Wat zijn jouw gedachten daarover?quote:Understanding Sin
As we explore the topic of homosexuality being a sin, it’s important for us to understand what sin means in our Christian faith. Sin is essentially a separation from God, rooted in disobedience to His commandments. The Bible provides us guidance on how to live a life that is pleasing to God. This includes understanding behaviors and lifestyles that might alienate us from His presence. When we engage in actions contrary to God’s design, we move away from His perfect will. Let’s reflect on these verses to grasp the Biblical perspective on sin, including homosexuality. Sin affects our relationship with God, and knowing God’s will helps us stay close to Him.
Zou hij/zij/het hier antwoord geven denk je?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De Christelijke religie en ook de Islam beschouwen homoseksualiteit als een zonde. Er wordt daarover meerdere keren in de Bijbel daarover geschreven.
35 Important Bible Verses About Homosexuality Being A Sin (Explained)
[..]
Wat zijn jouw gedachten daarover?
"We nemen het mee naar achter"quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:24 schreef maily het volgende:
[..]
Zou hij/zij/het hier antwoord geven denk je?
De bijbel schrijft ook over hoe het de heer een gruwel is dat je kleding draagt die van meer dan 1 materiaal gemaakt zijn, daar hoor ik Gristenen nooit over. Scheren mag je ook niet volgens de bijbel, Geen afgodsbeelden maken of vereren, meerdere gewassen op een veld.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De Christelijke religie en ook de Islam beschouwen homoseksualiteit als een zonde. Er wordt daarover meerdere keren in de Bijbel daarover geschreven.
[..]
Ik vind dat (dus je pik verspillen in andermans spleten en gaten) evolutionair gezien eigenlijk complete onzin. Als je kijkt naar de kern van evolutie draait alles om voortplanting en het doorgeven van je genen aan de volgende generatie. Vanuit die puur biologische bril is het lastig te rijmen waarom homoseksualiteit dan zo hardnekkig aanwezig blijft in de natuur aangezien het direct haaks staat op die biologische 'opdracht' om je eigen soort in stand te houden. Maar ja, evolutie heeft geen 'doel' en kiest niet altijd voor de meest voor de hand liggende weg van reproductie. In ieder geval is het een belediging voor de mensheid.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:20 schreef MisterFox het volgende:
Vanavond gaat mijn pik weer gewoon in de kont en mond van mijn vriendje. Klaarkomen zullen we.
Verder komt homoseksualiteit onder het gehele dierenrijk voor, niet alleen bij mensen.
Bij mensen komt het voor bij minimaal 10%.
Het is dus geen ziekte, geen afwijking, en er bestaat al helemaal geen god of opperwezen.
Mij maak je niet wijs dat je alleen sex hebt gehad met als doel de voortplanting en daarbij geen enkele handelingen hebt gedaan buiten de coïtus om...quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:14 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik vind dat (dus je pik verspillen in andermans spleten en gaten) evolutionair gezien eigenlijk complete onzin. Als je kijkt naar de kern van evolutie draait alles om voortplanting en het doorgeven van je genen aan de volgende generatie. Vanuit die puur biologische bril is het lastig te rijmen waarom homoseksualiteit dan zo hardnekkig aanwezig blijft in de natuur aangezien het direct haaks staat op die biologische 'opdracht' om je eigen soort in stand te houden. Maar ja, evolutie heeft geen 'doel' en kiest niet altijd voor de meest voor de hand liggende weg van reproductie. In ieder geval is het een belediging voor de mensheid.
Dat laatste begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik denk eerst dat je een homoseksuele relatie niet persé hoeft te vergelijken met een heteroseksuele relatie. Je zou het ook als een meer intieme vorm kunnen zien van hoe heteroseksuele mensen bevriend kunnen zijn met elkaar.
De tekst van wat een zonde eigenlijk is, vind ik wel interessant. Je zou “separation from God” kunnen beschouwen als “separation from the truth”. Een religie praktiseren betekent niet automatisch dat je daardoor in contact met God bent. Ik denk dat orthodox religieuze ouders die hun kind verstoren puur omdat hij homoseksueel is, een veel grotere zonde begaan dan wanneer hun zoon seks heeft met andere mannen. Die ouders zien dat zelf niet zo - volgens mij is dat nou juist “separation from God”. Die ouders maken zichzelf wijs dat ze goed handelen, maar in werkelijkheid richt hun handelen alleen maar destructie aan.
Het valt mij echter op dat vanuit de LHBT-gemeenschap veel egocentrisch slachtoffergedrag voortkomt. Het lijkt steeds toxischer te worden, echter dat was het eigenlijk altijd al.
De vraag is wel of dat nou te maken heeft met de seksualiteit an zich of dat de seksualiteit als aanleiding daarvoor wordt gebruikt.
Maar dan zou hij toch niet met de moeder van Jezus hebben geneukt? Of zou hij daarna Jozef ook nog even in zijn reet genomen hebben?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:40 schreef GerryDV het volgende:
Geen idee, maar het zou natuurlijk best kunnen dat god ook een latente nicht was. Anders zou hij ze niet gecreëerd hebben.
Dus je neukt alleen om kinderen te krijgen?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:14 schreef Pixelman het volgende:
Ik vind dat (dus je pik verspillen in andermans spleten en gaten) evolutionair gezien eigenlijk complete onzin.
onzinquote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Altijd een delicaat onderwerp.
In dit soort discussies is het denk ik belangrijk om dit voorop te stellen: God is een God van alle mensen, en bereid om ons allemaal te redden. En iedereen heeft die redding nodig,
God voor op dan, hij heeft de zonde gemaaktquote:want iedereen heeft gezondigd. God kijkt naar ons met compassie.
homoseksualiteit is dus ook naar Gods evenbeeld hij heeft immers alles gemaaktquote:Maar theologisch gezien: de mens is 'in het evenbeeld van God geschapen'. Dat wil zeggen dat de mens bepaalde karakteristieken van God manifesteert om Zijn wezen en karakter tastbaar te maken binnen Zijn eigen schepping.
nieuw leven is voortbrengen is niet exclusief voor de mens gereserveerdquote:Zo werd de mens heerschappij gegeven over de aarde, zoals God ook heerschappij heeft over het universum.
De mens werd de capaciteit gegeven om nieuw leven voort te brengen, zoals God ook nieuw leven voortbrengt.
onzin als je dat zou stellen dan heeft hij die relatie met zijn schepping en niet exclusief met de mensquote:En man en vrouw werden geschapen als uitdrukking van de relatie die God met ons wil hebben, omdat die als een huwelijk wordt beschreven: Jezus als bruidegom, en Zijn volk als bruid.
En dit is dus waar een homoseksuele relatie het doel mist: deze kan die relatie niet uitdrukken. God heeft immers geen liefdesrelatie met zichzelf, maar met ons.
voortplanting heeft niets met liefde te maken, is totaal geen liefde voor nodig.quote:Het doel is om in dit leven een groter begrip te krijgen van wie en wat God is. Een huwelijk tussen man en vrouw is daar ook voor bedoeld. Zelfloze liefde en respect moeten daarin centraal staan,
je maakt er een mooi lul verhaal van met allerlei drogredenenquote:waarin man en vrouw met elkaar omgaan op een manier die de liefde van God tussen beide en in henzelf volledig tot uiting brengt. En wanneer die liefde ervaren wordt, voorziet dat in de diepste behoeften van ons mensen, omdat we in harmonie met Gods wil leven, die de auteur van het leven is. Dat is uiteindelijk het doel van God en Gods redding: om ons te zegenen door ons te geven wat we daadwerkelijk nodig hebben. En omdat God als schepper die behoeften zelf in ons heeft geplaatst, weet Hij ook precies wat wij nodig hebben. Daarom worden homoseksuele relaties als zonde omschreven:
Als God alles heeft gemaakt, is hij ook de maker van homoseksualiteit.quote:ze wijken af van de principes van het leven waarvan God de auteur is.
En pijpen is uit den bozequote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus je neukt alleen om kinderen te krijgen?
Even aangepast naar de realiteit.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het valt mij echter op dat vanuit de LHBT-gemeenschap samenleving veel egocentrisch slachtoffergedrag haatgedrag voortkomt. Het lijkt steeds toxischer te worden, echter dat was het eigenlijk altijd al.
De vraag is wel of dat nou te maken heeft met de seksualiteit an zich of dat de seksualiteit als aanleiding daarvoor wordt gebruikt.
We kijken naar vertaling van de bijbel die dan geprojecteerd wordt op de huidige beleving van homoseksualiteit.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Misschien is Jezus geadopteerd.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:43 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Maar dan zou hij toch niet met de moeder van Jezus hebben geneukt? Of zou hij daarna Jozef ook nog even in zijn reet genomen hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |