Niemand was gemotiveerd of had het heilig vuur. Niemand geloofde er in. Ook niet zo gek met zo'n natte dweil als coach. Die zuigt de vechtlust er wel uit met zijn zalvende praatjes.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Koppen er af. Figuurlijk dan. Hebben ze al verklaard waarom 95% er zo tam bij liep? Of was dat onderdeel van het gameplan? Overigens niet de eerste keer die matheid op een groot toernooi alleen hadden ze nu ook een hekel aan de bal leek het.
Dankzij Koeman sta je daar twee tegen drie. Kansloze missie voor de Jong en Gravenberch.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Marokko zat kort op Frenkie waardoor hij zelden aan de bal kwam waar hij wilde. Dat middenveld van Marokko is heel erg goed. Geen grote namen nog maar het worden grote namen. En daar wil je overheen gaan continue. Dat gaat dus niet.
En je weigert dat de hele wedstrijd lang te corrigeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:53 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dankzij Koeman sta je daar twee tegen drie. Kansloze missie voor de Jong en Gravenberch.
Dat is nog het ergste. Je verliest niet omdat je spelers het niet kunnen bolwerken. Maar je verliest omdat Koeman alle sterke punten van dit Oranje lam legt.
Zonder daarbij die van Marokko te neutraliseren overigens. Liever met het schip ten onder dan toegeven dat je fout zat.
Fraud gaf de wedstrijd tegen Japan ook al helemaal weg met echt ontiegelijke kutwissels.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:53 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dankzij Koeman sta je daar twee tegen drie. Kansloze missie voor de Jong en Gravenberch.
Dat is nog het ergste. Je verliest niet omdat je spelers het niet kunnen bolwerken. Maar je verliest omdat Koeman alle sterke punten van dit Oranje lam legt.
Zonder daarbij die van Marokko te neutraliseren overigens.
Koeman speelde mee?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:55 schreef -Deluzion- het volgende:
Jammer dat Nederland eruit ligt, maar Marokko was veel beter dus die gaan terecht door. Koeman speelde wel erg angstig en defensief. Het is een statisch en apathisch elftal zoals we ze weer kennen. Deftige aanloopjes van de penalty nemers zouden verboden moeten worden.
Zo leek het wel.quote:
Blijkbaar durft men dan ook niet tijdens zo’n break zijn muil open te trekken. Maargoed, dat spelers steeds minder mondig worden is al langer een ‘probleem’quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
En je weigert dat de hele wedstrijd lang te corrigeren.
Dit dus. De keuzes van Koeman waren allemaal bijzonder angstig en voorzichtig. Dat heeft ook gewoon effect op de mindset waarmee je als speler het veld in gaat. Spelen om niet te verliezen i.p.v. te winnen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niemand was gemotiveerd of had het heilig vuur. Niemand geloofde er in. Ook niet zo gek met zo'n natte dweil als coach. Die zuigt de vechtlust er wel uit met zijn zalvende praatjes.
Idd. Die mentaliteit infecteert een team.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit dus. De keuzes van Koeman waren allemaal bijzonder angstig en voorzichtig. Dat heeft ook gewoon effect op de mindset waarmee je als speler het veld in gaat. Spelen om niet te verliezen i.p.v. te winnen.
Bovendien zijn Nederlandse spelers het gewend dat je met vier verdedigers speelt. Een centraal duo, en twee backs. Sta je daar met z'n vijven een beetje rommelig te verdedigen. Als je met vijf verdedigers speelt, slijp dat systeem er dan in (zoals Van Gaal deed), maar tover het niet opeens uit de hoge hoed.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit dus. De keuzes van Koeman waren allemaal bijzonder angstig en voorzichtig. Dat heeft ook gewoon effect op de mindset waarmee je als speler het veld in gaat. Spelen om niet te verliezen i.p.v. te winnen.
Achteraf gezien had hij die beter nog meer helemaal weg kunnen geven.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Fraud gaf de wedstrijd tegen Japan ook al helemaal weg met echt ontiegelijke kutwissels.
Ja, of in die straat wonen ook gewoon veel Marokkanen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Drie keer in één item in het 18u journaal wordt de vraag gesteld: Is Nederland nu automatisch voor Marokko? In die ene Oranje straat worden bijvoorbeeld Marokko vlagen opgehangen komende dagen.
Opvallend dat er geen verwantschap met andere Europese landen wordt gezocht, maar Marokko is dus een soort broederland geworden?
Denk je? Gezien de reacties denk ik eerder dat er twee kampen waren. Een deel (zeg maar kamp van Dijk) dat voor de gekozen tactiek was, een ander deel (kamp de Jong) dat liever anders wilde, maar werd overruled. Hoe dat in de kleedkamer ging blijft gissen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Blijkbaar durft men dan ook niet tijdens zo’n break zijn muil open te trekken. Maargoed, dat spelers steeds minder mondig worden is al langer een ‘probleem’
Dit snap ik dus ook echt niet. Dat je wat anders wil proberen kan ik nog begrijpen. Niet helemaal maar oké. Maar dat je 120 minuten weigert om wat te veranderen.. Onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
En je weigert dat de hele wedstrijd lang te corrigeren.
Maar dat je dat na de eerste break zo laat oké, maar de hele wedstrijd? Zeg gewoon joh bolle, je ziet toch zelf ook wel dat dit totaal niet werktquote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:15 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Denk je? Gezien de reacties denk ik eerder dat er twee kampen waren. Een deel (zeg maar kamp van Dijk) dat voor de gekozen tactiek was, een ander deel (kamp de Jong) dat liever anders wilde, maar werd overruled. Hoe dat in de kleedkamer ging blijft gissen.
Marokkanen niet beter dan Zweden?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
Vooral kut om van Marokko te verliezen. Maar eigen schuld, Marokko was op geen enkel moment beter dan Zweden dus Koeman heeft het van te voren gewoon weggegeven. Als Koeman nu achteraf had gezegd dat zijn strategie was om vanaf minuut 0 op penalties te gokken had ik hem geloofd.
Denk dat dit echt lastig is, zeker als er al verdeeldheid was. Je hebt misschien 2 minuten de tijd. Uiteindelijk moet de staf dit toch inzien.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dat je dat na de eerste break zo laat oké, maar de hele wedstrijd? Zeg gewoon joh bolle, je ziet toch zelf ook wel dat dit totaal niet werkt
Bijzondere takequote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
Vooral kut om van Marokko te verliezen. Maar eigen schuld, Marokko was op geen enkel moment beter dan Zweden dus Koeman heeft het van te voren gewoon weggegeven. Als Koeman nu achteraf had gezegd dat zijn strategie was om vanaf minuut 0 op penalties te gokken had ik hem geloofd.
Winnen nipt van schotland, geflatteerd van Haiti. En tegen Nederland was het ook niet echt bijzonder.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:33 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ach hou toch op, dan heb je er geen kijk op.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Winnen nipt van schotland, geflatteerd van Haiti. En tegen Nederland was het ook niet echt bijzonder.
Niemand durft toch iets tegen Koeman te zeggen. Die man straalt zoveel autoriteit uit dat hij het gevoel heeft zijn tamelijk bizarre keuzes niet meer hoeft te verklaren, dat is niet echt gezond.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dat je dat na de eerste break zo laat oké, maar de hele wedstrijd? Zeg gewoon joh bolle, je ziet toch zelf ook wel dat dit totaal niet werkt
Jammer dat je argumenten tekort komtquote:
Sowieso de kwarts gehaald.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:47 schreef -Deluzion- het volgende:
Met van Gaal als bondscoach had Nederland waarschijnlijk wel gewoon gewonnen.
Die wist zich met een van de beste generaties ooit niet eens te plaatsen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:47 schreef -Deluzion- het volgende:
Met van Gaal als bondscoach had Nederland waarschijnlijk wel gewoon gewonnen.
Niet relevant. kijk naar hoe het gaat als hij het wel haalt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Die wist zich met een van de beste generaties ooit niet eens te plaatsen.
Nee dat accepteer ik niet. Als je niet in je kracht wordt gezet door een laf stuk vreten en je muit niet (dan kan ook niet) dan is het echt niet dat we het niet konden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:03 schreef littlemindy het volgende:
Ach, Nederland speelde als een natte dweil dus ligt verdiend uit het toernooi.
En Marokko ligt er 9 juli ook uit na de wedstrijd tegen Frankrijk.
Zoveel verschil maakt het allemaal niet.
Die jongens staan toch echt zelf bij de penaltystip en schieten naast.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee dat accepteer ik niet. Als je niet in je kracht wordt gezet door een laf stuk vreten en je muit niet (dan kan ook niet) dan is het echt niet dat we het niet konden.
edit: Tuurlijk waren die poppenpenalties belachelijk. ook weer zoiets.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:06 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Die jongens staan toch echt zelf bij de penaltystip en schieten naast.
Ze staan zelf toe te kijken als de tegenstander de bal heeft ipv vol druk te zetten.
Dan kan je een koekwaus als bondscoach hebben die slechte keuzes maakt, maar je hebt ook nog eigen verantwoordelijkheid.
Dat mis ik inderdaad. Ze hebben simpelweg ontiegelijk slecht gespeeld. Daar is zowel Koeman als het team debet aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zover had het nooit hoeven komen. Je mist mijn punt volledig.
Dat moet normaal gesproken geen probleem zijn, ..al is Marokko beter/gemotiveerder tegen de grotere voetballanden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Marokko - Canada is een makkie? Wie oh wie weet dat?
Dus voordat je het weet, zeilen ze zo de volgende ronde in.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat moet normaal gesproken geen probleem zijn, ..al is Marokko beter/gemotiveerder tegen de grotere voetballanden.
Marokko kan nog wel beter ,maar dan moet de tegenstander ,in dit geval NL, zelf ook durven te voetballen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Had al een kleine nuance geplaatst maat
Hopen dat Canada wel wil.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Marokko kan nog wel beter ,maar dan moet de tegenstander ,in dit geval NL, zelf ook durven te voetballen.
Dan wacht Frankrijk waarschijnlijk in de kwartfinale, .. dat is normaal gesproken einde verhaal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus voordat je het weet, zeilen ze zo de volgende ronde in.
Vreemd. Puur afgaande op haar uiterlijk had ik wel verwacht dat ze bekend zou zijn met Brobbey!quote:
Schotland deed het ook, toen had Marokko het best lastig in de 2e helft.. .daarom dom van Koeman om niet je eigen spel te spelen.quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:16 schreef ISVV het volgende:
Alles, maar dan ook echt alles, is kut aan die Koeman. Slechte coach matig
Dat zeg ik toch ook? Ik denk dat het een fantastische pot had kunnen worden en die kut Koeman heeft ons bestolen zowel de Marokkanen als de Nederlanders. Zelfs Haiti hield het lang vol en scoorde ook 2 keer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Schotland deed het ook, toen had Marokko het best lastig in de 2e helft.. .daarom dom van Koeman om niet je eigen spel te spelen.
Ja, omdat dat het hele doel was van het systeem. Snel scoren. Voor deze wedstrijd was dat dus compleet anders, tegenhouden uit angst. Onzinnig.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Marokkanen niet beter dan Zweden?
Tegen Zweden lag de bal al snel in het netje
Het was echt schandalig slecht. Denk dat iedereen er ook wel vrede mee heeft want de voetballende ploeg heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nou, straks maar eens even de samenvatting kijken zodat ik ook mee kan zeuren
Waarom? Vond je Marokko nou echt veel beter voetballen dan Zweden? Zweden kreeg een dreun door die twee vroege goals van Nederland.quote:
Ik denk het wel, maar we zullen het nooit weten omdat Koeman met een waardeloze opstelling en tactiek begon en ook niet dacht aan wijzigen bij de eerste drinkpauze, hoe bizar ookquote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Marokkanen niet beter dan Zweden?
Tegen Zweden lag de bal al snel in het netje
Tegen Marokko op het doelpunt na geen uitgespeelde kans gezien terwijl wij Verbruggen een paar keer erg dankbaar mochten zijn
Klopt, daarom had ik vooraf ook verwacht dat er veel doelpunten zouden vallen aan beide kanten.... tegen Haiti speelde Marokko wel met een halve b-team.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Ik denk dat het een fantastische pot had kunnen worden en die kut Koeman heeft ons bestolen zowel de Marokkanen als de Nederlanders. Zelfs Haiti hield het lang vol en scoorde ook 2 keer.
Had ook niet anders verwacht met deze coach en dit team.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:28 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Het was echt schandalig slecht. Denk dat iedereen er ook wel vrede mee heeft want de voetballende ploeg heeft gewonnen.
Ik heb best een vermakelijke wedstrijd gezienquote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:48 schreef vul_maar_in het volgende:
We zijn in ieder geval gezamenlijk beflikkerd door Koeman en hebben dus geen echte wedstrijd gezien
dikke meh.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb best een vermakelijke wedstrijd gezien
Nee we zaten best in een ok flow. Lekker vertrouwen getankt en dan doet KutKoeman dit.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Na die strontpotten tegen Algerije en Oezbekistan wist iedereen toch al genoeg?
Daardoor werd het wel een interessante strijd. Twee goals in de slotfase, grote kansen, pingels, af en toe lekker hard, alles erop en eraanquote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
dikke meh.
edit: Zelfs Marokko wist niet wat ze met deze soepzooi opstelling moesten, die kwamen om te voetballen.
Koeman heeft zichzelf volledig gediskwalificeerd als trainer dus WK. Alles wat hij fout kon doen, heeft hij fout gedaan. Hij heeft spelers geselecteerd, waarvan een groot deel niet eens in actie is gekomen omdat hij zelf geen idee heeft wanneer hij ze moest inbrengen en waarom hij ze heeft geselecteerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Had ook niet anders verwacht met deze coach en dit team.
Was lastig maar om er zo af te gaan. Ik had ons zelfs door die pot heen geloosd. Had ze gewoon laten spelen zoals de laatste 2 potten en je pakt ze waarschijnlijk. Of je gaat eervol ten onder. Dit was gewoon zo erg om te zien dat Koeman gewoon geen ballen heeft.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Zo een halve dag later vind ik het toch nog steeds wel erg jammer. Ik zou zo graag Nederland ooit eens wereldkampioen zien worden
Ik ook, maar ik denk niet dat ik dat in mijn leven nog ga meemakenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Zo een halve dag later vind ik het toch nog steeds wel erg jammer. Ik zou zo graag Nederland ooit eens wereldkampioen zien worden
Zwaar oneens, het was spannend maar niet de wedstrijd waar iedereen op hoopte.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Daardoor werd het wel een interessante strijd. Twee goals in de slotfase, grote kansen, pingels, af en toe lekker hard, alles erop en eraan
Nooit.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Kaneelstok, ik zoek je elke dag in het klassement.quote:
Oh, maar dat zat er sowieso niet in. Na die gratis achtste finale tegen Canada wacht Frankrijk, dat zou Nederland nooit winnen. Ik zie Marokko dat ook niet winnen trouwens.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Het ligt er maar net aan hoe je ernaar kijkt denk ik. Voor de ietwat neutrale toeschouwer was het best leuk, iets anders dan goedquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:07 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zwaar oneens, het was spannend maar niet de wedstrijd waar iedereen op hoopte.
Het had zo anders gelopen als we gewoon vanuit onze bewezen krachten spelen. maak er gewoon een goaltjes race van.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Oh, maar dat zat er sowieso niet in. Na die gratis achtste finale tegen Canada wacht Frankrijk, dat zou Nederland nooit winnen. Ik zie Marokko dat ook niet winnen trouwens.
En ja, Marokko was over de gehele wedstrijd iets beter, dat heeft niets met geluk te maken, maar als team wisten ze veel beter wat ze moesten doen, wat van ze werd verwacht en hoe je elkaar moet helpen in het veld.
De nederlaag is niet het ergste, de manier waarop wel. En bijna iedereen in de voetbalwereld ziet dat Koeman gefaald heeft, behalve hijzelf.
Ik doe en deep dive.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kaneelstok, ik zoek je elke dag in het klassement.
Dat hij 5-3-2 wilde spelen is tot daar aan toe, maar dan heeft het nul zin om met Brobbey in de spits te spelen. Brobbey heeft een middenvelder (zoals Reijnders) nodig die dicht bij hem staat om mee te kaatsen, om de bal aan mee te geven als hij wegdraait. Ook aan beide kanten heeft hij opkomende vleugels (en backs) nodig om de bal aan kwijt te kunnen en weer van terug te krijgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:07 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom niet gewoon Reijnders in de rust voor Ake? Stond iedereen weer op dezelfde plek als de vorige twee wedstrijden. Maar is dat nou echt te makkelijk ofzo?
Ik zei meteen de Roon, Weghorst en Koopmeiners is 3 zekerheidjes.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:11 schreef TLC het volgende:
Ik las ook dat de Roon een vrij hoog slagingspercentage heeft met het benutten van penalties, waarom was hij niet bij de eerste 5 ?
Je kunt niet met 2 middenvelders spelen opeens. komt niks meer door.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat hij 5-3-2 wilde spelen is tot daar aan toe, maar dan heeft het nul zin om met Brobbey in de spits te spelen. Brobbey heeft een middenvelder (zoals Reijnders) nodig die dicht bij hem staat om mee te kaatsen, om de bal aan mee te geven als hij wegdraait. Ook aan beide kanten heeft hij opkomende vleugels (en backs) nodig om de bal aan kwijt te kunnen en weer van terug te krijgen.
Had desnoods Depay ingebracht voor die penalty, die gast kan in principe niets meer, maar een penalty zie ik hem nog wel maken, want die druk, daar geniet hij juist van. Geldt ook voor Noa Lang, een irritant straatvechtertje met een te groot ego heeft wel voldoende vertrouwen om onder druk te presteren.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:11 schreef TLC het volgende:
Ik las ook dat de Roon een vrij hoog slagingspercentage heeft met het benutten van penalties, waarom was hij niet bij de eerste 5 ?
Deze snap ik nietquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je kunt niet met 2 middenvelders spelen opeens. komt niks meer door.
5-3-2 is met 3 middenvelders.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je kunt niet met 2 middenvelders spelen opeens. komt niks meer door.
Heeft nul invloed gehad op het eindresultaat. Laten we niet de Duitse kaart gaan trekken nu en vooral naar onszelf kijken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:11 schreef vul_maar_in het volgende:
En die scheids was echt super erbarmelijk zeker de 1e helft.
We hadden er zelden 3 in positie, was er altijd 1 die niet wist waar die moest staan.quote:
Frenkie had trouwens ook een keer zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen en een penalty kunnen nemen.quote:
Nou ja, onverwachte dingen kunnen altijd gebeuren natuurlijk en Nederland dat wél won en daarna Canada en Frankrijk uitschakelde zou echt niet het meest onwaarschijnlijke van dit hele WK zijn geweest.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Oh, maar dat zat er sowieso niet in. Na die gratis achtste finale tegen Canada wacht Frankrijk, dat zou Nederland nooit winnen. Ik zie Marokko dat ook niet winnen trouwens.
En ja, Marokko was over de gehele wedstrijd iets beter, dat heeft niets met geluk te maken, maar als team wisten ze veel beter wat ze moesten doen, wat van ze werd verwacht en hoe je elkaar moet helpen in het veld.
De nederlaag is niet het ergste, de manier waarop wel. En bijna iedereen in de voetbalwereld ziet dat Koeman gefaald heeft, behalve hijzelf.
eens maar ook virgil. en als je toch wisselt waarom de Roon niet?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Frenkie had trouwens ook een keer zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen en een penalty kunnen nemen.
Het was dan ook een 5-2-3quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:16 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
We hadden er zelden 3 in positie, was er altijd 1 die niet wist waar die moest staan.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:16 schreef TLC het volgende:
Het is dat Verbruggen die bal nog ongelukkig tegen zich aankrijgt anders was ik er echt van overtuigd dat Marokko aan t kortste end had getrokken
In zijn hele carriere 2 strafschoppen genomen. De laatste was in 2017.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Frenkie had trouwens ook een keer zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen en een penalty kunnen nemen.
Ja, die weet ik over 40 jaar nog welquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:16 schreef TLC het volgende:
Het is dat Verbruggen die bal nog ongelukkig tegen zich aankrijgt anders was ik er echt van overtuigd dat Marokko aan t kortste end had getrokken
Freak accident.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die weet ik over 40 jaar nog wel
Ik denk het niet, want los daarvan hebben we gewoon 3 van de 5 penalties gemist. Dat is een scoringspercentage van 40%, dat is bizar slecht. Kluivert op de paal kun je nog verdedigen als pech. Quinten Timber was gewoon niveau Brobbey zoals tegen Panathinaikos en Summerville was heel slecht ingeschoten, maar hij had de kracht niet meer. Hij had die laatste nooit moeten nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:16 schreef TLC het volgende:
Bij Timber zei ik het vooraf, zijn gezicht straalde zó iets ontzettend raars uit, totale afwezigheid ofzoquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
Vond het vooral voor Summerville wel wat zielig, je zag aan alles dat daar veel te veel druk op stond. Volledig getelefoneerd, kijkt constant strak naar de bal
Dat van Timber was ronduit bizar, zelden zo’n slechte pingel gezien
Dat was de ergste die IK ooit gezien heb. Plaats em gewoon even 1.5 meter naast en zo zacht dat als ie on goal was de keeper vanuit de andere hoek op had kunnen staan om hem alsnog te pakken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
Vond het vooral voor Summerville wel wat zielig, je zag aan alles dat daar veel te veel druk op stond. Volledig getelefoneerd, kijkt constant strak naar de bal
Had nooit geselecteerd mogen worden, maar Joey Veerman lacht hier stiekem om.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
Terwijl hij bij Feyenoord geloof ik een tijdje de nemer wasquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij Timber zei ik het vooraf, zijn gezicht straalde zó iets ontzettend raars uit, totale afwezigheid ofzo
Als die 2e was gestopt was dat een mentale klap voor Marokko en viel er wat druk van die Oranje jongens af.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want los daarvan hebben we gewoon 3 van de 5 penalties gemist. Dat is een scoringspercentage van 40%, dat is bizar slecht. Kluivert op de paal kun je nog verdedigen als pech. Quinten Timber was gewoon niveau Brobbey zoals tegen Panathinaikos en Summerville was heel slecht ingeschoten, maar hij had de kracht niet meer. Hij had die laatste nooit moeten nemen.
Het zijn in ieder geval wel spelers die hun verantwoordelijkheid hebben genomen, maar Koeman had zelf andere spelers hiervoor moeten aanstellen, zeker omdat hij zelf in zijn tijd een penaltyspecialist was en weet wat er voor nodig is.
Dat is de uitleg van Koeman. Maar als Nederland daarna alsnog zou verliezen, zou Koeman zeggen: Ja, we werden wat gemakzuchtig toen zij de eerste twee misten, terwijl zij juist extra getergd en gemotiveerd waren geworden om die andere penalties wel te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als die 2e was gestopt was dat een mentale klap voor Marokko en viel er wat druk van die Oranje jongens af.
Ze vliegen morgen terug en arriveren donderdag in Nederland. Ik kan goed me voorstellen dat hij daarop wacht en daarna zal hij een gesprek hebben met de KNVB en Nigel de Jong. Hopelijk houdt hij de eer aan zichzelf.quote:
Soit. Je hebt gelijk. Summerville had gewisseld moeten worden voor Depay of Noa Lang en Timber voor VVD of desnoods gewoon Depay en Noa Lang allebei erin om de penalties te nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is de uitleg van Koeman. Maar als Nederland daarna alsnog zou verliezen, zou Koeman zeggen: Ja, we werden wat gemakzuchtig toen zij de eerste twee misten, terwijl zij juist extra getergd en gemotiveerd waren geworden om die andere penalties wel te maken.
Het zijn allemaal speculaties die niet relevant zijn. Het feit is dat Nederland 3 van de 5 penalties heeft gemist en 2 van die 3 zijn genomen door spelers die hem nooit hadden mogen nemen.
Hij had diezelfde nacht nog op moeten stappen. Zelf. Met tranen in zijn ogen en excuses aan het Nederlandse volk en zijn spelers.quote:
klein detail dat gewisselde spelers geen penalty meer mogen nemen maar achquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Want Hakimi! Die is natuurlijk beter dan prime Messi, Mbappé en Yamal samen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:07 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom niet gewoon Reijnders in de rust voor Ake? Stond iedereen weer op dezelfde plek als de vorige twee wedstrijden. Maar is dat nou echt te makkelijk ofzo?
Die gaan we nog vaak terugzien in compilaties op YouTube.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die weet ik over 40 jaar nog wel
We speelden feitelijk 523 in balbezit. Met in de 2e fase soms een soort 4231 met een doorgeschoven vd Ven.quote:
Ja dat bedoelde ik maar men stak de draak ermee.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:12 schreef SamCooke het volgende:
[..]
We speelden feitelijk 523 in balbezit. Met in de 2e fase soms een soort 4231 met een doorgeschoven vd Ven.
Heb je de wedstrijd eigenlijk wel gekeken? De Jong was al lang gewisseld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tja, sommigen kijken wel maar ze zien het niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik maar men stak de draak ermee.
Het gekke is dat die penalty van Summerville er normaalgesproken gewoon in gaat omdat de keeper al duikt. Bounou deed dat gewoon erg goed, geen idee hoe hij dat las.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
ja dat was echt een wtf momentquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
Gokken dat Summerville móet scoren dus een hoek zal kiezenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:20 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Het gekke is dat die penalty van Summerville er normaalgesproken gewoon in gaat omdat de keeper al duikt. Bounou deed dat gewoon erg goed, geen idee hoe hij dat las.
Ja maar Bounou duikt juist niet maar stapt zijn rechterhoek in. Die bal was gewoon net onder de lat de goal in gegaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gokken dat Summerville móet scoren dus een hoek zal kiezen
Net als keepers eigenlijk bij een laatste penalty die ze moeten pakken altijd vol een hoek in duiken(zoals verbruggen).
Hij stond al zo ongeveer in die hoek toen Summerville de bal beroerde. Geplaatst in de andere hoek en het was een goal geweest.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gokken dat Summerville móet scoren dus een hoek zal kiezen
Net als keepers eigenlijk bij een laatste penalty die ze moeten pakken altijd vol een hoek in duiken(zoals verbruggen).
Dat klopt, maar het gaat me er meer om dat deze speler vaak veel praat maar nooit zijn verantwoordelijkheid neemt. Met zijn staat van dienst had hij allang de rechterhand van Virgil moeten zijn, maar hij houdt zich graag afzijdig.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:13 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Heb je de wedstrijd eigenlijk wel gekeken? De Jong was al lang gewisseld.
We hebben in 2014 en in 2022 gezien dat de grote namen nooit hun verantwoordelijkheid nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:51 schreef kalinhos het volgende:
Ik was het eigenlijk wel met Krabbendam (vi oranje podcast) en Salah Edinne (interview nos) eens: je kan t de missende spelers niet echt kwalijk nemen, zij stonden er tenminste tov de grote namen die er niet stonden. Bij Timber heb je nog het idee van mja hij had wel op doel gemogen natuurlijk, maar verder…ik had eigenlijk eerder De Roon verwacht, of Van Dijk of Dumfries of vd Ven.
Nee want dat zo een beslissing zijn op emotie, het kan beter een weloverwogen beslissing zijn die goed gefundeerd is. Anders heb je kans dat hij nog een derde periode als bondscoach gaat krijgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:42 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Hij had diezelfde nacht nog op moeten stappen. Zelf. Met tranen in zijn ogen en excuses aan het Nederlandse volk en zijn spelers.
Nee ik had het allemaal al veel minder erg gevonden als ie had toegegeven dat ie door angst gegrepen verkeerde keuzes heeft gemaakt die het Nederlandse spel zeer negatief beïnvloedde.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee want dat zo een beslissing zijn op emotie, het kan beter een weloverwogen beslissing zijn die goed gefundeerd is. Anders heb je kans dat hij nog een derde periode als bondscoach gaat krijgen.
Maar dat waren geen jonge ventjes meer als Summerville en Kluivert in mindere mate.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We hebben in 2014 en in 2022 gezien dat de grote namen nooit hun verantwoordelijkheid nemen.
In 2014 werd Vlaar gevraagd de eerste te nemen, wat was dan joh? En in 2022 Berghuis de tweede
Toch mooi dat je in het trainingskamp en de kleedkamer zat. Je lult weer eens uit je nek.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het gaat me er meer om dat deze speler vaak veel praat maar nooit zijn verantwoordelijkheid neemt. Met zijn staat van dienst had hij allang de rechterhand van Virgil moeten zijn, maar hij houdt zich graag afzijdig.
Je zei letterlijk dat Frenkie ook wel eens een penalty had kunnen nemenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het gaat me er meer om dat deze speler vaak veel praat maar nooit zijn verantwoordelijkheid neemt. Met zijn staat van dienst had hij allang de rechterhand van Virgil moeten zijn, maar hij houdt zich graag afzijdig.
We hebben al een keeper, Koeman jr. Is Memphis al vader?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:47 schreef TLC het volgende:
Is er ergens nog talent buiten Kees Smit die we komende jaren in Oranje mogen verwachten ?![]()
Emegha, Poku, Bogarde wellicht.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:47 schreef TLC het volgende:
Is er ergens nog talent buiten Kees Smit die we komende jaren in Oranje mogen verwachten ?![]()
Addaiquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:50 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Emegha, Poku, Bogarde wellicht.
Oufkir speelde jong Belgie een tijdje geleden dronken, maar die zal wel voor Marokko gaan kiezen![]()
Edit: En dan heb je nog wat spelers als Van Bommel, Read etc.
Qua basis tegen Marokko is het enkel Van Dijk die over 2 jaar niet meer mee kan. De rest kan inderdaad prima, zelfs nog 4 jaar denk ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
De kern die er nu staat en wss verdergaat komende 2/4 jaar, laten we roepen 13/14 man, is eigenlijk meer dan prima.
Een goede coach kan wonderen doen
Vd Ven als centrale verdediger met J Timber. Linksback Maatsenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:57 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Qua basis tegen Marokko is het enkel Van Dijk die over 2 jaar niet meer mee kan. De rest kan inderdaad prima, zelfs nog 4 jaar denk ik.
Inderdaad, of een Rots als die stappen blijft zetten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vd Ven als centrale verdediger met J Timber. Linksback Maatsen
Kan Hato ook mooi wieberen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Van Feyenoord in ieder geval Read (daar twijfel ik bijna niet over), en hopelijk Valente als hij zijn niveau van 2025 weer doorzet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:47 schreef TLC het volgende:
Ja, in 2022 deed hij het ook al niet, alle 120 minuten gespeeld hoor, maar toen moest Berghuis als tweede, nou we hebben het geweten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je zei letterlijk dat Frenkie ook wel eens een penalty had kunnen nemen
Berghuis was een ongekend zekerheidje wat betreft penals.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, in 2022 deed hij het ook al niet, alle 120 minuten gespeeld hoor, maar toen moest Berghuis als tweede, nou we hebben het geweten.
Die heb je, dat heeft Van Gaal ook uitgelegd aan Humberto Tan. Er wordt uitgebreid met de eerste vijf gesproken, ze worden geselecteerd op hun mentaal en fysiek.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Sowieso snap ik niet waarom je niet voor het begin van de wedstrijd je complete lijstje met penalty nemers hebt.
Ja, net als Brobbey tegen Panathinaikosquote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Berghuis was een ongekend zekerheidje wat betreft penals.
Snelle Google zegt mij dat Berghuis 24 penals genomen heeft waarvan 20 binnengevlogen zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, net als Brobbey tegen Panathinaikos
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Snelle Google zegt mij dat Berghuis 24 penals genomen heeft waarvan 20 binnengevlogen zijn.
Dan is het niet gek dat hij er eentje neemt.
quote:Op maandag 8 juni 2026 21:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Fraudeur Koeman had Taylor mee moeten nemen.
Voor de pingels.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:19 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als je toch maar 2 middenvelders opstelt
Je moet ook gewoon een beetje selecteren op karakters natuurlijk. Als van Dijk en de Jong de kar moeten trekken dan weet je ongeveer hoe laat het is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die heb je, dat heeft Van Gaal ook uitgelegd aan Humberto Tan. Er wordt uitgebreid met de eerste vijf gesproken, ze worden geselecteerd op hun mentaal en fysiek.
Maar als het moment daar is, durft de helft niet meer, willen ze niet meer hun verantwoordelijkheid nemen, of spelers hebben ineens kramp, last van dit en van dat. Ik vraag me wel serieus af of meerdere landen kampen met dit probleem. Ik zie toch ook vaak spelers met bravoure naar de stip lopen en voor volk en vaderland uithalen.
Maar goed, dan moet je dus last-minute opzoek naar vervangers die eigenlijk in alles minder zijn, maar wel durven.
Taylor had wel meegemogen inderdaad ipv Kluivert.quote:
quote:Het enige waarop Koeman zijn spelers had laten trainen, was een vaste traptechniek. En die hadden beide teams niet. Weinig hadden geleerd van de uitschakeling van Duitsland tegen Paraguay een paar uur eerder, waarbij de spelers met de vreemdste aanloopjes misten. Bart Verbruggen zal nog lang malen, over het moment waarop hij een strafschop leek te stoppen, maar die met zijn hak alsnog het doel inwerkte.
Die elleboogstoot is donkerrood inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nederland wel genaaid met de overtreding op van Hecke.
Alsjeblieft geen VdVen. Als hij ietsje trager was geweest zat hij nog bij Volendam. Is echt niet zo bijzonder.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Marokko speelt ook gewoon 1-1 en wint met strafschoppen, waarvan er twee gemist worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Winnen nipt van schotland, geflatteerd van Haiti. En tegen Nederland was het ook niet echt bijzonder.
Ja omdat ze iets moesten doen waar ze niet op getraind hebbenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:30 schreef luxerobots het volgende:
Nederland was erg matig, ze leken zichzelf niet. Ik denk dat er weinig wedstrijden zijn waarbij Nederland zo slecht speelde op een EK of WK.
Ik denk aan Nederland - Tsjechië in 2021, of Nederland - Rusland in 2008.
Laat er nu net een zelfde situatie zijn als in 2008.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:30 schreef luxerobots het volgende:
Nederland was erg matig, ze leken zichzelf niet. Ik denk dat er weinig wedstrijden zijn waarbij Nederland zo slecht speelde op een EK of WK.
Ik denk aan Nederland - Tsjechië in 2021, of Nederland - Rusland in 2008.
Ja Frenkie zou eigenlijk de nieuwe leider moeten zijn qua leeftijd en ervaring, maar die is toch echt chronisch onzichtbaar buiten het veldquote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:20 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon een beetje selecteren op karakters natuurlijk. Als van Dijk en de Jong de kar moeten trekken dan weet je ongeveer hoe laat het is.
Ahh toen je gisteren in het NL-Marokko-topic zei dat Frenkie ook wel eens een penalty kon nemen bedoelde je niet in de reeks gisteren waar hij niet meer kon nemen, maar eigenlijk wilde je erachteraan zeggen: “in december 2022”quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, in 2022 deed hij het ook al niet, alle 120 minuten gespeeld hoor, maar toen moest Berghuis als tweede, nou we hebben het geweten.
Hij probeerde de flanken dicht te gooien zonder het centrum op te offeren. Dat is hem aardig goed gelukt. Marokko is kwetsbaar achterin als Hakimi weg is. Maar Hakimi kreeg door de bus die geparkeerd werd geen kans om te lopen. En dan is hij slim genoeg om die fuik niet in te lopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:53 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Zonder daarbij die van Marokko te neutraliseren overigens.
Een leider ben je of niet, daar heb je ook geen band voor nodig. Virgil is ook geen leider, maar hij heeft wel een band.quote:Op woensdag 1 juli 2026 00:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja Frenkie zou eigenlijk de nieuwe leider moeten zijn qua leeftijd en ervaring, maar die is toch echt chronisch onzichtbaar buiten het veld
Duitsland - Paraguay gisteren was wel interessant. Terwijl de vijfde penal genomen werd was Kimmich hoorbaar op de middenstip aan het vragen wie nummer 6 t/m 9 wilde nemen, dat was nog niet bepaald dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die heb je, dat heeft Van Gaal ook uitgelegd aan Humberto Tan. Er wordt uitgebreid met de eerste vijf gesproken, ze worden geselecteerd op hun mentaal en fysiek.
Maar als het moment daar is, durft de helft niet meer, willen ze niet meer hun verantwoordelijkheid nemen, of spelers hebben ineens kramp, last van dit en van dat. Ik vraag me wel serieus af of meerdere landen kampen met dit probleem. Ik zie toch ook vaak spelers met bravoure naar de stip lopen en voor volk en vaderland uithalen.
Maar goed, dan moet je dus last-minute opzoek naar vervangers die eigenlijk in alles minder zijn, maar wel durven.
Sorry hoor maar wat een natte theedoek ben je dan als je 25 jaar of ouder bentquote:Op woensdag 1 juli 2026 09:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Duitsland - Paraguay gisteren was wel interessant. Terwijl de vijfde penal genomen werd was Kimmich hoorbaar op de middenstip aan het vragen wie nummer 6 t/m 9 wilde nemen, dat was nog niet bepaald dus.
Goretzka geeft daar aan 'm niet te willen nemen wordt door Kimmich als negende op de lijst gezet.
Kluivert was juist de enige die scoorde in de serie.quote:
Hier ben ik het wel mee eens ja. Nu werd hij vandeweek ook niet geholpen door de tactische keuzes van Koeman, maar dan hoop je dat hij mans genoeg is om Koeman te wijzen op het feit dat dit zo tactisch niet werkt. Dat is het stukje dat ik op het oog mis bij hemquote:Op woensdag 1 juli 2026 09:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Een leider ben je of niet, daar heb je ook geen band voor nodig. Virgil is ook geen leider, maar hij heeft wel een band.
Van de Jong verwacht ik die zin ook niet dat hij ineens een leider wordt, maar voetballend wat meer je verantwoordelijkheden pakken mag wel. Al die mensen hier die zo lyrisch zijn (1 van de meeste onderschatte middenvelders ooit) die kunnen komend seizoen weer gaan genieten als ze weer 95% balbezit hebben tegen Levante, top hoor. Maar als je hem nodig hebt en de knikkers verdeelt worden dan staat hij er niet helaas.
Je domineert gewoon en krijgt in 120 minuten 2 schoten op doel. Dan denk ik dat je het toch vrij aardig gedaan hebt.quote:
Niet in reguliere tijd toen hij ook een penalty namquote:Op woensdag 1 juli 2026 10:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kluivert was juist de enige die scoorde in de serie.
En toch schoot Summerville hem niet slecht in. Alleen als je kunt reageren op de keeper die beweegt heb je hier kans. Van Dijk schiet hem ook altijd in die hoek. Uitzondering was Griekenlandquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
Klopt, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. Hij schoot raak in de serie, Frank de Boer slaagde erin om 2x te missen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:08 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Niet in reguliere tijd toen hij ook een penalty nam
Timber gaf denk ik een voorzet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
Mwah, niet echt in een hoek en die keeper had bij de eerste twee passen al door in welke hoek hij ging schietenquote:Op woensdag 1 juli 2026 11:15 schreef NLGooner het volgende:
[..]
En toch schoot Summerville hem niet slecht in. Alleen als je kunt reageren op de keeper die beweegt heb je hier kans. Van Dijk schiet hem ook altijd in die hoek. Uitzondering was Griekenland
Teun miste tegen Argentinië en trapte hem nu wat harder en lager in de hoekquote:Op woensdag 1 juli 2026 11:34 schreef -XOR- het volgende:
Alleen in een hoek schieten is niet voldoende. Er moet wel enige snelheid inzitten en je moet er geen track&trace-code aan hangen.
Als hij door z'n loopje dat heeft geconstateerd dan heb je gelijk. Heb het idee dat het meer geluk was. En hij schoot tenminste tussen de palenquote:Op woensdag 1 juli 2026 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, niet echt in een hoek en die keeper had bij de eerste twee passen al door in welke hoek hij ging schieten
Gewoon een hele slechte penalty
Dat zag je wel, gewoon getelefoneerdquote:Op woensdag 1 juli 2026 11:39 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Als hij door z'n loopje dat heeft geconstateerd dan heb je gelijk. Heb het idee dat het meer geluk was. En hij schoot tenminste tussen de palen
Zie het stuk op vi.nlquote:Op woensdag 1 juli 2026 11:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zag je wel, gewoon getelefoneerd
Daarom heb je ook gewoon veel spelers die blijven kijken of het met een gek aanloopje doen. Je moet echt heel veel vertrouwen in je trap onder dat soort druk hebben wil je een bal zoals Koopmeiners schieten, en ook bij hem ging dat wel eens mis.
Koeman kijk eens dom....quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:43 schreef Alpha0 het volgende:
Koeman snapt niet dat hij niet wordt afgemaakt omdat hij 5 verdedigers opstelt. Hij wordt afgemaakt omdat hij slechts 2 middenvelders heeft opgesteld.
Het gaat niet om statistieken bij je club, dat is dus dezelfde fout die Koeman ook maakt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 06:09 schreef kalinhos het volgende:
Vervolgens attendeert iemand hier op de vrij goede statistieken van Berghuis met penalty’s en dan is je tegenargument: ja maar Brobbey tegen Panathinaikos dan?
Dat probleem zagen we ook tegen Japan. Toen we voorstonden gingen me massaal teruglopen.Allerlei verdedigend ingestelde spelers werden ingebracht. Niemand met snelheid of creativiteit voorin die het hun verdediging lastig maakt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je gewoon een keer een voorsprong weet uit te spelen heb je die pingels ook niet nodig.
Ben jij eigenijk beschikbaar als bondscoach?quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat probleem zagen we ook tegen Japan. Toen we voorstonden gingen me massaal teruglopen.Allerlei verdedigend ingestelde spelers werden ingebracht. Niemand met snelheid of creativiteit voorin die het hun verdediging lastig maakt.
Maar goed, we moeten ons wel realiseren dat we geen spelers van het kaliber Robben, Van Persie, Sneijder, Wijnaldum, Van der Vaart en een fitte Depay (zoals hij in 2014 was) in ons team hebben.
Nee, maar ik heb die ambitie ook niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij eigenijk beschikbaar als bondscoach?
ik ben wel gevraagd al, men zei me dat de leeftijd van 75 geen enkele belemmering is, alleen dat ik soms vergeet waar de bal is, dat is iets minderquote:Op woensdag 1 juli 2026 21:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij eigenijk beschikbaar als bondscoach?
En dat je steeds moet vragen waar je bent en waarom dat gras groen is?quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
ik ben wel gevraagd al, men zei me dat de leeftijd van 75 geen enkele belemmering is, alleen dat ik soms vergeet waar de bal is, dat is iets minder
Hij voelde zich blijkbaar niet helemaal fris meer. Summerville, met kramp volgens mij, nam er wel een.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:27 schreef Elan het volgende:
Van Dijk had de eerste penalty moeten nemen als aanvoerder met al zijn personality en ervaring.
https://www.nu.nl/voetbal(...)en-voor-telstar.htmlquote:Ronald Koeman jr. blijft na historische rake penalty behouden voor Telstar
Dat kan niemandquote:Op donderdag 2 juli 2026 10:38 schreef Alpha0 het volgende:
Dat ze er niet voor gekozen hebben om een aanvaller op te offeren ipv een middenvelder.![]()
Kan iemand mij dat uitleggen?
Het had al wat meer geholpen voor de balans op het middenveld denk ik. Hoe bedenk je überhaupt dat Van de Ven wel als middenvelder kan dienen?quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:38 schreef Alpha0 het volgende:
Dat ze er niet voor gekozen hebben om een aanvaller op te offeren ipv een middenvelder.![]()
De variant van dinsdag zou alleen gewerkt hebben met een 8 jaar jongere in zn prime-Memphis. Die kan dan nog terugvallen naar t middenveld.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:38 schreef Alpha0 het volgende:
Er is er één die dat wel kan.quote:
Ik schat zo in dat meerendeel van verlengingen sowieso eindigt in penalty’s dus ook weer niet heel vreemd.quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:20 schreef daniela_007 het volgende:
Is er hier al gesproken over de verlengingen die Nederland op EKs en WKs heeft gespeeld?
Nederland heeft in totaal 9x verlengingen gespeeld en daarvan slechts 1x gewonnen, dat was in EK 1976 tegen Joegoslavie.
Da's ook erg mager!
Die jast 'm er toch nog weleens ongevraagd in?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:18 schreef Gia het volgende:
Hoeven hier livescore niet aan te zetten. De buren leven flink mee. Kindjes: "Hakimi Hakimi, ja, terug..."
Een van de weinigen die nog trots is op Oranje.quote:Op zondag 5 juli 2026 16:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Laat dat jochie lekker genieten van zijn jackie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |