Wil ik je over Europa niet hetzelfde horen zeggen hè, daar is meestal het kabaal over dat ze allemaal hiernaartoe willenquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, zie Dearborn Michigan, de Somalische gemeenschap in Minnesota. En Canada had pas nog een wetsvoorstel (oid) om een Somalian Heritage Month in te voeren ofzo.
Blijkbaar wil toch een hele grote groep in die buurt wonen.
We hebben het over vluchtelingen eierkoek, bijblijvenquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zuid-Amerika als geheel is hooguit neutraal.
Juist wel hier. Als je kijkt naar uitspraken van politici binnen Nederland, die ook door het volk gekozen zijn, zie je dat de uitspraken naar de VS doorgaans weinig fel zijn i.t.t. naar andere landen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:49 schreef timmmmm het volgende:
Dat is toch niet zo gek? Zeker in onze bubbel niet. De VS heeft zich onder Trump ontpopt van betrouwbare bondgenoot tot labiele bullebak.
Het is logisch dat je dit in dergelijke peilingen terug ziet. En dat is dan nog in onze VS georienteerde samenleving. Ik kan me voorstellen dat neutralere landen ook de transformatie van het land onder Trump zien.
Hier klopt natuurlijk geen klote van he, de Baltische staten zouden alle drie diepdonkerblauw moeten zijn en bv Polen, UK en ja Nederland ookquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zuid-Amerika als geheel is hooguit neutraal.
Dit is onwaar.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Juist wel hier. Als je kijkt naar uitspraken van politici binnen Nederland, die ook door het volk gekozen zijn, zie je dat de uitspraken naar de VS doorgaans weinig fel zijn i.t.t. naar andere landen.
Ik bleef wel netjes dacht ik zo. Maar wat jij "wil" zal me echt aan mijn reet roesten als je zo reageert natuurlijkquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wil ik je over Europa niet hetzelfde horen zeggen hè, daar is meestal het kabaal over dat ze allemaal hiernaartoe willen
Hebben we dat bij dezen afgesloten, die willen allemaal naar de VS
De data laat toch wat anders zien. Dat bedoel ik met dat mensen in een bubbel zitten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hier klopt natuurlijk geen klote van he, de Baltische staten zouden alle drie diepdonkerblauw moeten zijn en bv Polen, UK en ja Nederland ook
Niemand vind dit geloofwaardigquote:Op donderdag 11 juni 2026 17:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De data laat toch wat anders zien. Dat bedoel ik met dat mensen in een bubbel zitten.
Klopt...en in tegenstelling tot eerdere oorlogen, waarin de president zowel toestemming van het Congres als brede steun van het volk had, is dat nu bij de oorlog met Iran precies omgekeerd.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het bijzondere is dan ook wel dat er in feite niets wezenlijk is veranderd. De VS is altijd al zo geweest. Het enige verschil is dat die houding nu ook naar Europa is gericht.
Meh. Felle uitspraken worden niet gedaan door de politiek. Zie bijvoorbeeld de uitspraken over de VS van onze premier voor en nadat hij premier is geworden. Dat is flink verwaterd.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit is onwaar.
De uitspraken die we nu over de VS horen laten zich samenvatten als: De VS zijn debiel bezig, maar we hebben ze nu eenmaal nodig
Precies. En als je tussen de VS of China moet kiezen dan liever een VS als leider ondanks dat het natuurlijk nu ook niet deugt mbt Iran.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit is onwaar.
De uitspraken die we nu over de VS horen laten zich samenvatten als: De VS zijn debiel bezig, maar we hebben ze nu eenmaal nodig
Omdat het niet in je straatje past.quote:
Arizona heeft ook wel hele lakse wapenwetgeving. Volgens mij heb je daar geen permit nodig. Zelfs niet voor open carryquote:Op donderdag 11 juni 2026 17:06 schreef Cherni het volgende:
Dubbel. Ik zou er ook niet dood gevonden willen worden. Maar de doorsnee Amerikaan is prima. Zeker in Arizona, Texas waar ik wegens wonende familie aldaar prima ervaringen mee had. Zeer behulpzaam. Alleen in Arizona heb je gebieden met campers vol met Mexicanen die onder erbarmelijke omstandigheden leven. En in de stad Tucson moest ik wel wennen aan de talloze motorbendes die gewoon in het zicht een wapen dragen. Je mag daar een wapen dragen zolang je het zichtbaar draagt.
Over de andere staten weet ik niet. Geen ervaring mee.
Vergis je niet. Die steunen Rusland zoals wij Oekraine steunen. Maar China speelt dat wat slimmer. Valt niet op. Maar ondertussen zonder 1 shot te lossen proberen ze steeds meer invloed te krijgen. En daar kun je niet vrolijk van worden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:13 schreef Nattekat het volgende:
Het is toch ook best objectief zo. Rusland slaat geen deuk in een bakje boter en China is gevaarlijk op hun eigen geniepige manier, maar niet echt destructief.
Gelukkig hebben we Mikey die speciaal voor ons elke dag driftig op zoek gaat naar nieuwsberichten van obscure sites om die beeldvorming om te zetten naar iets positiefs!quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vergis je niet. Die steunen Rusland zoals wij Oekraine steunen. Maar China speelt dat wat slimmer. Valt niet op. Maar ondertussen zonder 1 shot te lossen proberen ze steeds meer invloed te krijgen. En daar kun je niet vrolijk van worden.
Meh. Die staan gewoon aan de kant van hun eigen economie. Internationale handel zonder moreel vingertje.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vergis je niet. Die steunen Rusland zoals wij Oekraine steunen. Maar China speelt dat wat slimmer. Valt niet op. Maar ondertussen zonder 1 shot te lossen proberen ze steeds meer invloed te krijgen. En daar kun je niet vrolijk van worden.
Zonder moreel vingertje maar ondertussen plukken ze de boel kaal en komt dat moreel vingertje er wel als ze de taak van de VS overnenem. Zover moet het niet komen. En het moreel(als dat er al is) van China bevalt mij totaal niet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Meh. Die staan gewoon aan de kant van hun eigen economie. Internationale handel zonder moreel vingertje.
Soft power is inderdaad 1 van hun focuspunten, maar dat is een focuspunt van elk land.
Je moet nou ook geen rare conclusies gaan trekken, China is nog steeds een kutland met kuttrekjes. Ze veroorzaken alleen geen oliecrisis met vergaande gevolgen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat ik eerder zei. De VS had die aanval op Iran ook niet moeten uitvoeren(waanzin). Dat is ook de kritiek die ik heb op de VS en met name Trump en zijn clan. Zo heb ik ook kritiek op Brussel. Maar dan ben ik nog steeds voorstander van ons systeem ook al is daar ook niet alles goed aan.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet nou ook geen rare conclusies gaan trekken, China is nog steeds een kutland met kuttrekjes. Ze veroorzaken alleen geen oliecrisis met vergaande gevolgen.
Eurofag en 'muricuntquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eurotard: we think you are the worst!
American: funny, we don't think of you at all.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |