SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lamens OUTquote:Op woensdag 24 juni 2026 01:23 schreef wimderon het volgende:
Na één kwalificatieronde nog éénin de strijd, ja!
quote:De drie Nederlandse tennissers in het herenenkelspel op Wimbledon hebben bij de loting voor de eerste ronde een geplaatste speler ontlopen.
Tallon Griekspoor begint tegen de Australiër James Duckworth, de nummer 78 van de wereld. Het is de eerste ontmoeting tussen de twee. De winnaar speelt eventueel in de tweede ronde tegen Roland Garros-finalist Flavio Cobolli.
Botic van de Zandschulp lootte Aleksandar Kovacevic. Hij versloeg de Amerikaanse nummer 70 van de wereld onlangs nog bij het masterstoernooi in Rome. Jesper de Jong, die op Roland Garros als qualifier de achtste finales haalde, speelt voor het eerst tegen de Australiër Rinky Hijikata (ATP-83).
Van de Zandschulp en De Jong komen op maandag in actie, Griekspoor op dinsdag.
Die zit nog niet op een 'high' dit jaar wou je zeggen?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:43 schreef FundsAreSafu het volgende:
Serena tegen Joint die nog maar drie wedstrijden heeft gewonnen dit jaar
Soowwwwwquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Die zit nog niet op een 'high' dit jaar wou je zeggen?
Verliest de 2e in tiebreakquote:
wint de 2e in tiebreakquote:
Even inkomen voor de Wortel.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:15 schreef GwaiLow het volgende:
Sinner verliest set 1 van Kecmanovic. Twee DF"s achter elkaar.
Tiebreak 3e nu. Sinner is ook gewoon nauwelijks beter.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:15 schreef GwaiLow het volgende:
Sinner verliest set 1 van Kecmanovic. Twee DF"s achter elkaar.
wel een geweldig spelende sinoos momenteelquote:Op maandag 29 juni 2026 20:05 schreef Ambrosius het volgende:
Eens kijken of Djokovic het moeilijk gaat krijgen, waarschijnlijk niet, gelijk een break. Nog nooit verloren in de 1e ronde van Wimbledon, dit is nummer 21.
Nee dit danquote:
Doodvermoeiend mokkelquote:
Het is niet heel bemoedigend, zit nu in set 5 tegen een Fin.quote:
Ai.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:36 schreef mitt het volgende:
[..]
Het is niet heel bemoedigend, zit nu in set 5 tegen een Fin.
Dus ik hoef niet naar huis tekomen voor de rest van Wimbledon?quote:
Blijf maar bij je koetjesquote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dus ik hoef niet naar huis tekomen voor de rest van Wimbledon?
Hij is al bijna thuis joh.quote:
Gaat voorlopig goed mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:43 schreef TjjWester het volgende:
Het fenomeen staat weer op de baan.
Althans dat vind ze zelf
Wederom een matig resultaat, die lijkt zijn top nu toch wel gehad te hebben. Enige voordeel voor hem is dat ie volgens mij echt 0 punten te verdedigen heeft de komende maandenquote:
quote:Op woensdag 1 juli 2026 00:51 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Nou doei maar weer Ozempic-patiënt, hopelijk ook meteen uit het dubbeltoernooi met die onsympathieke Williamsacts
We hebben het wel over een van de grootste tennissters aller tijden. Iemand die jarenlang de sport heeft gedragen, alles heeft gewonnen en na een lange periode alsnog de moed heeft om terug te keren op Wimbledon. Dat kun je tegenvallend vinden, maar een beetje respect voor haar carrière lijkt me niet te veel gevraagd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 00:55 schreef Shii het volgende:
Had ze gedacht dat doe ik wel even, weer terugkomen? En dan niet eens de moeite nemen om met de pers te praten.
Ik denk wel dat ze er meer van had verwacht. Het niveau viel niet mee, dat zal ze zelf ook wel hebben ervaren.quote:Op woensdag 1 juli 2026 07:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
[..]
We hebben het wel over een van de grootste tennissters aller tijden. Iemand die jarenlang de sport heeft gedragen, alles heeft gewonnen en na een lange periode alsnog de moed heeft om terug te keren op Wimbledon. Dat kun je tegenvallend vinden, maar een beetje respect voor haar carrière lijkt me niet te veel gevraagd.
Bovendien: niemand stapt “even” terug het enkelspel op Wimbledon in. Dat is fysiek en mentaal gewoon zwaar, zeker op haar leeftijd en na zo’n lange afwezigheid. Dat het er dan niet meteen top uitziet, is niet zo gek.
En voor de duidelijkheid: ik ben zelf ook niet per se meer een grote fan van Serena. Ik vind ook niet alles wat ze doet geweldig en sommige kritiek kan ik best begrijpen. Maar ik geloof echt niet dat zij dacht: ik kom op mijn 44e wel even terug en veeg iedereen van de baan. Volgens mij heeft ze vooral die kans gekregen en die gegrepen. Sterker nog, ik vond het eigenlijk al knap dat ze nog een set wist te winnen. Mijn indruk is eerder dat ze vooral voor het dubbelspel had getraind en pas op het laatste moment ook de mogelijkheid kreeg om in het enkelspel mee te doen.
Zag ook dat ze Harmony Tan van wie ze bij haar vorige Wimbledon verloor heeft geblokkeerd op Instagramquote:Op woensdag 1 juli 2026 00:51 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Nou doei maar weer Ozempic-patiënt, hopelijk ook meteen uit het dubbeltoernooi met die onsympathieke Williamsacts
Jeetje.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:49 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Zag ook dat ze Harmony Tan van wie ze bij haar vorige Wimbledon verloor heeft geblokkeerd op Instagram
Zielig mens, net als haar zus trieste oude wijven die het verleden niet los kunnen laten en aandacht nodig hebben
Ik had wel gedacht dat dit een iets serieuzere poging zou zijn dan Venus en je had ook gemakkelijk kunnen testen of je het niveau hebt om in ieder geval van dit soort veldvulling te winnen. Dit was toch wel een afgang.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:04 schreef mitt het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze er meer van had verwacht. Het niveau viel niet mee, dat zal ze zelf ook wel hebben ervaren.
Ook niet het idee dat ze heel erg voorbereid was.
Ze dubbelen nog ... tenminste ze staan op de lijst tegen een ander Nederlands duoquote:Op woensdag 1 juli 2026 18:58 schreef Gretzl het volgende:
Botic en Tallon er al uit [ afbeelding ][ afbeelding ] #flopshow
Ja, lijkt toch wel een beetje op zelfoverschatting. Kan me niet voorstellen dat ze had meegedaan als ze wist dat dit het niveau zou zijn in de wedstrijd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik had wel gedacht dat dit een iets serieuzere poging zou zijn dan Venus en je had ook gemakkelijk kunnen testen of je het niveau hebt om in ieder geval van dit soort veldvulling te winnen. Dit was toch wel een afgang.
Topshow bedoel je.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:58 schreef Gretzl het volgende:
Botic en Tallon er al uit [ afbeelding ][ afbeelding ] #flopshow
Zo overtuigend vond ik z'n spel eerlijk gezegd niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:31 schreef GwaiLow het volgende:
Djokovic staat wel ijzersterk te spelen. Als hij nog eens een Slam wil pakken dan is Wimbledon wel zijn enige (kleine?) kans.
Nee, Stefanos is sowieso geen echte test. Die wint tegenwoordig bijna van niemand meer.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:57 schreef EP3 het volgende:
[..]
Zo overtuigend vond ik z'n spel eerlijk gezegd niet.
En Tsitsipas is geen echte test. Die is op Wimbledon zelfs in zijn beste jaren nooit verder gekomen dan n 4e ronde.
quote:Big changes are coming – and it's causing unrest and anger
In the future, the doubles categories may end up taking up much less space on the ATP Tour.
Several major media outlets are reporting these days that major changes are coming to professional tennis in the doubles categories.
L'Equipe , RMC Sport and Bounces are among the media outlets reporting that the ATP is working to significantly reduce the influence of doubles from 2028.
-Right now, doubles players get 20 percent of the total money distribution, while singles players get 80. Going forward, that distribution will be 90-10 in favor of singles players.
-The number of doubles pairs in Masters 1000 tournaments will be reduced to 16 pairs. Right now that number is 32.
-At smaller tournaments, the number of doubles pairs is reduced to 8. Right now that number is 16.
The media reports that 50 of the world's best doubles players were summoned to a meeting with the ATP in connection with Wimbledon, and it was here that they were informed about the ATP's plans for the doubles categories from 2028 onwards.
It is said that the doubles players are – of course – deeply dissatisfied with the plans.
The fear is primarily that in the future it will be virtually impossible to break into the top 20, and that it will primarily be the same players who participate each time.
RMC Sport has spoken to Edouard Roger-Vasselin, one of the world's best doubles players, and he does not hide his anger.
- Their wish is to reduce the role of doubles in its entirety, so of course we must fight against that. That is why we are talking to the media so that everyone is aware of what can happen, he says at the outset.
"We are very worried"
The top French player, who won the ATP tournament in Eastbourne on grass last week with his partner Hugo Nys, has no doubt why the ATP has presented new doubles plans.
- The primary motivation is that the doubles cost too much money. They (ATP, ed.) don't make any money from it. At least that's the message they're sending, and we don't agree with that.
"We are part of the tennis family and it makes me sad that there are some who want to cut it off. It is clear that we are very concerned," the Frenchman told RMC Sport.
L'Equipe has also spoken to Edouard Roger-Vasselin's partner, Hugo Nys. And he also laments the ATP's plans.
- I would like to discuss this further when things become a little more official. Right now I can say that it is difficult for me to understand why a sport that is doing so well would intend to eliminate job opportunities.
"It would simply and quickly destroy any hope of a career in doubles," he told L'Equipe .
There are currently no plans for the doubles categories to also be reduced in the Grand Slam context.
However, the US Open already went into action last year and made significant changes to the mixed doubles category.
De Del Potro van het huidige tennisquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:45 schreef mitt het volgende:
Als Berrettini toch eens twee weken fit blijft
Ah nee, Mensik is een leuke speler maar kan niet meekomen op serieus level.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:00 schreef EP3 het volgende:
Je hebt de meesten wel genoemd. Ik zou Mensik er nog wel aan toe willen voegen.
Ik hoop uiteraard op Sinner-Djokovic. Maar dan geef ik m weinig kans.
Die moet nog wat jaartjes oefenen op gras.quote:
Sinner - Mochizukiquote:
Heupen uit de kom?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:29 schreef wimderon het volgende:
De gezusters Williams haken geblesseerd af.
Helaas, het gaat pas tegen Sinner spannend worden. Wat een treurnis.quote:
Zou wat zijn na Rybakina en Swiatek gisteren..quote:Op zondag 5 juli 2026 19:36 schreef 100Spokes het volgende:
Osaka staat een goede partij te spelen tegen Sabalenka
Djokovic krijgt nog 1 kans..quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:15-jarige juniore wordt uitgesloten op Wimbledon, omdat ze kalmte verliest en haar racket in de tribune belandt
Een 15-jarige Duitse speelster is gediskwalificeerd voor het juniorentoernooi van Wimbledon, nadat ze uit woede haar racket op het gras had gegooid en dat in de tribune was gestuiterd. Omdat er geen prijzengeld is in juniorentoernooien, krijgt Wobker geen boete.
Het opvallende tafereel gebeurde in de eerste ronde van het enkelspeltoernooi voor meisjes. De Duitse Ida Wobker (15) had tegen de Roemeense Maria Valentina Pop de openingsset verloren met 6-0.
Bij een 5-5-stand in de tweede set sloeg Wobker een backhand buiten en verloor ze haar zelfbeheersing. Ze gooide haar racket op de grond, waarna haar racket omhoog stuiterde en in de paar rijen tribunes langs Court 11 terechtkwam.
Het was niet duidelijk of haar racket toeschouwers had geraakt, maar Wobker liep naar de tribunes toe en haalde haar racket terug.
Na lang wachten op een uitspraak van de toernooileiding maakte de scheidsrechter bekend dat Wobker werd gediskwalificeerd wegens onsportief gedrag.
Ze heeft wel pech dat het racket helemaal het publiek in stuitquote:
Gewoon je racket niet op de grond gooien, zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ze heeft wel pech dat het racket helemaal het publiek in stuit. Zo wild hard en deed ze het ook weer niet.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 6 juli 2026 16:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gewoon je racket niet op de grond gooien, zo moeilijk is het niet.
Knap hoor, had ik niet zien aankomen.quote:
Stukje nooit tegenslag gehad in de Duitse competitie. Stukje arrogantie. Stukje opvoeding. Stukje bondskind. Stukje bondstraining. Stukje cultuur.quote:
Gebeurt jou elke week op de golfbaan dit.quote:Op maandag 6 juli 2026 20:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Stukje nooit tegenslag gehad in de Duitse competitie. Stukje arrogantie. Stukje opvoeding. Stukje bondskind. Stukje bondstraining. Stukje cultuur.
Wel eentje in de kwartfinale.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:10 schreef mitt het volgende:
Ook al geen Jack Draper![]()
Alle Britten tot dusver uitgeschakeld en geen Raducanu en Draper
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |