abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221135308
En weer open!
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221135326
Gelukkig heb ik nu dit in huis

3fc9fd65b0c475b79fe3851fda05542dde713c5c.jpg?1782295796
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:10:01 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221135329
Voor hem zou het minder vervelend zijn dan voor mij.
Als hij zou overlijden en zijn helft gaat naar die zusters zit ik hier met wildvreemden.
Mijn broer en zus zouden het hem schenken, daar hebben we het al over gehad, maar een testament was toch nodig.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221135751
Wat fijn dat hij toch over is Mush!
Hopelijk voor jullie vrijdag ook goed nieuws @Phaidra
Bij ons komen morgenavond de eerste cijfers in SOM (dus na de laatste toets). Hopelijk zit wiskunde daar ook tussen.

Ik merk wel dat oudste nu veel moeite heeft met de toetsweek in deze hitte. Ook extra moe door s nachts slecht slapen door de warmte. Gelukkig is het na vandaag nog maar 1 toets en dan klaar.
pi_221135918
Zo, sportdag van jongste is afgelast. Nu deze week alleen nog naar school voor een klassenactiviteit.

Fijn dat ze hem de overgang gunnen mush!
Duimen dat de anderen ook goed gaan.

Inmiddels zijn hier alle cijfers ook binnen. Alles boven de 6 en de vakken die hij volgend jaar heeft zelfs boven de 7. Lekker vooruitzicht. Dan wordt het NT, met Grieks en bedrijfseconomie. Plus biologie op zelfstudie.
pi_221136519
Mijn dochter van school ophalen en in de brandende zon naar huis fietsen was al weer genoeg zon voor vandaag. En dat is amper 10 minuten heen -en terug.
:') Je zou accuut omvallen.
pi_221136780
Hier hebben ze nu de optie gegeven om helemaal niet naar school te gaan komende twee dagen, dus ons weekend is begonnen *O*
  woensdag 24 juni 2026 @ 14:47:17 #8
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221136847
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter van school ophalen en in de brandende zon naar huis fietsen was al weer genoeg zon voor vandaag. En dat is amper 10 minuten heen -en terug.
:') Je zou accuut omvallen.
Ik zou hier dus eerder de auto voor pakken dan voor regen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2026 @ 14:47:42 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221136849
Het is hier 33 graden en die honden rennen nog rond over de oprit _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:09:33 #10
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221137033
Hier heeft oudste zoon vandaag zijn laatste toets gemaakt. Magister staat nog op slot, dus exacte cijfers zijn niet te zien. Het enige wat ik kan zien is een tabelletje met:
- overgang naar B2 (ja)
- gemiddeld cijfer (6,8)
- aantal onvoldoendes (1)
- aantal onvoldoendes kernvakken (0)
- aantal vieren (1)

Hieruit maak ik op dat Frans niet zo goed is gegaan (dat was eerst een 5, en is het enige vak dat bij een slecht cijfer een 4 kon worden). Verder zijn er óf nog geen cijfers ingevoerd, of ze zijn prima, want dat gemiddelde is hetzelfde gebleven. Ben benieuwd wanneer de cijfers weer zichtbaar worden. Ik verwacht volgende week, er zijn nu nog inhaaltoetsen voor leerlingen die ziek waren afgelopen week.

Jongste heeft tropenrooster, vandaag, morgen, vrijdag om 12.30u uit. Hij houdt absoluut niet van hitte, dus woont nu naast de ventilator...
pi_221137083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:41 schreef FlyingFish het volgende:
Hier hebben ze nu de optie gegeven om helemaal niet naar school te gaan komende twee dagen, dus ons weekend is begonnen *O*
Bij ons op school ook. Ouders mogen kiezen. Maar de ouders die einde dag een oudergesprek hadden gepland willen wel live komen. Zit ik dus alsnog tot 17u op school beide dagen. Beetje jammer.
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:20:09 #12
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221137096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Bij ons op school ook. Ouders mogen kiezen. Maar de ouders die einde dag een oudergesprek hadden gepland willen wel live komen. Zit ik dus alsnog tot 17u op school beide dagen. Beetje jammer.
Damn, dat is nasty zeg...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221137335
Heeft iemand een tip voor een website of app voor klokkijken? Zowel analoog als digitaal. Het gaat met name om tijden als ‘tien over half vier’, 15:47 etc. Hele en halve uren en kwartieren gaan wel goed, maar “hoe laat is het over 10 minuten” is drama.
pi_221137360
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Phaidra vrijdag:
[ afbeelding ]
*)
Uiteraard *)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:59 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand een tip voor een website of app voor klokkijken? Zowel analoog als digitaal. Het gaat met name om tijden als ‘tien over half vier’, 15:47 etc. Hele en halve uren en kwartieren gaan wel goed, maar “hoe laat is het over 10 minuten” is drama.
Ik heb van deze website een aantal pdf's gekocht, nog tijdens de lockdowns: https://www.planeetpienter.nl/rekenen
Er zijn ook printables voor klokkijken. Ik vond ze heel fijn!
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221137512
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Bij ons op school ook. Ouders mogen kiezen. Maar de ouders die einde dag een oudergesprek hadden gepland willen wel live komen. Zit ik dus alsnog tot 17u op school beide dagen. Beetje jammer.
Dan zou ik die afspraken toch zelf verplaatsen of digitaal maken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221137570
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik zou hier dus eerder de auto voor pakken dan voor regen :D
Ja, maar dan had ik dat ‘s morgens al moeten doen. :+
pi_221137676
Bij de M'veense Plassen is het prima te doen!

Ben alleen verbaasd over de grote hoeveelheid beveiligers. Naast de altijd aanwezige lifeguards.
Misschien vanwege het ongeval een paar weken terug (jongen van 14 verdween onder water, is gereanimeerd en in het ziekenhuis overleden)

Het is wel enorm druk, maar gelukkig is het vele malen rustiger op ons vertrouwde plekje.

B zijn kennismaking morgen gaat gewoon door, ze hebben airco :)

Vrijdag wel op het heetst van de dag naar de fysio met beide koters. Maar goed, het is niet anders.
pi_221137734
Ik denk dat ik mij laat omscholen tot zweminstructeur. :')
pi_221137854
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:03 schreef vencodark het volgende:
Ik denk dat ik mij laat omscholen tot zweminstructeur. :')
Op de kant staan naast een zwembad is áltijd warm :D
pi_221137859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:22 schreef Hupje het volgende:

[..]
Op de kant staan naast een zwembad is áltijd warm :D
Maar je zal niet verbranden. :+
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:35:43 #21
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_221137910
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:23 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar je zal niet verbranden. :+
Wel in een buitenbad :+
pi_221138073
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:35 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Wel in een buitenbad :+
Die hebben we hier niet. :+
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:29:42 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221138258
Vacatures genoeg, maar het salaris is niet best…

De klimhal bood net lekker verkoeling, nu snel eten en kijken of de kinderen willen slapen. We hebben een mobiele airco, maar desondanks is het 28 graden ofzo op de slaapkamers.

Morgen werk ik thuis. Code oranje is voor mijn baas reden genoeg om die iedereen die dat kan, te vragen om extra thuis te werken. En dan nog twee weken tot we naar Denemarken vertrekken. Time flies!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juni 2026 @ 18:39:40 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221138323
Ik weet even niet hoe het hier te regelen. In huis 32 graden. Arm kind, slapen in die temperatuur. En ophouden tot t afkoelt heeft ook geen nut.
Zometeen maar koel laten douchen en hopen dat hij dan in slaap valt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221138339
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:59 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand een tip voor een website of app voor klokkijken? Zowel analoog als digitaal. Het gaat met name om tijden als ‘tien over half vier’, 15:47 etc. Hele en halve uren en kwartieren gaan wel goed, maar “hoe laat is het over 10 minuten” is drama.
Wij gebruiken deze wel eens: https://klokrekenen.nl/
pi_221138355
@Tink89
Ik verdien nu helaas ook geen bakken met geld in de huishouding en catering. :')
pi_221138364
Ik mag morgen, ondanks die code oranje, gewoon mijn huishoudelijke adresjes bezoeken. Hopelijk is daar de koelte vrij goed buiten te houden. :)
pi_221138423
Het is hier 26 graden binnen, ik baal dat ik de ventilator niet heb meegenomen...
Zal nu ook wel niks meer te krijgen zijn... Misschien morgen toch ff kijken. Of ik moet nu nog naar mediamarkt rijden...
Fake it till you make it...
pi_221138473
@Nijna mediamarkt heeft voorraadbeheer op de site staan en ook optie voor bestellen en afhalen. Dan ga je tenminste niet voor niets.
pi_221138522
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:45 schreef vencodark het volgende:
Ik mag morgen, ondanks die code oranje, gewoon mijn huishoudelijke adresjes bezoeken. Hopelijk is daar de koelte vrij goed buiten te houden. :)
Dat hoop ik niet ;)
pi_221138640
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:08 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat hoop ik niet ;)
Zie je. De warmte stijgt naar mijn hoofd. :')
pi_221138818
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:39 schreef Ynske het volgende:
Ik weet even niet hoe het hier te regelen. In huis 32 graden. Arm kind, slapen in die temperatuur. En ophouden tot t afkoelt heeft ook geen nut.
Zometeen maar koel laten douchen en hopen dat hij dan in slaap valt.
Jeetje dat is warm Yns! Hopelijk valt bij alsnog in slaap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:51:58 #33
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221138907
Jemig 32 binnen, dat is echt erg.
Ze zijn mijn oude flat aan het verbouwen, daar is het nu ook 32 of meer binnen.
Keuken en badkamer werden vandaag gesloopt.
Zij liever dan ik :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2026 @ 20:25:33 #34
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221139180
Wij zitten nu ook bij de plas. Nog behoorlijk druk maar wel even heel lekker.

32 graden is wel heel warm. Ik geloof wel dat lauwwarm douchen beter is dan koud douchen om wat langduriger af te koelen. Las ik net ergens.

Ik slaap s nachts ook niet heel goed en ik hebook weinig omhanden dus ik doe maar middagdutjes (siesta klinkt wat sexier ;) )
pi_221139284
Hier in huis is het nu lekker, ik had toen we gingen zwemmen de airco boven aan gezet en alle deuren open.
Onderhoud van de airco vrijdag is verzet vanwege de hitte. Begrijpelijk, je gaat met dit weer het dak toch ook niet op.

Bij verloofde was het vandaag 30 graden in de klas.....waanzin, maar ja.

Morgen had Juul eigenlijk BSO, ik heb een aantal meetings en moet B naar zijn Middelbare brengen (inclusief een vriend van B). Dus het weer gaan zwemmen, was geen optie }:|
Maar kreeg net een Appje van de moeder van een vriendje van Juul of ze uit school mee wil naar hun. Zij wonen in een soort paradijs met een giga tuin aan een speelbeekje. Dat wil Juul wel O+

Succes Ynske, hopelijk helpt de douche!
pi_221139315
Oef @Ynske :{ . Dat is echt geen doen. Sterkte.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juni 2026 @ 20:46:54 #37
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221139355
Inderdaad lauw laten douchen, en hij ligt nu op de grond in de woonkamer op een fleece dekentje.

Echt die temperatuur, lang leve de woningbouw, en niets mogen boren. Dus geen airco, rolluiken etc.

Ach ja, nog een paar dagen en dan zal t wel weer zakken.

Morgen nog zwemles voor t slapen gaan, is misschien wel lekker.
En 4 juli afzwemmen *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2026 @ 20:46:58 #38
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221139358
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:25 schreef Kyara het volgende:

32 graden is wel heel warm. Ik geloof wel dat lauwwarm douchen beter is dan koud douchen om wat langduriger af te koelen. Las ik net ergens.

Dit @Ynske
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221139478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:46 schreef Ynske het volgende:
Inderdaad lauw laten douchen, en hij ligt nu op de grond in de woonkamer op een fleece dekentje.

Echt die temperatuur, lang leve de woningbouw, en niets mogen boren. Dus geen airco, rolluiken etc.

Ach ja, nog een paar dagen en dan zal t wel weer zakken.

Morgen nog zwemles voor t slapen gaan, is misschien wel lekker.
En 4 juli afzwemmen *O*
Beter geen fleecedeken. Dat is plastic. Daar ga je juist van zweten.
Laken of badhanddoek

Vanmiddag heerlijk in het zwembad gelegen. Zitten nu nog in de tuin. Temperatuur is prima en er staat een windje.
In de woonkamer is het nu 22 graden. Op de 1e 24 en helemaal boven 21. Beneden en helemaal boven hebben we airco
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juni 2026 @ 21:08:50 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221139619
Hier in het oosten is het nog steeds 30gr en geen wind.

Sterkte aan hen waar het binnen ook niet afkoelt -O-

Kind is weer thuis *O*
Terschelling was leuk maar hij is vooral pissig dat de leraar van filosofie zijn mooie cijferlijst verpest heeft :')
Heeft de best man volgend jaar weer voor maatschappijleer dus dat wordt gezellig :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juni 2026 @ 21:13:43 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221139708
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:58 schreef Vicky het volgende:

[..]
Beter geen fleecedeken. Dat is plastic. Daar ga je juist van zweten.
Laken of badhanddoek

Vanmiddag heerlijk in het zwembad gelegen. Zitten nu nog in de tuin. Temperatuur is prima en er staat een windje.
In de woonkamer is het nu 22 graden. Op de 1e 24 en helemaal boven 21. Beneden en helemaal boven hebben we airco
Thnx heb een hydrofiele doek eronder gelegd

Buiten is t nu nog 33
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 24 juni 2026 @ 21:15:58 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221139748
Wat is het toch jammer en zwaar dat deze enorme hitte samenvalt met alde drukte van toetsweek en eindejaars-zaken. Als dit geen uitzondering meer is, moeten we echt wat gaan doen aan ons schooljaarritme.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 juni 2026 @ 21:17:40 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221139776
Hier in huis is de temperatuur ook totaal niet meer onder controle. Geen 32, maar wel 30 graden. Ik zie echt op tegen de komende dagen en nachten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221139891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:17 schreef livelink het volgende:
Hier in huis is de temperatuur ook totaal niet meer onder controle. Geen 32, maar wel 30 graden. Ik zie echt op tegen de komende dagen en nachten.
Jeetje ook al zo warm
Ik snap daf je opziet tegen de komende dagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221140164
Hier is het 26 graden. We hebben airco op zonder dus boven is het wel te doen
  woensdag 24 juni 2026 @ 21:45:32 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221140200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:43 schreef F_r het volgende:
Hier is het 26 graden. We hebben airco op zolder dus boven is het wel te doen
Daar was toch iets mee? Dat hij verkeerd was opgehangen of zo waardoor hij niet goed koelde?
Fijn dat hij het nou toch lijkt te doen
  woensdag 24 juni 2026 @ 21:51:23 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221140295
Misschien moeten wij voor volgend jaar ook maar eens naar een airco kijken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221140437
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:43 schreef F_r het volgende:
Hier is het 26 graden. We hebben airco op zonder dus boven is het wel te doen
Alle binnendeuren open en airco op powerful
Koude lucht zakt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:03:12 #49
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221140439
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:41 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, maar dan had ik dat ‘s morgens al moeten doen. :+
Ja Nee je wist het niet he 😂.
Ik heb drie ventilatoren mee naar vandaag nog niks aan gezet.
Alleen van de week even buiten voor de honden 😅.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221140450
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:51 schreef livelink het volgende:
Misschien moeten wij voor volgend jaar ook maar eens naar een airco kijken.
Ik vind het een van de beste investeringen die we gedaan hebben. Wij verwarmen in de winter ook met de airco. Gebruik al 2 jaar geen cv meer (alleen voor warm water)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:11:29 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221140572
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:15 schreef livelink het volgende:
Wat is het toch jammer en zwaar dat deze enorme hitte samenvalt met alde drukte van toetsweek en eindejaars-zaken. Als dit geen uitzondering meer is, moeten we echt wat gaan doen aan ons schooljaarritme.
Hier inderdaad ook een puber die er eigenlijk gewoon nog wel aan moet trekken hoewel hij op zich er goed voor staat en hij ook nog wel wat kan verklooien hier en daar, maar toch. Maar hij wil dus varen en naar buiten en zwemmen, maar ja… Die toetsweek… 🙄
***
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:11:40 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221140576
We hebben op 4 kamers airco. Maar op dit soort dagen wil ik ook airco op onze slaapkamer en op kamer van de oudste. En in de woonkamer (hele huis dus).
pi_221140630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:46 schreef Ynske het volgende:
Inderdaad lauw laten douchen, en hij ligt nu op de grond in de woonkamer op een fleece dekentje.

Echt die temperatuur, lang leve de woningbouw, en niets mogen boren. Dus geen airco, rolluiken etc.

Ach ja, nog een paar dagen en dan zal t wel weer zakken.

Morgen nog zwemles voor t slapen gaan, is misschien wel lekker.
En 4 juli afzwemmen *O*
Je kunt ook een mobiele airco neerzetten, en de slang via het raam de warmte laten afvoeren. In ons vorige huis deden we dat met een plaat ter grootte van het raam met een gat erin ter grootte van de slang. Op die manier was het warme lucht eruit en niet erin, zonder boren van gaten.

En er is ook zonwering beschikbaar die je met zuignappen aan de ruit bevestigt, bijvoorbeeld bij deze aanbieder.

Er is echt wel wat mogelijk!

Sterkte in deze hitte!!
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:21:36 #54
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221140724
Ja is dat wat?
Ik ben nog geen mobiele airco tegengekomen die geen ontiegelijke herrie maakt en lekker koelt. Voor die paar graden was het echt net niks...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221140848
Die suneclips dingen zijn wel fijn.
Maar ik heb de hele voorkant glas zo ongeveer, ik denk dat het te duur wordt. Zal morgen eens meten.
Ik had gisteren een mot op mn slaapkamer, net de horen waar ze loslieten nog maar eens vastgeplakt.
Voordat ik de mot kon uitzetten waren we ruim een uur verder.
Net een mug... nog niet te pakken gekregen.

Ik ben doodmoe, t is 26,5 graden, net de ramen open gezet wat t lijkt buiten iets koeler, maar eigenlijk zou ik naar bed moeten gaan. Of ik ga op de bank liggen en laat het woonkamer raam open.
Beetje lastige avond vandaag, komt vast weer goed.
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juni 2026 @ 22:43:17 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221141015
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:16 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Je kunt ook een mobiele airco neerzetten, en de slang via het raam de warmte laten afvoeren. In ons vorige huis deden we dat met een plaat ter grootte van het raam met een gat erin ter grootte van de slang. Op die manier was het warme lucht eruit en niet erin, zonder boren van gaten.
Dat gaat helaas niet want dan stap je van de straat zo de woonkamer binnen.
quote:
En er is ook zonwering beschikbaar die je met zuignappen aan de ruit bevestigt, bijvoorbeeld bij deze aanbieder.

Er is echt wel wat mogelijk!

Sterkte in deze hitte!!
die mogen hier ook niet, hadden ze vanuit de woningbouw gedaan bij huizen hier om de hoek, en daar is de een na de andere raam gebarsten door de hitte die zich er toch tussenin ophoopt


Kind ligt lekker in bed nu
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:51:32 #57
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221141121
Ik had in mijn flat van die zonwerende gordijnen en natte lakens op het balkon en dat hielp wel maar het was wel erg ongezellig...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221141126
@Nijna en @Ynske ik heb bij Amazon zuignappen besteld, en daarmee lakens aan de buitenkant van mijn ramen gehangen. 20 zuignappen voor ¤15,95 en dan de kosten van de lakens. Of het net zo goed werkt als die suneclipse dingen weet ik niet, maar het is wel een stuk goedkoper :)

Ah, te lang gewacht met posten. Zou lakens wel mogen denk je Ynske, of mag er helemaal niks?

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 25-06-2026 07:14:16 ]
pi_221141175
Je moet zonwering eigenlijk ook aan de buitenkant van het raam bevestigen, dus voorkomen dat er zon binnenkomt ipv binnen er tegenaan plakken.

Ik heb met plakplastic een deel van onze balkonramen afgeplakt aan de buitenkant. En een lichtwerend gordijn tussen het raam klemmen (aan de buitenkant) helpt ook mocht je dat hebben liggen. En als je een goede richel hebt dan kan een klemparasol ook nog helpen (of gewoon een parasol voor het raam). Ik had zo’n klemparasol gehaald twee jaar geleden, maar onze richel is te kort, dus past niet :( die ga ik maar morgen even op marktplaats zetten, is vast wel animo voor nu.
pi_221141208
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:11 schreef BE het volgende:

[..]
Hier inderdaad ook een puber die er eigenlijk gewoon nog wel aan moet trekken hoewel hij op zich er goed voor staat en hij ook nog wel wat kan verklooien hier en daar, maar toch. Maar hij wil dus varen en naar buiten en zwemmen, maar ja… Die toetsweek… 🙄
Hier ook.
T kan in principe voor elk vak, behalve wiskunde, een 1 voor halen en dan staat ze nog een voldoende. Maar ja, volgend jaar examen dus beter om er toch maar even voor te blokken. Al heeft ze maar 5 toetsen waarvan ze er voor 3 moet leren.
Gelukkig is ze vrijdag vrij.
Best raar, morgen de allerlaatste lesdag en dan is er al weer bijna een schooljaar voorbij.

@Ynske wat balen dat er helemaal niks mag van de woningbouw.
Ik hoop dat de kleine man blijft slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221141312
Vriend en vooral kind waren afgelopen nacht met de ramen open compleet lek gestoken. Kind ziet er uit of hij de waterpokken heeft :o
Dus vandaag klamboes gehaald en opgehangen. Niet mijn ding. Maar het was tè erg.
pi_221141434
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:46 schreef Ynske het volgende:
Echt die temperatuur, lang leve de woningbouw, en niets mogen boren. Dus geen airco, rolluiken etc.
Screens met zuignappen een optie? Niet boren, wel zonwering.

Sorry, spuit 11.
Ik heb nog nooit gehoord dat ramen barsten bij screens. Wel van folie, als je die aan de binnenkant plakt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Vanyel op 24-06-2026 23:44:57 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221141452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:31 schreef Nijna het volgende:
Die suneclips dingen zijn wel fijn.
Maar ik heb de hele voorkant glas zo ongeveer, ik denk dat het te duur wordt. Zal morgen eens meten.
Je kunt screendoek ook op rol kopen en zelf op maat maken, ringen erin slaan en zuignappen erbij doen. Vast net iets minder strak, maar als je heel veel glas hebt, scheelt het enorm in prijs.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 juni 2026 @ 05:49:12 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221142269
*O* hij slaapt nog.
Ik zit al sinds 4 uur buiten en lekker alles doortochten beneden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221142279
Torenventilator?

Nu is het hier tenminste fris
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221142299
Ik zag dat het onderdelenhuis hier nog ventilatoren heeft, dus ik ga straks ff die kant op. In elk geval luchtverplaatsiing, dan voelt t al iets minder warm.
Fake it till you make it...
  donderdag 25 juni 2026 @ 06:53:39 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221142389
Flessen bevroren water voor je ventilator zetten, helpt ook. Dan wordt de lucht die je rondblaast nog een beetje gekoeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221142495
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 23:13 schreef Hupje het volgende:
Vriend en vooral kind waren afgelopen nacht met de ramen open compleet lek gestoken. Kind ziet er uit of hij de waterpokken heeft :o
Dus vandaag klamboes gehaald en opgehangen. Niet mijn ding. Maar het was tè erg.
Jakkes, wat naar! Met zoveel steken moet je ook wel opletten of hij niet een allergische reactie krijgt. Klamboes in een bed met mijn vriend is echt drama. Ik had dat toen ik nog thuis woonde, maar vriend ligt nooit stil en had zich voor hij goed en wel sliep al helemaal vastgerold en ik lag zonder _O-. Ik ben blij met alle inzethorren die we hebben op de slaapkamers. Ik reageer behoorlijk op muggensteken en ze komen ook altijd naar mij :'( .

Vanmorgen ontdekte ik na het douchen een teek op mijn been :{. Nog heel klein gelukkig. Vriend heeft 'm verwijderd met een pincet (voor de tekentang was 'ie te klein), maar er is nog een klein zwart puntje blijven zitten -O-. Straks dus maar even de huisarts bellen.

En het stomme: dinsdagavond ben ik gaan wandelen met een vriendin in een dichtbegroeid natuurgebied. Bij thuiskomst heb ik alles nagelopen op teken, toen zat er niks. Gister ben ik de hele dag binnen geweest en heb alleen om 22 uur even in de tuin gezeten op ons bankje. En daar blijkbaar een teek opgelopen 8)7.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')