abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221020016
De Christelijke religie en ook de Islam beschouwen homoseksualiteit als een zonde. Er wordt daarover meerdere keren in de Bijbel daarover geschreven.

35 Important Bible Verses About Homosexuality Being A Sin (Explained)

quote:
Understanding Sin

As we explore the topic of homosexuality being a sin, it’s important for us to understand what sin means in our Christian faith. Sin is essentially a separation from God, rooted in disobedience to His commandments. The Bible provides us guidance on how to live a life that is pleasing to God. This includes understanding behaviors and lifestyles that might alienate us from His presence. When we engage in actions contrary to God’s design, we move away from His perfect will. Let’s reflect on these verses to grasp the Biblical perspective on sin, including homosexuality. Sin affects our relationship with God, and knowing God’s will helps us stay close to Him.
Wat zijn jouw gedachten daarover?
  Moderator vrijdag 12 juni 2026 @ 16:56:06 #2
5428 crew  miss_sly
pi_221020058
Ik verplaats deze even naar F&L, daar lijkt het me beter tot zijn recht komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:09:39 #3
545 dop
:copyright: dop
pi_221020174
Mensen die denken dat boeken door een god zijn geschreven.
Het zijn oude teksten die een hoop onzin bevatten en soms ronduit achterlijk zijn als je ze bekijkt tegen de context van de huidige tijd.
Wat niet wil zeggen dat alles wat men in het verleden dacht achterlijk is.
Maar het is wel verstandig om niet als een nomaden van duizenden jaren geleden te blijven denken en doen, omdat er ooit iemand iets heeft opgeschreven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221020194
Er is NIEMAND die kan bewijzen dat er een GOD is. En ook GOD zelf openbaart zichzelf niet, tenminste niet aan het publiek.

Wat hij dacht/denk als je het boek moet geloven.. tja in die tijd erg zwart wit, al is homo seks te herleiden naar heul erg lang geleden.

Maar eerlijk, geen idee. Ik geloof namelijk niet 1-op-1 wat er in de bijbel staat, maar zie het als een handleiding die niet meer helemaal up to date is.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Spellchecker vrijdag 12 juni 2026 @ 17:24:44 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221020278
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De Christelijke religie en ook de Islam beschouwen homoseksualiteit als een zonde. Er wordt daarover meerdere keren in de Bijbel daarover geschreven.

[..]
Zou hij/zij/het hier antwoord geven denk je?
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:24:35 #6
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221020683
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:24 schreef maily het volgende:

[..]
Zou hij/zij/het hier antwoord geven denk je?
"We nemen het mee naar achter"

En dan zwaait de god Thor met zijn banhamer *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:25:37 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221020687
quote:

[..]
De bijbel schrijft ook over hoe het de heer een gruwel is dat je kleding draagt die van meer dan 1 materiaal gemaakt zijn, daar hoor ik Gristenen nooit over. Scheren mag je ook niet volgens de bijbel, Geen afgodsbeelden maken of vereren, meerdere gewassen op een veld.

Men doet dus gewoon aan selectieve opwinding over zaken die niet in jouw straatje passen,.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:20:53 #8
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_221020974
Vanavond gaat mijn pik weer gewoon in de kont en mond van mijn vriendje. Klaarkomen zullen we.

Verder komt homoseksualiteit onder het gehele dierenrijk voor, niet alleen bij mensen.

Bij mensen komt het voor bij minimaal 10%.

Het is dus geen ziekte, geen afwijking, en er bestaat al helemaal geen god of opperwezen.

[ Bericht 57% gewijzigd door MisterFox op 12-06-2026 19:45:14 ]
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  vrijdag 12 juni 2026 @ 22:14:02 #9
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221023291
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:20 schreef MisterFox het volgende:
Vanavond gaat mijn pik weer gewoon in de kont en mond van mijn vriendje. Klaarkomen zullen we.

Verder komt homoseksualiteit onder het gehele dierenrijk voor, niet alleen bij mensen.

Bij mensen komt het voor bij minimaal 10%.

Het is dus geen ziekte, geen afwijking, en er bestaat al helemaal geen god of opperwezen.
Ik vind dat (dus je pik verspillen in andermans spleten en gaten) evolutionair gezien eigenlijk complete onzin. Als je kijkt naar de kern van evolutie draait alles om voortplanting en het doorgeven van je genen aan de volgende generatie. Vanuit die puur biologische bril is het lastig te rijmen waarom homoseksualiteit dan zo hardnekkig aanwezig blijft in de natuur aangezien het direct haaks staat op die biologische 'opdracht' om je eigen soort in stand te houden. Maar ja, evolutie heeft geen 'doel' en kiest niet altijd voor de meest voor de hand liggende weg van reproductie. In ieder geval is het een belediging voor de mensheid.
pi_221023326
Ik denk eerst dat je een homoseksuele relatie niet persé hoeft te vergelijken met een heteroseksuele relatie. Je zou het ook als een meer intieme vorm kunnen zien van hoe heteroseksuele mensen bevriend kunnen zijn met elkaar.

De tekst van wat een zonde eigenlijk is, vind ik wel interessant. Je zou “separation from God” kunnen beschouwen als “separation from the truth”. Een religie praktiseren betekent niet automatisch dat je daardoor in contact met God bent. Ik denk dat orthodox religieuze ouders die hun kind verstoren puur omdat hij homoseksueel is, een veel grotere zonde begaan dan wanneer hun zoon seks heeft met andere mannen. Die ouders zien dat zelf niet zo - volgens mij is dat nou juist “separation from God”. Die ouders maken zichzelf wijs dat ze goed handelen, maar in werkelijkheid richt hun handelen alleen maar destructie aan.

Het valt mij echter op dat vanuit de LHBT-gemeenschap veel egocentrisch slachtoffergedrag voortkomt. Het lijkt steeds toxischer te worden, echter dat was het eigenlijk altijd al.

De vraag is wel of dat nou te maken heeft met de seksualiteit an zich of dat de seksualiteit als aanleiding daarvoor wordt gebruikt.
pi_221023483
Altijd een delicaat onderwerp.

In dit soort discussies is het denk ik belangrijk om dit voorop te stellen: God is een God van alle mensen, en bereid om ons allemaal te redden. En iedereen heeft die redding nodig, want iedereen heeft gezondigd. God kijkt naar ons met compassie.

Maar theologisch gezien: de mens is 'in het evenbeeld van God geschapen'. Dat wil zeggen dat de mens bepaalde karakteristieken van God manifesteert om Zijn wezen en karakter tastbaar te maken binnen Zijn eigen schepping.

Zo werd de mens heerschappij gegeven over de aarde, zoals God ook heerschappij heeft over het universum.

De mens werd de capaciteit gegeven om nieuw leven voort te brengen, zoals God ook nieuw leven voortbrengt.

En man en vrouw werden geschapen als uitdrukking van de relatie die God met ons wil hebben, omdat die als een huwelijk wordt beschreven: Jezus als bruidegom, en Zijn volk als bruid.

En dit is dus waar een homoseksuele relatie het doel mist: deze kan die relatie niet uitdrukken. God heeft immers geen liefdesrelatie met zichzelf, maar met ons.

Het doel is om in dit leven een groter begrip te krijgen van wie en wat God is. Een huwelijk tussen man en vrouw is daar ook voor bedoeld. Zelfloze liefde en respect moeten daarin centraal staan, waarin man en vrouw met elkaar omgaan op een manier die de liefde van God tussen beide en in henzelf volledig tot uiting brengt. En wanneer die liefde ervaren wordt, voorziet dat in de diepste behoeften van ons mensen, omdat we in harmonie met Gods wil leven, die de auteur van het leven is. Dat is uiteindelijk het doel van God en Gods redding: om ons te zegenen door ons te geven wat we daadwerkelijk nodig hebben. En omdat God als schepper die behoeften zelf in ons heeft geplaatst, weet Hij ook precies wat wij nodig hebben. Daarom worden homoseksuele relaties als zonde omschreven: ze wijken af van de principes van het leven waarvan God de auteur is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-06-2026 22:31:29 ]
pi_221023608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 22:14 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik vind dat (dus je pik verspillen in andermans spleten en gaten) evolutionair gezien eigenlijk complete onzin. Als je kijkt naar de kern van evolutie draait alles om voortplanting en het doorgeven van je genen aan de volgende generatie. Vanuit die puur biologische bril is het lastig te rijmen waarom homoseksualiteit dan zo hardnekkig aanwezig blijft in de natuur aangezien het direct haaks staat op die biologische 'opdracht' om je eigen soort in stand te houden. Maar ja, evolutie heeft geen 'doel' en kiest niet altijd voor de meest voor de hand liggende weg van reproductie. In ieder geval is het een belediging voor de mensheid.
Mij maak je niet wijs dat je alleen sex hebt gehad met als doel de voortplanting en daarbij geen enkele handelingen hebt gedaan buiten de coïtus om...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221023649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 22:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik denk eerst dat je een homoseksuele relatie niet persé hoeft te vergelijken met een heteroseksuele relatie. Je zou het ook als een meer intieme vorm kunnen zien van hoe heteroseksuele mensen bevriend kunnen zijn met elkaar.

De tekst van wat een zonde eigenlijk is, vind ik wel interessant. Je zou “separation from God” kunnen beschouwen als “separation from the truth”. Een religie praktiseren betekent niet automatisch dat je daardoor in contact met God bent. Ik denk dat orthodox religieuze ouders die hun kind verstoren puur omdat hij homoseksueel is, een veel grotere zonde begaan dan wanneer hun zoon seks heeft met andere mannen. Die ouders zien dat zelf niet zo - volgens mij is dat nou juist “separation from God”. Die ouders maken zichzelf wijs dat ze goed handelen, maar in werkelijkheid richt hun handelen alleen maar destructie aan.

Het valt mij echter op dat vanuit de LHBT-gemeenschap veel egocentrisch slachtoffergedrag voortkomt. Het lijkt steeds toxischer te worden, echter dat was het eigenlijk altijd al.

De vraag is wel of dat nou te maken heeft met de seksualiteit an zich of dat de seksualiteit als aanleiding daarvoor wordt gebruikt.
Dat laatste begrijp ik niet.
Wat voor egocentrisch slachtoffergedrag bedoel je?
pi_221023693
1. Stel nu even dat we een almachtige God bestaat die alles heeft geschapen. Dan heeft hij ook homoseksualiteit geschapen. Punt.

2. Makkelijker en logischer is het om er vanuit te gaan dat er helemaal geen almachtige God is die alles heeft geschapen. En dat homoseksualiteit gewoon een natuurlijke variatie is die in de natuur voorkomt. Zoals er bijvoorbeeld ook linkshandigen en roodharigen voorkomen, zonder dat deze variaties een aanwijsbaar evolutionair nut hebben.
pi_221023732
Geen idee, maar het zou natuurlijk best kunnen dat god ook een latente nicht was. Anders zou hij ze niet gecreëerd hebben.
pi_221023790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 22:40 schreef GerryDV het volgende:
Geen idee, maar het zou natuurlijk best kunnen dat god ook een latente nicht was. Anders zou hij ze niet gecreëerd hebben.
Maar dan zou hij toch niet met de moeder van Jezus hebben geneukt? Of zou hij daarna Jozef ook nog even in zijn reet genomen hebben?
pi_221023822
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 22:14 schreef Pixelman het volgende:
Ik vind dat (dus je pik verspillen in andermans spleten en gaten) evolutionair gezien eigenlijk complete onzin.
Dus je neukt alleen om kinderen te krijgen?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:12:43 #18
545 dop
:copyright: dop
pi_221024182
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 22:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Altijd een delicaat onderwerp.

In dit soort discussies is het denk ik belangrijk om dit voorop te stellen: God is een God van alle mensen, en bereid om ons allemaal te redden. En iedereen heeft die redding nodig,
onzin
quote:
want iedereen heeft gezondigd. God kijkt naar ons met compassie.
God voor op dan, hij heeft de zonde gemaakt
quote:
Maar theologisch gezien: de mens is 'in het evenbeeld van God geschapen'. Dat wil zeggen dat de mens bepaalde karakteristieken van God manifesteert om Zijn wezen en karakter tastbaar te maken binnen Zijn eigen schepping.
homoseksualiteit is dus ook naar Gods evenbeeld hij heeft immers alles gemaakt
quote:
Zo werd de mens heerschappij gegeven over de aarde, zoals God ook heerschappij heeft over het universum.

De mens werd de capaciteit gegeven om nieuw leven voort te brengen, zoals God ook nieuw leven voortbrengt.
nieuw leven is voortbrengen is niet exclusief voor de mens gereserveerd
quote:
En man en vrouw werden geschapen als uitdrukking van de relatie die God met ons wil hebben, omdat die als een huwelijk wordt beschreven: Jezus als bruidegom, en Zijn volk als bruid.

En dit is dus waar een homoseksuele relatie het doel mist: deze kan die relatie niet uitdrukken. God heeft immers geen liefdesrelatie met zichzelf, maar met ons.
onzin als je dat zou stellen dan heeft hij die relatie met zijn schepping en niet exclusief met de mens
quote:
Het doel is om in dit leven een groter begrip te krijgen van wie en wat God is. Een huwelijk tussen man en vrouw is daar ook voor bedoeld. Zelfloze liefde en respect moeten daarin centraal staan,
voortplanting heeft niets met liefde te maken, is totaal geen liefde voor nodig.
quote:
waarin man en vrouw met elkaar omgaan op een manier die de liefde van God tussen beide en in henzelf volledig tot uiting brengt. En wanneer die liefde ervaren wordt, voorziet dat in de diepste behoeften van ons mensen, omdat we in harmonie met Gods wil leven, die de auteur van het leven is. Dat is uiteindelijk het doel van God en Gods redding: om ons te zegenen door ons te geven wat we daadwerkelijk nodig hebben. En omdat God als schepper die behoeften zelf in ons heeft geplaatst, weet Hij ook precies wat wij nodig hebben. Daarom worden homoseksuele relaties als zonde omschreven:
je maakt er een mooi lul verhaal van met allerlei drogredenen
quote:
ze wijken af van de principes van het leven waarvan God de auteur is.
Als God alles heeft gemaakt, is hij ook de maker van homoseksualiteit.
Het is alles of niets, en niet alleen wat goed uit komt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:34:25 #19
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221024344
Een denkend opperwezen? Een set leefregels? Een hiernamaals? Een zonde? Een laatste oordeel?

Bangmakerij voor mensen die absolute zekerheden willen. Religie gaat ook zelden over religie, maar meer om gelijk hebben. Het is een veroorzaker van veel leed en het leven is al genoeg lijden.

Laat je toch geen zonde aanpraten. Ga lekker van bil met wie je wil.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221024347
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 22:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Dus je neukt alleen om kinderen te krijgen?
En pijpen is uit den boze :{w
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:39:14 #21
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221024368
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 22:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Het valt mij echter op dat vanuit de LHBT-gemeenschap samenleving veel egocentrisch slachtoffergedrag haatgedrag voortkomt. Het lijkt steeds toxischer te worden, echter dat was het eigenlijk altijd al.

Even aangepast naar de realiteit.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221024604
quote:

[..]
We kijken naar vertaling van de bijbel die dan geprojecteerd wordt op de huidige beleving van homoseksualiteit.

En daar is de nodige discussie over.
Bijvoorbeeld of die 35 bijbelverzen wel op de juiste wijze zijn geïnterpreteerd bij de vertaling.

In de tijd waarin de bijbel werd geschreven bijvoorbeeld werd homoseksualiteit anders beleefd dan nu.
In die tijd zag je vooral jonge schandknapen die voor het plezier en de lust seksueel werden uitgebuit door oudere mannen, naast hun gezinsleven met een vrouw.

Dat is ook in onze tijd en samenleving not done.
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 02:04:25 #23
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221024725
Daar heeft god een broertje dood aan.

Oh nee dat was Sinterklaas.
- vmi voor intimi -
pi_221024921
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 22:43 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Maar dan zou hij toch niet met de moeder van Jezus hebben geneukt? Of zou hij daarna Jozef ook nog even in zijn reet genomen hebben?
Misschien is Jezus geadopteerd.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_221026389
Herkennen mensen hier - los van of ze wel of niet geloven in God - dat ze een morele compas hebben?

Ik noem een willekeurig voorbeeld. Je vertrekt nogal laat naar jouw werk en je rijdt er als een aso naartoe, veel te hard. Je wordt aangehouden door de politie en je krijgt een bekeuring. Je komt dus veel te laat op je werk, krijgt daar te maken met een teleurgestelde baas en collega's en je hebt ook een bon.

Je bent echter rustiger dan voordat je vertrok van huis. Je bent ook niet chagrijnig meer. Je erkent dat je niet goed gehandeld hebt. Je bent ergens wel blij dat je bent aangehouden door de politie en je aanvaart nederig de consequenties.

Ik weet niet goed hoe ik het anders onder woorden moet brengen.

~~~~~~~~~

Ik vind overigens niet dat homoseksualiteit op zich slecht is.

Wel als mensen hun geaardheid als excuus gebruiken om privileges af te dwingen.

Bijvoorbeeld als een homoseksuele man zich heel flamboyant en nichterig gedraagt en als hij daarop door anderen wordt aangesproken, voelt hij zich slachtoffer en beschuldigt hij iedereen van homofobie. Uiteraard gebruikt hij als excuus dat hij zichzelf moet kunnen zijn en niks verkeerds gedaan heeft: als mensen last van hem hebben, betekent het dus dat die mensen homofoob zijn.

Ik bedoel overigens niet dat homoseksuele mannen die wat vrouwelijker zijn, zich masculiener moeten voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Ik bedoel theatraal gedrag met als bedoeling dat je wordt opgemerkt door de mensen om je heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')