Best wel triest dat je zo onzeker bent dat je zo bezig moet zijn met andere mensen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:25 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Herkennen mensen hier - los van of ze wel of niet geloven in God - dat ze een morele compas hebben?
Ik noem een willekeurig voorbeeld. Je vertrekt nogal laat naar jouw werk en je rijdt er als een aso naartoe, veel te hard. Je wordt aangehouden door de politie en je krijgt een bekeuring. Je komt dus veel te laat op je werk, krijgt daar te maken met een teleurgestelde baas en collega's en je hebt ook een bon.
Je bent echter rustiger dan voordat je vertrok van huis. Je bent ook niet chagrijnig meer. Je erkent dat je niet goed gehandeld hebt. Je bent ergens wel blij dat je bent aangehouden door de politie en je aanvaart nederig de consequenties.
Ik weet niet goed hoe ik het anders onder woorden moet brengen.
~~~~~~~~~
Ik vind overigens niet dat homoseksualiteit op zich slecht is.
Wel als mensen hun geaardheid als excuus gebruiken om privileges af te dwingen.
Bijvoorbeeld als een homoseksuele man zich heel flamboyant en nichterig gedraagt en als hij daarop door anderen wordt aangesproken, voelt hij zich slachtoffer en beschuldigt hij iedereen van homofobie. Uiteraard gebruikt hij als excuus dat hij zichzelf moet kunnen zijn en niks verkeerds gedaan heeft: als mensen last van hem hebben, betekent het dus dat die mensen homofoob zijn.
Ik bedoel overigens niet dat homoseksuele mannen die wat vrouwelijker zijn, zich masculiener moeten voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Ik bedoel theatraal gedrag met als bedoeling dat je wordt opgemerkt door de mensen om je heen.
Hoe kun je met 'theatraal' zijn privileges afdwingen? En welke privileges zijn dat dan?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:25 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
daar te maken met een
~~~~~~~~~
Bijvoorbeeld als een homoseksuele man zich heel flamboyant en nichterig gedraagt en als hij daarop door anderen wordt aangesproken, voelt hij zich slachtoffer en beschuldigt hij iedereen van homofobie. Uiteraard gebruikt hij als excuus dat hij zichzelf moet kunnen zijn en niks verkeerds gedaan heeft: als mensen last van hem hebben, betekent het dus dat die mensen homofoob zijn.
"Als theatraal gedrag met als bedoeling dat je wordt opgemerkt door de mensen om je heen" zijn er heel veel mensen die aangesproken dienen te worden en waar men problemen mee zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:25 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Herkennen mensen hier - los van of ze wel of niet geloven in God - dat ze een morele compas hebben?
Ik noem een willekeurig voorbeeld. Je vertrekt nogal laat naar jouw werk en je rijdt er als een aso naartoe, veel te hard. Je wordt aangehouden door de politie en je krijgt een bekeuring. Je komt dus veel te laat op je werk, krijgt daar te maken met een teleurgestelde baas en collega's en je hebt ook een bon.
Je bent echter rustiger dan voordat je vertrok van huis. Je bent ook niet chagrijnig meer. Je erkent dat je niet goed gehandeld hebt. Je bent ergens wel blij dat je bent aangehouden door de politie en je aanvaart nederig de consequenties.
~~~~~~~~~
Ik bedoel overigens niet dat homoseksuele mannen die wat vrouwelijker zijn, zich masculiener moeten voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Ik bedoel theatraal gedrag met als bedoeling dat je wordt opgemerkt door de mensen om je heen.
Iedereen moet zich naar elkaar aanpassen. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen. Niemand hoeft last te hebben van elkaar als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
Je kunt best negatief denken over theatraal gedrag of nichterigheid. Dat mag allemaal, maar vragen of de rest van de wereld zich dan maar even aanpast aan jouw wensen is nogal arrogant.
Hahaha. Wat een slechte ad hominem. Werkelijk niets klopt. Bedankt voor je antwoorden waarom 'theatraal' zijn een probleem is. Die uitwerking over privileges is goud.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Iedereen moet zich naar elkaar aanpassen. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen. Niemand hoeft last te hebben van elkaar als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt.
Je verdraait mijn woorden. Daarmee doe je dus wat ik bedoel. Ik neem aan dat jij homoseksueel bent? Je gebruikt dat dus om jezelf slachtoffer te voelen. Het zal best dat jij je niet onderdrukt wilt voelen en het voelt misschien voor jou bevrijdend om je als een luidruchtige nichterige aso te gedragen. En als iemand jou dan een valse relnicht noemt, heb je weer een aanleiding om mensen te beschuldigen van homofoob gedrag.
Uiteindelijk ben je zelf degene die in stand houdt dat mensen jou niet kunnen respecteren. Het lukt je misschien om mensen het zwijgen op te leggen, maar niet dat ze jou oprecht sympathieker gaan vinden.
Of bedoel je dit niet?
Het komt wel eens voor bij dieren ja, maar niet zo vaak als bij mensen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:20 schreef MisterFox het volgende:
Vanavond gaat mijn pik weer gewoon in de kont en mond van mijn vriendje. Klaarkomen zullen we.
Verder komt homoseksualiteit onder het gehele dierenrijk voor, niet alleen bij mensen.
Bij mensen komt het voor bij minimaal 10%.
Het is dus geen ziekte, geen afwijking, en er bestaat al helemaal geen god of opperwezen.
Dat is een theologische beschrijving. Akkoord.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Altijd een delicaat onderwerp.
In dit soort discussies is het denk ik belangrijk om dit voorop te stellen: God is een God van alle mensen, en bereid om ons allemaal te redden. En iedereen heeft die redding nodig, want iedereen heeft gezondigd. God kijkt naar ons met compassie.
Maar theologisch gezien: de mens is 'in het evenbeeld van God geschapen'. Dat wil zeggen dat de mens bepaalde karakteristieken van God manifesteert om Zijn wezen en karakter tastbaar te maken binnen Zijn eigen schepping.
Zo werd de mens heerschappij gegeven over de aarde, zoals God ook heerschappij heeft over het universum.
De mens werd de capaciteit gegeven om nieuw leven voort te brengen, zoals God ook nieuw leven voortbrengt.
En man en vrouw werden geschapen als uitdrukking van de relatie die God met ons wil hebben, omdat die als een huwelijk wordt beschreven: Jezus als bruidegom, en Zijn volk als bruid.
En dit is dus waar een homoseksuele relatie het doel mist: deze kan die relatie niet uitdrukken. God heeft immers geen liefdesrelatie met zichzelf, maar met ons.
Het doel is om in dit leven een groter begrip te krijgen van wie en wat God is. Een huwelijk tussen man en vrouw is daar ook voor bedoeld. Zelfloze liefde en respect moeten daarin centraal staan, waarin man en vrouw met elkaar omgaan op een manier die de liefde van God tussen beide en in henzelf volledig tot uiting brengt. En wanneer die liefde ervaren wordt, voorziet dat in de diepste behoeften van ons mensen, omdat we in harmonie met Gods wil leven, die de auteur van het leven is. Dat is uiteindelijk het doel van God en Gods redding: om ons te zegenen door ons te geven wat we daadwerkelijk nodig hebben. En omdat God als schepper die behoeften zelf in ons heeft geplaatst, weet Hij ook precies wat wij nodig hebben. Daarom worden homoseksuele relaties als zonde omschreven: ze wijken af van de principes van het leven waarvan God de auteur is.
Dan maken ze maar ff plaats. Ook een idee hè. Het is echt een stuk makkelijker om de hele letterbak te accepteren dan om ze uit het zicht te laten verdwijnen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zal een goede reden zijn om homoseksualiteit -vanuit religieus perspectief) af te wijzen. Er is eigelijk binnen geeen enkele cultuur of religie plaats voor homoseksualiteit.
De evolutie heeft geen doel en geen zin en draait nergens om. Het is een mechanisme.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:14 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik vind dat (dus je pik verspillen in andermans spleten en gaten) evolutionair gezien eigenlijk complete onzin. Als je kijkt naar de kern van evolutie draait alles om voortplanting en het doorgeven van je genen aan de volgende generatie. Vanuit die puur biologische bril is het lastig te rijmen waarom homoseksualiteit dan zo hardnekkig aanwezig blijft in de natuur aangezien het direct haaks staat op die biologische 'opdracht' om je eigen soort in stand te houden. Maar ja, evolutie heeft geen 'doel' en kiest niet altijd voor de meest voor de hand liggende weg van reproductie. In ieder geval is het een belediging voor de mensheid.
Volgens mij is het ideale plaatje dat je als kind wordt opgevoed door goede en liefdevolle ouders. Sexualiteit van de ouders is daar bij van ondergeschikt belang. Adoptie is zowiezo niet de eerste keuze die je voor een kind zou wensen, maar als je biologische ouders niet voor je kunnen zorgen dan dus liefdevolle pleegouders als goede oplossing.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:41 schreef Kottnauer het volgende:
Het enige bezwaar dat ik heb is wanneer twee homoseksuele mannen een kind adopteren. Mijn gevoel zegt dat dit niet klopt en niet goed is voor het kind.
Bij twee vrouwelijke homoseksuelen heb ik hetzelfde bezwaar, in iets mindere mate.
Volledigheidshalve ben ik ook bij een heteroseksueel koppel geen groot voorstander van adoptie. Alleen in noodgevallen, is mijn voorkeur.
Gelukkig is dat op te lossen door een van de ouders als biologische vader of moeder te hebben in dit soort gevallen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:41 schreef Kottnauer het volgende:
Het enige bezwaar dat ik heb is wanneer twee homoseksuele mannen een kind adopteren. Mijn gevoel zegt dat dit niet klopt en niet goed is voor het kind.
Bij twee vrouwelijke homoseksuelen heb ik hetzelfde bezwaar, in iets mindere mate.
Volledigheidshalve ben ik ook bij een heteroseksueel koppel geen groot voorstander van adoptie. Alleen in noodgevallen, is mijn voorkeur.
Nee, die kinderen kun je beter in een tehuis stoppen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:01 schreef sigme het volgende:
‘t Is toch prachtig dat de mensheid een diersoort is die desnoods andermans jongen grootbrengt?
Binnen onze cultuur is er plaats voor homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een theologische beschrijving. Akkoord.
Maar waarom (de reden) schrijft de bijbel voor (ot) dat homoseksualiteit zondig is? Is dat om dat vroeger het menselijk voortbestaan niet gegarandeerd kan worden?
Er zal een goede reden zijn om homoseksualiteit -vanuit religieus perspectief) af te wijzen. Er is eigelijk binnen geeen enkele cultuur of religie plaats voor homoseksualiteit.
Los van de vraag of dat zo is, wat is daar de relevantie van?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het komt wel eens voor bij dieren ja, maar niet zo vaak als bij mensen.
Yup, daarvoor hoef je niet godsvrezend te zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:25 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dat is geen moreel compas.quote:Ik noem een willekeurig voorbeeld. Je vertrekt nogal laat naar jouw werk en je rijdt er als een aso naartoe, veel te hard. Je wordt aangehouden door de politie en je krijgt een bekeuring. Je komt dus veel te laat op je werk, krijgt daar te maken met een teleurgestelde baas en collega's en je hebt ook een bon.
Maar:quote:~~~~~~~~~
Welke privileges heeft iemand die homoseksueel is, maar hij niet?quote:Wel als mensen hun geaardheid als excuus gebruiken om privileges af te dwingen.
Maar hoezo is dat een privilege?quote:Bijvoorbeeld als een homoseksuele man zich heel flamboyant en nichterig gedraagt en als hij daarop door anderen wordt aangesproken, voelt hij zich slachtoffer en beschuldigt hij iedereen van homofobie. Uiteraard gebruikt hij als excuus dat hij zichzelf moet kunnen zijn en niks verkeerds gedaan heeft: als mensen last van hem hebben, betekent het dus dat die mensen homofoob zijn.
Dat is toch normaal in een samenleving?quote:Ik bedoel overigens niet dat homoseksuele mannen die wat vrouwelijker zijn, zich masculiener moeten voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Ik bedoel theatraal gedrag met als bedoeling dat je wordt opgemerkt door de mensen om je heen.
Mwah, het wordt in onze cultuur gedoogd. Maar niet van harte omdat het een afwijking van de natuurlijke gang van zaken is.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Binnen onze cultuur is er plaats voor homoseksualiteit.
En in veel oude beschavingen ook.
Je moet jezelf niet verwarren met onze cultuur natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:47 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Mwah, het wordt in onze cultuur gedoogd. Maar niet van harte omdat het een afwijking van de natuurlijke gang van zaken is.
Het is niet heel anders dan iemand die enkel op blondjes valt lijkt mequote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:47 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Mwah, het wordt in onze cultuur gedoogd. Maar niet van harte omdat het een afwijking van de natuurlijke gang van zaken is.
Welke natuurlijke gang van zaken in vredesnaam? De natuurlijke gang van zaken is dat mensen doen wat mensen doen. En je wil niet weten wat mensen allemaal doenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:47 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Sinds de verlichting staat met name de Westerse samenleving daar open voor. Of dit structureel is of meer een aberratie in de tijdlijn kan enkel de toekomst uitwijzen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Binnen onze cultuur is er plaats voor homoseksualiteit.
En in veel oude beschavingen ook.
Nouja, dat de biologie ons vooral leert dat het belang is van man en vrouw om zich voort te planten. We zien nu in heel veel landen dat het geboorte saldo daalt tot ver beneden de 2,1quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Los van de vraag of dat zo is, wat is daar de relevantie van?
Ik ben uitstekend op de hoogte van onze cultuur, homoseksualiteit is een buitennatuurlijke activiteit die in onze cultuur gedoogd wordt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet jezelf niet verwarren met onze cultuur natuurlijk.
En ik vind de natuurlijke gang van zaken een buitengewoon lachwekkend argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |