abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 19:52:13 #226
236264 crew  capricia
pi_221101021
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Meer algemeen op fok zal er aan bijgedragen hebben. Al is hij zelf natuurlijk ook veelal een trol :+.
Bij mijn weten post hij niet of nauwelijks buiten POL.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221101034
Joh, die zit nu al seething te F5'en om te reageren, die klopt wel terug.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 19:53:35 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_221101042
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:12 schreef iteejer het volgende:

[..]

Of is het wat soms wordt gezegd, de angst om negatief beoordeeld te worden in een toekomst waar iedere uiting waar dan ook traceerbaar zou kunnen zijn?
Klopkoek was juist enorm uitgesproken, die was niet bang om z'n mening te geven, hoor.
pi_221101308
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:53 schreef nostra het volgende:
Haha, ik geef hem een week of drie.
pi_221101711
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:33 schreef iteejer het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik dan terughoudender worden om gebruik te maken van bv Microsoft en dat te vervangen door een Europees alternatief.
En bv Starlink te vervangen door een fiberfeed van een eveneens Europese partij.

Veel AI taken, zeker waar het agents betreft, kan je ook met lokale offline LLM's prima uitvoeren.

Haalbare alternatieven, die ik persoonlijk zowel als zakelijk aan het doorvoeren ben cq al doorgevoerd heb.

Om dan maar je bek te houden is imo een vorm van kop in het zand steken.
Als je de verbale vechtlust en onverzoenlijkheid die je oa hier veelvuldig tegen komt in dit soort kwesties daadwerkelijk concreet vorm zou geven in de vorm van alternatieve economische keuzes is dat denk ik wat effectiever.

Een beetje zoals de angst voor China. De westerse auto industrie gaat naar de tyfus -> en toch kopen we massaal de Chinese merken. Of troep van Temu.
Als je dat niet wil, doe dat dan niet. Toch? :)
Ik begrijp je wensen. Waar ik het over had zijn bedrijven als Palantir en diverse politieke clubs hier die het gebruik van Palantir en X en diverse gevaarlijkere buitenlandse politieke inmenging in dat verlengde toejuichen.

Idealiter is hetgeen wat je aangeeft hetgeen waar iedereen van links tot rechts zonder twijfel voor zou moeten strijden. Want dan alleen strijd je voor je eigen vrijheid en dat van je kinderen en buren, ongeacht je politieke kleur.

Maar het is nu overal armworstelen tussen het radicaal en het redelijke. En als het politiek kapseist dan hebben we oa hier op dit forum wel een schat aan meningen die verzamelt kunnen worden voor politieke uitbuiting.
pi_221102694
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik begrijp je wensen. Waar ik het over had zijn bedrijven als Palantir en diverse politieke clubs hier die het gebruik van Palantir en X en diverse gevaarlijkere buitenlandse politieke inmenging in dat verlengde toejuichen.

Idealiter is hetgeen wat je aangeeft hetgeen waar iedereen van links tot rechts zonder twijfel voor zou moeten strijden. Want dan alleen strijd je voor je eigen vrijheid en dat van je kinderen en buren, ongeacht je politieke kleur.

Maar het is nu overal armworstelen tussen het radicaal en het redelijke. En als het politiek kapseist dan hebben we oa hier op dit forum wel een schat aan meningen die verzamelt kunnen worden voor politieke uitbuiting.
En toch is het gelukt om bv DigiD binnen boord te houden.

En dat radicale - er zijn een hoop mensen die 'links' ten allen tijden ultra-links noemen, en 'rechts' per definitie als extreem rechts aanduiden.

Afgezien van de motivatie om voor de eigen achterban correct te willen zijn, lost dat uiteraard niets op. Het belemmert het serieus nemen van mogelijk goede argumenten, alleen maar vanwege de afkomst.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:03:18 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221102751
quote:
Ja ik hoop het. Vaak in de clinch met hem gelegen, topuser.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 21:03:50 #233
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221102765
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Meer algemeen op fok zal er aan bijgedragen hebben. Al is hij zelf natuurlijk ook veelal een trol :+.
Dat viel ook wel mee. Ik zou het eerder 'erg gepassioneerd' noemen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 21:05:07 #234
236264 crew  capricia
pi_221102786
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat viel ook wel mee. Ik zou het eerder 'erg gepassioneerd' noemen.
Nou idd. Als er iemand authentiek is en trouw aan zichzelf, was het Klopkoek wel.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221102804
Btw - negeer mijn kleurtje. Ik vraag dit uitdrukkelijk niet als admin.
Maar puur persoonlijk als ook een oudgediende die al 26 jaar of zo hier rond hangt.
Uiteindelijk zijn we allemaal users .
pi_221102819
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:00 schreef iteejer het volgende:

[..]
En toch is het gelukt om bv DigiD binnen boord te houden.
Een goede zet in de beschreven worsteling.

quote:
En dat radicale - er zijn een hoop mensen die 'links' ten allen tijden ultra-links noemen, en 'rechts' per definitie als extreem rechts aanduiden.

Afgezien van de motivatie om voor de eigen achterban correct te willen zijn, lost dat uiteraard niets op. Het belemmert het serieus nemen van mogelijk goede argumenten, alleen maar vanwege de afkomst.
Klopt. We moeten qua politiek en over de hele breedte van Nederland en Europa doen wat goed afgewogen juist is. Niet hetgeen wat vanuit een tribaal hokje tussen ons wordt gegooid.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:08:43 #237
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221102833
quote:
Hij heeft een account op POLcafe.nl Alleen daar wordt ook nauwelijks meer gepost.
Ze hebben niets om over te discussiëren :o
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:14:23 #238
38496 Perrin
pi_221102906
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij heeft een account op POLcafe.nl Alleen daar wordt ook nauwelijks meer gepost.
Ze hebben niets om over te discussiëren :o
Uiteindelijk is discussie ook zinniger als je het niet allemaal met elkaar eens bent.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:15:00 #239
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221102911
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:06 schreef iteejer het volgende:
Maar puur persoonlijk als ook een oudgediende die al 26 jaar of zo hier rond hangt.
Dat op #anoniem gaan is ook gewoon een manier om je woede af te blazen natuurlijk. De mogelijkheid bestaat, en bij lange bans of bij onenigheid is dat een mogelijkheid om je ongenoegen te uiten. Jullie zijn verplicht om dergelijke verzoeken te honoreren?

Het is een utopie om te denken dat je iedereen binnenboord houdt. FOK! zou wat meer jeu en reuring kunnen krijgen met bijvoorbeeld een eigen podcast. Noem het de FOK!cast oid.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:18:52 #240
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221102951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uiteindelijk is discussie ook zinniger als je het niet allemaal met elkaar eens bent.
Uhu. Kijk, iedereen is op zoek naar gelijk gestemden en mensen die het met je eens zijn, maar wanneer werkelijk iedereen hetzelfde vindt dan is ook snel de prik uit de cola.
Zie POLcafe, het forum is geheel dood. En dat zijn allemaal users die het hier afgezworen hebben omdat er hier getrolled zou worden, extreemrechts gedachtegoed niet gecorrigeerd werd, de mensen vooral dom waren, en een graf hekel aan Danny hebben. Deze zijn hun eigen tribe begonnen, maar die is zo goed als dood al.

Klopkoek was een user die bewust de randen van het debat op zocht met een manier van schrijven dat inderdaad ergens tussen trollen en grote (ideologische) passie in zit. Maar ook een knul met issues, net zoals linkseboomknuf bijvoorbeeld. Op links ben ik op dit forum wat meer fan van XOR, toch een wat nettere manier van schrijven.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 21:29:14 #241
375570 crew  Cyan9
pi_221103063
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:06 schreef iteejer het volgende:
Ik denk dat we de laatste tijd wel meerdere users hebben zien vertrekken die er klaar mee waren dat en de discussie enorm verhard, en er veel feitenvrij wordt gesteld, en discussies veelal worden omgebogen naar migratie problematiek. Enkele users die best veel moeite staken in hun posts zijn daardoor afgehaakt. Niet zozeer allemaal op anoniem, soms ook gewoon gestopt met posten.

Ik snap het ergens wel: waarom zou je veel moeite steken in het onderbouwen van je posts en dingen uitleggen als (en ik versimpel het hier ietwat) de reactie constant is "klopt niet, is niet zo, gemanipuleerde cijfers, asielzoekers slecht".

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 20-06-2026 21:34:25 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221103206
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk dat we de laatste tijd wel meerdere users hebben zien vertrekken die er klaar mee waren dat en de discussie enorm verhard, en er veel feiten vrij wordt gesteld, en discussies veelal worden omgebogen naar migratie problematiek. Enkele users die best veel moeite staken in hun posts zijn daardoor afgehaakt. Niet zozeer allemaal op anoniem, soms ook gewoon gestopt met posten.

Ik snap het ergens wel: waarom zou je veel moeite steken in het onderbouwen van je posts en dingen uitleggen als (en ik versimpel het hier ietwat) de reactie constant is "klopt niet, is niet zo, gemanipuleerde cijfers, asielzoekers slecht".
De verharding van discussies en migratie als overheersend onderwerp zijn natuurlijk bepaalde langdurige trends, waarmee je als user mee om moet weten te gaan. Niet alleen hier op het forum, maar ook in de maatschappij als zodanig.

Ik kan het mij goed voorstellen dat users het frustrerend vinden dat hun tegengeluid wordt ondergesneeuwd, dat andere zaken zoals sociale rechtvaardigheid weinig aandacht krijgen en dat er soms weinig bereikt lijkt te worden omdat andere users zich hebben ingegraven.

Aan de andere kant heb je hier volop gelegenheid om je eigen geluid te laten horen en in contact te komen met mensen die je normaal gesproken niet spreekt, omdat zij zich in een andere maatschappelijke bubbel bevinden. Een forum verlaten is een signaal, maar je ontneemt je zelf eveneens de mogelijkheid om je stem te laten horen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:43:40 #243
38496 Perrin
pi_221103215
quote:

[..]
Ik denk dat we de laatste tijd wel meerdere users hebben zien vertrekken die er klaar mee waren dat en de discussie enorm verhard, en er veel feitenvrij wordt gesteld, en discussies veelal worden omgebogen naar migratie problematiek. Enkele users die best veel moeite staken in hun posts zijn daardoor afgehaakt. Niet zozeer allemaal op anoniem, soms ook gewoon gestopt met posten.

Het zijn idd allemaal users die de discussie serieus nemen en die ook een bepaalde mate van beschaving en eerlijkheid in het debat verwachten.
pi_221103219
quote:

[..]

Dat speelt mee. En dat er al 'meerdere' reeksen aan topics hier en elders over circus Trump gaan misschien ook. Men volgt de ontwikkelingen nog wel, maar het is voor een groot deel een pure soapserie. Al dat oeverloze mbt de poging een kleurtje aan te brengen in een cementbak met water. Over zijn balzaal etc. Het is politiek, het zal nieuws zijn omdat het iets zegt over de staat van een land. Maar interessant is anders.
pi_221103287
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zijn idd allemaal users die de discussie serieus nemen en die ook een bepaalde mate van beschaving en eerlijkheid in het debat verwachten.
Ik vind dat ook de kunst om beschaving en eerlijkheid in het debat te houden als dat niet langer vanzelfsprekend lijkt te zijn.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_221103299
Mijnheer starte zelf ook regelmatig discussies over migranten, migratie, de VVD die goedkope arbeid binnenhaalde en over asielzoekers en zulks.

Wat dat betreft was hij wel een kind van deze tijd.
pi_221103332
Postte die ook over stikstof normen? In het politieke debat.

Of vooral over hoe fout sommige compleet normale partijen en bepaalde journalisten wel niet zouden zijn.
pi_221103359
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:50 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vind dat ook de kunst om beschaving en eerlijkheid in het debat te houden als dat niet langer vanzelfsprekend lijkt te zijn.
Het grote voorbeeld daarvan zit nou niet echt op dit moment in de Tweede Kamer, dat zal ook invloed hebben.
pi_221103367
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uhu. Kijk, iedereen is op zoek naar gelijk gestemden en mensen die het met je eens zijn, maar wanneer werkelijk iedereen hetzelfde vindt dan is ook snel de prik uit de cola.
Zie POLcafe, het forum is geheel dood. En dat zijn allemaal users die het hier afgezworen hebben omdat er hier getrolled zou worden, extreemrechts gedachtegoed niet gecorrigeerd werd, de mensen vooral dom waren, en een graf hekel aan Danny hebben. Deze zijn hun eigen tribe begonnen, maar die is zo goed als dood al.

Klopkoek was een user die bewust de randen van het debat op zocht met een manier van schrijven dat inderdaad ergens tussen trollen en grote (ideologische) passie in zit. Maar ook een knul met issues, net zoals linkseboomknuf bijvoorbeeld. Op links ben ik op dit forum wat meer fan van XOR, toch een wat nettere manier van schrijven.
Dit vat het wel samen, die manier van communiceren was / is zo extreem (links).
pi_221103414
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:56 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Dit vat het wel samen, die manier van communiceren was / is zo extreem (links).
Altijd onderbouwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')