quote:De oranje vlaggetjes die Mark van Dijk uit Delft had opgehangen om de feestvreugde te verhogen, zijn in de ogen van zijn woningcorporatie Stedelink brandgevaarlijk. Dus moeten ze weg
Hij staat te trillen op zijn benen, en dat is niet overdreven. Zijn bloed kóókt. Hij is weliswaar op zijn werk, maar eigenlijk wil de Delftenaar direct naar het hoofdkantoor van Stedelink in Zoetermeer rijden om verhaal te halen.
Dat de corporatie regels heeft over veiligheid, begrijpt Van Dijk wel. Een formulier moeten invullen voor een camera aan de gevel: vooruit, die snapt hij ook nog. Dat hij sinds enkele maanden geen deurmat buiten mag leggen, eveneens vanwege brandveiligheid, vindt hij eigenlijk al overdreven. Maar dit?
„Ze komen de vlaggetjes vrijdag weghalen. En als ik het niet zelf doe, krijg ik de rekening”, zegt Van Dijk. „Als ik 10 euro moet betalen, wil ik het risico wel nemen, maar 150 euro vind ik zonde van mijn centen. Dat ik überhaupt moet afwegen of ik ze weghaal, is bezopen.”
Mark heeft medische hulp nodig.quote:Hij staat te trillen op zijn benen, en dat is niet overdreven. Zijn bloed kóókt.
Ik hoop dat Mark kracht vindt in deze moeilijke tijden, en als hij al zo overstuur raakt door vlaggetjes hij niet ook zo intens geraakt wordt door de prestaties van het elftal want dan haalt hij het eind van de zomer mogelijk niet.quote:Hij staat te trillen op zijn benen, en dat is niet overdreven. Zijn bloed kóókt.
Ik wou al zeggen; Nederland moet nog beginnenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik hoop dat Mark kracht vindt in deze moeilijke tijden, en als hij al zo overstuur raakt door vlaggetjes hij niet ook zo intens geraakt wordt door de prestaties van het elftal want dan haalt hij het eind van de zomer mogelijk niet.
genoeg huizen en vlaggetjesquote:Ongeveer 60 procent van de bewoond verklaarde woningen in Nederland is een koopwoning. Dit komt neer op ruim 4,7 miljoen huishoudens die in een eigen huis wonen.
Belachelijk natuurlijk. Mark gedraagt zich als een stampvoetende kleuter.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Woedende Mark moet WK‑vlaggetjes weghalen van woningcorporatie Stedelink: ‘De sfeer wordt naar de klote geholpen’
[..]
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/nieuws/(...)~af33cb4b/?slug_rd=1
Belachelijk of alleen maar goed?
Ja, dan wel. Niemand gaat er dan niets van zeggen, ook de bank niet. Bij mij in de straat met koopwoningen hangen overal vlaggen langs de huizen en over de straat. Er is dus een duidelijk verschil tussen een huurder van een woning en een koper van een woning.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als Mark zelf de eigenaar van de woning zou zijn, zou het dan wel mogen?
Dit is toch niet heel vreemd? De woningcorporatie gaat over haar panden, een woningeigenaar gaat over zijn pand.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Niemand gaat er dan niets van zeggen, ook de bank niet. Bij mij in de straat met koopwoningen hangen overal vlaggen langs de huizen en over de straat. Er is dus een duidelijk verschil tussen een huurder van een woning en een koper van een woning.
Vraag me niet waarom...![]()
Ik ben wel benieuwd hoe het kan dat die woningbouwvereniging bepaalt of er over de straat vlaggen hangen.. ik dacht dat de gemeente daarover ging...
Ook deurmatten mogen niet voor de woning vanwege brandgevaarquote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Eerste keer dat ik lees dat een deurmat levensgevaarlijk is.
Maar goed, we hebben dit over ons zelf afgeroepen. Iedere triangel josti die iets heeft wat hem niet zint wordt serieus genomen.quote:De Marktweg in Den Haag staat al jaren bekend als dé Oranjestraat van Nederland. Kilometers aan vlaggetjes worden opgehangen, prullenbakken en lantaarnpalen kleuren oranje en zelfs de bomen worden ingepakt in oranje plastic. Over dat laatste maakt de Partij van de Dieren in Den Haag zich nu zorgen, het zou niet gezond zijn voor de bomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |