abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 juni 2026 @ 14:42:01 #101
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221028483
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 12:56 schreef Nobu het volgende:

[..]
Dat is de eis. De kans is groot dat dit niet als roekeloos gezien wordt en dus met een taakstraf afgedaan zal worden.
Terwijl hij iemand heeft aangereden, getuigen hebben gezien dat hij naar het slachtoffer heeft gekeken en er toen snel vandoor is gegaan? Ik mag toch aannemen van niet.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221028556
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 11:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het hof zien te overtuigen. Dat is de taak van een advocaat.
't Is nog eerste aanleg, dus daar zou ik me dan weer niet mee bezighouden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221028698
Als ik zijn advocaat was had ik extra mijn best gedaan om hem lang, heel lang, in de gevangenis te krijgen.

Stuk pus :r
pi_221029121
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 08:58 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat begrijp ik, vandaar "wat mij betreft". Als ik de wetgever was, dan zou iedereen een verplichte herkeuring krijgen om de 5jaar en na je 70ste lever je het rijbewijs in. Daarnaast kan er ook iets geregeld worden qua max. vermogen wat je op je 18e mag rijden. Dat is bij de motor ook een stuk beter geregeld. Op je 18e op een opgevoerde brommer, vanaf 24 pas vol vermogen. Verdeeld over 3 rijbewijzen (A, A1, A2) of naar ervaring.
Maar goed dat u geen wetgever bent. Er zitten al hersenloze garnalen genoeg in Den Haag. Waarom na je 70 ste je rijbewijs inleveren? Als je onbekwaam bent om te rijden dan geeft de verplichte keuring wel uitsluitsel. Er zijn genoeg ouderen die hun hele leven al prima hebben gereden zoals beroepschauffeurs op de vrachtwagen, bus, taxi, ambulance enz. En die kunnen dan ineens op 70ste verjaardag niet meer rijden ? Ik rijd zelf nu 60 jaar auto en motor ( ook met zijspan ), heb 40 jaar woon-werk met de motor gedaan en dan zou ik nu niet meer op m'n Harley mogen stappen omdat een pennenlikker denkt dat dat na je 70ste niet meer kan...?
  zaterdag 13 juni 2026 @ 16:17:29 #105
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221029168
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 08:17 schreef vosss het volgende:

[..]
[..]
Gooi jezelf weg Stefan. :X
Jij bent net zo'n laffe herder als die lamlul die iemand dood rijdt en vervolgens doet of er niets aan de hand is. }:|

Je moeder zal wel trots op je zijn.

:r
Je moet wel echt een totaal gebrek aan geweten hebben als je zulke verklaringen durft te geven.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 13 juni 2026 @ 21:27:05 #106
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_221031366
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 16:13 schreef Isengrimus het volgende:

[..]
Maar goed dat u geen wetgever bent. Er zitten al hersenloze garnalen genoeg in Den Haag. Waarom na je 70 ste je rijbewijs inleveren? Als je onbekwaam bent om te rijden dan geeft de verplichte keuring wel uitsluitsel. Er zijn genoeg ouderen die hun hele leven al prima hebben gereden zoals beroepschauffeurs op de vrachtwagen, bus, taxi, ambulance enz. En die kunnen dan ineens op 70ste verjaardag niet meer rijden ? Ik rijd zelf nu 60 jaar auto en motor ( ook met zijspan ), heb 40 jaar woon-werk met de motor gedaan en dan zou ik nu niet meer op m'n Harley mogen stappen omdat een pennenlikker denkt dat dat na je 70ste niet meer kan...?
Oké ouwe tarrel. Hier reedt vandeweek nog zo'n opa een winkelpand binnen. Vergissing rem en gaspedaal :') Na je pensioen doe je maar alles op de fiets. Teveel ongelukken met die oude fossielen. Hang je Harley maar aan de muur.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_221035780
Fijn dat jij dat even voor anderen denkt te kunnen bepalen. Misschien zou een keuring of rijtest op die leeftijd wat uitmaken.
En die Amir moet gewoon heel lang de bak in. Rijbewijs intrekken gaat bij dat uitschot niets helpen, die blijft toch rijden.
pi_221035827
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 08:19 schreef vosss het volgende:

[..]
Kut advocaat :r
Nou ja, ze hinderde hier wel het verkeer. Gr gr de advocaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 08:01:49 #109
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221035851
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 16:13 schreef Isengrimus het volgende:

[..]
Dat zeggen we ook voor mensen onder de 18.
pi_221036110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 08:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap mensen die boos worden op advocaten nooit zo. Denk je dat Stefan blij is met mensen die bejaarden doodrijden? In een systeem dat zo ingewikkeld is dat normale mensen niet goed voor zichzelf kunnen opkomen heeft hij de vaak ondankbare taak om als enige voor die mensen op te komen en af en toe zit er een poepvlek als deze idioot tussen.
Stefan neemt deze zaak zelf aan en ziet z'n beroep als een spelletje hoe die hier weer op een slinkse manier strafvermindering uit kan halen. Prima dat je het beste voor je klant eruit wil halen, maar ga geen debiele shit pullen dat je zo'n uitspraak van de dochter van de overledene gaat counteren dat ze iets strafbaars zegt. Dan ben je af als advocaat.
pi_221036416
Sinds wanneer is een auto van 60k een ‘dure’ auto?
  Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 10:03:56 #112
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221036439
Stukje ontzettende pauper.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221036707
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 09:58 schreef GerryDV het volgende:
Sinds wanneer is een auto van 60k een ‘dure’ auto?
Die van mij was 3k
pi_221036812
Christus, kan die niet als crash dummy worden ingezet. Wat een waardeloze lage laffe tering hond.
pi_221037091
10 Maanden? Wat een lachertje weer.

quote:
Op 6 januari 2024
quote:
Daar komt nog bij: op 17 oktober 2023 is de man ook al een keer aangehouden, omdat hij op de Abram van Rijckevorselweg (tussen Rotterdam en Capelle aan den IJssel) 154 km per uur reed, waar 50 is toegestaan. “Ik weet dat ik stom ben geweest. Sinds kort volg ik een cursus bij het CBR.”
  zondag 14 juni 2026 @ 11:49:14 #116
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221037135
quote:
Advocaat Stefan van Paridon betwist dat er juridisch sprake was van ‘roekeloos rijden’ bij het ongeval: “Hij heeft alleen te hard gereden.” Hij merkt ook op dat het slachtoffer niet bij een zebra, maar even verderop is overgestoken.
Alsof een voetganger door de klap niet een eind verderop terecht kan komen dan wel meegesleurd. :')

Zo'n zwak pleidooi daar prik je toch zo doorheen.
pi_221037162
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die van mij was 3k
Ja tuurlijk isneen occasion goedkoper. Maar als je het hebt over nieuwe auto’s is 60k niet het duurdere segment hoor. Eerder een middenklasse.
pi_221037336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 11:02 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je werk is om je klant zo ver te verdedigen als met de wet in de hand kan. Aangezien de wet in deze het morele kompas vertegenwoordigt, is daar niets mis mee.

En van geld houdt iedereen. Ben jij niet naar school gegaan omdat je iets wilde leren waar je geld mee kon verdienen? Wat voor opleiding heb je? Een hogere? Dan zet ook jij jouw skills in voor geld, en zo veel mogelijk als ze je willen geven. Pot verwijt de ketel.
Jouw reactie zegt vooral iets over jou. Ik heb wel eens (goedbetaalde) opdrachten geweigerd, omdat de opdrachtgever of het product mij niet aanstond. Financieel was dat dom, maar ik voel mij er beter bij.
Dat jij denkt dat iedereen alles doet voor geld, geeft vooral aan hoe koopbaar jouw principes zijn of hoe weinig plezier jij hebt in jouw werk, niet hoe hypocriet andere mensen zijn.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221038212
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 12:22 schreef knoopie het volgende:

[..]
Jouw reactie zegt vooral iets over jou. Ik heb wel eens (goedbetaalde) opdrachten geweigerd, omdat de opdrachtgever of het product mij niet aanstond. Financieel was dat dom, maar ik voel mij er beter bij.
Dat jij denkt dat iedereen alles doet voor geld, geeft vooral aan hoe koopbaar jouw principes zijn of hoe weinig plezier jij hebt in jouw werk, niet hoe hypocriet andere mensen zijn.
Jij vult nu iets in voor mij.

Een advocaat ben je met heel je leven en je wezen, je legt een eed af aan de Koning, de wet en de grondwet. En dan gaat het helemaal niet meer om geld of niet, dan gaat het om reputatie, geloofwaardigheid, en de kans om voor de rest van je leven geruïneerd te worden wanneer je onethisch handelt.

Ga een advocaat niet vergelijken met een loonslaaf. Zelfs niet vergelijken met een loonslaaf die in de positie is om op ethische wijze zijn slavenbaas uit te kunnen kiezen.

En ik geloof ook niet in jouw uitspraak "Financieel was dat dom, maar ik voel mij er beter bij.". Ik geloof namelijk dat jij een financiële buffer had die jou in staat stelde om een keuze te maken waar je je beter bij kon voelen. Is het niet?

Het zou me ten zeerste verbazen als je die opdrachten ook had geweigerd als je financieel aan de grond had gezeten.
pi_221040020
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 08:17 schreef vosss het volgende:

[..]
[..]
Gooi jezelf weg Stefan. :X
Jij bent net zo'n laffe herder als die lamlul die iemand dood rijdt en vervolgens doet of er niets aan de hand is. }:|

Je moeder zal wel trots op je zijn.

:r
Die advocaat vergeet ook nog dat een voetganger die zichtbaar slecht ter been is overal de voorrechten geniet die gezonde voetgangers op een zebrapad hebben.
Het is niet heel ondenkbaar dat de 86-jarige dame in kwestie met een rollator of wandelstok liep en daarmee elke plek voor haar een oversteekplaats met voorrangsrechten is.
pi_221040027
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 08:49 schreef Stoorzendert het volgende:
"rijontzegging voor drie jaar" :')

Die kerel heeft meerdere keren laten zien dat hij totaal ongeschikt is. Wat mij betreft krijg je dan gewoon een levenslange rijontzegging. Er zijn genoeg mensen zonder auto of rijbewijs, dus dat overleeft ie wel.
Die kerel heeft aangetoond dat een rijontzegging hem niets doet. De enige juiste straf is dan ook een gevangenisstraf voor de duur van de rijontzegging.
pi_221040046
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 09:00 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Klopt ja, maar dat was dan ook weer niet geëist toch?
Dat maakt niet uit. Een rechter hoeft de eis niet te volgen. Hij/zij mag moet een oordeel vellen op basis van de wetgeving. En niet op basis van wat de OvJ als eis heeft neergelegd.
pi_221040064
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Die advocaat vergeet ook nog dat een voetganger die zichtbaar slecht ter been is overal de voorrechten geniet die gezonde voetgangers op een zebrapad hebben.
Het is niet heel ondenkbaar dat de 86-jarige dame in kwestie met een rollator of wandelstok liep en daarmee elke plek voor haar een oversteekplaats met voorrangsrechten is.
Staat dit echt in de wet?
pi_221040095
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Staat dit echt in de wet?
Ja.
Zie bijvoorbeeld deze bron:
https://theoriecursus.nl/(...)-voetgangers-e-book/

22 jaar geleden heeft mijn theorie instructeur er ook al heel duidelijk op gewezen.

En hier de link naar de officiële wettekst op de site van de overheid:
https://wetten.overheid.n(...)4-07-01&g=2024-07-01
pi_221040201
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ja.
Zie bijvoorbeeld deze bron:
https://theoriecursus.nl/(...)-voetgangers-e-book/

22 jaar geleden heeft mijn theorie instructeur er ook al heel duidelijk op gewezen.

En hier de link naar de officiële wettekst op de site van de overheid:
https://wetten.overheid.n(...)4-07-01&g=2024-07-01
Ik heb een aardig aantal verkeersovertredingen begaan, kom ik achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')