Bij mijn weten post hij niet of nauwelijks buiten POL.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Meer algemeen op fok zal er aan bijgedragen hebben. Al is hij zelf natuurlijk ook veelal een trol.
Klopkoek was juist enorm uitgesproken, die was niet bang om z'n mening te geven, hoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:12 schreef iteejer het volgende:
[..]
Of is het wat soms wordt gezegd, de angst om negatief beoordeeld te worden in een toekomst waar iedere uiting waar dan ook traceerbaar zou kunnen zijn?
Haha, ik geef hem een week of drie.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:53 schreef nostra het volgende:
Joh, die zit nu al seething te F5'en om te reageren, die klopt wel terug.
Ik begrijp je wensen. Waar ik het over had zijn bedrijven als Palantir en diverse politieke clubs hier die het gebruik van Palantir en X en diverse gevaarlijkere buitenlandse politieke inmenging in dat verlengde toejuichen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:33 schreef iteejer het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik dan terughoudender worden om gebruik te maken van bv Microsoft en dat te vervangen door een Europees alternatief.
En bv Starlink te vervangen door een fiberfeed van een eveneens Europese partij.
Veel AI taken, zeker waar het agents betreft, kan je ook met lokale offline LLM's prima uitvoeren.
Haalbare alternatieven, die ik persoonlijk zowel als zakelijk aan het doorvoeren ben cq al doorgevoerd heb.
Om dan maar je bek te houden is imo een vorm van kop in het zand steken.
Als je de verbale vechtlust en onverzoenlijkheid die je oa hier veelvuldig tegen komt in dit soort kwesties daadwerkelijk concreet vorm zou geven in de vorm van alternatieve economische keuzes is dat denk ik wat effectiever.
Een beetje zoals de angst voor China. De westerse auto industrie gaat naar de tyfus -> en toch kopen we massaal de Chinese merken. Of troep van Temu.
Als je dat niet wil, doe dat dan niet. Toch?
En toch is het gelukt om bv DigiD binnen boord te houden.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 20:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik begrijp je wensen. Waar ik het over had zijn bedrijven als Palantir en diverse politieke clubs hier die het gebruik van Palantir en X en diverse gevaarlijkere buitenlandse politieke inmenging in dat verlengde toejuichen.
Idealiter is hetgeen wat je aangeeft hetgeen waar iedereen van links tot rechts zonder twijfel voor zou moeten strijden. Want dan alleen strijd je voor je eigen vrijheid en dat van je kinderen en buren, ongeacht je politieke kleur.
Maar het is nu overal armworstelen tussen het radicaal en het redelijke. En als het politiek kapseist dan hebben we oa hier op dit forum wel een schat aan meningen die verzamelt kunnen worden voor politieke uitbuiting.
Ja ik hoop het. Vaak in de clinch met hem gelegen, topuser.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:53 schreef nostra het volgende:
Dat viel ook wel mee. Ik zou het eerder 'erg gepassioneerd' noemen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Meer algemeen op fok zal er aan bijgedragen hebben. Al is hij zelf natuurlijk ook veelal een trol.
Nou idd. Als er iemand authentiek is en trouw aan zichzelf, was het Klopkoek wel.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat viel ook wel mee. Ik zou het eerder 'erg gepassioneerd' noemen.
Een goede zet in de beschreven worsteling.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
En toch is het gelukt om bv DigiD binnen boord te houden.
Klopt. We moeten qua politiek en over de hele breedte van Nederland en Europa doen wat goed afgewogen juist is. Niet hetgeen wat vanuit een tribaal hokje tussen ons wordt gegooid.quote:En dat radicale - er zijn een hoop mensen die 'links' ten allen tijden ultra-links noemen, en 'rechts' per definitie als extreem rechts aanduiden.
Afgezien van de motivatie om voor de eigen achterban correct te willen zijn, lost dat uiteraard niets op. Het belemmert het serieus nemen van mogelijk goede argumenten, alleen maar vanwege de afkomst.
Hij heeft een account op POLcafe.nl Alleen daar wordt ook nauwelijks meer gepost.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:53 schreef nostra het volgende:
Uiteindelijk is discussie ook zinniger als je het niet allemaal met elkaar eens bent.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij heeft een account op POLcafe.nl Alleen daar wordt ook nauwelijks meer gepost.
Ze hebben niets om over te discussiëren
Dat op #anoniem gaan is ook gewoon een manier om je woede af te blazen natuurlijk. De mogelijkheid bestaat, en bij lange bans of bij onenigheid is dat een mogelijkheid om je ongenoegen te uiten. Jullie zijn verplicht om dergelijke verzoeken te honoreren?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:06 schreef iteejer het volgende:
Btw - negeer mijn kleurtje. Ik vraag dit uitdrukkelijk niet als admin.
Maar puur persoonlijk als ook een oudgediende die al 26 jaar of zo hier rond hangt.
Uiteindelijk zijn we allemaal users .
Uhu. Kijk, iedereen is op zoek naar gelijk gestemden en mensen die het met je eens zijn, maar wanneer werkelijk iedereen hetzelfde vindt dan is ook snel de prik uit de cola.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteindelijk is discussie ook zinniger als je het niet allemaal met elkaar eens bent.
Ik denk dat we de laatste tijd wel meerdere users hebben zien vertrekken die er klaar mee waren dat en de discussie enorm verhard, en er veel feitenvrij wordt gesteld, en discussies veelal worden omgebogen naar migratie problematiek. Enkele users die best veel moeite staken in hun posts zijn daardoor afgehaakt. Niet zozeer allemaal op anoniem, soms ook gewoon gestopt met posten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:06 schreef iteejer het volgende:
Btw - negeer mijn kleurtje. Ik vraag dit uitdrukkelijk niet als admin.
Maar puur persoonlijk als ook een oudgediende die al 26 jaar of zo hier rond hangt.
Uiteindelijk zijn we allemaal users .
De verharding van discussies en migratie als overheersend onderwerp zijn natuurlijk bepaalde langdurige trends, waarmee je als user mee om moet weten te gaan. Niet alleen hier op het forum, maar ook in de maatschappij als zodanig.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat we de laatste tijd wel meerdere users hebben zien vertrekken die er klaar mee waren dat en de discussie enorm verhard, en er veel feiten vrij wordt gesteld, en discussies veelal worden omgebogen naar migratie problematiek. Enkele users die best veel moeite staken in hun posts zijn daardoor afgehaakt. Niet zozeer allemaal op anoniem, soms ook gewoon gestopt met posten.
Ik snap het ergens wel: waarom zou je veel moeite steken in het onderbouwen van je posts en dingen uitleggen als (en ik versimpel het hier ietwat) de reactie constant is "klopt niet, is niet zo, gemanipuleerde cijfers, asielzoekers slecht".
Het zijn idd allemaal users die de discussie serieus nemen en die ook een bepaalde mate van beschaving en eerlijkheid in het debat verwachten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat we de laatste tijd wel meerdere users hebben zien vertrekken die er klaar mee waren dat en de discussie enorm verhard, en er veel feitenvrij wordt gesteld, en discussies veelal worden omgebogen naar migratie problematiek. Enkele users die best veel moeite staken in hun posts zijn daardoor afgehaakt. Niet zozeer allemaal op anoniem, soms ook gewoon gestopt met posten.
Ik snap het ergens wel: waarom zou je veel moeite steken in het onderbouwen van je posts en dingen uitleggen als (en ik versimpel het hier ietwat) de reactie constant is "klopt niet, is niet zo, gemanipuleerde cijfers, asielzoekers slecht".
Dat speelt mee. En dat er al 'meerdere' reeksen aan topics hier en elders over circus Trump gaan misschien ook. Men volgt de ontwikkelingen nog wel, maar het is voor een groot deel een pure soapserie. Al dat oeverloze mbt de poging een kleurtje aan te brengen in een cementbak met water. Over zijn balzaal etc. Het is politiek, het zal nieuws zijn omdat het iets zegt over de staat van een land. Maar interessant is anders.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat we de laatste tijd wel meerdere users hebben zien vertrekken die er klaar mee waren dat en de discussie enorm verhard, en er veel feitenvrij wordt gesteld, en discussies veelal worden omgebogen naar migratie problematiek. Enkele users die best veel moeite staken in hun posts zijn daardoor afgehaakt. Niet zozeer allemaal op anoniem, soms ook gewoon gestopt met posten.
Ik vind dat ook de kunst om beschaving en eerlijkheid in het debat te houden als dat niet langer vanzelfsprekend lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zijn idd allemaal users die de discussie serieus nemen en die ook een bepaalde mate van beschaving en eerlijkheid in het debat verwachten.
Het grote voorbeeld daarvan zit nou niet echt op dit moment in de Tweede Kamer, dat zal ook invloed hebben.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook de kunst om beschaving en eerlijkheid in het debat te houden als dat niet langer vanzelfsprekend lijkt te zijn.
Dit vat het wel samen, die manier van communiceren was / is zo extreem (links).quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uhu. Kijk, iedereen is op zoek naar gelijk gestemden en mensen die het met je eens zijn, maar wanneer werkelijk iedereen hetzelfde vindt dan is ook snel de prik uit de cola.
Zie POLcafe, het forum is geheel dood. En dat zijn allemaal users die het hier afgezworen hebben omdat er hier getrolled zou worden, extreemrechts gedachtegoed niet gecorrigeerd werd, de mensen vooral dom waren, en een graf hekel aan Danny hebben. Deze zijn hun eigen tribe begonnen, maar die is zo goed als dood al.
Klopkoek was een user die bewust de randen van het debat op zocht met een manier van schrijven dat inderdaad ergens tussen trollen en grote (ideologische) passie in zit. Maar ook een knul met issues, net zoals linkseboomknuf bijvoorbeeld. Op links ben ik op dit forum wat meer fan van XOR, toch een wat nettere manier van schrijven.
Altijd onderbouwd.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:56 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dit vat het wel samen, die manier van communiceren was / is zo extreem (links).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |