abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221018511
Woedende Mark moet WK‑vlaggetjes weghalen van woningcorporatie Stedelink: ‘De sfeer wordt naar de klote geholpen’
quote:
De oranje vlaggetjes die Mark van Dijk uit Delft had opgehangen om de feestvreugde te verhogen, zijn in de ogen van zijn woningcorporatie Stedelink brandgevaarlijk. Dus moeten ze weg

Hij staat te trillen op zijn benen, en dat is niet overdreven. Zijn bloed kóókt. Hij is weliswaar op zijn werk, maar eigenlijk wil de Delftenaar direct naar het hoofdkantoor van Stedelink in Zoetermeer rijden om verhaal te halen.
Dat de corporatie regels heeft over veiligheid, begrijpt Van Dijk wel. Een formulier moeten invullen voor een camera aan de gevel: vooruit, die snapt hij ook nog. Dat hij sinds enkele maanden geen deurmat buiten mag leggen, eveneens vanwege brandveiligheid, vindt hij eigenlijk al overdreven. Maar dit?

„Ze komen de vlaggetjes vrijdag weghalen. En als ik het niet zelf doe, krijg ik de rekening”, zegt Van Dijk. „Als ik 10 euro moet betalen, wil ik het risico wel nemen, maar 150 euro vind ik zonde van mijn centen. Dat ik überhaupt moet afwegen of ik ze weghaal, is bezopen.”

https://www.ad.nl/nieuws/(...)~af33cb4b/?slug_rd=1

Belachelijk of alleen maar goed?

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 12-06-2026 13:16:57 ]
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_221018536
quote:
Hij staat te trillen op zijn benen, en dat is niet overdreven. Zijn bloed kóókt.
Mark heeft medische hulp nodig.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221018544
Burocratie :r
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:23:27 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221018555
Rubberen tegels land.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 12 juni 2026 @ 13:25:47 #5
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221018565
Zelf een huis kopen waar je zelf de regels mag bepalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door xpompompomx op 12-06-2026 13:47:21 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221018581
Tsja zo’n corporatie wil zich van elk risico afmaken sinds die bank in Arnhem….

Maar aan de andere kant destijds was het ongetwijfeld ook al verboden in gemeenschappelijke ruimtes afval en/of brandbaar materiaal neer te zetten. Het punt is natuurlijk context. Op 31-12 is de kans op brand wat groter dan op dinsdagmiddag 16 juni. En al zóu dat vlaggetje branden….tsja wat dan? Er moeten nog wel heel veel dingen in het universum verkeerd vallen wil het pand vlam vatten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221018596
quote:
Hij staat te trillen op zijn benen, en dat is niet overdreven. Zijn bloed kóókt.
Ik hoop dat Mark kracht vindt in deze moeilijke tijden, en als hij al zo overstuur raakt door vlaggetjes hij niet ook zo intens geraakt wordt door de prestaties van het elftal want dan haalt hij het eind van de zomer mogelijk niet.
  Spellchecker vrijdag 12 juni 2026 @ 13:40:43 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221018649
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik hoop dat Mark kracht vindt in deze moeilijke tijden, en als hij al zo overstuur raakt door vlaggetjes hij niet ook zo intens geraakt wordt door de prestaties van het elftal want dan haalt hij het eind van de zomer mogelijk niet.
Ik wou al zeggen; Nederland moet nog beginnen _O-
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:42:21 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221018655
Wat een intens kansloos gejank weer van die verhuurder.
The fuck zeg, ga werken ofso.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221018780
als Mark zelf de eigenaar van de woning zou zijn, zou het dan wel mogen?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_221018805
Eigen huis kopen, dan mag je zelf beslissen.

Woningcoporaties bepalen vaak dat schotels ook niet mogen, logisch dat vlaggetjes ook niet mogen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_221018832
quote:
Ongeveer 60 procent van de bewoond verklaarde woningen in Nederland is een koopwoning. Dit komt neer op ruim 4,7 miljoen huishoudens die in een eigen huis wonen.
genoeg huizen en vlaggetjes
maar het is nog te vroeg
in 1988 mocht het wel volgens mij, i.i.g. na de halve finale EK, weet ik mij te herinneren in Amsterdam
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator vrijdag 12 juni 2026 @ 14:24:37 #13
451823 crew  Plompzakker
Met het ov reizen :')
pi_221018882
Mark lijkt me een aanwinst voor dts
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_221018893
quote:
18s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Woedende Mark moet WK‑vlaggetjes weghalen van woningcorporatie Stedelink: ‘De sfeer wordt naar de klote geholpen’
[..]
[ afbeelding ]

https://www.ad.nl/nieuws/(...)~af33cb4b/?slug_rd=1

Belachelijk of alleen maar goed?
Belachelijk natuurlijk. Mark gedraagt zich als een stampvoetende kleuter.
Onbegrijpelijk dat deze man ook nog eens de publiciteit gaat zoeken, totaal onbewust dat hij zichzelf zo ontzettend voor lul zet.

Uit de reacties die onder het artikel staan, snap ik dat die mensen ook niet schijnen te begrijpen dat zo'n woningbouwcorp. zich ook aan bepaalde veiligheidsregels dient te houden.

Want stel dat er wel brand uitbreekt, wie is er dan verantwoordelijk? De woningbouw of Mark zelf?
Ik denk dat in het laatste geval Mark wel wat meer kwijt is dan 150 euri's.
pi_221018957
Tja regels zijn regels. Vervelend en niet altijd te begrijpen maar tja.. daar heb je blijkbaar voor getekend..

Maar aan de andere kant, ik vind het wel muggenzifterij, moeilijk doen omdat het kan.

Echter zal de verhuurder aan het langste eind trekken en de huurder niet! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Spellchecker vrijdag 12 juni 2026 @ 14:43:03 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 12 juni 2026 @ 15:10:04 #17
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_221019159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als Mark zelf de eigenaar van de woning zou zijn, zou het dan wel mogen?
Ja, dan wel. Niemand gaat er dan niets van zeggen, ook de bank niet. Bij mij in de straat met koopwoningen hangen overal vlaggen langs de huizen en over de straat. Er is dus een duidelijk verschil tussen een huurder van een woning en een koper van een woning.
Vraag me niet waarom... :?

Ik ben wel benieuwd hoe het kan dat die woningbouwvereniging bepaalt of er over de straat vlaggen hangen.. ik dacht dat de gemeente daarover ging...

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 12-06-2026 15:15:20 ]
pi_221019284
Hang er een regenboogvlagje tussen en de woningcorporatie wil zich niet schuldig maken aan homohaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221019357
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 15:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja, dan wel. Niemand gaat er dan niets van zeggen, ook de bank niet. Bij mij in de straat met koopwoningen hangen overal vlaggen langs de huizen en over de straat. Er is dus een duidelijk verschil tussen een huurder van een woning en een koper van een woning.
Vraag me niet waarom... :?

Ik ben wel benieuwd hoe het kan dat die woningbouwvereniging bepaalt of er over de straat vlaggen hangen.. ik dacht dat de gemeente daarover ging...

Dit is toch niet heel vreemd? De woningcorporatie gaat over haar panden, een woningeigenaar gaat over zijn pand.

Ook gaan ze niet over de straat, maar om het feit dat ze aan het pand bevestigd zijn.

Nou is het allemaal enorm betuttelend maar kennelijk zijn er dus - vanwege incidenten met dodelijke afloop in het verleden met brandbare items in (gemeenschappelijke) ruimtes van de corporatie - strengere regels omtrent wat je wel en niet mag bevestigen aan een pand.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221019705
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:24 schreef Plompzakker het volgende:
Mark lijkt me een aanwinst voor dts
Je mag hem houden.
pi_221019744
Beetje overdreven bang die woningcorporatie, maar als Mark staat te trillen van deze kleine tegenslag heeft hij andere problemen dan een bange verhuurder.

Eerste keer dat ik lees dat een deurmat levensgevaarlijk is.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2026 @ 16:12:52 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221019752
Deze man haalt het einde van de zomer niet gezien de prestaties die je mag verwachten van het NL elftal. Snel aan de pammetjes kerel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 12 juni 2026 @ 16:16:20 #23
483584 incel
they/them
pi_221019777
Terechte actie van woningcorporatie, op die leeftijd nog steeds sociale huur hebben :') Dan zal er vast wel iets mis zijn met je
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:37:13 #24
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_221020384
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Eerste keer dat ik lees dat een deurmat levensgevaarlijk is.
Ook deurmatten mogen niet voor de woning vanwege brandgevaar
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:58:17 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221020518
Manmanman, laatst de PvdD ook al met dat geouwehoer...

quote:
De Marktweg in Den Haag staat al jaren bekend als dé Oranjestraat van Nederland. Kilometers aan vlaggetjes worden opgehangen, prullenbakken en lantaarnpalen kleuren oranje en zelfs de bomen worden ingepakt in oranje plastic. Over dat laatste maakt de Partij van de Dieren in Den Haag zich nu zorgen, het zou niet gezond zijn voor de bomen.
Maar goed, we hebben dit over ons zelf afgeroepen. Iedere triangel josti die iets heeft wat hem niet zint wordt serieus genomen.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:14:37 #26
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221020625
Ik droom van het laten afgaan van een oranje verfbom als ze allemaal buiten staan in zo'n straat.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:29:54 #27
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_221020705
Vol in tbs-modus schieten om een paar vlaggetjes is wel een beetje overdreven. Ook als het onzinnig betuttelend gezeur is van de woningcorporatie.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:53:08 #28
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_221020815
quote:
Brandgevaar door WK-versiering: wat mag wel en hoe groot is het risico écht?

Begin over het moeten weghalen van WK-versiering en de nekharen van Nederland staan recht overeind. Betutteling of bescherming tegen een reëel gevaar? Vijf vragen over deze prangende, flapperende kwestie.

Zijn vlaggetjes in de straat echt zo gevaarlijk?
Volgens Ruud van Herpen, hoogleraar brandveiligheid aan de TU Eindhoven, valt dat reuze mee. Ze vliegen wel snel in brand, vertelt Van Herpen. „Maar ze gaan ook meteen weer uit. Vlaggetjes hebben een energiewaarde van niks.” Dat een woning daardoor in brand vliegt, acht hij dan ook ‘echt heel klein’. Alleen bij houten gevels zou hij zich meer zorgen maken.
Het grootste risico bestaat vooral uit brandende, plastic druppels die van een slinger naar beneden kunnen vallen, zegt hij. „Versiering binnenshuis is gevaarlijker.”

Toch moeten bewoners de vlaggetjes in Zwijndrecht en Delft verwijderen. Zijn deze woningcorporaties dan te voorzichtig?

Volgens Van Herpen lijkt de reactie van deze woningcorporaties ‘een beetje uit verhouding’. Neem alleen al een natuurlijke kerstboom. „Die droogt uit en heeft een veel groter brandvermogen dan WK-vlaggetjes.”

De landelijke koepel van woningcorporaties, Aedes, geeft aan dat een verbod op vlaggetjes niet centraal geregeld is door verhuurders. „Wij gaan alleen over de binnenkant van het huis. Vanuit woningcorporaties wordt dus niet strenger gehandhaafd”, zegt een woordvoerder. „Dit wordt door de brandweer en Veiligheidsregio’s geregeld.”
En dus zijn er grote verschillen. In Delft (Stedelink) en Zwijndrecht (Trivire) mag het van twee verhuurders niet, maar van een andere verhuurder weer wél. Zoals de andere Delftse woningcorporatie, Vidomes. Die staat vlaggetjes en andere oranje versiering wél toe – alleen aan de buitenkant van het gebouw, bijvoorbeeld aan reling, en tijdens het WK.

https://www.ad.nl/binnenl(...)isico-echt~a8df8bb7/

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 12-06-2026 18:59:28 ]
pi_221020844
Eigenlijk moeten ze barbecuen bij sociale huurwoningen ook verbieden, straks vliegt alles in de fik!
pi_221021542
quote:
Ik kan mij gewoon moeilijk voorstellen dat dit nou heel gevaarlijk is. Die volledig ingepakte pvdd straat wel, maar die paar vlaggetjes hier bij een bakstenen muur.
  Moderator vrijdag 12 juni 2026 @ 20:22:30 #31
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221021558
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:16 schreef incel het volgende:
Terechte actie van woningcorporatie, op die leeftijd nog steeds sociale huur hebben :') Dan zal er vast wel iets mis zijn met je
Joh:
quote:
Hij staat te trillen op zijn benen, en dat is niet overdreven. Zijn bloed kóókt. Hij is weliswaar op zijn werk, maar eigenlijk wil de Delftenaar direct naar het hoofdkantoor van Stedelink in Zoetermeer rijden om verhaal te halen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 12 juni 2026 @ 20:55:06 #32
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221021962
Kinderachtig.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221024184
Zal wel weer een ijverige D66'er zijn die daar werkt.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:33:53 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221024341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Eigen huis kopen, dan mag je zelf beslissen.

Woningcoporaties bepalen vaak dat schotels ook niet mogen, logisch dat vlaggetjes ook niet mogen
Mensen in een huurhuis hebben ook recht op lol. Ook dit soort.

Panische huiliedramgedrag van zo'n pennenlikkende magnieter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221024580
quote:
Dat hij sinds enkele maanden geen deurmat buiten mag leggen, eveneens vanwege brandveiligheid,
compleet geschift die woningcorporatie :')
gebaseerd op niets, denk dat een gemiddelde brandweer ze ook hard zou uitlachen
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221024650
Ik vraag me af of je dit soort dingen niet gewoon kan aanvechten vanwege dat het gewoon een onredelijke bepaling is. Voor die paar weken WK is dat nutteloos om te doen natuurlijk, daar heb je dan i.i.g. dit WK niks aan :') maar bij zo'n deurmat zou dat ook gewoon gelden. Dat is namelijk iets wat algemeen geaccepteerd is om te hebben als bewoner, dan is het wel zo redelijk dat ze ook goed kunnen uitleggen hoe een verbod de brandveiligheid precies dient inclusief de incidenten die in het verleden erdoor gebeurd zijn. Vallen ze zo door de mand.

Belachelijke besluiten in de VvE-vergadering bij koopappartementen kunnen op dezelfde manier ook aangevochten worden. Je kan bijvoorbeeld niet besluiten "we weigeren bij deze eigenaar deze verbouwing" omdat je iemand gewoon niet mag, zonder goed te beargumenteren waarom het niet mag, omdat in beginsel iedereen moet kunnen werken aan zijn/haar woongenot.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  zaterdag 13 juni 2026 @ 07:47:46 #37
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221025382
Moeten al die Palestina vlaggen dan ook weg?
Voorheen Bargehassus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')