quote:Op zaterdag 13 juni 2026 06:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Vroeg, maar moet om vijf voor half negen naar de bus. Afgesproken om even thee te drinken bij vrienden in Apeldoorn. En ik kan niet tegen snel opstaan.
Wel erg veel zin in
Dan heb je nu verdiend toch!quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Thuis
Zo wat eten en koffie
Ben kapot nu joh
Was wel een super leuke dag
Kan me gezinsleven altijd zo slecht voorstellen en voelt altijd een beetje raar, doch gezellig aan.
Wel veel prikkels
Hoe lang ben je onderweg ?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Thuis
Zo wat eten en koffie
Ben kapot nu joh
Was wel een super leuke dag
Kan me gezinsleven altijd zo slecht voorstellen en voelt altijd een beetje raar, doch gezellig aan.
Wel veel prikkels
Ja, de mentale beentjes in de lucht iigquote:
Van deur tot deur, incl overstaptijden, zeg zo'n zeven uur wat ik snel berekend hebquote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoe lang ben je onderweg ?
Alleen dat al lijkt me enorm vermoeiend !
Amersfoortquote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, de mentale beentjes in de lucht iig
[..]
Van deur tot deur, incl overstaptijden, zeg zo'n zeven uur wat ik snel berekend heb
Edit: moest op Amersfoort lang wachten, twee keer een half uur, zodoende
En ik moet van mijn huis op het station komen en vanaf het station ook weer naar huis en zo
Je kan ook met veel overstappen een route nemen, maar dat scheelt amper wat en geeft me wel veel stress. Liever één overstap en langer bezig dan twee of drie overstappen en nadenken en panikeren. Dit soort dingen geven bij buiten proportioneel veel stressquote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
Amersfoort![]()
Om in Apeldoorn te komen.
Oh zo herkenbaar! Doe ik ook hoorquote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je kan ook met veel overstappen een route nemen, maar dat scheelt amper wat en geeft me wel veel stress. Liever één overstap en langer bezig dan twee of drie overstappen en nadenken en panikeren. Dit soort dingen geven bij buiten proportioneel veel stress
Snap ikquote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je kan ook met veel overstappen een route nemen, maar dat scheelt amper wat en geeft me wel veel stress. Liever één overstap en langer bezig dan twee of drie overstappen en nadenken en panikeren. Dit soort dingen geven bij buiten proportioneel veel stress
Trein naar Apeldoorn of naar Zwolle en dan de bus is volgens mij redelijk goed te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
Snap ik
Wist niet dat het zo slecht geregeld was
Qua openbaar vervoer
Hopelijk vandaag een dag van ontspanning en ontlading.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Thuis
Zo wat eten en koffie
Ben kapot nu joh
Was wel een super leuke dag
Kan me gezinsleven altijd zo slecht voorstellen en voelt altijd een beetje raar, doch gezellig aan.
Wel veel prikkels
Hoezo "zo slecht"?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
Snap ik
Wist niet dat het zo slecht geregeld was
Qua openbaar vervoer
Je beschrijft alles primaquote:Op zondag 14 juni 2026 15:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry beetje moe vandaag, daarom nog niks gezegd
De reis is op zich prima te doen, maar het kost me gewoon extreem veel energie en stress. Ligt geheel aan mij, alleen het is voor mij echt een groot ding. Doe het met liefde voor hen, de mensen waarvan ik het meest houd, alleen ik ben de rest van deze week weinig waard meer
Net even geprobeerd te haken, ging met frisse tegenzin. Het is zondag na een heftige dag (niet alleen de reis, alleen ineens in een huishouden van twee kleine kinderen en besties is gewoon heel erg veel prikkels incl de reis). Dus ik zit nu lekker achter mijn laptop. Dan maar niet nuttig, het lukt me echt niet.
Het enige dat echt moet is om half zes koken, afwassen, keuken net maken. Morgen nog een bijkomdagje. Dinsdag clubje en boodschappen.
Over boodschappen gesproken. Altijd eens per week, maar ik merk dat het moeilijk is met overzicht houden. Dus ik ga nu twee keer per week. Disndag na clubje en vrijdag. Dinsdag Albert Hein, vrijdag Lidl. Even zien hoe dat bevalt![]()
Als er maar een systeem in zit
Vanavond lekker voetbal kijken. Boeit me amper wat, gewoon achtergrondgeluid tijdens het lezenBoekje en tijdschriften (Historia, Quest en zo. Ben met de meeste dingen zuinig, maar hier heb ik bewust een budget voor. De één rookt, de ander heeft een huisdier en ik koop eens per maand twee blaadjes).
Zo... weer een onsamenhangend verhaal. Excuses, hoofd zit er vol en is er moe en is erg chaotisch
Eens. Ook ik kon het prima volgen en begrijpen.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je beschrijft alles prima
Ik vind het niet onsamenhangend hoor
Welke boeken ben je aan het lezen?quote:Op maandag 15 juni 2026 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hallo!
Fok deed vanochtend moeilijk, dus even wachten tot dat voorbij was
Ben wel super productief geweest. Gehaakt en twee schilderdingen. Over dat laatste ben ik absoluut niet tevreden, maar dat was experimenteren met nieuwe dingen. Je kan niet altijd zes gooien
Nu best moe, dus even pauze houden. Kan niet wachten tot het na het eten is en ik op de bank kan ploffen en uren lezen. Heb twee zulke goede boeken op het moment. Alleen lezen is voor de avond en niet voor de middag
Nu eerst even koffie en thee en rust. Na de lunch wel weer bezig gaan in mijn hobbykamer. Denk ik... ben zo productief geweest dat ik nu wat gedemotiveerd ben verder te gaan.
In bed:quote:
Goed bezig jijquote:Op maandag 15 juni 2026 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hallo!
Fok deed vanochtend moeilijk, dus even wachten tot dat voorbij was
Ben wel super productief geweest. Gehaakt en twee schilderdingen. Over dat laatste ben ik absoluut niet tevreden, maar dat was experimenteren met nieuwe dingen. Je kan niet altijd zes gooien
Nu best moe, dus even pauze houden. Kan niet wachten tot het na het eten is en ik op de bank kan ploffen en uren lezen. Heb twee zulke goede boeken op het moment. Alleen lezen is voor de avond en niet voor de middag
Nu eerst even koffie en thee en rust. Na de lunch wel weer bezig gaan in mijn hobbykamer. Denk ik... ben zo productief geweest dat ik nu wat gedemotiveerd ben verder te gaan.
Ik moet afleren om al mijn energie in de ochtend eruit te gooien. Ben echt op nuquote:
Je komt er wel.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik moet afleren om al mijn energie in de ochtend eruit te gooien. Ben echt op nu
Was sowieso nog erg moe van zaterdag
Maar goed... zo eerst even een broodje eten en thee drinken.
Rust momentjes zijn ook belangrijkquote:Op maandag 15 juni 2026 12:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik moet afleren om al mijn energie in de ochtend eruit te gooien. Ben echt op nu
Was sowieso nog erg moe van zaterdag
Maar goed... zo eerst even een broodje eten en thee drinken.
Oh, dat is fijn dat ze even langskomen om te bespreken hoe alles gaat. Dat geeft jou vast en zeker minder stress.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Werd wakker met in mijn mail een afspraak met de verhuizers. Die komen binnenkort. Dat is wel fijn. Gewoon om de hoe, wat en wanneer te bespreken. ik hoop augustus, dan ben ik begin oktober op zijn laatst weer thuisdan zit ik zonder stress kerstspullen uit te stallen in november
Wel vervelend dat je slecht geslapen hebt (en nog vervelender is die vieze kwark). Veel succes en plezier bij het clubje!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 07:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Slecht geslapen vannacht, dadelijk wel een clubje en daarna naar de AH
Nu eerst rustig opstarten(en hele vieze kwark wegwerken).
Goden wat ben ik moe
Je hebt van die smaakjes die je kunt toevoegenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 07:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Slecht geslapen vannacht, dadelijk wel een clubje en daarna naar de AH
Nu eerst rustig opstarten(en hele vieze kwark wegwerken).
Goden wat ben ik moe
Dank je voor de tipquote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je hebt van die smaakjes die je kunt toevoegen
Die ook nog eens goed voor je zijn
Is dat een idee ?
Op dit moment geeft het alleen veel meer stress. Echt verschrikkelijkquote:Op dinsdag 16 juni 2026 07:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh, dat is fijn dat ze even langskomen om te bespreken hoe alles gaat. Dat geeft jou vast en zeker minder stress.
[..]
Wel vervelend dat je slecht geslapen hebt (en nog vervelender is die vieze kwark). Veel succes en plezier bij het clubje!
Misschien kun je er iets van maken?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik lust graag kwark, maar niet die van de Lidl. Dat is net kleibrrr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan voel ik al minder motivatie. Naja, die is er wel, maar je begrijpt me wel. Alleen er is een vriendin die ervan weet. En die verkondigt zo duidelijk dat ze het een onzinnige oefening vindt. Ze begrijpt het probleem niet. Het is lastig om haar dingen niet te vertellen, omdat ze wil dingen vraagt. Alleen ze schoffelt therapie zo vaak onderuit. En ik weet dat mijn psych gelijk heeft, alleen het is gemakkelijker om met die vriendin mee te gaan in de "het is onzin".
Eigenlijk weet ik niet of ze een leuke kennis is ipv vriendin. Moet zo selectief delen bij haar, en vindt veel dingen op emotioneel vlak onzin bij mij... Het is altijd afwegen wat ik zeg, want anders schoffelt ze het weg.
En een slaappil is ook geen optie, want ik wil mezelf niet verdoven voor de oefening aan... Dus ik hoop dat ik de discipline op kan brengen om straks naar bed te gaan en ik hoop dat ik ondanks de spanning wel kan slapen.
'k Ben een beetje gefrustreerd
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zie verschrikkelijk tegen morgen op en wil daarom niet gaan slapen
Heb dan een oefening van de psych op de planning staan waar ik geen zin in heb. Begrijp waarom het moet, maar poeh...1 - praat over je angst met je psych, ze laat je echt niet naar huis gaan als ze denkt dat jij jezelf kwaad wilt doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan voel ik al minder motivatie. Naja, die is er wel, maar je begrijpt me wel. Alleen er is een vriendin die ervan weet. En die verkondigt zo duidelijk dat ze het een onzinnige oefening vindt. Ze begrijpt het probleem niet. Het is lastig om haar dingen niet te vertellen, omdat ze wil dingen vraagt. Alleen ze schoffelt therapie zo vaak onderuit. En ik weet dat mijn psych gelijk heeft, alleen het is gemakkelijker om met die vriendin mee te gaan in de "het is onzin".
Eigenlijk weet ik niet of ze een leuke kennis is ipv vriendin. Moet zo selectief delen bij haar, en vindt veel dingen op emotioneel vlak onzin bij mij... Het is altijd afwegen wat ik zeg, want anders schoffelt ze het weg.
En een slaappil is ook geen optie, want ik wil mezelf niet verdoven voor de oefening aan... Dus ik hoop dat ik de discipline op kan brengen om straks naar bed te gaan en ik hoop dat ik ondanks de spanning wel kan slapen.
'k Ben een beetje gefrustreerd
2- zet een pot thee
3- kan die 'vriendin' niet even hier op FOK! komen?![]()
Zonder grap, wat zij doet kan echt niet en is verre van OK. Stop met delen met haar, ook al is dat erg moeilijk. Ze maakt je alleen maar onzeker ook al weet je dat ze poep praat.
Is er iets naast slaapmedicatie wat je kan doen om je makkelijker in slaap te laten vallen?Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
1 - praat over je angst met je psych, ze laat je echt niet naar huis gaan als ze denkt dat jij jezelf kwaad wilt doen
2- zet een pot thee
3- kan die 'vriendin' niet even hier op FOK! komen?![]()
Zonder grap, wat zij doet kan echt niet en is verre van OK. Stop met delen met haar, ook al is dat erg moeilijk. Ze maakt je alleen maar onzeker ook al weet je dat ze poep praat.
Is er iets naast slaapmedicatie wat je kan doen om je makkelijker in slaap te laten vallen?
Mijn vriendinnen en ik zijn het zo vaak over dingen oneens. Dat is goed, dat is prima en dat is verrijkend. Alleen dit gaat over therapeutische oefeningen die ik moet doen. En zonder argumenten zorgverlening wegwuiven is gewoon niet oké. Onderbouw je dan op zijn minst en als ik daarom vraag krijg ik enkel een: ik vind dit een rare oefening. En ook met doorvragen komt er niet meer uit.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Of ze heeft gelijk met wat ze zegt, of ze heeft het niet. Jij denkt ondanks dat je weet dat je niet 100% normaal nadenkt om het zo maar te zeggen dat zij geen echte vriendin is. Voor mij klinkt zij als de laatste persoon die in het echte leven nog om je geeft maar dat je het niet eens kan zijn met wat ze zegt. Ik zou haar juist wat meer krediet geven als ze nog steeds aan je zijde is ondanks al je, dingen.
Ligt het aan mij of is dit een heel vreemde post?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Of ze heeft gelijk met wat ze zegt, of ze heeft het niet. Jij denkt ondanks dat je weet dat je niet 100% normaal nadenkt om het zo maar te zeggen dat zij geen echte vriendin is. Voor mij klinkt zij als de laatste persoon die in het echte leven nog om je geeft maar dat je het niet eens kan zijn met wat ze zegt. Ik zou haar juist wat meer krediet geven als ze nog steeds aan je zijde is ondanks al je, dingen.
Nee hoor. Ligt niet aan jou.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is dit een heel vreemde post?
Rare post omdat het niet een standaard reactie is inderdaad. Weer niemand die er inhoudelijk op wil ingaan omdat het gewoon correct is. Bashen is gemakkelijk, iets beargumenteren een stuk moeilijkerquote:
Over de rug van CotS babbelen die lekker ligt te lezen of te slapen gaan we niet doen vanavond.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Rare post omdat het niet een standaard reactie is inderdaad. Weer niemand die er inhoudelijk op wil ingaan omdat het gewoon correct is. Bashen is gemakkelijk, iets beargumenteren een stuk moeilijker
Nu doe je net alsof ik verkeerd reageerde.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Over de rug van CotS babbelen die lekker ligt te lezen of te slapen gaan we niet doen vanavond.
Die discussie ga ik niet aan, klachten of feedback in de feedback. En ik ga vanavond (denk ik) niet in discussiequote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:53 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof ik verkeerd reageerde.
Dank je wel!quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:32 schreef Nijna het volgende:
Succes vanmiddag met die oefening @:Child!
Lijkt me best wel spannend, maar wel mooi dat de psych dan naar jou toe komt om je te helpen! Klinkt wel als een soort gecontroleerde situatie en dat lijkt me nou een mooie tussenstap naar zelf doen tzt.
Ik hoop dat het je wat vertrouwen gaat geven in dat je dit soort dingen (aan)kan!
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |