abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2026 @ 13:58:25 #101
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221050884
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:43 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
In bescherming nemen is erg vernederend, dat betekent dat iemand geen zelfbeschikkingsrecht heeft. Daartoe wordt doorgaans alleen toe overgegaan in absolute noodsituaties, als iemand bijvoorbeeld een psychose heeft, of zwaar geestelijk gehandicapt. Daar is bij deze mensen zeker geen sprake van, hoe veel je ook vind "maar het zijn allemaal tokkies". Snap dat je erg geschrokken bent van deze beelden vanuit je vinexhuis, maar voor deze mensen zijn dit soort taferelen de orde van de dag, er staat alleen een camera op nu
Ben helemaal niet geschrokken, moest er zelfs om lachen en ik woon ook helegaar niet in een vinexhuis. Voortaan ook beter lezen, want ik stel juist in mijn vorige posts dat 'in bescherming nemen' lastig is. Dat was mijn reactie op de eerder opgedaagde fatsoenrakkers.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221050985
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 14:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
De Scheveningse Barbie (Samantha de Jong) is wat dat betreft een prima voorbeeld, en dat was in de eerste aflevering van Oh, Oh, Cherso al duidelijk.
De rest van de cast viel mee en is ook relatief goed terechtgekomen, maar Samantha was echt beduidend dommer en asocialer dan de rest.

Zij had toen al tegen zichzelf beschermd moeten worden door haar niet te laten deelnemen.
Ze was toch niet beduidend dommer of problematischer dan de rest van die OH Oh Cherso crew? Die Tijgertje was pas een gestoorde draaideurcrimineel die constant liep te vechten en wat al niet _O-

De problemen van Samantha komen primair voor uit bepaalde levenskeuzes, zich met verkeerde types inlaten op latere leeftijd en drugsgebruik.
blablablabla
pi_221050999
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:58 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ben helemaal niet geschrokken, moest er zelfs om lachen en ik woon ook helegaar niet in een vinexhuis. Voortaan ook beter lezen, want ik stel juist in mijn vorige posts dat 'in bescherming nemen' lastig is. Dat was mijn reactie op de eerder opgedaagde fatsoenrakkers.
Dat was beeldpraak uiteraard, dacht dat je dat wel had opgepikt.
Ja precies, je stelt dat in bescherming nemen lastig is, niet dat je het onwenselijk vindt. Verder sprong je gewoon mee op die trein die Leandra was begonnen
pi_221051036
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze was toch niet beduidend dommer of problematischer dan de rest van die OH Oh Cherso crew? Die Tijgertje was pas een gestoorde draaideurcrimineel die constant liep te vechten en wat al niet _O-

De problemen van Samantha komen primair voor uit bepaalde levenskeuzes, zich met verkeerde types inlaten op latere leeftijd en drugsgebruik.
Vond haar wel de meest asociale en domme van de groep. Tijgertje als goede tweede.
pi_221051136
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze was toch niet beduidend dommer of problematischer dan de rest van die OH Oh Cherso crew? Die Tijgertje was pas een gestoorde draaideurcrimineel die constant liep te vechten en wat al niet _O-

De problemen van Samantha komen primair voor uit bepaalde levenskeuzes, zich met verkeerde types inlaten op latere leeftijd en drugsgebruik.
Inderdaad, beetje makkelijk om te stellen dat de producenten van Oh Oh Cherso verantwoordelijk zijn voor Barbie's downfall. Die ging gewoon linksom of rechtsom een lastig leven krijgen, Oh Oh Cherso of niet
pi_221051142
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vond haar wel de meest asociale en domme van de groep. Tijgertje als goede tweede.
Maar niet achterlijk op het punt dat ze niet meer wilsbekwaam zou zijn. Daarom vind ik uitbuiting wel erg zwaar aangezet. Je zou ook kunnen zeggen dat die soap en het bijbehorende geld (zeker toen ze op een gegeven moment zwanger was) haar nog enigszins in het gareel hield. Want eigenlijk kon ze helemaal niks

Heb er persoonlijk meer moeite als ze een soap maken met mensen met downsyndroom.
blablablabla
pi_221051159
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:35 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Inderdaad, beetje makkelijk om te stellen dat de producenten van Oh Oh Cherso verantwoordelijk zijn voor Barbie's downfall. Die ging gewoon linksom of rechtsom een lastig leven krijgen, Oh Oh Cherso of niet
Exact en waar trek je de grens? Wel of niet wilsbekwaam lijkt me een goede en duidelijke grens.

Datzelfde gejank was er over die docu van Ferry Doedens. Als iemand wilsbekwaam is en er voor kiest om zich te laten portretteren tegen betaling moet hij of zij dat toch lekker doen.
blablablabla
pi_221051205
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar niet achterlijk op het punt dat ze niet meer wilsbekwaam zou zijn. Daarom vind ik uitbuiting wel erg zwaar aangezet. Je zou ook kunnen zeggen dat die soap en het bijbehorende geld (zeker toen ze op een gegeven moment zwanger was) haar nog enigszins in het gareel hield. Want eigenlijk kon ze helemaal niks

Heb er persoonlijk meer moeite als ze een soap maken met mensen met downsyndroom.
Dat niet inderdaad. Ze geilden allemaal ook zelf op de aandacht, net zoals die lui in TI die graag influencer willen worden.
pi_221051249
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat niet inderdaad. Ze geilden allemaal ook zelf op de aandacht, net zoals die lui in TI die graag influencer willen worden.
Waarschijnlijk buit ze die bekendheid die ze toen heeft verworven tegenwoordig nog steeds uit op OF of whatever en harkt ze duizenden euro's binnen elke maand. Dat doen een hoop van die 'labiele' meiden. Essociaal ook zo'n zogenaamd zielig figuur.

Dat is wel iets dat vrouwen boven mannen hebben in deze tijd, zelfs als je eigenlijk niks kan en te beroerd bent om te werken kun je door adultcontent en/of online je kut verkopen altijd nog aan een goed inkomen komen :7 .
blablablabla
pi_221051386
Onlyfans, ook een goeie inderdaad, dan moet je daar ook eerst even een welness check en een IQ check doen voordat mensen zich daar op mogen aanmelden als creator, denk dat dan bijna niemand door die check heen komt
pi_221051489
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarschijnlijk buit ze die bekendheid die ze toen heeft verworven tegenwoordig nog steeds uit op OF of whatever en harkt ze duizenden euro's binnen elke maand. Dat doen een hoop van die 'labiele' meiden. Essociaal ook zo'n zogenaamd zielig figuur.

Dat is wel iets dat vrouwen boven mannen hebben in deze tijd, zelfs als je eigenlijk niks kan en te beroerd bent om te werken kun je door adultcontent en/of online je kut verkopen altijd nog aan een goed inkomen komen :7 .
Ja, zelfs als DVP levert het haar extra aandacht en vast ook wel klanten op. En zo zijn er wel meer die door dit soort programma’s meer volgers hebben gekregen en daar blijkbaar wat aan verdienen.

Die Roos stond ook in haar nakie in blaadjes en weet ik wat. Tony werd bekender als DJ, Joey ook. Ze werden ook nog weleens gevraagd voor andere programma’s.
pi_221059936
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, zelfs als DVP levert het haar extra aandacht en vast ook wel klanten op. En zo zijn er wel meer die door dit soort programma’s meer volgers hebben gekregen en daar blijkbaar wat aan verdienen.

Die Roos stond ook in haar nakie in blaadjes en weet ik wat. Tony werd bekender als DJ, Joey ook. Ze werden ook nog weleens gevraagd voor andere programma’s.
Roos stond in de Playboy ja _O-
Er is ooit zo'n reünie geweest en het merendeel is prima terecht gekomen en geeft aan veel aan dat programma te danken hebben. Die Matsoe Matsoe had al een hoveniersbedrijfje dat is helemaal geëxplodeerd na die shows, honderden extra opdrachten en 12 man personeel puur en alleen omdat mensen het wel geinig vonden om een bekend figuur in te huren. Wat je zegt Tony idd als DJ flink kunnen verdienen :Y . Dus ja zo kan het ook gaan met min of meer labiele figuren.
blablablabla
pi_221061917
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waar die onzin toch vandaan komt, is me een raadsel.
Het is alleen geen onzin.

Wel is het zo dat bij Married With Children twee kanten op werkte.
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 18:09:43 #114
5428 crew  miss_sly
pi_221062153
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 17:22 schreef Horzula het volgende:

[..]
Het is alleen geen onzin.

Wel is het zo dat bij Married With Children twee kanten op werkte.
Ik ben een vrouw en ken veel vrouwen en wij haten elkaar niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221062492
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben een vrouw en ken veel vrouwen en wij haten elkaar niet.
Ik zie je gezicht niet, @miss_sly, maar normaliter als een vrouw dit zegt en je kijkt naar haar ogen zie je dat ze iets denkt... "Behalve Jennifer en Amy en...".

Ik weet echt niet alles van vrouwen, maar dat dit citaat gevleugeld is heeft een reden.

Ook hebben de meeste mannen op gemengde middelbare scholen gezeten en dan zie je
hoe die meiden met elkaar omgaan.

Maar ik ben hier niet voor de gelijkhebberij. Mannen hebben weer andere héél achterlijke dingen, maar niet zien hoe vrouwen met elkaar omgaan is er meestal niet één van.
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 19:03:17 #116
5428 crew  miss_sly
pi_221062576
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:53 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik zie je gezicht niet, @:miss_sly, maar normaliter als een vrouw dit zegt en je kijkt naar haar ogen zie je dat ze iets denkt... "Behalve Jennifer en Amy en...".

Ik weet echt niet alles van vrouwen, maar dat dit citaat gevleugeld is heeft een reden.

Ook hebben de meeste mannen op gemengde middelbare scholen gezeten en dan zie je
hoe die meiden met elkaar omgaan.

Maar ik ben hier niet voor de gelijkhebberij. Mannen hebben weer andere héél achterlijke dingen, maar niet zien hoe vrouwen met elkaar omgaan is er meestal niet één van.
Er is geen vrouw die ik haat.
Dat tienermeiden soms niet fijn met elkaar omgaan zegt alles over de puberteit en niets over vrouwen die elkaar allemaal haten.

Ik vind het gewoon heel dom om een groep zo groot als ‘alle vrouwen’ of ‘alle mannen’ op een homogene groep te gooien en daar een enkele eigenschap op te plakken. Als je al maar één exemplaar vindt waarvoor het niet geldt, is je hele argument al nonsens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221062638
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is geen vrouw die ik haat.
Dat tienermeiden soms niet fijn met elkaar omgaan zegt alles over de puberteit en niets over vrouwen die elkaar allemaal haten.

Ik vind het gewoon heel dom om een groep zo groot als ‘alle vrouwen’ of ‘alle mannen’ op een homogene groep te gooien en daar een enkele eigenschap op te plakken. Als je al maar één exemplaar vindt waarvoor het niet geldt, is je hele argument al nonsens.
Waar staat er 'alle' in het citaat? 'Women,/'Vrouwen' is niet helemaal hetzelfde als 'All women'/'alle vrouwen'.
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 19:21:26 #118
5428 crew  miss_sly
pi_221062695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:13 schreef Horzula het volgende:

[..]
Waar staat er 'alle' in het citaat? 'Women,/'Vrouwen' is niet helemaal hetzelfde als 'All women'/'alle vrouwen'.
Als men het heeft over ‘vrouwen’ bedoelt men er maar een paar mee?
Duidelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221062741
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als men het heeft over ‘vrouwen’ bedoelt men er maar een paar mee?
Duidelijk.
Het is meer onbepaald dan alle.

Ken je die serie en begrijp je hem ook?

De hypocrisie zat aan alle kanten en bij alle seksen en generaties. Dit was een uitspraak van Al Bundy, maar zo waren er nog veel meer.

De andere personages, zoals Peggy Bundy, hadden weer anderen.

Het is beslist niet zo dat er alleen maar met vrouwen gespot werd.
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 19:34:16 #120
5428 crew  miss_sly
pi_221062810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:26 schreef Horzula het volgende:

[..]
Het is meer onbepaald dan alle.

Ken je die serie en begrijp je hem ook?

De hypocrisie zat aan alle kanten en bij alle seksen en generaties. Dit was een uitspraak van Al Bundy, maar zo waren er nog veel meer.

De andere personages, zoals Peggy Bundy, hadden weer anderen.

Het is beslist niet zo dat er alleen maar met vrouwen gespot werd.
Natuurlijk ken ik die serie. Dat is uit mijn jeugd. Natuurlijk werd alles en iedereen op de hak genomen. Hartstikke grappig. Maar wel
complete nonsens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 juni 2026 @ 19:42:28 #121
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221062869
Zucht.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221063493
Kamerplant met een rijbewijs... _O- Geweldig! Echte mannen?

Laat me raden dat is beslist een stelling van (ZZP) vrouwen met siliconen en botox overcompensatie die daarna alleen nog maar echte mannen willen?
pi_221063527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 21:00 schreef Watuntrik het volgende:
Kamerplant met een rijbewijs... _O- Geweldig! Echte mannen?

Laat me raden dat is beslist een stelling van (ZZP) vrouwen met siliconen en botox overcompensatie die daarna alleen nog maar echte mannen willen?
Vrouwen van een bepaalde leeftijd lijkt dit riedeltje vooral voor op te gaan ;) . De jonge vrouwen denken helemaal niet zo, dus je weet wat je te doen staat :P
blablablabla
pi_221066617
quote:
De druiven zijn weer zuur. Welke lesbiënne laat zich lenen voor een dergelijk artikel? Het lijken mij vooral de oudere 'prinsessen' die een relatie niet lijkt te lukken die volgens dit artikel de schuld daarvan dragen, want het zal toch niet aan haarzelf liggen?

Drie weken geleden was het 65 jarig huwelijk van een stel bij ons in de kerk.
pi_221067081
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als men het heeft over ‘vrouwen’ bedoelt men er maar een paar mee?
Duidelijk.
#notallwomen
pi_221068200
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 21:03 schreef Elan het volgende:
De jonge vrouwen denken helemaal niet zo, dus je weet wat je te doen staat :P
Jonge vrouwen? Die tijd is voor mij allang voorbij. Ik kijk op mijn fietsje en vanachter mijn zonnebril alleen nog maar van bil naar bil. Maar ik vond het wel een kostelijk en amusant artikel om te lezen. Humor van de bovenste plank :D Te veel onderhoud en te weinig functies... _O-

Ik zou graag eens een contactadvertentie van zulke vrouwen willen lezen. En de waslijst van competenties die ze in een man zoeken. Die dan afsluit met 'Verder ben ik niet veeleisend.' _O- Staat het zo slecht gesteld met de moderne man?

Ik voel me niet aangesproken en het verhaal betreft zeker niet mijn generatie.
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:51:59 #127
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221068264
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:44 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangesproken en het verhaal betreft zeker niet mijn generatie.
'Your insights serves you well' - Obi Wan Kenobi
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221068520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:44 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Jonge vrouwen? Die tijd is voor mij allang voorbij. Ik kijk op mijn fietsje en vanachter mijn zonnebril alleen nog maar van bil naar bil. Maar ik vond het wel een kostelijk en amusant artikel om te lezen. Humor van de bovenste plank :D Te veel onderhoud en te weinig functies... _O-

Ik zou graag eens een contactadvertentie van zulke vrouwen willen lezen. En de waslijst van competenties die ze in een man zoeken. Die dan afsluit met 'Verder ben ik niet veeleisend.' _O- Staat het zo slecht gesteld met de moderne man?

Ik voel me niet aangesproken en het verhaal betreft zeker niet mijn generatie.
Dat zou ook nog kunnen ja dat het een generatiedingetje is meer dan een leeftijdsdingetje dat bepaalde vrouwen zoveel zeuren. Al schijnt de menopauze en perimenopauze wel berucht te zijn. Niet voor niks gaan zoveel mensen dan scheiden.
blablablabla
pi_221068645
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zou ook nog kunnen ja dat het een generatiedingetje is meer dan een leeftijdsdingetje dat bepaalde vrouwen zoveel zeuren. Al schijnt de menopauze en perimenopauze wel berucht te zijn. Niet voor niks gaan zoveel mensen dan scheiden.
Zeer zeker een generatiedingetje. Ikzelf ben nog van een van de laatste ambachtelijk geschoolden generaties. Als het moet, bouw ik bij wijze van spreken een huis met een pompentang en een hamer. Handige Harrie... De ambachtsschool bestaat niet meer sinds ongeveer 1990.

Men hoeft ook niet zoveel meer te leren. Alles is prefab en voorgekauwd. Moderne automonteurs lopen tegenwoordig rond in een stofjas met een computer. Wanneer ze mijn oldtimer van 1982 zien, staan ze met de oren te flapperen. Kunnen er niets mee omdat er geen digitaal uitleespoort in zit. Dus ik moet wel veel zelf kunnen wat de storingsdiagnose betreft; ergens anders krijg ik het niet geregeld.

Ik zie ook wel eens jongeren met een hamer en een spijker stoeien en dan vraag ik me oprecht af hoe het mogelijk is dat ze wel met mes en vork kunnen eten zonder zichzelf te verwonden. :')

Daar zit wel een kloof, de moderne automatisering heeft ons heel wat 2 linkse handen bezorgt die bang zijn vuile handen te krijgen.
pi_221069113
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is geen vrouw die ik haat.
Dat tienermeiden soms niet fijn met elkaar omgaan zegt alles over de puberteit en niets over vrouwen die elkaar allemaal haten.

Ik vind het gewoon heel dom om een groep zo groot als ‘alle vrouwen’ of ‘alle mannen’ op een homogene groep te gooien en daar een enkele eigenschap op te plakken. Als je al maar één exemplaar vindt waarvoor het niet geldt, is je hele argument al nonsens.
Wat ik om mij heen hoor van vrouwen hebben vrouwen onderling gemiddeld gesproken toch minder kameraadschap en zijn ze sneller geneigd om elkaars reputatie aan te vallen (mannen grijpen dan weer vaker naar geweld).

Dus de uitspraak vrouwen haten vrouwen is natuurlijk veel te kort door de bocht. Maar hij komt denk ik ook weer niet uit het luchtledige.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 17:15:00 #131
5428 crew  miss_sly
pi_221071096
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat ik om mij heen hoor van vrouwen hebben vrouwen onderling gemiddeld gesproken toch minder kameraadschap en zijn ze sneller geneigd om elkaars reputatie aan te vallen (mannen grijpen dan weer vaker naar geweld).

Dus de uitspraak vrouwen haten vrouwen is natuurlijk veel te kort door de bocht. Maar hij komt denk ik ook weer niet uit het luchtledige.
Waar denk je dan dat het op gebaseerd is als het niet uit het luchtledige komt? En denk je dat vrouwen het zelf ook zo typeren, of is dat iets dat meer door mannen wordt gezegd en gedacht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221071121
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waar denk je dan dat het op gebaseerd is als het niet uit het luchtledige komt? En denk je dat vrouwen het zelf ook zo typeren, of is dat iets dat meer door mannen wordt gezegd en gedacht?
Zoals gezegd: ik heb dit van vrouwen die ik spreek en die dat baseren op hun ervaringen.

Nogmaals: vrouwen haten vrouwen is veel te kort door de bocht.

Maar vrouwen lijken elkaar wel veel vaker dwars te zitten dan mannen dat doen tov andere mannen.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 17:22:23 #133
5428 crew  miss_sly
pi_221071147
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoals gezegd: ik heb dit van vrouwen die ik spreek en die dat baseren op hun ervaringen.

Nogmaals: vrouwen haten vrouwen is veel te kort door de bocht.

Maar vrouwen lijken elkaar wel veel vaker dwars te zitten dan mannen dat doen tov andere mannen.
Ik denk dat dat laatste sowieso niet waar is. Wellicht zitten ze elkaar vaker dwars over andere zaken. Zakelijk, financieel, over vrouwen. Bij vrouwen zit daar misschien eerder wat jaloezie in en uit het zich op een andere manier.

Maar echt, ik herken het gewoon niet. En ik ben echt niet zo'n bijzondere vrouw, hoor :)

Misschien zit het verschil er ook in dat veel vrouwen sneller geneigd zijn geen blad voor de mond te nemen, en dat veel mannen eerder wat confrontatiemijdend zijn? Maar dat is ook maar op basis van mijn eigen waarnemingen, dus ook niet gestoeld op onderzoeken of wetenschap :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221072364
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat dat laatste sowieso niet waar is. Wellicht zitten ze elkaar vaker dwars over andere zaken. Zakelijk, financieel, over vrouwen. Bij vrouwen zit daar misschien eerder wat jaloezie in en uit het zich op een andere manier.

Maar echt, ik herken het gewoon niet. En ik ben echt niet zo'n bijzondere vrouw, hoor :)

Misschien zit het verschil er ook in dat veel vrouwen sneller geneigd zijn geen blad voor de mond te nemen, en dat veel mannen eerder wat confrontatiemijdend zijn? Maar dat is ook maar op basis van mijn eigen waarnemingen, dus ook niet gestoeld op onderzoeken of wetenschap :)
Ik heb geen harde data, dus agree to disagree dan maar. :)
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 19:54:16 #135
5428 crew  miss_sly
pi_221072468
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb geen harde data, dus agree to disagree dan maar. :)
Wel ja :) Zo kan het ook O+

Ik denk dat dit soort dingen ook lastig met harde data te onderbouwen zal zijn. Het is toch veel persoonlijke ervaring die bepaalde ideeën geeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221072795
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:22 schreef miss_sly het volgende:

Misschien zit het verschil er ook in dat veel vrouwen sneller geneigd zijn geen blad voor de mond te nemen, en dat veel mannen eerder wat confrontatie mijdend zijn?
Ja daarom zitten er ook zoveel vrouwen in de frontlinies bij oorlogen. Om nog maar te zwijgen over Islamitische vrouwen, die hebben geen blad voor de mond..

Vrouwen hebben gewoon vaker ruzie met elkaar vanwege jaloezie, ze hun emoties niet zo goed kunnen bedwingen als mannen etc. Maar als je wil doen alsof vrouwen juist eerlijk zeggen wat ze denken en mannen juist niet eerlijk durven te zeggen wat ze denken dan ga je gang hoor..
pi_221072881
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:14 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja daarom zitten er ook zoveel vrouwen in de frontlinies bij oorlogen. Om nog maar te zwijgen over Islamitische vrouwen, die hebben geen blad voor de mond..

Vrouwen hebben gewoon vaker ruzie met elkaar vanwege jaloezie, ze hun emoties niet zo goed kunnen bedwingen als mannen etc. Maar als je wil doen alsof vrouwen juist eerlijk zeggen wat ze denken en mannen juist niet eerlijk durven te zeggen wat ze denken dan ga je gang hoor..
Je verwart je persoonlijke vooroordelen met feiten. Dat jij vindt dat vrouwen jaloerser of emotioneler zijn, betekent niet dat het waar is.

Een hele bevolkingsgroep beschrijven op basis van stereotypen is niet bepaald een sterk argument. Het zegt vooral iets over degene die generaliseert.
  woensdag 17 juni 2026 @ 20:22:15 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221072922
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:19 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Je verwart je persoonlijke vooroordelen met feiten. Dat jij vindt dat vrouwen jaloerser of emotioneler zijn, betekent niet dat het waar is.

Een hele bevolkingsgroep beschrijven op basis van stereotypen is niet bepaald een sterk argument. Het zegt vooral iets over degene die generaliseert.
We praten hier over groepspsychologische observaties. Die kan je sowieso heel slecht hard maken.
pi_221072983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:19 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
1. Je verwart je persoonlijke vooroordelen met feiten.

2. Dat jij vindt dat vrouwen jaloerser of emotioneler zijn, betekent niet dat het waar is.

3. Een hele bevolkingsgroep beschrijven op basis van stereotypen is niet bepaald een sterk argument. Het zegt vooral iets over degene die generaliseert.
1. Nee
2. Correct
3. Hier ga je de mist in. Bij punt 2 eigenlijk ook al. Het is een publiek geheim inderdaad dat vrouwen emotioneler zijn aangelegd. En met dat feit in het achterhoofd, ik zeg 'vaker', niet dat ze het allemaal zijn. Daar gaat je 'argument' over stereotypen.
pi_221073045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:26 schreef Masberum het volgende:

[..]
1. Nee
2. Correct
3. Hier ga je de mist in. Bij punt 2 eigenlijk ook al. Het is een publiek geheim inderdaad dat vrouwen emotioneler zijn aangelegd. En met dat feit in het achterhoofd, ik zeg 'vaker', niet dat ze het allemaal zijn. Daar gaat je 'argument' over stereotypen.
“Vaker” is geen magisch woord dat een onbewezen bewering ineens waar maakt.

Je hebt nog steeds niet onderbouwd dat vrouwen vaker ruzie hebben vanwege jaloezie of doordat ze hun emoties minder goed beheersen. Je herhaalt de stelling alleen in een iets afgezwakte vorm.
pi_221073138
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:31 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
“Vaker” is geen magisch woord dat een onbewezen bewering ineens waar maakt.

Je hebt nog steeds niet onderbouwd dat vrouwen vaker ruzie hebben vanwege jaloezie of doordat ze hun emoties minder goed beheersen. Je herhaalt de stelling alleen in een iets afgezwakte vorm.
Is het niet aan jou om in plaats van te stellen dat iemand persoonlijke vooroordelen verwart met feiten om dat iets te onderbouwen? Je beschuldigt iemand ervan dat hij of zij zomaar iets zegt. En daarna dat die persoon een hele bevolkingsgroep beschrijft terwijl dat dus niet zo is :') Je kan ook gewoon aangeven dat je ongelijk hebt, dat besef je toch?
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 20:39:45 #142
5428 crew  miss_sly
pi_221073172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Is het niet aan jou om in plaats van te stellen dat iemand persoonlijke vooroordelen verwart met feiten om dat iets te onderbouwen? Je beschuldigt iemand ervan dat hij of zij zomaar iets zegt. En daarna dat die persoon een hele bevolkingsgroep beschrijft terwijl dat dus niet zo is :') Je kan ook gewoon aangeven dat je ongelijk hebt, dat besef je toch?
Dan mag jij beginnen met je claim te onderbouwen dat ‘vrouwen gewoon vaker ruzie hebben met elkaar vanwege jaloezie’, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221073200
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan mag jij beginnen met je claim te onderbouwen dat ‘vrouwen gewoon vaker ruzie hebben met elkaar vanwege jaloezie’, lijkt me.
Kijk dat is een terechte reactie. Ook al gaat hij weer vrijuit met zijn verschuiving met zijn flauwekul over stereotypes etc. Maar ik hap wel
pi_221073353
Jullie 2 hebben gelijk. Ik heb geen bron kunnen vinden dat vrouwen extra emotioneel zijn.
pi_221073719
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:41 schreef Masberum het volgende:

[..]
Kijk dat is een terechte reactie. Ook al gaat hij weer vrijuit met zijn verschuiving met zijn flauwekul over stereotypes etc. Maar ik hap wel
Ik zeg niet dat je per definitie ongelijk hebt. Ik zeg dat je een vrij stevige claim doet over vrouwen als groep, inclusief een oorzaak voor bepaald gedrag. Dan is het niet vreemd dat iemand vraagt waarop je dat baseert.

Als je daar onderbouwing voor hebt, prima. Maar zonder onderbouwing blijft het een stelling, geen vastgesteld feit.
pi_221073839
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:51 schreef Masberum het volgende:
Jullie 2 hebben gelijk. Ik heb geen bron kunnen vinden dat vrouwen extra emotioneel zijn.
Die ga je ook niet vinden, behalve dat zoiets heel lastig is te quantificeren, is het ook nog eens niet ethisch verantwoord om te onderzoeken
pi_221073864
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:12 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat je per definitie ongelijk hebt. Ik zeg dat je een vrij stevige claim doet over vrouwen als groep, inclusief een oorzaak voor bepaald gedrag. Dan is het niet vreemd dat iemand vraagt waarop je dat baseert.

Als je daar onderbouwing voor hebt, prima. Maar zonder onderbouwing blijft het een stelling, geen vastgesteld feit.
Ja daag, ik reageerde op sly 'Misschien zit het verschil'. Misschien zitten we allemaal dan elkaar maar te betwisten op basis van meningen. Misschien klopte het niet helemaal wat ik zei. Maar misschien ook wel. En nogmaals ik had het niet over vrouwen als groep maar over de meerderheid van hen. Nou ja daarover zal vast ook wel te discussiëren zijn of het dan over een groep gaat of niet.
pi_221073873
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:24 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Die ga je ook niet vinden, behalve dat zoiets heel lastig is te quantificeren, is het ook nog eens niet ethisch verantwoord om te onderzoeken
Ik vind het raar dat het ethisch niet verantwoord is om welke waarheid dan ook maar te willen achterhalen..
pi_221073875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:30 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik vind het raar dat het ethisch niet verantwoord is om welke waarheid dan ook maar te willen achterhalen..
Opvallend. Eerst wordt er een oorzaak aangewezen alsof die vrij vanzelfsprekend is. Zodra iemand vraagt waar dat op gebaseerd is, verandert het in "misschien klopt het, misschien ook niet".

Dat is natuurlijk prima, maar dan was het dus nooit meer dan een onderbuikgevoel. En daar is op zich niets mis mee, zolang je het niet presenteert alsof het een algemeen bekende waarheid is.
pi_221073893
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:30 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Opvallend. Eerst wordt er een oorzaak aangewezen alsof die vrij vanzelfsprekend is. Zodra iemand vraagt waar dat op gebaseerd is, verandert het in "misschien klopt het, misschien ook niet".

Dat is natuurlijk prima, maar dan was het dus nooit meer dan een onderbuikgevoel. En daar is op zich niets mis mee, zolang je het niet presenteert alsof het een algemeen bekende waarheid is.
"Dat jij vindt dat vrouwen jaloerser of emotioneler zijn, betekent niet dat het waar is." Jij begint met de aanname dat het een mening is en niet een feit zonder aan te geven waarom het niet zou kunnen kloppen. Je begint het nu wel erg te verdraaien en dat weet je zelf ook wel mag ik hopen. Of eigenlijk hoop ik dat niet want dan is het wel erg trollerig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')