abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2026 @ 22:01:00 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221200639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 21:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Vd Ven als centrale verdediger met J Timber. Linksback Maatsen
Kan Hato ook mooi wieberen.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 22:01:04 #152
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221200641
Sowieso snap ik niet waarom je niet voor het begin van de wedstrijd je complete lijstje met penalty nemers hebt.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 22:04:52 #153
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_221200666
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 21:47 schreef TLC het volgende:
Is er ergens nog talent buiten Kees Smit die we komende jaren in Oranje mogen verwachten ? :{ ;(
Van Feyenoord in ieder geval Read (daar twijfel ik bijna niet over), en hopelijk Valente als hij zijn niveau van 2025 weer doorzet.

In de jongere jeugd weet ik het niet precies.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_221200718
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 21:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Je zei letterlijk dat Frenkie ook wel eens een penalty had kunnen nemen
Ja, in 2022 deed hij het ook al niet, alle 120 minuten gespeeld hoor, maar toen moest Berghuis als tweede, nou we hebben het geweten.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221200728
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ja, in 2022 deed hij het ook al niet, alle 120 minuten gespeeld hoor, maar toen moest Berghuis als tweede, nou we hebben het geweten.
Berghuis was een ongekend zekerheidje wat betreft penals.
pi_221200740
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Sowieso snap ik niet waarom je niet voor het begin van de wedstrijd je complete lijstje met penalty nemers hebt.
Die heb je, dat heeft Van Gaal ook uitgelegd aan Humberto Tan. Er wordt uitgebreid met de eerste vijf gesproken, ze worden geselecteerd op hun mentaal en fysiek.

Maar als het moment daar is, durft de helft niet meer, willen ze niet meer hun verantwoordelijkheid nemen, of spelers hebben ineens kramp, last van dit en van dat. Ik vraag me wel serieus af of meerdere landen kampen met dit probleem. Ik zie toch ook vaak spelers met bravoure naar de stip lopen en voor volk en vaderland uithalen.

Maar goed, dan moet je dus last-minute opzoek naar vervangers die eigenlijk in alles minder zijn, maar wel durven.
pi_221200741
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Berghuis was een ongekend zekerheidje wat betreft penals.
Ja, net als Brobbey tegen Panathinaikos :D
pi_221200762
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:12 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ja, net als Brobbey tegen Panathinaikos :D
Snelle Google zegt mij dat Berghuis 24 penals genomen heeft waarvan 20 binnengevlogen zijn.

Dan is het niet gek dat hij er eentje neemt.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 22:19:05 #159
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221200789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Snelle Google zegt mij dat Berghuis 24 penals genomen heeft waarvan 20 binnengevlogen zijn.

Dan is het niet gek dat hij er eentje neemt.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 21:24 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Fraudeur Koeman had Taylor mee moeten nemen.
pi_221200800
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:19 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
[..]

Wat maakt het uit als je toch maar 2 middenvelders opstelt
  dinsdag 30 juni 2026 @ 22:20:15 #161
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221200806
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:19 schreef Adames het volgende:

[..]
Wat maakt het uit als je toch maar 2 middenvelders opstelt
Voor de pingels.
pi_221200811
quote:

[..]
Die heb je, dat heeft Van Gaal ook uitgelegd aan Humberto Tan. Er wordt uitgebreid met de eerste vijf gesproken, ze worden geselecteerd op hun mentaal en fysiek.

Maar als het moment daar is, durft de helft niet meer, willen ze niet meer hun verantwoordelijkheid nemen, of spelers hebben ineens kramp, last van dit en van dat. Ik vraag me wel serieus af of meerdere landen kampen met dit probleem. Ik zie toch ook vaak spelers met bravoure naar de stip lopen en voor volk en vaderland uithalen.

Maar goed, dan moet je dus last-minute opzoek naar vervangers die eigenlijk in alles minder zijn, maar wel durven.
Je moet ook gewoon een beetje selecteren op karakters natuurlijk. Als van Dijk en de Jong de kar moeten trekken dan weet je ongeveer hoe laat het is.
pi_221200836
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:20 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Voor de pingels.
Taylor had wel meegemogen inderdaad ipv Kluivert.

Al is dat vanuit mij zeer zeker mosterd na de maaltijd. :)
pi_221200908
quote:
Het enige waarop Koeman zijn spelers had laten trainen, was een vaste traptechniek. En die hadden beide teams niet. Weinig hadden geleerd van de uitschakeling van Duitsland tegen Paraguay een paar uur eerder, waarbij de spelers met de vreemdste aanloopjes misten. Bart Verbruggen zal nog lang malen, over het moment waarop hij een strafschop leek te stoppen, maar die met zijn hak alsnog het doel inwerkte.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 22:41:29 #165
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221200941
No era penal
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 30 juni 2026 @ 22:44:55 #166
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221200962
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:33 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Het komt allemaal wel erg amateuristisch over.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221201083
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nederland wel genaaid met de overtreding op van Hecke.
Die elleboogstoot is donkerrood inderdaad.

https://www.youtube.com/shorts/FnINbF220-4
pi_221201125
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 21:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Vd Ven als centrale verdediger met J Timber. Linksback Maatsen
Alsjeblieft geen VdVen. Als hij ietsje trager was geweest zat hij nog bij Volendam. Is echt niet zo bijzonder.
pi_221201338
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 18:35 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Winnen nipt van schotland, geflatteerd van Haiti. En tegen Nederland was het ook niet echt bijzonder.
Marokko speelt ook gewoon 1-1 en wint met strafschoppen, waarvan er twee gemist worden.

Marokko is zeker niet zo bijzonder. Als de overwinningsroes weg is, zullen de fans ervan dat ook wel moeten zien.

Gelukkig krijgen ze Canada nog (al zal dat nog best lastig worden), maar nadat ze tegen Frankrijk gespeeld hebben, kunnen ze ook het vliegtuig naar huis nemen.
pi_221201455
Nederland was erg matig, ze leken zichzelf niet. Ik denk dat er weinig wedstrijden zijn waarbij Nederland zo slecht speelde op een EK of WK.

Ik denk aan Nederland - Tsjechië in 2021, of Nederland - Rusland in 2008.
  Moderator dinsdag 30 juni 2026 @ 23:35:34 #171
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221201523
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 23:30 schreef luxerobots het volgende:
Nederland was erg matig, ze leken zichzelf niet. Ik denk dat er weinig wedstrijden zijn waarbij Nederland zo slecht speelde op een EK of WK.

Ja omdat ze iets moesten doen waar ze niet op getraind hebben
- vmi voor intimi -
  dinsdag 30 juni 2026 @ 23:38:33 #172
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_221201559
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 23:30 schreef luxerobots het volgende:

Laat er nu net een zelfde situatie zijn als in 2008.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 1 juli 2026 @ 00:04:28 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221201774
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221201860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:20 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Je moet ook gewoon een beetje selecteren op karakters natuurlijk. Als van Dijk en de Jong de kar moeten trekken dan weet je ongeveer hoe laat het is.
Ja Frenkie zou eigenlijk de nieuwe leider moeten zijn qua leeftijd en ervaring, maar die is toch echt chronisch onzichtbaar buiten het veld
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 1 juli 2026 @ 01:05:29 #175
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_221201958
Zo vader, zo zoon

twitter
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroďd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_221201970
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2026 01:05 schreef Anonymousz het volgende:
Zo vader, zo zoon

[ x ]
Beetje slecht moment voor een eerbetoon
Fan van Hiddendoe en sanasoufi
  woensdag 1 juli 2026 @ 02:32:42 #177
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221202004
The Athletic (New York times)
De uitschakeling van Nederland op het WK zorgt voor een identiteitscrisis in het land van het totaalvoetbal.
Mocht je het nog niet gemerkt hebben, Italië heeft zich niet gekwalificeerd voor het WK. Het toernooi heeft helaas niet onder hun afwezigheid geleden. Een hele generatie is er inmiddels aan gewend en bovendien zetten andere landen sommige van hun tradities voort. Hier is een checklist. Dezelfde coaches blijven inzetten? Check. Als uitzondering met drie verdedigers spelen? Check. Te voorzichtig spelen tegen een getalenteerde tegenstander? Check. Een doelpunt scoren uit een counter tegen de verloop van het spel in? Check. De teleurstelling van een penaltyreeks verwerken? Check.

In Monterrey leek Nederland, een voetbalnatie die lijnrecht tegenover Italië staat, maandag zijn geloof te verliezen in de wedstrijd tegen Marokko. Calvinisten werden katholiek. Totaalvoetbal werd, zo niet catenaccio, dan toch gioco all'italiana. Ronald Koeman liet een middenvelder zakken voor een extra verdediger. Tijjani Reinjders maakte plaats voor Nathan Aké. Centrale verdediger Micky van der Ven speelde linksback tegen Achraf Hakimi.

De gemaakte keuzes werden, zoals te verwachten, in Amsterdam met de nodige consternatie ontvangen.

"Het is typisch Koeman," zei Rafael van der Vaart. "Bij Ajax speelde hij altijd met een 4-3-3, maar in de Champions League gebruikte hij altijd vijf verdedigers. Dat doet hij nu ook. Het laat zien dat hij zich aanpast aan een tegenstander waar wij volgens mij beter in zijn. Ik hoop dat het goed uitpakt. Ik zou het zelf niet doen."

Waarom? Omdat Van der Vaart Nederlands is. Hij is geboren en getogen bij Ajax. Gevormd door Johan Cruyff. Weinig landen ter wereld hebben zo'n duidelijke voetbalidentiteit als Nederland. " Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik het zo weer doen," zei Koeman, zonder spijt. Hij vond de reactie op de uitschakeling van Nederland in de achtste finales illustratief voor de vooringenomenheid ten aanzien van de uitslag. "Als die goal er niet in was gegaan – de 1-1 in de blessuretijd – zou ik alle lof krijgen, en nu word ik zo'n beetje met de grond gelijk gemaakt omdat ik vijf verdedigers heb opgesteld."

Koeman heeft tot op zekere hoogte gelijk. Hij is niet de eerste Nederlandse coach die met drie verdedigers speelt. Het was ook een kenmerk van Louis van Gaal en eerlijk gezegd is het lang geleden dat Nederland een speelstijl hanteerde of spelers voortbracht die voldeden aan onze historische verwachtingen. Dit land staat nu bekend om zijn centrale verdedigers in plaats van om de intelligente spitsen van het kaliber Marco van Basten, Dennis Bergkamp of Robin van Persie. Afgezien van het doelpunt van Cody Gakpo, dat tot stand kwam na een drinkpauze met een slimme doorpass van de grote man naar de kleine, Wout Weghorst naar Summerville, wat waren de meest memorabele momenten voor Nederland tegen Marokko? Dat waren de verdedigende ingrepen, perfect getimede herstelacties van Van de Ven en vervolgens Van Dijk.

Van de Ven's briljant getimede uitdaging Foto: ANP via Getty Images
De ironie was dat Marokko meer speelde zoals Nederland in onze verbeelding voortleeft, nu een Oranje-fantasie die niet langer met de werkelijkheid verbonden is. Noussair Mazraoui, Anass Salah Eddine en Sofyan Amrabat zijn allemaal in Nederland geboren. Ismael Saibari vertrok naar het WK als speler van PSV en keert terug naar Europa als Bayern München-speler. Het vloeiende één-touch-voetbal en de positionele wisselingen van de Marokkanen deden denken aan de landen waar veel van deze spelers hun voetbalopleiding hebben genoten. Niet alleen Nederland, maar ook Spanje, Frankrijk en België.

Na Brazilië in de openingswedstrijd te hebben overklast door behendig de bal rond te spelen tussen Casemiro en Bruno Guimaraes, herhaalde de geschiedenis zich in Monterrey. Marokko verdiende de overwinning in de reguliere speeltijd. "Frenkie de Jong speelde de slechtste wedstrijd die ik hem ooit heb zien spelen", merkte Van der Vaart op , wiens commentaar eerder in het toernooi al zwaar bekritiseerd werd . "Echt teleurstellend, maar dat ligt deels ook aan het systeem. Ik denk dat het middenveld van Marokko hun sterkste punt is, en toch besloten we om tegen hen te spelen met slechts twee middenvelders. Ik ben erg teleurgesteld en vond het een rampzalig toernooi."

Koemans rechtvaardiging was niet alleen gebaseerd op respect voor Marokko. Hij wees erop dat Marokko, winnaar van de Afrika Cup en halvefinalist van het WK vier jaar geleden, hoger op de FIFA-ranglijst stond dan Nederland. Zijn oordeel was, volgens Koeman zelf, ook gebaseerd op hoe Nederland verdedigde in de groepsfase. Ze incasseerden 1 xG tegen Zweden. Blijkbaar te veel in een 5-1 overwinning. Vervolgens lieten ze Tunesië 0,4 xG en Japan 0,5 xG toe. Nauwelijks genoeg om de wissels te rechtvaardigen die Koeman tegen Marokko doorvoerde.

" Een wedstrijd wordt beslist op het middenveld, en Marokko had de wedstrijd volledig onder controle", aldus Ibrahim Affelay, voormalig Nederlands international van Marokkaanse afkomst . "Marokko speelde op de Nederlandse manier. Dat kun je verwachten, want je weet dat je tegen een zeer goede ploeg speelt, maar je moet er wel iets voor teruggeven. Hoe vaak zagen we Gakpo, Summerville en (Brian) Brobbey in actie? Ook de wingbacks kwamen niet aan bod. Nederland werd op alle fronten overklast. Als Nederland had gewonnen, had Bart Verbruggen een standbeeld verdiend: wat een geweldige prestatie leverde hij daar."

Cruyff bedacht in de loop van zijn leven vele aforismen. Een daarvan was: "Italianen kunnen ons niet verslaan, maar wij kunnen zeker van hen verliezen." Het leek maandag soms alsof de Nederlanders Marokko niet konden verslaan, maar dat Marokko wel van hen kon verliezen, toen de wedstrijd de 90e minuut passeerde met een onwaarschijnlijke 1-0 voorsprong voor Nederland.

Wat je hierna zou moeten lezen
Johan Cruyff en de ongelooflijke behangtekeningen die het moderne voetbal verklaren.
Johan Cruyff en de ongelooflijke behangtekeningen die het moderne voetbal verklaren.
Een document, versierd met rozen, vier keer gevouwen en begraven onderin een doos, legt Johan Cruyffs visie op voetbal uit. Het document beschrijft de voetbalvisie van het land.
"Ik denk dat we behoorlijk verrast waren door hun formatie", zei de Marokkaanse bondscoach Mohamed Ouahbi. "Toen we het zagen, wisten we dat ze wilden verdedigen, dus moesten we ons aanpassen... Ik weet niet zeker wat de coach van de tegenstander ervan zal vinden, maar ik had zo'n compacte verdediging echt niet verwacht. Het zijn Nederlanders, die houden ervan om de bal te hebben. Ik zag deze manier van spelen als een teken van respect."

Het zijn Nederlanders. Op een onherkenbare manier.

Koeman diende na de wedstrijd niet direct zijn ontslag in. "Misschien kom ik morgenmiddag tot een besluit", zei hij. "Ik heb er nu nog niet over nagedacht."

Later op dinsdag werd bevestigd dat Koeman was vertrokken .

Arne Slot is beschikbaar. Erik Ten Hag lijkt op weg om technisch directeur van FC Twente te worden.

Welke richting zal Nederland inslaan? Het land heeft zich tot nu toe vooral laten inspireren door Ajax. Maar hoe gaat het er nu voor in de Johan Cruyff Arena? Ajax raakte opnieuw in een crisis nadat de Italiaan Francesco Farioli afgelopen zomer naar Porto vertrok. Ze versleet drie trainers en eindigden als vijfde. Volgend seizoen neemt de Spanjaard Michel het roer over. Ze lijken in een identiteitscrisis te zitten. Is het daarom niet tijd voor Nederland om ook eens te overwegen een buitenlandse trainer aan te stellen, voor het eerst sinds Ernst Happel eind jaren zeventig? Pep Guardiola is, in voetbaltermen, een afstammeling van Cruyff. Hem aanstellen lijkt echter zeer onwaarschijnlijk.

Op dit moment is er niemand die een Cruyff-draai kan maken en het Nederlandse voetbal terug kan brengen naar waar het ideologisch gezien wil zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door spapaars op 01-07-2026 02:37:55 ]
pi_221202151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ahh toen je gisteren in het NL-Marokko-topic zei dat Frenkie ook wel eens een penalty kon nemen bedoelde je niet in de reeks gisteren waar hij niet meer kon nemen, maar eigenlijk wilde je erachteraan zeggen: “in december 2022”
Heel sterk argument.
De enige reeks dat hij ooit had kunnen nemen (nations league wastie ook al gewisseld) deed hij het “ook al” niet.

Vervolgens attendeert iemand hier op de vrij goede statistieken van Berghuis met penalty’s en dan is je tegenargument: ja maar Brobbey tegen Panathinaikos dan?

Wat een enorm irritante manier van steeds doelpalen verschuiven is dit.

(Je kan ook gewoon zeggen joh kheb me vergist, khad de feiten even niet paraat)

[ Bericht 16% gewijzigd door kalinhos op 01-07-2026 06:23:38 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221202300
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 17:53 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Dankzij Koeman sta je daar twee tegen drie. Kansloze missie voor de Jong en Gravenberch.

Dat is nog het ergste. Je verliest niet omdat je spelers het niet kunnen bolwerken. Maar je verliest omdat Koeman alle sterke punten van dit Oranje lam legt.

Zonder daarbij die van Marokko te neutraliseren overigens.
Hij probeerde de flanken dicht te gooien zonder het centrum op te offeren. Dat is hem aardig goed gelukt. Marokko is kwetsbaar achterin als Hakimi weg is. Maar Hakimi kreeg door de bus die geparkeerd werd geen kans om te lopen. En dan is hij slim genoeg om die fuik niet in te lopen.

Ook het opstellen van Brobbey slaat nergens op. De ruimtes zijn te klein voor hem en ze zijn daar wel fysieke Afrikaanse spitsen gewend. Waar ze slecht tegen kunnen zijn spitsen die meevoetballen en uit de spits blijven. Ik had daar een Kluivert neergezet of zo.
pi_221202633
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 00:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja Frenkie zou eigenlijk de nieuwe leider moeten zijn qua leeftijd en ervaring, maar die is toch echt chronisch onzichtbaar buiten het veld
Een leider ben je of niet, daar heb je ook geen band voor nodig. Virgil is ook geen leider, maar hij heeft wel een band.

Van de Jong verwacht ik die zin ook niet dat hij ineens een leider wordt, maar voetballend wat meer je verantwoordelijkheden pakken mag wel. Al die mensen hier die zo lyrisch zijn (1 van de meeste onderschatte middenvelders ooit) die kunnen komend seizoen weer gaan genieten als ze weer 95% balbezit hebben tegen Levante, top hoor. Maar als je hem nodig hebt en de knikkers verdeelt worden dan staat hij er niet helaas.
pi_221202639
De laatste leider die we hadden was Robben.
pi_221202651
quote:
Zo vader, zo zoon

[ x ]
2000 was wel een van de grootste trauma's ooit. Dit, ja niet.
  woensdag 1 juli 2026 @ 09:27:26 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_221202784
quote:

[..]

Duitsland - Paraguay gisteren was wel interessant. Terwijl de vijfde penal genomen werd was Kimmich hoorbaar op de middenstip aan het vragen wie nummer 6 t/m 9 wilde nemen, dat was nog niet bepaald dus.
Goretzka geeft daar aan 'm niet te willen nemen en wordt door Kimmich als negende op de lijst gezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 01-07-2026 09:32:51 ]
pi_221202814
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 09:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Duitsland - Paraguay gisteren was wel interessant. Terwijl de vijfde penal genomen werd was Kimmich hoorbaar op de middenstip aan het vragen wie nummer 6 t/m 9 wilde nemen, dat was nog niet bepaald dus.
Goretzka geeft daar aan 'm niet te willen nemen wordt door Kimmich als negende op de lijst gezet.
Sorry hoor maar wat een natte theedoek ben je dan als je 25 jaar of ouder bent :') Moet zo'n Summerville in zijn 3de interland ooit de meubelen gaan redden, terwijl onze grote leider Virgil met vlekken in zijn slipje op de middellijn staat _O- Kom op man.

En er is geen excuus voor die rare aanlopen natuurlijk. Dat je mist is oké, die druk daar is denk ik niet in te schatten voor leken. Maar dat je een aanloopt neemt alsof je net een hersenbloeding hebt gehad slaat natuurlijk nergens op. Iedereen wil de keeper van slag brengen, maar de enigen die zenuwachtig worden zijn de nemers zelf.
  woensdag 1 juli 2026 @ 10:30:05 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221203123
quote:
Zo vader, zo zoon

[ x ]
Kluivert was juist de enige die scoorde in de serie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221203150
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 09:02 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Een leider ben je of niet, daar heb je ook geen band voor nodig. Virgil is ook geen leider, maar hij heeft wel een band.

Van de Jong verwacht ik die zin ook niet dat hij ineens een leider wordt, maar voetballend wat meer je verantwoordelijkheden pakken mag wel. Al die mensen hier die zo lyrisch zijn (1 van de meeste onderschatte middenvelders ooit) die kunnen komend seizoen weer gaan genieten als ze weer 95% balbezit hebben tegen Levante, top hoor. Maar als je hem nodig hebt en de knikkers verdeelt worden dan staat hij er niet helaas.
Hier ben ik het wel mee eens ja. Nu werd hij vandeweek ook niet geholpen door de tactische keuzes van Koeman, maar dan hoop je dat hij mans genoeg is om Koeman te wijzen op het feit dat dit zo tactisch niet werkt. Dat is het stukje dat ik op het oog mis bij hem
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221203197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 18:42 schreef GGMM het volgende:

[..]
Jammer dat je argumenten tekort komt
Je domineert gewoon en krijgt in 120 minuten 2 schoten op doel. Dan denk ik dat je het toch vrij aardig gedaan hebt.
pi_221203335
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 10:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kluivert was juist de enige die scoorde in de serie.
Niet in reguliere tijd toen hij ook een penalty nam ;)
pi_221203361
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
Vond het vooral voor Summerville wel wat zielig, je zag aan alles dat daar veel te veel druk op stond. Volledig getelefoneerd, kijkt constant strak naar de bal

Dat van Timber was ronduit bizar, zelden zo’n slechte pingel gezien
En toch schoot Summerville hem niet slecht in. Alleen als je kunt reageren op de keeper die beweegt heb je hier kans. Van Dijk schiet hem ook altijd in die hoek. Uitzondering was Griekenland
  woensdag 1 juli 2026 @ 11:29:01 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221203431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 11:08 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Niet in reguliere tijd toen hij ook een penalty nam ;)
Klopt, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. Hij schoot raak in de serie, Frank de Boer slaagde erin om 2x te missen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 1 juli 2026 @ 11:29:35 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221203434
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:21 schreef Caland het volgende:
Vond het vooral voor Summerville wel wat zielig, je zag aan alles dat daar veel te veel druk op stond. Volledig getelefoneerd, kijkt constant strak naar de bal

Dat van Timber was ronduit bizar, zelden zo’n slechte pingel gezien
Timber gaf denk ik een voorzet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 1 juli 2026 @ 11:30:07 #192
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221203438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 11:15 schreef NLGooner het volgende:

[..]
En toch schoot Summerville hem niet slecht in. Alleen als je kunt reageren op de keeper die beweegt heb je hier kans. Van Dijk schiet hem ook altijd in die hoek. Uitzondering was Griekenland
Mwah, niet echt in een hoek en die keeper had bij de eerste twee passen al door in welke hoek hij ging schieten

Gewoon een hele slechte penalty
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 juli 2026 @ 11:34:34 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221203451
Alleen in een hoek schieten is niet voldoende. Er moet wel enige snelheid inzitten en je moet er geen track&trace-code aan hangen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221203473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 11:34 schreef -XOR- het volgende:
Alleen in een hoek schieten is niet voldoende. Er moet wel enige snelheid inzitten en je moet er geen track&trace-code aan hangen.
Teun miste tegen Argentinië en trapte hem nu wat harder en lager in de hoek
pi_221203483
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 11:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, niet echt in een hoek en die keeper had bij de eerste twee passen al door in welke hoek hij ging schieten

Gewoon een hele slechte penalty
Als hij door z'n loopje dat heeft geconstateerd dan heb je gelijk. Heb het idee dat het meer geluk was. En hij schoot tenminste tussen de palen
  woensdag 1 juli 2026 @ 11:58:07 #196
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221203601
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 11:39 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Als hij door z'n loopje dat heeft geconstateerd dan heb je gelijk. Heb het idee dat het meer geluk was. En hij schoot tenminste tussen de palen
Dat zag je wel, gewoon getelefoneerd

Daarom heb je ook gewoon veel spelers die blijven kijken of het met een gek aanloopje doen. Je moet echt heel veel vertrouwen in je trap onder dat soort druk hebben wil je een bal zoals Koopmeiners schieten, en ook bij hem ging dat wel eens mis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221203766
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 11:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zag je wel, gewoon getelefoneerd

Daarom heb je ook gewoon veel spelers die blijven kijken of het met een gek aanloopje doen. Je moet echt heel veel vertrouwen in je trap onder dat soort druk hebben wil je een bal zoals Koopmeiners schieten, en ook bij hem ging dat wel eens mis.
Zie het stuk op vi.nl
Het was bluf van de keeper. Normaal gesproken moet je goed duiken om erbij te komen. In dit geval was een speler nodig die kon reageren op de keeper

Edit: plus Koeman had nog ff moeten kijken naar de penaltyseries in Afrika-cup
  woensdag 1 juli 2026 @ 13:10:39 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221203947
Als je gewoon een keer een voorsprong weet uit te spelen heb je die pingels ook niet nodig.
pi_221204702
Koeman snapt niet dat hij niet wordt afgemaakt omdat hij 5 verdedigers opstelt. Hij wordt afgemaakt omdat hij slechts 2 middenvelders heeft opgesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')