Niet als het volk voor dezelfde shit stemt nee.quote:
Orban is ook een held.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Farage is een rattenvanger van Hamelen die het land enkel dieper en dieper de afgrond in leidt terwijl hij er zelf maximaal van profiteert.
Het is een Engelse Orbán.
Ahhh een fvd'er dus.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:54 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik geef niks om die opinie. Al sinds mijn 15e heb ik een 'afwijkende' mening van de rest van mijn 'groep'. Mijn vriendengroep. Mijn schoolklas. De status-quo.
Geenstijl beïnvloedt mij niet. Net zoals Nu.nl dat niet doet. Behalve dan dat ze me regelmatig boos maken.
Overigens is een 'fvd-er' niet een 'type persoon' of wat dan ook. Dat is precies hetzelfde als zeggen dat 'een moslim' een type persoon is die je zo kunt type-casten. Er zullen zeker overeenkomsten zijn. Maar ook verschillen.
Een FvD-er word je meestal doorgaans doordat je het spuugzat bent dat er geen enkele partij is die de problemen écht benoemt, de soms harde oplossingen die nodig zijn durft aan te dragen en snapt dat slechte heelmeesters stinkende wonden maken. Van mening zijn dat de huidige ingeslagen koers een ramkoers is en er een 180 graden afslag gemaakt moet worden.
En daarmee maak je je niet populair.
Maar goed, wat zit ik me hier te verdedigen tegen iemand die zijn conclusies al klaar heeft. We worden het toch niet eens.
On topic: Blij dat Starmer weg is. Nu de vraag wat ze er voor in de plaats krijgen. Hopelijk iemand die het tij gaat keren.
Er is wat mis met links en labelen. Verbreek eens uit je dogma's.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh een fvd'er dus.
FvD heeft ook een afwijkende mening. Helaas is die niet te vaak gebonden aan feiten. Corona is een fabeltje. Omvolking is waar en Rusland is de goederik (je moet wat voor de roebels die je krijgt)
Als je wilt wil ik best Baudet quoten.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is wat mis met links en labelen. Verbreek eens uit je dogma's.
Nobody cares pik, je vecht een achterhoede gevecht.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je wilt wil ik best Baudet quoten.
Je meent dat dit geen partijstandpunten waren?
Je spreekt jezelf tegen. Kennelijk is "soevereiniteit" onbetaalbaar. Maar je bent wel boos dat ze arm worden daardoor.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Brexit was een uitstekend idee, soevereiniteit is namelijk onbetaalbaar.
Bovendien had het zeker een oplossing kunnen zijn tegen de migratie, helaas kozen de conservatieven en later labour er voor om de bevolking te verraden.
Allen beloofden minder migratie en allen leverden niet en nu zit je met een boze bevolking die in rap tempo verarmt.
Beetje bullshit of zijn Zwitserland en Noorwegen zo arm?quote:Op maandag 22 juni 2026 16:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Kennelijk is "soevereiniteit" onbetaalbaar. Maar je bent wel boos dat ze arm worden daardoor.
Corona was een zware griep zei Baudet, en daar heeft hij een goed punt. Precies wat Gommers zegt, onder de 75 eigenlijk weinig te vrezen.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je wilt wil ik best Baudet quoten.
Je meent dat dit geen partijstandpunten waren?
Je bedoelt die partners van de EU die alle regels overnemen?quote:Op maandag 22 juni 2026 16:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje bullshit of zijn Zwitserland en Noorwegen zo arm?
Die nemen niet alle regels over.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bedoelt die partners van de EU die alle regels overnemen?
Die worden inderdaad ook rijk mede door de EU.
De Brexit werd herhaaldelijk gefrustreerd en telkens opnieuw ondehandeld tot er uiteindelijk niets meer van overbleef.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Brexit is dan ook een enorm dom kutidee geweest dat door werkelijk niemand een succes gemaakt had kunnen worden.
En blijkbaar ook nog geeneens een oplossing tegen migratie. Hoe dom kan je zijn.
Ja wat flauw zeg van die andere landen dat ze ook voor hun belangen opkwamen. Dat had toch werkelijk niemand kunnen voorzien.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:31 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
De Brexit werd herhaaldelijk gefrustreerd en telkens opnieuw ondehandeld tot er uiteindelijk niets meer van overbleef.
quote:Op maandag 22 juni 2026 11:56 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Een stem op Farage is mijns inziens ook voornamelijk een proteststem van mensen die compleet radeloos zijn omdat de gevestigde orde problemen ook maar enigszins kan oplossen.
Want natuurlijk gaat die clown ook maar iets oplossen.
Starmer was een soort D66 achtige kutfiguur. Als aanklager liet hij honderden immigrante criminelen (verkrachters, moordenaars) lopen met een lichte tot helemaal geen straf. Extreemlinkse politieke activisten maken overal alles alleen maar kapot.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:40 schreef Discombobulate het volgende:
Goed dat hij opstapt. Walgelijke vent is het.
Wat een ongelofelijke kortzichtige mening. Jij vraagt mij als eerste waar ik mijn 'nieuws' vandaan haal. Maar wellicht is het toch relevanter om jou die vraag te stellen. Je praat gewoon letterlijk nu het mainstream anti-fvd verhaal na.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh een fvd'er dus.
FvD heeft ook een afwijkende mening. Helaas is die niet te vaak gebonden aan feiten. Corona is een fabeltje. Omvolking is waar en Rusland is de goederik (je moet wat voor de roebels die je krijgt)
quote:Op maandag 22 juni 2026 16:50 schreef Spring_Sale het volgende:
Over Covid.
De covidvaccinaties begonnen in januarie 2021, en in december 2021 had de hele werld te kampen met (tot op de dag van vandaag) 'onverklaarbare' massale oversterfte. Maar het lag volgens de mainstream nooit aan de prikjes 😬.
En als er meer ijsjes verkocht worden komt zonnebrand ook meer voor. Conclusie: ijsjes veroorzaken zonnebrand.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:50 schreef Spring_Sale het volgende:
Over Covid.
De covidvaccinaties begonnen in januarie 2021, en in december 2021 had de hele wereld te kampen met (tot op de dag van vandaag) 'onverklaarbare' massale oversterfte. Maar het lag volgens de mainstream nooit aan de prikjes 😬.
Het regime houdt tot op de dag van vandaag angstvallig alle data over de vaccinaties en doden achter die onafhankelijke onderzoekers maar al te graag zouden willen inzien. Dat is toch wel erg verdacht.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En als er meer ijsjes verkocht worden komt zonnebrand ook meer voor. Conclusie: ijsjes veroorzaken zonnebrand.
quote:Op maandag 22 juni 2026 16:57 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Het regime houdt tot op de dag van vandaag angstvallig alle data over de vaccinaties en doden achter die onafhankelijke onderzoekers maar al te graag zouden willen inzien. Dat is toch wel erg verdacht.
Kan er niet wat worden gedaan aan het getroll van die user? Ik negeer hem inmiddels, maar hij vergalt echt ieder topic. @yvonne .quote:Op maandag 22 juni 2026 16:46 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke kortzichtige mening. Jij vraagt mij als eerste waar ik mijn 'nieuws' vandaan haal. Maar wellicht is het toch relevanter om jou die vraag te stellen. Je praat gewoon letterlijk nu het mainstream anti-fvd verhaal na.
Wat overigens ook niet waar is.
'Corona is een fabeltje'. Hebben ze nooit gezegd. Sterker nog, toen Corona net begon eind 2019 en de WHO een sterftecijfer van 3.75% liet zien, was Baudet en FvD de eerste die zeiden dat we harde maatregelen moesten nemen. Vluchten schrappen. Lockdowns etc. Dat wist je zeker niet. De rest van de partijen zeiden toen dat 'het allemaal wel mee zou vallen', inclusief onze eigen RIVM 'Carnaval wordt meestal in kleine groepen gevierd, het virus is niet airborne, valt allemaal wel mee, etc'.
Een paar maanden later bleek dat het sterftecijfer helemaal niet zo hoog was en dat het voornamelijk ouderen betrof die overlijden. Het sterftecijfer was niet veel hoger dan een 'slecht' griepjaar. Het was pas toen dat FvD zei dat de lockdowns derhalve onnodig zijn (en ook geen zin hebben, maar dat terzijde) en dat de andere partijen een 180 graden draai maakten in hun corona-aanpak.
Het vaccin is een heel ander verhaal inderdaad. Daar was FvD direct op tegen. Niet tegen een vaccin zelf, maar tegen de 'verplichting' ('drang' noemde Hugo dit). Aangezien ze vrijheid hoog in het vaandel hebben staan. En daarnaast haalden ze de wetenschap erbij die aantoonde dat het wel eens gevaarlijker kon zijn dan gedacht, waarschijnlijk ook niet de werking zou hebben zoals beloofd, het bewijs voor de werking schamel was, etc.
Niks van dit alles betekent 'corona is een fabel'. Alsof het niet bestaan heeft. Gewoon een andere kijk op de aanpak ervan.
-----------
'Omvolking is waar'. Ja, de demografische verandering is waar ja. Momenteel heeft 28% van de NL bevolking een migratieachtergrond (1e of 2e generatie). Cijfers van het CBS. Zoek maar op als je met niet gelooft. Dat is veel, want we zijn eigenlijk pas een aantal decennia bezig met immigratie. Dit gaat groeien, in het meest realistische scenario, naar 56% in 2070. Dat is meer dan de HELFT van de inwoners. In zo'n 100 jaar tijd migratie. Dat is dus een RAZENDSNELLE ontwikkeling. Kun je je voorstellen dat Japan over 100 jaar voor 56% uit Mexicanen bestaat? Of dat Marokko over 100 jaar voor meer dan de helft uit Chinezen bestaat?
De term 'omvolking' dekt deze lading perfect. In één mensenleven je land voor de helft uit 'buitenlanders' laten bestaan (+enorm groeien in bevolking, van 15 miljoen mensen in 1995 naar 18 miljoen in 2025 en naar 21 miljoen voor 2100) is absoluut een extreme verandering. Die is gefaciliteerd en gefinancieerd door onze overheid.
De énige vraag die je je mag stellen is: Is dit 'bewust' beleid (al dan niet met een kwaadwillende agenda) of gewoon 'dommigheid'? Tja, maakt het antwoord wat uit? Voor mij niet. We moeten er zo snel mogelijk mee stoppen. Deze groei in bevolking + verandering van bevolkingssamenstelling gaat ons land in een grote crisis doen belanden. Dit gaat geheid fout. Iedereen die hier aan meewerkt is danwel kwaadaardig danwel naiëf of slap.
Overigens nog een leuk feitje over 'omvolking'. Veel mensen wijzen meteen naar de Nazi's en maken een vergelijking. Feit is dat de Nazi's met 'umvolking' iets heel anders bedoelden. Namelijk dat zij 'blanke' autotochtone Duitsers naar bezette gebieden stuurden, om de bevolking DAAR om te volken. Dat is dus precies het tegenovergestelde als wat hier aan de hand is. Onze eigen bevolking wordt door onze eigen regering omgevolkt, en het FvD is daar TEGEN. De Nazi's waren PRO omvolking. Dat wist je zeker ook vast niet.
---------
Russisch geld. Tja. Ik heb geen zicht op de geldstromen. Ik weet wel dat zowel de media als gevestigde politici er alles aan doen om het FvD zo klein mogelijk te houden. Dus ik neem alle negatieve informatie over ze die elke keer weer naar buiten komt wanneer ze er goed voor staan in de peilingen, met een flinke korrel zout.
Overigens doet het er voor mij weinig toe.
Wij betalen ook flink veel geld aan Qatar en Saudi-Arabië want lekker goedkope grondstoffen. Kijken ook totaal niet naar hun kwaadaardige regimes, de misdaden tegen de mensheid, etc. Een beetje opportunisme hoort er in de 'reaalpolitiek' toch echt bij. Als er geld nodig is om als partij te groeien en iemand wil dat financieren die zelf wat op zijn kerfstok heeft, dan is dat niet de 1e keer in de geschiedenis dat er geld wordt aangenomen... Daar is FvD zeker niet alleen in en dat is weer selectief verontwaardigd zijn. Als het waar is + ze moeten hierdoor wat positieve dingen zeggen over Rusland, dan is dat overigens zeker wel een kwalijke zaak. En dan hoop ik dat ze daar zo snel mogelijk mee stoppen. Rusland heeft zijn krediet inmiddels wel verspeeld.
Dat ze (FVD) kritisch zijn op de oorlog, vooral aan het begin, en dat ze ook wijzen naar onze eigen (NAVO) rol in het conflict, dat vind ik alleen maar goed. Het is altijd goed om naar je eigen rol te kijken, begrip te hebben voor de ander en relaties niet meteen dicht te gooien.
We zitten nu wel (deels) hierdoor in een economische crisis. We doen geen zaken meer met Rusland. Kopen hun gas niet meer. Vernietigen onze pijpleiding (Amerikanen). Gooien onze eigen gasvelden dicht met beton. En dan ineens 'hey wat is alles toch duur?'
Er zitten altijd meer kanten aan het verhaal. 'Russia Bad, We Good' is gewoon een kinderachtig wereldbeeld waar je ook voor de rest helemaal niks mee opschiet.
En het zijn toch echt (fans van) ANDERE PARTIJEN die zo zwart-wit naar de wereld kijken. Iets waar ze het FvD continu van betichten, doen ze toch echt het meest zelf. 'Iedereen die FvD stemt is EXTREEM RECHTS'. Nazi's!' Racisten! Rusland slecht! Vaccinaties waren goed! Iedereen die iets anders vindt is een 'WAPPIE'. 'MOETEN ZE OPSLUITEN'. VRIJHEID INPERKEN! SOCIAL MEDIA VERBIEDEN!
Dat zijn toch echt allemaal opmerkingen en punten van 'al die andere' partijen. Net zoals die lul van een Starmer.
Zo, genuanceerder en uitgebreider krijg je het niet. Maar eventjes om je te laten zien dat er meer is dan alleen je kortzichtige en kort door de bocht overgenomen meningen.
Is net terug van 'vakantie'quote:Op maandag 22 juni 2026 18:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Kan er niet wat worden gedaan aan het getroll van die user? Ik negeer hem inmiddels, maar hij vergalt echt ieder topic. @:yvonne .
Heb je het nou over mij of over Ambtenaar030quote:Op maandag 22 juni 2026 18:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Kan er niet wat worden gedaan aan het getroll van die user? Ik negeer hem inmiddels, maar hij vergalt echt ieder topic. @:yvonne .
Maar dit is gewoon echt totaal niet waar?quote:Op maandag 22 juni 2026 14:29 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha complottheorie. Naprater.
Ik volg het nieuws inderdaad, zowel het Nederlandse als het 'internationale'.
En er is nogal wat gebeurd de afgelopen jaren in Engeland. En ik zie zelf dat Starmer steeds de verkeerde kant kiest of de laffe uitweg kiest. Ondertussen wordt het land overspoeld door immigranten (net als de meeste landen in het Westen overigens). En daar doet hij geen fuck aan.
= smeerlap
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |