abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221103417
Vooral de persoonlijke aanvallen en het wegzetten van users als extreem rechts of erger, ga ik missen als kiespijn.

Daar viel geen normale discussie mee te voeren.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 22:00:57 #252
375570 crew  Cyan9
pi_221103429
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]
De verharding van discussies en migratie als overheersend onderwerp zijn natuurlijk bepaalde langdurige trends, waarmee je als user mee om moet weten te gaan. Niet alleen hier op het forum, maar ook in de maatschappij als zodanig.

Ik kan het mij goed voorstellen dat users het frustrerend vinden dat hun tegengeluid wordt ondergesneeuwd, dat andere zaken zoals sociale rechtvaardigheid weinig aandacht krijgen en dat er soms weinig bereikt lijkt te worden omdat andere users zich hebben ingegraven.

Aan de andere kant heb je hier volop gelegenheid om je eigen geluid te laten horen en in contact te komen met mensen die je normaal gesproken niet spreekt, omdat zij zich in een andere maatschappelijke bubbel bevinden. Een forum verlaten is een signaal, maar je ontneemt je zelf eveneens de mogelijkheid om je stem te laten horen.
Ik begrijp wat je zegt, maar ik kan me de (opbouwende) frustratie en daarmee de beslissing om weg te gaan voorstellen. In m'n vorige post zei ik echter bewust dat ik het denk, want ik weet de redeneringen verder niet. Het is alleen een trend die ik meen op te merken.

Uiteindelijk is het vooral jammer voor POL zelf.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221103433
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Altijd onderbouwd.
dan nog kan je anders communiceren. Extreme user wmb met de gekozen woorden. Ben je gewoon polariserend bezig. En dat gejank over anoniem. Log gewoon uit.
pi_221103437
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mijnheer starte zelf ook regelmatig discussies over migranten, migratie, de VVD die goedkope arbeid binnenhaalde en over asielzoekers en zulks.

Wat dat betreft was hij wel een kind van deze tijd.
Iedereen is een kind van deze tijd mbt politieke onderwerpen. En wat je nu terloops samenvat is wellicht wat onbewust, best genuanceerd. Veel op links tot rechts is redelijk unaniem voor arbeidsmigratie. Het verschil is dat migranten op rechts een middelvinger en een trap na krijgen.
pi_221103454
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:01 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dan nog kan je anders communiceren. Extreme user wmb met de gekozen woorden. Ben je gewoon polariserend bezig. En dat gejank over anoniem. Log gewoon uit.
Dat is dan weer een andere discussie.
pi_221103461
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Iedereen is een kind van deze tijd mbt politieke onderwerpen. En wat je nu terloops samenvat is wellicht wat onbewust, best genuanceerd. Veel op links tot recht zijn best unaniem voor arbeidsmigratie. Het verschil is dat migranten op rechts een middelvinger en een trap na krijgen voor bewezen diensten.
Daar kun je prima over discussiëren.
Maar wordt dat niet boos dat de discussie weer over migranten gaat.
pi_221103473
quote:

[..]
Altijd onderbouwd.
Met ene Marina van X. Of zo.
_O-
pi_221103485
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:00 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je zegt, maar ik kan me de (opbouwende) frustratie en daarmee de beslissing om weg te gaan voorstellen. In m'n vorige post zei ik echter bewust dat ik het denk, want ik weet de redeneringen verder niet. Het is alleen een trend die ik meen op te merken.

Uiteindelijk is het vooral jammer voor POL zelf.
Ik vind het ook heel jammer dat dergelijke markante en actieve users verdwijnen, dit maakt POL minder levendig en interessant. Door de jaren heen leer je bepaalde users kennen aan de hand van hun reacties en als zij op anoniem gaan is die historie gewoon weg.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_221103488
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:03 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Met ene Marina van X. Of zo.
_O-
Oja, haha, ok, hij haalde opinies aan, maar goed, daar zijn er genoeg van die dat ook doen. Maar voor de rest vond ik zijn posts best leerzaam om eens wat andere kanten te lezen ipv asielasielasiel..
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 22:05:46 #260
375570 crew  Cyan9
pi_221103491
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mijnheer starte zelf ook regelmatig discussies over migranten, migratie, de VVD die goedkope arbeid binnenhaalde en over asielzoekers en zulks.

Wat dat betreft was hij wel een kind van deze tijd.
Ik heb het in mijn posts niet zo zeer over Klopkoek, maar wat ik al langere tijd meen op te merken bij meerdere users die een stuk minder zijn gaan posten of zelfs zijn vertrokken.
pi_221103497
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:03 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Daar kun je prima over discussiëren.
Maar wordt dat niet boos dat de discussie weer over migranten gaat.
Ik denk niet dat er iemand afhaakt door een discussie alleen. Er zijn hier users zoals jij die ook die ineens afhaken mbt hun mening mbt een bepaald onderwerp waar ze niets over blijken te weten en daarna hun usericon deleten.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 22:07:27 #262
375570 crew  Cyan9
pi_221103516
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oja, haha, ok, hij haalde opinies aan, maar goed, daar zijn er genoeg van die dat ook doen. Maar voor de rest vond ik zijn posts best leerzaam om eens wat andere kanten te lezen ipv asielasielasiel..
Zonder de persoonlijke aanvallen was hij absoluut een meerwaarde voor POL.
pi_221103541
quote:

[..]
Altijd onderbouwd.
Volgens mij heeft @capricia vandaag nog op een nette manier om onderbouwing gevraagd. Met bronnen waaruit zijn gelijk niet bleek.

Maar toen was ie heel snel weg. Hij verzette nog net snel de doelpalen, maar een bron kwam er niet. Had ie duidelijk weer geen zin in.

En dat is wel zijn manier van discussiëren.
pi_221103567
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is ook wel waarover hij zelf veel discussies begon?
asielasielasiel... Schuld van de VVD, JA21 is eng want het remigratie-woord etc.
pi_221103586
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat is ook wel waarover hij zelf veel discussies begon?
asielasielasiel... Schuld van de VVD, JA21 is eng want het remigratie-woord etc.
Ik las dat weer anders, hij begon nooit die discussies, meer reageren op.
pi_221103726
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik las dat weer anders, hij begon nooit die discussies, meer reageren op.
Dan beleven we dat totaal anders.
Als een of andere nobody weer iets op X schreef over hoe fout JA21 of de VVD weer was, dan moest die dat altijd posten.

En dat was niet eens zo vreemd. Dat moet iedereen zelf weten.
Maar de persoonlijke aanvallen erbij ook nog eens. Gristenhond, smerige SGPer, je bent compleet fout, NSBer, van alles heb ik hier gelezen van hem naar users.

En ik ben hier niet eens zo vaak.
Ik vond het een heel vervelende manier van discussie.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 22:32:45 #267
236264 crew  capricia
pi_221103909
Ja. Kunnen we het nu weer gewoon over buitenlanders hebben. In plaats van over elkaar.

Dank u.
/s

Of over iets anders. Graag zelfs.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221104075
Volgt iemand de parlementaire enquete corona? Ik lees soms wat, maar heel eerlijk vind ik het allemaal ouwe koek die zo snel mogelijk vergeten mag worden.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 22:49:02 #269
236264 crew  capricia
pi_221104149
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
Volgt iemand de parlementaire enquete corona? Ik lees soms wat, maar heel eerlijk vind ik het allemaal ouwe koek die zo snel mogelijk vergeten mag worden.
Ja. Ik volg het wel.
Maar denk dat het nog te vroeg is. Te veel beladen. Er moet nog tijd overheen voordat je een goede balans op kunt maken.

En veel gasten die ondervraagd worden, zijn opgeroepen door mensen/partijen die toen in de parlementaire commissie zaten, door FvD en Van Haga enzo. En die zitten er nu niet meer in.

Het is nog veel te veel politiek beladen met mensen die nog steeds een politieke rol hebben, Hugo, Rutte etc. Die gaan natuurlijk een politiek antwoord geven. Wat heb je daar aan?

Gaat niets opleveren. Denk ik.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:51:15 #270
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221104178
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik volg het wel.
Maar denk dat het nog te vroeg is. Te veel beladen. Er moet nog tijd overheen voordat je een goede balans op kunt maken.

En veel gasten die ondervraagd worden, zijn opgeroepen door mensen/partijen die toen in de parlementaire commissie zaten, door FvD en Van Haga enzo. En die zitten er nu niet meer in.

Het is nog veel te veel politiek beladen met mensen die nog steeds een politieke rol hebben, Hugo, Rutte etc. Die gaan natuurlijk een politiek antwoord geven. Wat heb je daar aan?

gaat niets opleveren ja, en er zijn nu dus, 6 jaar later , minder IC bedden dan voor de corona,
ok nou hou er dan mee op

ga met huizenbouw aan de gang en schaf die stikstof onzin af
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221104214
Die avondklok is echt wel iets wat we nooit meer moeten willen. En het alleen sterven in verpleegtehuizen.

Misdadig dat laatste.
pi_221104215
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik volg het wel.

Inderdaad, de vraag waar al die miljarden gebleven zijn komt nu toch niet op tafel en ja, iedereen snapt wel dat het afsluiten van die bejaardenhuizen te erg was, de avondklok ook, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
pi_221104239
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:54 schreef Black_Baron het volgende:
Die avondklok is echt wel iets wat we nooit meer moeten willen. En het alleen sterven in verpleegtehuizen.

Misdadig dat laatste.
Mijn dochter heeft tijdelijk gewerkt op een coronaafdeling van een bejaardenhuis, werden alle besmette oudjes heen gebracht, je wil gewoon niet weten wat voor drama's zich daar afspeelden.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 23:03:00 #274
236264 crew  capricia
pi_221104314
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mijn dochter heeft tijdelijk gewerkt op een coronaafdeling van een bejaardenhuis, werden alle besmette oudjes heen gebracht, je wil gewoon niet weten wat voor drama's zich daar afspeelden.
Dat vind ik ook afschuwelijk voor je dochter om dit meegemaakt te hebben.
:{
- Goethe, “Faust”
pi_221104338
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat vind ik ook afschuwelijk voor je dochter om dit meegemaakt te hebben.
:{
Uitzendwerk, alleen maar schoonmaken deed ze. Helemaal ingepakt en dan zag ze die verwarde mensjes op de gang lopen die er niks van snapten dat ze ineens naar een andere afdeling moesten. Een stervende man met de familie achter de ramen en eentje die met een mobieltje nog met de dominee mocht spreken, file van lijkwagens voor de poort, traumatisch gewoon. Veel zijn ook afgehaakt voor dit werk toen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')