Qua inhoudelijk vakmanschap geloof ik best dat Wiegman prima bondscoach kan worden. Ik denk alleen niet dat het qua wisselwerking met het team gaat werken.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De dame is onderscheiden door de Engelse koningin voor haar verdiensten voor en resultaten met de Engelse nationale damesploeg. Dan kun je echt wel iets. Maar hier slaat de mysogynie in volle hevigheid toe bij het idee een vrouw aan te stellen als bondscoach, want ‘ze moet eerst maar oefenen met een mannenelftal’. Alsof het voor het spelletje ene ruk uitmaakt of er 11 kerels of 11 wijven achter die bal aanhollen. Het spelletje blijft hetzelfde. Een mannenelftal heeft geen andere taktieken om het spel te spelen als een vrouwenelftal. Je trainer stel je aan op basis van kwaliteit en kunde en beide aspecten heeft Wiegman ruimschoots bewezen te bezitten. En vaak zijn het dezelfde lieden die in allerlei topics lopen te janken dat moslims hun vrouwen als minderwaardig behandelen en dat dat onbeschaafd is.
Zeker, ik heb wel bewondering voor haar. Maar dat ze iets heel goed kan wil niet zeggen dat ze ook iets anders kan.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De dame is onderscheiden door de Engelse koningin voor haar verdiensten voor en resultaten met de Engelse nationale damesploeg. Dan kun je echt wel iets.
Nee, er is een enorm niveauverschil en vertaalt zich ook naar tactiek en het gehele spel. Ze heeft zich gewoon nog niet bewezen op de hogere niveaus.quote:Maar hier slaat de mysogynie in volle hevigheid toe bij het idee een vrouw aan te stellen als bondscoach, want ‘ze moet eerst maar oefenen met een mannenelftal’. Alsof het voor het spelletje ene ruk uitmaakt of er 11 kerels of 11 wijven achter die bal aanhollen. Het spelletje blijft hetzelfde. Een mannenelftal heeft geen andere taktieken om het spel te spelen als een vrouwenelftal. Je trainer stel je aan op basis van kwaliteit en kunde en beide aspecten heeft Wiegman ruimschoots bewezen te bezitten. En vaak zijn het dezelfde lieden die in allerlei topics lopen te janken dat moslims hun vrouwen als minderwaardig behandelen en dat dat onbeschaafd is.
Wat hebben wij als maatschappij nog een lange weg af te leggen, als ik dit zo lees. Man man man, hoe krijg je het uit je toetsenbord?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zeker, ik heb wel bewondering voor haar. Maar dat ze iets heel goed kan wil niet zeggen dat ze ook iets anders kan.
[..]
Nee, er is een enorm niveauverschil en vertaalt zich ook naar tactiek en het gehele spel. Ze heeft zich gewoon nog niet bewezen op de hogere niveaus.
Haar aanstellen als bondscoach zou "positieve discriminatie" zijn. Andries Jonker heeft het ook aardig gedaan met de vrouwtjes, die komt ook niet in aanmerking. Alle bondscoaches tot nu toe namen een schat aan ervaring in het topvoetbal mee. Dat is belangrijk ja, de spelers nemen dat ook serieus. Die gaan zich dan ook niet beschikbaar houden om een onderdeel te zijn van een ideologisch woke experiment.
Mourinho kon het ook terwijl die op nauwelijks hoger niveau dan Wiegman actief is geweest, maar die moest het ook eerst laten zien.Dat geldt ook voor Wiegman. Het kan wel, maar het hoeft niet, het voetal heeft nooit vrouwen nodig gehad om te worden wat het is en heeft dat nog steeds niet. Het is het vrouwenvoetbal dat mannen nodig heeft, de vrouwen willen slechts eten van de veel vettere mannenruif.
Geen penis = jammer dan.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat hebben wij als maatschappij nog een lange weg af te leggen, als ik dit zo lees. Man man man, hoe krijg je het uit je toetsenbord?
Laat haar eerst maar eens een BVO trainen en daar wat laten zien.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat hebben wij als maatschappij nog een lange weg af te leggen, als ik dit zo lees. Man man man, hoe krijg je het uit je toetsenbord?
Ik ben groot fan van Andries, ik denk dat hij vakinhoudelijk een hele goede trainer is, echter ik denk dat mannen en vrouwenvoetbal eigenlijk twee verschillende sporten zijn met een andere dynamiek waarbij andere vaardigheden komen kijken, dit zie je wel meer bij mannen/vrouwen sporten, bijvoorbeeld bij volleybal of tennis, het is een ander spel, dat Andries zowel bij vrouwen als mannen resultaten heeft getoont maakt het alleen maar knapper. Ik heb het al eerder bepleit, ik denk dat we bij Oranje vooral iemand nodig heeft met ervaring in winnen, compromisloos en keihard, hoeft geen verstand van voetbal te hebben, die kennis kan je inhuren. Mijn tip: Jacco Verhaeren of Jeroen Otter, gedaan met vaag dromen, focus op resultaat zonder compromis.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Qua inhoudelijk vakmanschap geloof ik best dat Wiegman prima bondscoach kan worden. Ik denk alleen niet dat het qua wisselwerking met het team gaat werken.
En eigenlijk heb ik datzelfde gevoel bij een mannelijke coach voor een vrouwenelftal. Ik vraag mij bijvoorbeeld af of Andries Jonker zich net zo vrij als bij een mannenteam zal hebben gevoeld om tijdens de rust de spelers eens goed uit te foeteren als het niet goed gaat. En of Wiegman het respect van een mannenelftal gaat krijgen om hetzelfde te kunnen doen als dat nodig is.
In het bedrijfsleven zijn teams vaak gemengd waardoor dat wat soepeler gaat denk ik.
Ja want dat heeft geweldige resultaten laten zien met lui als Danny Blind, Frank de Boer en Ronald Koemanquote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Laat haar eerst maar eens een BVO trainen en daar wat laten zien.
Klopt, we moeten opbouwers weer belonen en dat wat ze opgebouwd hebben niet uitleveren aan iedereen die onterecht over gelijkheid komt drammen. Niets hield vrouwen tegen om hun eigen clubs op te richten en hun eigen competitie commercieel uit te buiten, maar nee, ze moesten per se gratis meeliften, betaald zelfs op wat mannen hadden opgebouwd.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat is een argument om dan maar Wiegman te nemen?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Ja want dat heeft geweldige resultaten laten zien met lui als Danny Blind, Frank de Boer en Ronald Koeman
Nee maar veel slechter kan ze t niet doen dan die tientallen oud profs die wel een club hebben getraind en vervolgens stuk voor stuk gefaald hebbenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat is een argument om dan maar Wiegman te nemen?
Dat lijkt me ook niet de juiste insteek om iemand aan te nemen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee maar veel slechter kan ze t niet doen dan die tientallen oud profs die wel een club hebben getraind en vervolgens stuk voor stuk gefaald hebben
Nee, omdat ze geweldige prestaties in het vrouwenvoetbal heeft gehad. En Koeman, Blind en Boer zijn dus voorbeelden dat een geweldige profcarrière in het mannenvoetbal en ervaring met het trainen van profclubs dus ook niet veel zegt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat is een argument om dan maar Wiegman te nemen?
Heb je ook inhoudelijke repliek anders dan sentiment?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tyf toch op, lul. Lees verdomme een topic in plaats van als een strontvlieg af te gaan op het laatste bericht wat je toevallig ziet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb je ook inhoudelijke repliek anders dan sentiment?
Je hebt inhoudelijk dus niks te melden. Ik heb het hele topic gelezen. Als jij het hele topic had gelezen had je gezien dat ik reeds diverse reacties in dit topic heb gegeven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tyf toch op, lul. Lees verdomme een topic in plaats van als een strontvlieg af te gaan op het laatste bericht wat je toevallig ziet.
Je wil een keer wat winnen. Dat gaat niet met Koeman, Blind en de Boer. Maar experimenten doen met trainers die zich in het mannenvoetbal, dat op veel hoger niveau is nog niet hebben bewezen zijn geen wezenlijke verbetering. Laat haar anders beginnen als assistent.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:49 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nee, omdat ze geweldige prestaties in het vrouwenvoetbal heeft gehad. En Koeman, Blind en Boer zijn dus voorbeelden dat een geweldige profcarrière in het mannenvoetbal en ervaring met het trainen van profclubs dus ook niet veel zegt.
Ik zou het wel leuk vinden
Eensquote:
In de toekomst is het WK met 64 landen, dus grotere kans dat Italie dan wel weer mee kan doenquote:Op maandag 13 juli 2026 13:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Guardiola mogelijk al geen optie meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |