abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 21:05:26 #126
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221054830
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:55 schreef DoubleDip het volgende:
Godverdomme een donkerblauwe weg en dat na 20 jaar. En op anoniem gegaan zie ik.

Bedankt voor alles.

Maar ik ben bang dat het forum nu wel echt kapot is -O-
Dit is slechts de bevestiging.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221054845
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:56 schreef Masberum het volgende:

[..]
Vergeet juist niet dat ze het vrijwillig doen inderdaad en ze weg kunnen gaan op elk moment dat ze willen zonder heisa.

SC zat juist openlijk Danny 'af te zitten fikken'.

En ja als bans teruggedraaid worden omdat ze niet gebanned zijn vanwege de policy dan is dat gewoon terecht. Een FA kan daar ontevreden mee zijn en weggaan. En dat publiekelijk ook nog weer extra duidelijk maken net als coolguy (iedereen is zo nobel dat ze bij het weggaan niet de eer aan zichzelf laten maar publiekelijk willen zeiken).

Van wat ik heb gelezen is er een behoorlijk eenzijdig verhaal die gesteund wordt door users die maar al te graag hun mening door willen voeren ongeacht of het waar is of niet. We horen tientallen users, waar zijn de duizenden andere users van FOK! ? Juist die zijn er niet in die topics omdat die geen problemen ervaren. Het is een selecte groep van users die hier meestal vaak zijn.

De steun die SC krijgt is dus ook door de fanatieke supporters (en nee daarmee bedoel ik niet dat ze abonnementen aanschaffen). Alle mensen die hier gewoon normaal gebruik maken van het forum hoor je niet. Die negeren ook de trolls omdat ze normaal zijn. Het zijn de fanatiekelingen die maar zo druk overal mee bezig zijn.
Ook bij vrijwilligerswerk kun je verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Ik denk misschien wel meer dan normaal, aangezien het het enige is wat je verbonden houdt met een organisatie.

"Je kunt gewoon weggaan" is wel makkelijk gesteld als je al 20 jaar onderdeel van een partij bent, dat vind ik wel een dooddoener. Datzelfde verantwoordelijkheidsgevoel zorgt ervoor dat het niet zo makkelijk is.

In je eerdere post noemde je dat je het vervelend vond dat er niet inhoudelijk op je gereageerd werd, en nu zet je mensen die SC steunen weg als "users die maar al te graag hun mening door willen voeren ongeacht of het waar is of niet" en "de fanatieke supporters" en zet je ze weg als abnormaal.

Heb je echt interesse in een inhoudelijke discussie, of wilde je graag even edgy zijn?
pi_221054848
.

[ Bericht 99% gewijzigd door 007700 op 15-06-2026 22:06:42 ]
pi_221054857
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:00 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Vanwege de advertenties misschien?
Ik denk dat als er meer reuring op een site is een advertentieboer ook meer betaald.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Views, daar gaat het om.
Dus jullie geloven echt dat trolls of mensen die te ver gaan extra geld opleveren? Ik ben niet al te lang geleden voor een jaar gebanned. Verder vaker gebanned dan ik me kan herinneren. Dat is vanwege de policy. Jullie komen zo onvolwassen over, of naïef hoe je het ook wil noemen. FOK! maakt geen extra geld door maar irritante users een paar x tiental reacties uit te lokken.

Er bestaat DTS ffs :') Ik begrijp jullie obsessie niet
  maandag 15 juni 2026 @ 21:07:30 #130
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221054876
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat een kletskoek alweer, Danny werd veel openlijker door gewone users 'afgefikt' maw kreeg wat kritiek te verduren, daar was de kritiek van Straatcommando nog een schijntje bij vergeleken. Bovendien had Straatcommando volkomen gelijk, Danny liet zich nooit zien, bemoeide zich nergens mee en las zich ook niet in als het om complex getrol ging waaruit een terechte ban volgde.

Ja en amen zeggen tegen de baas en je bek houden verder. Of wat slijmen, dat helpt ook. En janken als het mis gaat en je mensen wel nodig hebt. Werkelijk niet te geloven.
Dat idd, Danny is er nooit en heeft derhalve geen idee wat er allemaal speelt.

Straat was juist heel veel en heel vaak op Fok, als user en als crew, en had juist wel veel feeling met wat er leefde onder veel users.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221054880
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:13 schreef Zwoerd het volgende:

Voor Danny is een trol die 100 reacties uitlokt nuttiger dan een kwaliteitsdiscussie met slechts 20 reacties.
Ik durf wel te betwijfelen dat je met trollen meer reacties hebt dan met kwaliteitsusers. Volgens mij leeft dat vooral in de hoofden van bepaalde mensen maar is dat niet op de praktijk gebaseerd. Als ik zie hoe het bijv. op Tweakers gaat dan zie ik hele levendige en langlopende topics met in het algemeen een hele trouwe userbase. De policy/moderatie is strenger maar dat werkt daar wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door AntiekeKennis op 15-06-2026 21:30:59 ]
pi_221054882
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat een kletskoek alweer, Danny werd veel openlijker door gewone users 'afgefikt' maw kreeg wat kritiek te verduren, daar was de kritiek van Straatcommando nog een schijntje bij vergeleken. Bovendien had Straatcommando volkomen gelijk, Danny liet zich nooit zien, bemoeide zich nergens mee en las zich ook niet in als het om complex getrol ging waaruit een terechte ban volgde.

Ja en amen zeggen tegen de baas en je bek houden verder. Of wat slijmen, dat helpt ook. En janken als het mis gaat en je mensen wel nodig hebt. Werkelijk niet te geloven.
Er is een paar maanden geleden voor duizenden euro's aan donaties opgehaald, met daarbij de belofte dat er echt iets ging veranderen en een plan. Vragen hoe het nu met dat plan stond werden afgedaan als "users die alleen maar zeiken".

Danny werd in dat topic niet afgefikt, Danny werd bevraagd over de belofte die hij zelf gedaan heeft. Een belofte die hij gedaan heeft toen er duizenden euro's aan donaties nodig waren.
pi_221054896
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Probleem was ook dat SC ging meehuilen met de wolven die absoluut eisten dat er over slechts één narratief kon worden gesproken. Hij had daar begrip voor en werd daar steeds volhardener in, dit terwijl Danny daar niet in meegaat.
Ik heb in het verleden inderdaad meegemaakt dat users die een neutrale positie innamen in de Oekraïne-oorlog, dus niet eens pro-Russisch waren, en op een normale manier reageerden, door StraatCommando vaak streng werden aangesproken en in sommige gevallen zelfs werden geband. Tegelijkertijd werden users die voortdurend zaten te schelden met termen als "Putinlover", "trol" of "hoeveel roebels krijg je?" de hand boven het hoofd werden gehouden. Die dubbele standaard was en is kwalijk. Ik vind het daarom goed dat Danny deze werkwijze aan de kaak stelt.
pi_221054898
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:38 schreef havanagila het volgende:

[..]
Die argumenten worden besproken, weerlegd, en 2 dagen later komt men weer met hetzelfde argument. Alsof het te doen is om de zaak te verstoren.
En dat zie ik dus bij veel users gebeuren, die elkaar daar ironisch genoeg over en weer van beschuldigen.
pi_221054900
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:38 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat is als je naar NWS en vergelijkbare fora kijkt. Maar er is vaak genoeg besproken dat serieuze topics in R&P ontsporen door 'grappig' getroll. Dat heeft niks met een afwijkende mening te maken, maar met rotzooi trappen.
Dat soort gedrag in topics is volgens mij ook niet wat Danny verdedigt. Dat soort getrol dient conform de forumregels te worden aangepakt en is de taak van een moderator. Naar mijn idee gaat het hier om iets anders: dat users die op een normale manier reageren, maar een afwijkende mening hebben, door een select groepje als trol worden weggezet.
  Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 21:09:31 #136
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221054912
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:06 schreef Masberum het volgende:

[..]
[..]
Dus jullie geloven echt dat trolls of mensen die te ver gaan extra geld opleveren? Ik ben niet al te lang geleden voor een jaar gebanned. Verder vaker gebanned dan ik me kan herinneren. Dat is vanwege de policy. Jullie komen zo onvolwassen over, of naïef hoe je het ook wil noemen. FOK! maakt geen extra geld door maar irritante users een paar x tiental reacties uit te lokken.

Er bestaat DTS ffs :') Ik begrijp jullie obsessie niet
Men zoekt slechts naar een verklaring waarom users die het forum verzieken zonder volledig buiten de policy te gaan toch gewoon blijven zitten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 15 juni 2026 @ 21:11:10 #137
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221054947
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:58 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Hoe dan?
Dit is wat ik denk: door middel van Clicks and views want trollen veroorzaken rellen en daar komen mensen op af.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:11:36 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221054959
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, ik zou nooit een topic openen over mijn demente moeder op R&P, binnen no-time vet getrol, op een serieus forum zoals dementie.nl kan dat nog wel. Hier is het plat vermaak met boel grappen en grollen, ook best leuk af en toe, maar een serieuze discussie?
Ik moet hier toch wat van zeggen. In R&P kan dit dus wel, want daar wordt heel alert gemod. Ik heb zelf in de nodige topics over dementie gereageerd en ik herken niet wat jij zegt over ‘vet getrol’.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:11:47 #139
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221054963
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er is een paar maanden geleden voor duizenden euro's aan donaties opgehaald, met daarbij de belofte dat er echt iets ging veranderen en een plan. Vragen hoe het nu met dat plan stond werden afgedaan als "users die alleen maar zeiken".

Danny werd in dat topic niet afgefikt, Danny werd bevraagd over de belofte die hij zelf gedaan heeft. Een belofte die hij gedaan heeft toen er duizenden euro's aan donaties nodig waren.
Een onbekende Fokker heeft toen in 2 dagen tijd enkele tientallen willekeurige users een 180 dagen pimp abo cadeau gedaan, a 30 tientjes.

Ik heb er ook een gekregen, en was tot enige geleden van plan om die te verlengen om zo Fok te steunen, maar dat ga ik niet meer doen.
A murky, forgotten land.
pi_221054980
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Een onbekende Fokker heeft toen in 2 dagen tijd enkele tientallen willekeurige users een 180 dagen pimp abo cadeau gedaan, a 30 tientjes.

Ik heb er ook een gekregen, en was tot enige geleden van plan om die te verlengen om zo Fok te steunen, maar dat ga ik niet meer doen.
Is het al bekend wie dat was trouwens?
pi_221055030
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Views, daar gaat het om.
Maar heb je met trollen ook echt meer views dan met mensen die het hier naar hun zin hebben, een goede inhoudelijke discussie komen voeren, met meningsverschillen maar zonder al dat persoonlijke gedoe?

Heb je meer views of wordt dat alleen maar verondersteld? Adverteerders zijn ook niet gek. Als al die views worden gegenereerd door steeds hetzelfde kleine groepje dat elkaar het licht in de ogen niet gunt en die allemaal het laatste woord willen hebben, is dat dan aantrekkelijker dan een community mensen die misschien per persoon minder posten, maar wel met veel meer zijn en het hier wel naar hun zin hebben?

Waar zou je als adverteerder liever jezelf laten zien ?
pi_221055037
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:12 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Is het al bekend wie dat was trouwens?
Eentje die niet meer post. Rara, waarom.
pi_221055042
Jeetje, wat een drama allemaal.

Zelf heb ik nooit problemen gehad met Straat, maar ik zag het de laatste tijd wel aankomen aangezien hij het plezier (hier) een beetje kwijt was.

Dus misschien ook wel goed voor hem dat hij deze stress van zich af kan gooien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221055043
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet de enige bent. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Voor een website die afhankelijk is van donaties is dat een nog groter issue dan normaal.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:17:47 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221055071
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit is wat ik denk: door middel van Clicks and views want trollen veroorzaken rellen en daar komen mensen op af.
Ik vermoed ook zoiets. Trollen houden een topic "actief", lokken veel reakties uit en die komen ook vaak doordat die "serieuze en volwassen" users zoals ze hier betiteld worden blijven reageren op zo'n trol.

En dat laatste snap ik eigenlijk niet zo; waarom blijf je daar dan intrappen en op reageren als je weet dat iemand een trol is, en jou alleen maar wil uitlokken. Voor wie zou je dat doen? Maar de happers zorgen daarmee eveneens of misschien wel vooral, dat het topic en het forum actief en levend blijft.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:20:26 #146
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221055148
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vermoed ook zoiets. Trollen houden een topic "actief", lokken veel reakties uit en die komen ook vaak doordat die "serieuze en volwassen" users zoals ze hier betiteld worden blijven reageren op zo'n trol.

En dat laatste snap ik eigenlijk niet zo; waarom blijf je daar dan intrappen en op reageren als je weet dat iemand een trol is, en jou alleen maar wil uitlokken. Voor wie zou je dat doen? Maar de happers zorgen daarmee eveneens of misschien wel vooral dat het topic en het forum actief en levend blijft.
Omdat het denk ik toch een menselijke eigenschap is om op bullshit in te gaan.
Helemaal als er bewust verifieerbare desinformatie wordt verspreid.

Dat hou je toch nooit helemaal tegen.
A murky, forgotten land.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:21:26 #147
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221055185
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:20 schreef StateOfMind het volgende:
Omdat het denk ik toch een menselijke eigenschap is om op bullshit in te gaan.
Helemaal als er bewust verifieerbare desinformatie wordt verspreid.

Dat hou je toch nooit helemaal tegen.
Volgens mij is dat gewoon een keuze. In dit geval een onbewuste keuze, maar wel een keuze.

Plus als je regeert kun je je flink laten opnaaien, zak je in je frustratie en ga je je afreageren op die trollen. Maar je mist daarmee wel een stukje van je eigen gedrag en verantwoordelijkheid, want het was jijzelf die reageerde.

En het is geen policy dat je op trollen moet reageren.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:22:22 #148
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221055208
Jammer dat straatcommando ons verlaten moet, een zeer gewaardeerde persoon.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:23:08 #149
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221055226
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:17 schreef Tengano het volgende:

[..]

En dat laatste snap ik eigenlijk niet zo; waarom blijf je daar dan intrappen en op reageren als je weet dat iemand een trol is, en jou alleen maar wil uitlokken. Voor wie zou je dat doen? Maar de happers zorgen daarmee eveneens of misschien wel vooral, dat het topic en het forum actief en levend blijft.
Ik kan trollen eigenlijk wel waarderen. Op zijn tijd. Soms echt vakwerk. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221055236
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik kan trollen eigenlijk wel waarderen. Op zijn tijd. Soms echt vakwerk. :D
Heel eerlijk? Ik ook wel.. :D

Daarom herken ik ze ook vrij snel, haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')