Ik vind het echt schandalig en vreselijk onbeschoft om zoiets te zeggen en daadwerkelijk te posten op internet.quote:Op maandag 15 juni 2026 23:12 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om de vrije wil. De vraag is dus waarom homoseksuelen kiezen voor de moeilijke weg terwijl er geen enkel nut of voordeel is om homoseksueel te zijn, althans dit hebben we inmiddels hier in gezamenlijkheid geconstateerd.. Ja, je bent vrij om je geaardheid te volgen maar waarom wil men dan niet zijn of haar geaardheid veranderen?
Waar een wil is, is een weg.
Nee. Ik heb geen behoefte aan gelijkslachtige liefde dus daarom bezoek ik ze niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus homo wordt je van en in homobars?
Tuurlijk moet dat. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is om je geaardheid te wijzigen. Nu is dat misschien onmogelijk maar technologie (m.n. gentherapie, AI) ontwikkelt zich razendsnel, dus wie weet.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:53 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Ik wil persé zeggen dat mensen geboren zijn met een bepaalde geaardheid, echter ik kan wel uit eigen ervaring beamen dat het heel diep zit en de seksualiteit zit helemaal verweven in de persoonlijkheid.
Ik denk dat je zoiets pas kunt begrijpen als je het zelf ervaart: dat een deel van jouw hele persoonlijkheid wat ook betrekking heeft op jouw bewustzijn en jouw manier van denken, afwijkt van wat het volgens de norm zou moeten zijn. Je hebt controle over jouw gedrag: hoe je op andere mensen overkomt. Een homoseksuele man kan zichzelf masculiene gedragskenmerken aanleren en een lesbische vrouw kan zich vrouwelijker kleden en make-up dragen. Daarmee gaat de seksualiteit niet weg. Door je te gedragen op de manier die volgens de norm wordt opgelegd, misken je een deel van wie je bent en dat is slopend voor jouw emotioneel welzijn.
Als je bij zulke omstandigheden kiest voor een heteroseksuele levensstijl, kies je ervoor om tot jouw dood toneel te spelen. Je belazert dan ook de partner van een andere sekse die zou kunnen denken dat je oprecht verliefd bent op hem of haar, terwijl je die persoon alleen maar gebruikt als middel om voor jouw authentieke zelf te kunnen blijven weglopen.
Jammer genoeg ervaar ik persoonlijk meer haat en veroordeling binnen de LHBT-gemeenschap dan daarbuiten. Daar kan mee te maken hebben dat ik door worstelingen met trauma's uit mijn verleden de verkeerde mensen aantrek. Ik ken ook mensen binnen de LHBT-gemeenschap die daar oprecht hun geluk gevonden lijken te hebben.
Of we nou homo of hetero zijn, we moeten uiteindelijk allemaal zelf onze weg vinden.
Zal over tientallen jaren misschien wel mogelijk zijn, maar moeten we dat ook willen? Wat boeit het?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:09 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Tuurlijk moet dat. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is om je geaardheid te wijzigen. Nu is dat misschien onmogelijk maar technologie (m.n. gentherapie, AI) ontwikkelt zich razendsnel, dus wie weet.
Ok, rustig maar. Ik bedoel er verder niks mee. Je kiest je voorkeuren niet maar je bent wel verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt op basis van die voorkeuren. Je kunt kiezen om je voorkeuren te negeren. Als je weet dat je een destructieve voorkeur hebt, kun je besluiten daar niet naar te handelen. En vergeet niet dat het menselijk vermogen tot reflectie ons in staat stelt om tegen onze voorkeuren in te kiezen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:53 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik vind het echt schandalig en vreselijk onbeschoft om zoiets te zeggen en daadwerkelijk te posten op internet.
Ik kan niet in je hoofd kijken en ken je verder niet, maar hoe kom je erop dat voorkeur een keuze is?
Je hebt het nu ook over mij.
Als iemand problemen heeft met zijn geaardheid (en die zijn er genoeg) dan is die technologie een zegen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:12 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Zal over tientallen jaren misschien wel mogelijk zijn, maar moeten we dat ook willen? Wat boeit het?
Ik zie mijn relatie met mijn vriend niet als destructief.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:21 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ok, rustig maar. Ik bedoel er verder niks mee. Je kiest je voorkeuren niet maar je bent wel verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt op basis van die voorkeuren. Je kunt kiezen om je voorkeuren te negeren. Als je weet dat je een destructieve voorkeur hebt, kun je besluiten daar niet naar te handelen. En vergeet niet dat het menselijk vermogen tot reflectie ons in staat stelt om tegen onze voorkeuren in te kiezen.
Waarom hebben mensen problemen met hun geaardheid?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:22 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Als iemand problemen heeft met zijn geaardheid (en die zijn er genoeg) dan is die technologie een zegen.
Het probleem is de """samen"""leving. Niet ik als persoon met een vriend.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:22 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Als iemand problemen heeft met zijn geaardheid (en die zijn er genoeg) dan is die technologie een zegen.
Ik denk het laatste. Maar als je denkt dat "de hele mensheid van opvatting moet veranderen om de homoseksueel ter wille te zijn", dan ben je een optimistisch mens. Ik denk toch echt dat alleen technologie de radeloze homoseksueel kan helpen. In dit F&L forum zijn er ook zat users die "de hulp van God" willen inschakelen maar ik ben er van overtuigd dat door de mens verzonnen fictieve entiteiten geen enkele handelingsbekwaamheid hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen problemen met hun geaardheid?
Omdat ze niet homoseksueel willen zijn, of omdat het leven helaas nog steeds een stuk ingewikkelder is als je het wel bent?
Dus jouw doel om een bar te bezoeken is het bevredigen van je behoefte aan tweeslachtige liefde.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:02 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Nee. Ik heb geen behoefte aan gelijkslachtige liefde dus daarom bezoek ik ze niet.
Je bedoelt er niets mee, maar noemt vervolgens homoseksualiteit een destructieve voorkeur.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:21 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ok, rustig maar. Ik bedoel er verder niks mee. Je kiest je voorkeuren niet maar je bent wel verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt op basis van die voorkeuren. Je kunt kiezen om je voorkeuren te negeren. Als je weet dat je een destructieve voorkeur hebt, kun je besluiten daar niet naar te handelen. En vergeet niet dat het menselijk vermogen tot reflectie ons in staat stelt om tegen onze voorkeuren in te kiezen.
Dat vind ik geen sterk argument, omdat in het dierenrijk ook gedrag voorkomt zoals het doden van soortgenoten. Dat betekent niet dat wij mensen dat daarom als normaal of wenselijk moeten beschouwen. Ik vergelijk homoseksualiteit hier niet met moord, ik wil alleen aangeven dat de redenering “het komt in de natuur voor, dus het is normaal” niet per se opgaat.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:20 schreef MisterFox het volgende:
Verder komt homoseksualiteit onder het gehele dierenrijk voor, niet alleen bij mensen.
Bij mensen komt het voor bij minimaal 10%.
Het is dus geen ziekte, geen afwijking, en er bestaat al helemaal geen god of opperwezen.
Nee, als technologie je geaardheid heeft gewijzigd, ben je een ander mens. Een christen die zich bekeert tot de islam, voelt zich dan ook een ander mens. Het één gebruikt technologie, de ander verleiding. Voor het doel maakt dat niks uit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bedoelt er niets mee, maar noemt vervolgens homoseksualiteit een destructieve voorkeur.
Dat rijmt niet met elkaar.
Je bedoelt er dus wel degelijk iets mee.
Daarom ontwijk je ook mijn antwoorden op je vragen over het evolutionaire nut van homoseksualiteit.
Verder is al aangegeven wat er gebeurt als een homoseksueel een heterorelatie feinst.
Dan start je een liefdesrelatie met een vrouw op basis van een leugen.
En dat vind je niet destructief?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:51 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Nee, als technologie je geaardheid heeft gewijzigd, ben je een ander mens. Een christen die zich bekeert tot de islam, voelt zich dan ook een ander mens. Het één gebruikt technologie, de ander verleiding. Voor het doel maakt dat niks uit.
Iets normaal vinden is een keuze.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:48 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Dat vind ik geen sterk argument, omdat in het dierenrijk ook gedrag voorkomt zoals het doden van soortgenoten. Dat betekent niet dat wij mensen dat daarom als normaal of wenselijk moeten beschouwen. Ik vergelijk homoseksualiteit hier niet met moord, ik wil alleen aangeven dat de redenering “het komt in de natuur voor, dus het is normaal” niet per se opgaat.
Vanuit biologisch en evolutionair oogpunt kun je stellen dat homoseksualiteit afwijkt van gedrag dat primair gericht is op voortplanting, en in die zin als een afwijking kan worden gezien.
Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iets normaal vinden is een keuze.
Evolutionair gezien zijn blauwe ogen een afwijking veroorzaakt door een genetisch defect.
Ik vind blauwe ogen niet abnormaal.
Gods schepping was perfect, tot de zonde zijn intrede deed.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
God heeft de mens geschapen.
Gods schepping is perfect.
De verankering van homoseksualiteit in de mens is door God geschapen en dus perfect.
Zonde heeft te maken met keuzes en niet met wie je bent.
De eerste mensen hadden een volledig vrije keuze.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Sterven doen we allemaal. Maar over die keuzemogelijkheid: hoe kan god ons de keuze laten als we altijd het slechte kiezen? Toch bar slecht ontwerp van god?
Homoseksuele relaties kunnen geen leven voorbrengen, en zijn dus per definitie een dood spoor voor de mens. Het druist direct in tegen Gods oorspronkelijke wil voor de mens: ga heen en vermenigvuldig je.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Homoseksualiteit zit niet op een dood spoor, dus valt dan niet onder de zonde.
Leg uit waarom het een leugen is. Technologie stelt je straks in staat om die keuze te maken: blijf ik op mannen vallen of stap ik over op vrouwen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dus nogmaals:
Dan start je een liefdesrelatie met een vrouw op basis van een leugen.
En dat vind je niet destructief?
De technologie die je verzonnen hebt bestaat niet.
En je vergelijking tussen christenen en islam slaat nergens op.
Godsdienst is een keuze.
Homoseksualiteit niet.
Omdat de zonde allerlei expressies heeft. Ik heb er al een paar genoemd: egoïsme, brutaliteit, jaloezie, gebrek aan liefde in het algemeen. Iedereen heeft wel weer iets anders. En we zijn er allemaal slachtoffer van, helaas. En hulpeloos, in zekere zin. Daarom Jezus Christus die ons ervan redt.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:37 schreef hoatzin het volgende:
[..]
We zijn allemaal zondig volgens jouw uitleg. Waarom zijn we niet allemaal homoseksueel?
Aha, de door o.a Thomas van Aquino geformuleerde hoofdzondes.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 17:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat de zonde allerlei expressies heeft. Ik heb er al een paar genoemd: egoïsme, brutaliteit, jaloezie, gebrek aan liefde in het algemeen. Iedereen heeft wel weer iets anders. En we zijn er allemaal slachtoffer van, helaas. En hulpeloos, in zekere zin. Daarom Jezus Christus die ons ervan redt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |