoor nee.quote:
Ik keur het af maarrrrquote:Op woensdag 1 juli 2026 13:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Correct ik keur het af, maar mensen hoeven niet meteen helemaal kapot gemaakt worden hiervoor nee.
Zeker niet in een land waarin misdadigers constant overal mee wegkomen wegens tijdsgebrek bij politie en OM.
Modereren hierop, 100% uiteraard. maar jouw Starmer-praktijken zijn gewoon eng.
Ja, je had al geen argument, en nu overduidelijk helemaal niets meerquote:
Dat is geen keuze. Die pijn voel je. Dat speldenprikje licht op in het brein. Je hebt wel keuze in coping. 2e gedeelte enigzins eens. Je moet zeker relativeren bij drek van Hitsigeharrie76 maar niet iedereen is daar even sterk in. De socials hebben aantoonbaar het leven ruwer en meer ongezouten gemaakt door gebrek aan beheersing, ontremmingen, moderatie en pseudoniemen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Beledigd zijn en 'pijn' voelen over wat iemand zegt is een keuze. Helemaal als dit van anonieme idioten op het internet komt.
Is dit niet ontmenselijking en racisme? Trek dat hesje alvast maar aan ..quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:10 schreef Hexagon het volgende:
Ik stel voor om iedere halfprimaat die zich hieraan schuldig maakt gewoon 1000 uur werkstraf te geven met een hesje aan waar op staat "Ik ben een sukkeltje met een IQ van een dropveter en stuur racistische berichten. Daarom sta ik nu papier te prikken."
Nee, wie zich niet bezig houdt met het verspreiden van racistische teksten valt er niet onder. Dus men heeft het geheel aan zichzelf en het eigen handelen te danken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dit niet ontmenselijking en racisme? Trek dat hesje alvast maar aan ..
Ja dat zou opzich helemaal niet erg zijn hoor, ik wil daar best in meegaan.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:10 schreef Hexagon het volgende:
Ik stel voor om iedere halfprimaat die zich hieraan schuldig maakt gewoon 1000 uur werkstraf te geven met een hesje aan waar op staat "Ik ben een sukkeltje met een IQ van een dropveter en stuur racistische berichten. Daarom sta ik nu papier te prikken."
Tja alles om deze figuren maar uit de wind te houden he.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja dat zou opzich helemaal niet erg zijn hoor, ik wil daar best in meegaan.
Alleen is hier gewoon geen capaciteit voor, wat jij zegt is, fuck die slachtoffers van 10000 berovingen, verkrachtingen, moorden etc, boze woordjes online, daar moet onze prioriteit liggen!
En dat is gewoon bullshit. Hadden we tijd zat, helemaal prima.
Nee, het is een keuze. Iemand zegt iets, dat interpreteer je als mens en vervolgens kan dat een emotie opwekken. Maar de interpretatie is hier dus de sleutel.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat is geen keuze. Die pijn voel je. Dat speldenprikje licht op in het brein. Je hebt wel keuze in coping. 2e gedeelte enigzins eens. Je moet zeker relativeren bij drek van Hitsigeharrie76 maar niet iedereen is daar even sterk in. De socials hebben aantoonbaar het leven ruwer en meer ongezouten gemaakt door gebrek aan beheersing, ontremmingen, moderatie en pseudoniemen.
En los daarvan. Discrimineren is en blijft strafbaar. Maar het voelt soms als een hopeloos en eindeloos gevecht tegen de bierkaai. Dus goed dat de KNVB deze lui probeert aan te pakken.
Ah, oke. Kortom, je bent tegen discriminatie, maar mensen die discrimineren mogen gediscrimineerd en ontmenselijkt worden op eenzelfde manier als we hun teksten veroordelen. Dit zal wel weer D66-logica zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, wie zich niet bezig houdt met het verspreiden van racistische teksten valt er niet onder. Dus men heeft het geheel aan zichzelf en het eigen handelen te danken.
Waarom zou hij dat willen? Probeer je hier iets te insinueren?quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja alles om deze figuren maar uit de wind te houden he.
Mensen die racistische teksten verspreiden worden erecht gezien als totale hufters en mogen gewoon bestraft worden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, oke. Kortom, je bent tegen discriminatie, maar mensen die discrimineren mogen gediscrimineerd en ontmenselijkt worden op eenzelfde manier als we hun teksten veroordelen. Dit zal wel weer D66-logica zijn.
quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is een keuze. Iemand zegt iets, dat interpreteer je als mens en vervolgens kan dat een emotie opwekken. Maar de interpretatie is hier dus de sleutel.
[..]
Ah, oke. Kortom, je bent tegen discriminatie, maar mensen die discrimineren mogen gediscrimineerd en ontmenselijkt worden op eenzelfde manier als we hun teksten veroordelen. Dit zal wel weer D66-logica zijn.
Dat laatste is iedereen het over eens. Punt is meer dat jij dit strafbaar wilt maken en er een begrijpelijk argument voor wordt gemaakt dat er momenteel al veel te weinig capaciteit is bij politie en justitie. In plaats van daar serieus op in te gaan probeer je het beeld te wekken dat de user die dit noemt, mensen die discriminerende teksten versturen uit de wind zou willen houden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mensen die racistische teksten verspreiden worden erecht gezien als totale hufters en mogen gewoon bestraft worden.
Het is niet zo moeilijk. Je gewoon niet als totaalhufter gedragen en klaar.
Ook weer onwaar, ik zei al modereren, bannen etc, prima. En als de politie niets beters te doen had, hebben ze wel, zou het kunnen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja alles om deze figuren maar uit de wind te houden he.
quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat laatste is iedereen het over eens. Punt is meer dat jij dit strafbaar wilt maken en er een begrijpelijk argument voor wordt gemaakt dat er momenteel al veel te weinig capaciteit is bij politie en justitie. In plaats van daar serieus op in te gaan probeer je het beeld te wekken dat de user die dit noemt, mensen die discriminerende teksten versturen uit de wind zou willen houden.
Natuurlijk prikken we meteen door drogargumenten als te weing politiecapaciteit heen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook weer onwaar, ik zei al modereren, bannen etc, prima. En als de politie niets beters te doen had, hebben ze wel, zou het kunnen.
Maar in een land waar 10000 zware misdrijven door gebrek aan capaciteit in de prullenbak belanden kan en mag het geen prio zijn.
Juni 2026:quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk prikken we meteen door drogargumenten als te weing politiecapaciteit heen.
Blijkbaar moeten deze figuren vooral met rust gelaten worden.
Oktober 2025:quote:Rekenkamer: met duizenden aangiften van ernstige misdrijven gebeurde in 2024 niets
Met duizenden aangiften van ernstige misdrijven is in 2024 niets gebeurd. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer na een onderzoek(opent in nieuw venster) bij de politie.
Ongeveer 7000 aangiften van ernstige misdrijven werden direct afgewezen. In zo'n 3000 gevallen werd de aangifte wel in behandeling genomen, maar werd het onderzoek na verloop van tijd stopgezet vanwege gebrek aan capaciteit bij de politie of het Openbaar Ministerie.
...
Dit tekort is zo schrijnend dat het dus al effect heeft op ernstige misdaad. En dit komt ook gewoon geregeld in het nieuws, met je 'drogredenen'. Dat zijn het dus niet.quote:Steeds meer aangiften blijven liggen door tekorten bij politie
De politie laat steeds meer zaken liggen omdat er geen tijd en personeel is om onderzoek te doen. Vorig jaar ging het om zeker 45.000 aangiften. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van 2020, blijkt uit gegevens die de politie heeft verstrekt aan onderzoeksprogramma Pointer en de NOS.
Hoewel het aantal geregistreerde misdrijven de afgelopen jaren vrijwel gelijk bleef, is het aantal zaken dat de politie uit capaciteitsgebrek terzijde schoof fors toegenomen. Daarbij gaat het niet alleen om lichte vergrijpen.
...
Je overschat imo interpretatie. Afwijzing is afwijzing. Dat kun je omdenken naar 'stimulans voor solitair' zijn, maar zelfs zonder tekst kunnen mensen nog gediscrimineerd worden. Dat is een universele menselijke pijn. De ene groep krijgt nu eenmaal meer op het bordje dan de ander.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is een keuze. Iemand zegt iets, dat interpreteer je als mens en vervolgens kan dat een emotie opwekken. Maar de interpretatie is hier dus de sleutel.
[..]
Jawel, dat is wel een drogreden aangezien de oplossing niet hoeft te zijn om de afzenders van deze racistische maar met rust te laten.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juni 2026:
[..]
Oktober 2025:
[..]
Dit tekort is zo schrijnend dat het dus al effect heeft op ernstige misdaad. En dit komt ook gewoon geregeld in het nieuws, met je 'drogredenen'. Dat zijn het dus niet.
Waarom lieg je bewust? Ik weet oprecht dat je niet dom bent, maar het is algemeen bekend, ook bij jou, dat er daadwerkelijk geen capaciteit is, zie de post van HR ook.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk prikken we meteen door drogargumenten als te weing politiecapaciteit heen.
Blijkbaar moeten deze figuren vooral met rust gelaten worden.
Oh, dat zeker.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Je overschat imo interpretatie. Afwijzing is afwijzing. Dat kun je omdenken naar 'stimulans voor solitair' zijn, maar zelfs zonder tekst kunnen mensen nog gediscrimineerd worden. Dat is een universele menselijke pijn. De ene groep krijgt nu eenmaal meer op het bordje dan de ander.
Het blijven relativeren en bagatelliseren is een vorm van victim blaming. Ze hadden maar wat mentaal sterker moeten zijn.
Nou je kan ook meer politiecapaciteit bepleiten. Maar dat doe je niet. Je kiest ervoor het onbestraft te laten.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom lieg je bewust? Ik weet oprecht dat je niet dom bent, maar het is algemeen bekend, ook bij jou, dat er daadwerkelijk geen capaciteit is, zie de post van HR ook.
Ik beweer nog steeds niet dat ze met rust gelaten moeten worden, pak ze idd aan waar mogelijk. Maar nogmaals hier heeft de politie gewoon geen tijd voor.
Lang maar volledig verzonnen verhaalquote:Op woensdag 1 juli 2026 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, dat zeker.
De ene groep krijgt inderdaad met meer discriminatie te maken dan andere groepen. En welke dit zijn zal weer per land en regio verschillen. Dit is geen relativeren, maar realisme. Je krijgt dit ook nooit volledig weg. Kortom, je zult wel toch echt als mens daar ook mee om moeten kunnen gaan.
Wat we echter in het Westen zien is niet een concequente afwijzing van discriminatie, maar voornamelijk als dit van bepaalde groepen tegen bepaalde andere groepen is.
Racisme is verwerpelijk zo wordt er gesteld, maar met name als dit van blanke mensen jegens niet-blanke mensen is. Komt het van pakweg Arabieren jegens zwarte mensen of van zwarte mensen tegen Aziaten, dan wordt het ineens 'ongemakkelijk'.
Hetzelfde met homofobie en antisemitisme, de bekendste voorbeelden. Dat komt tegenwoordig vooral uit de Arabische en Islamitische hoek, waardoor het ineens weer 'ongemakkelijk' wordt en er niet zo uitgesproken gereageerd kan worden als het bijvoorbeeld roomblanke Christenen van de biblebelt waren.
Zolang dit soort dubbele standaarden en selectieve verontwaardiging worden gehanteerd vraag je dus per definitie al van groepen om de ene keer een dikkere huid dan de andere keer te hebben, afhangende wie die de dader is.
Die dubbele standaard zie ik tzt nog wel verdwijnen als gevolg van verdere integratie en emancipatie. Dat groepen ontzien worden komt mede door schuldgevoel en selectieve empathie. We kunnen hooguit proberen zelf consequent te zijn in ons gedrag. Wijzen naar andere zaken mag, maar is moreel gemakzuchtig.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zolang dit soort dubbele standaarden en selectieve verontwaardiging worden gehanteerd vraag je dus per definitie al van groepen om de ene keer een dikkere huid dan de andere keer te hebben, afhangende wie die de dader is.
Ja, ik kies daarvoor, ik persoonlijkquote:Op woensdag 1 juli 2026 13:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou je kan ook meer politiecapaciteit bepleiten. Maar dat doe je niet. Je kiest ervoor het onbestraft te laten.
Dat is een duidelijke keuze.
Nee je maakt je duidelijk ineens enorme zorgen om de politiecapaciteit. En toevallig is het uit de wind houden van types die lafjes online haatbraaksels verspreiden de oplossing.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik kies daarvoor, ik persoonlijk.
Nu begin je er weer allerlei dingen bij te verzinnen en woorden in mijn mond te leggen.
Het wordt met de post zwakker, en ik ga er van uit dat je eindigt in FB (of een TR) om te eisen dat dit vuige topic gesloten moet worden.
Weer een verzinsel, dat ik me INEENS druk zou maken, nergens op gebaseerd, pure fictie.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee je maakt je duidelijk ineens enorme zorgen om de politiecapaciteit. En toevallig is het uit de wind houden van types die lafjes online haatbraaksels verspreiden de oplossing.
Daar trappen we niet in.
Ja dieptriest, was toen bij Engeland ook zo. Zijn zoals @Caland al aangaf ook niet allemaal NL 'fans' maar ook een hoop gefrustreerde gokkertjes. Je zou bij de tennisers eens moeten kijken onder de berichten.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:01 schreef pmponer het volgende:
[..]
Bijzonder, dat dat de reden is om zo tekeer te gaan. Dan zouden ze nog beter de bondscoach verbaal aanpakken.
Maar goed ik snap dat gedreig en gescheld sowieso niet.
Dit weerlegt het racisme, wat besproken wordt in de openingspost, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:02 schreef Jahr00n het volgende:
Laat de nederlandse bevolking ook aangifte doen van alle chaos die in de schilderswijk plaats heeft gevonden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |