abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221090130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:33 schreef Spring_Sale het volgende:
@:VEM2012

Vrouwen die al iets langer werkten vóór 2010 en vanaf 2010 het voor gezien hielden mischien?
Natuurlijk is het zo dat je op basis van wat we weten niet kan uitsluiten dat het inderdaad ligt aan overbelasting vanwege teveel werk en zorg vanwege een lamlendige kerel.

Alleen mijn punt is dat wordt beweerd dat het evident is, terwijl de data daar geen aanleiding toe geeft en er alternatieve verklaringen zijn die meer voor de hand liggen.
  maandag 22 juni 2026 @ 15:12:55 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221118264
snap ik

ik zou mezelf ook niet willen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 16:35:17 #203
441859 crew  Lenny77
pi_221118669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk is het zo dat je op basis van wat we weten niet kan uitsluiten dat het inderdaad ligt aan overbelasting vanwege teveel werk en zorg vanwege een lamlendige kerel.

Alleen mijn punt is dat wordt beweerd dat het evident is, terwijl de data daar geen aanleiding toe geeft en er alternatieve verklaringen zijn die meer voor de hand liggen.
Het dingetje is dat alleen jouw data dat weergeeft en je deze niet meer terug kan vinden :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221118711
Edit: Ik vind je claim discutabel en leg hem even achter neer.

Edit 2: De mening kan prima, op het antisemitische gedeelte na

Omdat ik anders teveel in je originele post ga rommelen en het "mijn" woorden dan kunnen worden. Kan je reactie opnieuw plaatsen

[ Bericht 36% gewijzigd door Droopie op 22-06-2026 17:36:58 ]
pi_221119109
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit vind ik een beetje vreemd daar Nederland echte klinieken heeft voor menopauze en België bijna niet?
Debby gaat misschien naar de verkeerde arts :P
Maar ik geloof wel dat het bij de gewone huisarts hier misschien makkelijker is, bij ons toch wel alleszins. Maar dat is wel met meer zaken zo. Bij chirurgie komen veel Nederlanders omdat ze bij jullie geen operatie krijgen. Bij oncologie komen veel Nederlanders omdat ze bij jullie uitbehandeld zijn en niets meer krijgen terwijl ze hier nog jaren kunnen winnen met (palliatieve) chemotherapie. Ik ken er eentje die al 5 jaar komt vanuit Breda, nog kan werken en zich best goed voelt. In Nederland hadden ze hem dus 5 jaar geleden opgegeven en kon m naar huis om te sterven.

Blijft wel een feit dat er toch nog een kennistekort is bij veel artsen en nog een angst voor HST bij zowel artsen als vrouwen dankzij dat vernietigende onderzoek begin jaren 2000 (wat achteraf een zeer slecht onderzoek bleek te zijn ).
Ja misschien gaat het in België gewoon standaard via de huisarts die hormonen en doen ze daar niet zo moeilijk over? Dat begreep ik een beetje uit het verhaal van Evi. Versus dat van Debby die echt de dokter moest overtuigen middels fysieke en mentale klachten zeg maar.

Zou misschien ook goed zijn als meer vrouwen zichzelf zouden laten horen over dingen die niet goed gaan, dat zie je ook met de orgasmekloof die nog zo enorm groot is.... Kennelijk zit er heel veel schaamte bij jullie om dingen bespreekbaar te maken. Of is er te weinig begrip bij de mannen.

Ik kan me zo niet voorstellen dat je je met een kluitje in het riet laat sturen als het over lichamelijk ongemakken of je eigen seksualiteit gaat :{ .
blablablabla
pi_221119204
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:42 schreef Spring_Sale het volgende:
Edit: Ik vind je claim discutabel en leg hem even achter neer.
Google:

A "victim spiel" (also known as playing the victim card or self-victimization) is the act of exaggerating or fabricating victimhood to manipulate others, dodge responsibility, or gain sympathy. People using this tactic frequently shift blame onto external factors and avoid taking accountability for their own actions.

Key Characteristics
Blame-Shifting: Refusing to own up to mistakes, instead pointing fingers at circumstances or other people.Hyper-

Exaggeration: Constantly complaining about minor issues while minimizing the challenges faced by those around them.

Sympathy Fishing: Using their perceived suffering to guilt-trip others or gain special treatment.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:25:07 #207
441859 crew  Lenny77
pi_221119208
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef Elan het volgende:


Zou misschien ook goed zijn als meer vrouwen zichzelf zouden laten horen over dingen die niet goed gaan, dat zie je ook met de orgasmekloof die nog zo enorm groot is.... Kennelijk zit er heel veel schaamte bij jullie om dingen bespreekbaar te maken. Of is er te weinig begrip bij de mannen.

Ik kan me zo niet voorstellen dat je je met een kluitje in het riet laat sturen als het over lichamelijk ongemakken of je eigen seksualiteit gaat :{ .
Schaamte niet, onbegrip wel. Niet persé van de mannen hoor. Eerder de medische wereld.
Ik heb als 20 jarige moeten horen dat ik maar het klooster in moest gaan toen ik aangaf dat het seksueel niet zo lekker ging.
En als je weet dat de anatomie van de clitoris pas sinds 1998 bekend is..

Dan heerst er nog steeds een stukje: het hoort erbij. Er worden nog steeds vrouwen weggestuurd met klachten. Slechts 1 op 10 vrouwen krijgt hormoontherapie. Daar valt nog wel winst te behalen dus.
Mannen hoeven gelukkig niet zoveel moeite te doen om medicatie te krijgen als ze erectiestoornissen hebben door hun leeftijd of welke reden dan ook. En dat bedoel ik absoluut positief! Niet als in: mannen wel mimimi :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119218
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mannen hoeven gelukkig niet zoveel moeite te doen om medicatie te krijgen als ze erectiestoornissen hebben door hun leeftijd of welke reden dan ook. En dat bedoel ik absoluut positief! Niet als in: mannen wel mimimi :D
Nou, dat heb je helemaal fout. Zelfs mannelijke artsen nemen je dan niet of nauwelijks serieus. Vrouwen kap nou maar gewoon. Less bitchin more in the kitchen!
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:27:24 #209
441859 crew  Lenny77
pi_221119220
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:24 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Google:

A "victim spiel" (also known as playing the victim card or self-victimization) is the act of exaggerating or fabricating victimhood to manipulate others, dodge responsibility, or gain sympathy. People using this tactic frequently shift blame onto external factors and avoid taking accountability for their own actions.

Key Characteristics
Blame-Shifting: Refusing to own up to mistakes, instead pointing fingers at circumstances or other people.Hyper-

Exaggeration: Constantly complaining about minor issues while minimizing the challenges faced by those around them.

Sympathy Fishing: Using their perceived suffering to guilt-trip others or gain special treatment.
Ja klopt, dat is wel een beetje hoe de incel wereld werkt :Y
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:28:22 #210
441859 crew  Lenny77
pi_221119231
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:27 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Nou, dat heb je helemaal fout. Zelfs mannelijke artsen nemen je dan niet of nauwelijks serieus. Vrouwen kap nou gewoon. Less bitchin more in the kitchen!
Ach hou toch op. De pillen gaan over de toonbank heen als snoepjes (ik kan het weten en sta er volledig achter) en als dat niet lukt zijn er tig sites online.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119239
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja klopt, dat is wel een beetje hoe de incel wereld werkt :Y
Edit
Twijfel over antisemitisme.
Klachten of vragen in de feedback of bij een admin

[ Bericht 19% gewijzigd door Droopie op 22-06-2026 17:38:45 ]
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:30:30 #212
441859 crew  Lenny77
pi_221119249
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:29 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
- verwijderd
Wij van wc eend

[ Bericht 15% gewijzigd door Droopie op 22-06-2026 17:39:16 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119254
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wij van wc eend
Nou, dan verwijzen die incels maar lekker naar feiten en studies hoor. Terwijl zij dat doen, zijn alle normale mensen lekker aan 't neuken.
pi_221119257
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ach hou toch op. De pillen gaan over de toonbank heen als snoepjes (ik kan het weten en sta er volledig achter) en als dat niet lukt zijn er tig sites online.
Ja onder de toonbank en je weet niet wat je dan krijgt. Officieel zijn die pillen te duur, en werken vaak niet (want hoe een erectie totstand komt wordt ook te vaak niet begrepen).
pi_221119258
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja misschien gaat het in België gewoon standaard via de huisarts die hormonen en doen ze daar niet zo moeilijk over? Dat begreep ik een beetje uit het verhaal van Evi. Versus dat van Debby die echt de dokter moest overtuigen middels fysieke en mentale klachten zeg maar.

Zou misschien ook goed zijn als meer vrouwen zichzelf zouden laten horen over dingen die niet goed gaan, dat zie je ook met de orgasmekloof die nog zo enorm groot is.... Kennelijk zit er heel veel schaamte bij jullie om dingen bespreekbaar te maken. Of is er te weinig begrip bij de mannen.

Ik kan me zo niet voorstellen dat je je met een kluitje in het riet laat sturen als het over lichamelijk ongemakken of je eigen seksualiteit gaat :{ .
Ik heb in de wajong gezeten vanwege 'onverklaarbare pijn'. Wat later gewoon endometriose bleek te zijn. Ben met periodes bijna wekelijks bij de huisarts geweest en uiteindelijk via een bedrijfsarts doorverwezen en zelfs in ziekenhuis meerdere keren weggestuurd want 'kleine kans, je bent te jong, we denken van niet.' En ik heb echt lopen rellen maar kwam er pas na 6 jaar doorheen. Toen eindelijk operatie en 70% van de klachten zijn verbeterd. Liep toen notabene bij een psycholoog want 'zat tussen m'n oren'. Er mist gewoon nog een hoop kennis.
pi_221119260
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wij van wc eend
Je hoeft de mainstream televee maar aan te zetten en iedereen ziet dat ik niet lieg.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:32:58 #217
441859 crew  Lenny77
pi_221119262
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:31 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ja onder de toonbank en je weet niet wat je dan krijgt. Officieel zijn die pillen te duur, en werken vaak niet (want hoe een erectie totstand komt wordt ook te vaak niet begrepen).
Tadalafil: 69 euro voor 90 pillen. Officieel
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:33:47 #218
441859 crew  Lenny77
pi_221119269
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:32 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Je hoeft de mainstream televee maar aan te zetten en iedereen ziet dat ik niet lieg.
Vreemd, ik zie daar vrij weinig mensen janken
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119274
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Tadalafil: 69 euro voor 90 pillen. Officieel
Google:
Dat klopt helemaal. Dat je nu rond de ¤ 32,- tot ¤ 70,- betaalt voor 90 pillen, was vroeger ondenkbaar. Tot eind 2017 was dit medicijn vele malen duurder.De enorme prijsverandering heeft twee belangrijke redenen:1. Het verlopen van het patent (2017)Tot november 2017 had de fabrikant Eli Lilly het exclusieve patentrecht op de werkzame stof tadalafil, die zij verkochten onder de merknaam Cialis.

En dan nog. Met alleen dit pilletje zul je veel erectiestoornissen niet oplossen.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:39:01 #220
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221119306
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:34 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Google:
Dat klopt helemaal. Dat je nu rond de ¤ 32,- tot ¤ 70,- betaalt voor 90 pillen, was vroeger ondenkbaar. Tot eind 2017 was dit medicijn vele malen duurder.De enorme prijsverandering heeft twee belangrijke redenen:1. Het verlopen van het patent (2017)Tot november 2017 had de fabrikant Eli Lilly het exclusieve patentrecht op de werkzame stof tadalafil, die zij verkochten onder de merknaam Cialis.

En dan nog. Met alleen dit pilletje zul je veel erectiestoornissen niet oplossen.
AI lijkt me niet zo handig in dit geval. In Nederland kun je gewoon op medicijnkosten.nl kijken.

Et voilà: https://www.medicijnkosten.nl/zoeken?searchTerm=Tadalafil
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:42:19 #221
441859 crew  Lenny77
pi_221119338
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:34 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Google:
Dat klopt helemaal. Dat je nu rond de ¤ 32,- tot ¤ 70,- betaalt voor 90 pillen, was vroeger ondenkbaar. Tot eind 2017 was dit medicijn vele malen duurder.De enorme prijsverandering heeft twee belangrijke redenen:1. Het verlopen van het patent (2017)Tot november 2017 had de fabrikant Eli Lilly het exclusieve patentrecht op de werkzame stof tadalafil, die zij verkochten onder de merknaam Cialis.

En dan nog. Met alleen dit pilletje zul je veel erectiestoornissen niet oplossen.
Mijn patiënten zijn toch tevreden
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119352
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mijn patiënten zijn toch tevreden
Ben jij een dokter??

Ik dacht dat je iets deed als hr in de bouw of scheepsbouw.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:45:11 #223
441859 crew  Lenny77
pi_221119386
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:43 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ben jij een dokter??
Ik werk bij een arts en doe consultaties en schrijf voor. Ik volg ook op.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:45:25 #224
441859 crew  Lenny77
pi_221119389
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:43 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ben jij een dokter??

Ik dacht dat je iets deed als hr in de bouw of scheepsbouw.
Hoe kom je daar nu bij :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119540
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het dingetje is dat alleen jouw data dat weergeeft en je deze niet meer terug kan vinden :P
Ik denk dat je nu op andere data wijst en dat betreft emancipatiemonitor 2023 (licht voorbehoud ten aanzien van het jaartal). Tijdje terug nog hier op Fok! besproken.

Waar het hier om gaat is dat sinds 2010 er ineens een enorme stijging is in uitval, waar dat niet correspondeert met enorme toename in belasting (in tegendeel: vrouwen zijn iets meer gaan werken en iets meer gaan zorgen, maar het is vooral stabiel, waar de toename in uitval enorm toeneemt en toe blijft nemen).
pi_221119573
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, dan verwijzen die incels maar lekker naar feiten en studies hoor. Terwijl zij dat doen, zijn alle normale mensen lekker aan 't neuken.
Edit: kappen nou,

[ Bericht 15% gewijzigd door Droopie op 22-06-2026 18:24:02 ]
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 21:54:54 #227
441859 crew  Lenny77
pi_221122430
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat je nu op andere data wijst en dat betreft emancipatiemonitor 2023 (licht voorbehoud ten aanzien van het jaartal). Tijdje terug nog hier op Fok! besproken.

Waar het hier om gaat is dat sinds 2010 er ineens een enorme stijging is in uitval, waar dat niet correspondeert met enorme toename in belasting (in tegendeel: vrouwen zijn iets meer gaan werken en iets meer gaan zorgen, maar het is vooral stabiel, waar de toename in uitval enorm toeneemt en toe blijft nemen).
Het percentage meest recente ziekteverzuim in het afgelopen jaar dat werd veroorzaakt door psychische klachten, overspannenheid en burn-out is voor werkende mannen (15 t/m 74 jaar) 6,9%. Voor vrouwen is dit 10,7%.
https://www.rivm.nl/menta(...)kteverzuimpercentage

Zo groot is dat verschil toch niet? Hebben mannen dan dezelfde problemen gekregen met de opkomst van sociale media?
Ik val vooral over de woorden: massaal (niet door jou gebruikt) en enorm. 1/10 is niet massaal en de 10% van nu kan geen enorme stijging zijn.
Maar ik geloof meteen dat social media een hoop ellende heeft veroorzaakt.

Hier nog iets over de jongere generatie (18-24 jaar): in 2020 ervaart 25% van deze jonge vrouwen burn-outklachten en in 2022 ligt dit percentage zelfs op 29%. Maar ook de groep jonge mannen met klachten neemt over de jaren toe: in 2022 ervaart 23% burn-outklachten waar dat in 2015 nog 13% was.
https://www.tno.nl/nl/new(...)eren-onderzoek-2022/

Ik weet het niet zo hoor... als ik de mannen hier moet geloven dan hebben alleen vrouwen massaal een burnout?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221122456
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het percentage meest recente ziekteverzuim in het afgelopen jaar dat werd veroorzaakt door psychische klachten, overspannenheid en burn-out is voor werkende mannen (15 t/m 74 jaar) 6,9%. Voor vrouwen is dit 10,7%.
https://www.rivm.nl/menta(...)kteverzuimpercentage

Zo groot is dat verschil toch niet? Hebben mannen dan dezelfde problemen gekregen met de opkomst van sociale media?
Ik val vooral over de woorden: massaal (niet door jou gebruikt) en enorm. 1/10 is niet massaal en de 10% van nu kan geen enorme stijging zijn.
Maar ik geloof meteen dat social media een hoop ellende heeft veroorzaakt.

Hier nog iets over de jongere generatie (18-24 jaar): in 2020 ervaart 25% van deze jonge vrouwen burn-outklachten en in 2022 ligt dit percentage zelfs op 29%. Maar ook de groep jonge mannen met klachten neemt over de jaren toe: in 2022 ervaart 23% burn-outklachten waar dat in 2015 nog 13% was.
https://www.tno.nl/nl/new(...)eren-onderzoek-2022/

Ik weet het niet zo hoor... als ik de mannen hier moet geloven dan hebben alleen vrouwen massaal een burnout?
Natuurlijk wordt alles overtrokken, want clicks. Mijn punt is vooral: als er iets niet goed gaat, vooral onderzoeken, zodat je ook kan zien wat er beter moet. Niet een gewenste conclusie pushen. Dat geldt voor vrouwen die mannen beschuldigen van luie lamzak zijn en dat hun vrouwen daardoor een burn-out krijgt als voor mannen die vervolgens gaan zeggen: zie je wel, de plaats voor de vrouw is in de keuken (af en toe wel, op de keukentafel... maar dat terzijde).
pi_221122465
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk wordt alles overtrokken, want clicks. Mijn punt is vooral: als er iets niet goed gaat, vooral onderzoeken, zodat je ook kan zien wat er beter moet. Niet een gewenste conclusie pushen. Dat geldt voor vrouwen die mannen beschuldigen van luie lamzak zijn en dat hun vrouwen daardoor een burn-out krijgt als voor mannen die vervolgens gaan zeggen: zie je wel, de plaats voor de vrouw is in de keuken (af en toe wel, op de keukentafel... maar dat terzijde).
Jawel, maar die laatste categorie is hoe dan ook niet te helpen. (true, of het aanrecht..)
pi_221122489
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar die laatste categorie is hoe dan ook niet te helpen. (true, of het aanrecht..)
Nee, maar het lijkt mij zinnig om extremistisch vergif tegen te gaan. Zeker in een tijd waar SM als een injectiespuit met miljarden naalden opereert.
pi_221122501
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar het lijkt mij zinnig om extremistisch vergif tegen te gaan. Zeker in een tijd waar SM als een injectiespuit met miljarden naalden opereert.
Jawel, maar de vraag wordt dan wel een beetje...kip of ei. Either way is het een goed idee om het tegen te gaan, al denk ik dat dat onbegonnen werk is, te meer omdat de mensen die dergelijke extremistische shit aanhangen dat ook wíllen geloven, want dat komt hun beter uit.

De voorbeelden daarvan zie je hier al jaren op het forum al zijn dat vaak minder unieke voorbeelden dan je zou denken.
pi_221122546
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar de vraag wordt dan wel een beetje...kip of ei. Either way is het een goed idee om het tegen te gaan, al denk ik dat dat onbegonnen werk is, te meer omdat de mensen die dergelijke extremistische shit aanhangen dat ook wíllen geloven, want dat komt hun beter uit.

De voorbeelden daarvan zie je hier al jaren op het forum al zijn dat vaak minder unieke voorbeelden dan je zou denken.
Ik hoop altijd maar dat dorpsgekken zich aangetrokken voelen tot Fok!, maar ik begrijp echt wel dat dat een tikje naïef is.
pi_221122557
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoop altijd maar dat dorpsgekken zich aangetrokken voelen tot Fok!, maar ik begrijp echt wel dat dat een tikje naïef is.
Naja, dergelijke figuren zijn van alle tijden he, maar niet in alle tijden was er FOK! dus ik denk dat er in het echt een stuk meer van dat soort figuren zijn dan er hier te vinden zijn.
pi_221122676
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Schaamte niet, onbegrip wel. Niet persé van de mannen hoor. Eerder de medische wereld.
Ik heb als 20 jarige moeten horen dat ik maar het klooster in moest gaan toen ik aangaf dat het seksueel niet zo lekker ging.
En als je weet dat de anatomie van de clitoris pas sinds 1998 bekend is..

Dan heerst er nog steeds een stukje: het hoort erbij. Er worden nog steeds vrouwen weggestuurd met klachten. Slechts 1 op 10 vrouwen krijgt hormoontherapie. Daar valt nog wel winst te behalen dus.
Mannen hoeven gelukkig niet zoveel moeite te doen om medicatie te krijgen als ze erectiestoornissen hebben door hun leeftijd of welke reden dan ook. En dat bedoel ik absoluut positief! Niet als in: mannen wel mimimi :D
Weet eerlijk gezegd niet hoe groot die problemen daadwerkelijk zijn bij vrouwen of dat het vooral een kleine groep is die heel hard schreeuwt dat het niet zou deugen. Er zijn op social media ook hele volksstammen vrouwen die hormonale anticonceptie afzweren, terwijl een hele grote groep dag probleemloos gebruikt. Alleen die hoor je niet terwijl zij misschien wel 80% of 90% van de vrouwen uitmaken.

Medische zorg is nu eenmaal duur dus ik begrijp wel dat ze niet random hormoontherapie gaan voorschrijven en vergoeden voor elk miniem kwaaltje. Dat zou gewoon te duur worden.

Overigens is niet gezien en gehoord worden door medici bepaald niet alleen een vrouwenprobleem. Mannen krijgen bijvoorbeeld geen test voor prostaatkanker tenzij ze in de risicogroep zitten of klachten hebben.

Jeremy Clarkson vorige week een sterk oproepje over gedaan dat je dan je klachten maar moet veinzen.
blablablabla
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 22:41:38 #235
441859 crew  Lenny77
pi_221122713
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Weet eerlijk gezegd niet hoe groot die problemen daadwerkelijk zijn bij vrouwen of dat het vooral een kleine groep is die heel hard schreeuwt dat het niet zou deugen. Er zijn op social media ook hele volksstammen vrouwen die hormonale anticonceptie afzweren, terwijl een hele grote groep dag probleemloos gebruikt. Alleen die hoor je niet terwijl zij misschien wel 80% of 90% van de vrouwen uitmaken.

Medische zorg is nu eenmaal duur dus ik begrijp wel dat ze niet random hormoontherapie gaan voorschrijven en vergoeden voor elk miniem kwaaltje. Dat zou gewoon te duur worden.

Overigens is niet gezien en gehoord worden door medici bepaald niet alleen een vrouwenprobleem. Mannen krijgen bijvoorbeeld geen test voor prostaatkanker tenzij ze in de risicogroep zitten of klachten hebben.

Jeremy Clarkson vorige week een sterk oproepje over gedaan dat je dan je klachten maar moet veinzen.
Huh?? Wat is dat daar bij jullie? Wij testen standaard de PSA jaarlijks bij mannen vanaf 50 jaar en eerder als er een vermoeden is. Bij de minste afwijking sta je bij de uroloog daar PSA niet altijd echt een hele goede indicator is.
Ik schrik hiervan..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 22:49:22 #236
5428 crew  miss_sly
pi_221122763
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Huh?? Wat is dat daar bij jullie? Wij testen standaard de PSA jaarlijks bij mannen vanaf 50 jaar en eerder als er een vermoeden is. Bij de minste afwijking sta je bij de uroloog daar PSA niet altijd echt een hele goede indicator is.
Ik schrik hiervan..
Er is hier nog geen bevolkingsonderzoek prostaatkanker, inderdaad.
Een van de (naar mijn mening drog-)argumenten is dat een verhoogd PSA nog geen bewijs is van kanker en dat je daarmee dus veel mannen onterecht stress bezorgt als ze een verhoogd PSA hebben en doorgestuurd moeten worden voor vervolgonderzoek.

Tja…
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 22:51:24 #237
441859 crew  Lenny77
pi_221122779
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is hier nog geen bevolkingsonderzoek prostaatkanker, inderdaad.
Een van de (naar mijn mening drog-)argumenten is dat een verhoogd PSA nog geen bewijs is van kanker en dat je daarmee dus veel mannen onterecht stress bezorgt als ze een verhoogd PSA hebben en doorgestuurd moeten worden voor vervolgonderzoek.

Tja…
Ja dat is ook geen waterdichte parameter en de grote meerderheid van de mannen sterft MET prostaatkanker en niet AAN prostaatkanker. Maar dan nog... Ik begrijp het niet.. test dat gewoon, het is maar een bloedstaal..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221122934
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:32 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ik heb in de wajong gezeten vanwege 'onverklaarbare pijn'. Wat later gewoon endometriose bleek te zijn. Ben met periodes bijna wekelijks bij de huisarts geweest en uiteindelijk via een bedrijfsarts doorverwezen en zelfs in ziekenhuis meerdere keren weggestuurd want 'kleine kans, je bent te jong, we denken van niet.' En ik heb echt lopen rellen maar kwam er pas na 6 jaar doorheen. Toen eindelijk operatie en 70% van de klachten zijn verbeterd. Liep toen notabene bij een psycholoog want 'zat tussen m'n oren'. Er mist gewoon nog een hoop kennis.
Dat is ontzettend kut, maar wel de medische realiteit waarin we leven anno 2026. Heb niet het idee dat daar sprake is van discriminatie als het gaat om het ontmoedigingsbeleid dat men voert.

Vorig jaar mijn ouwe heer begraven die klaagde al weken over een drukkend gevoel op de borst die volgens de huisarts toch echt kwam door een slepende luchtweginfectie. Mocht niet eens langskomen, pas op zwaar aandringen en bellen van mijn zus die zelf arts is nota bene.
blablablabla
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 23:17:46 #239
441859 crew  Lenny77
pi_221122982
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is ontzettend kut, maar wel de medische realiteit waarin we leven anno 2026. Heb niet het idee dat daar sprake is van discriminatie als het gaat om het ontmoedigingsbeleid dat men voert.

Vorig jaar mijn ouwe heer begraven die klaagde al weken over een drukkend gevoel op de borst die volgens de huisarts toch echt kwam door een slepende luchtweginfectie. Mocht niet eens langskomen, pas op zwaar aandringen en bellen van mijn zus die zelf arts is nota bene.
;(
Zo erg..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221122990
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Huh?? Wat is dat daar bij jullie? Wij testen standaard de PSA jaarlijks bij mannen vanaf 50 jaar en eerder als er een vermoeden is. Bij de minste afwijking sta je bij de uroloog daar PSA niet altijd echt een hele goede indicator is.
Ik schrik hiervan..
Bepaalde vormen van kanker worden bij jullie ook veel langer doorbehandeld. Weet niet meer of ik het nou ergens hoorde of hier op het forum heb gelezen maar blijkbaar zijn er mensen in Nederland die hier opgegeven zijn met kanker maar door behandeling in Belgenland nog jaren kunnen leven.

Zo vooruitstrevend is de medische wereld hier.
blablablabla
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 23:23:37 #241
441859 crew  Lenny77
pi_221123036
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Bepaalde vormen van kanker worden bij jullie ook veel langer doorbehandeld. Weet niet meer of ik het nou ergens hoorde of hier op het forum heb gelezen maar blijkbaar zijn er mensen in Nederland die hier opgegeven zijn met kanker maar door behandeling in Belgenland nog jaren kunnen leven.

Zo vooruitstrevend is de medische wereld hier.
Dat was mijn post.
Wij hebben in onze praktijk een ECG toestel en kijken iedereen na met nog maar een vaag vermoeden van hartproblemen. Ook nemen we meteen bloed om te kijken op D-Dimeren, Troponine en CK. Bij echte twijfel: naar spoed.
Maar onze artsen zijn dan ook gewoon bereikbaar en daar kan je altijd terecht. Bij jullie moeten jullie eerst langs de paracetamol miep die een draaiboek afloopt.

Alleen al daarom hoop ik dat wij nooit bij NL gaan horen. Onze zorg zit gewoon beter in elkaar.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221123037
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
;(
Zo erg..
Ach, ze voeren duidelijk een ontmoedigingsbeleid om kosten te drukken. Je hebt ook hele volksstammen die voor elke scheet naar een specialist willen of de huisarts willen spreken puur omdat ze eigenlijk ontzettend eenzaam zijn.
Het was meer om te duiden dat de medici bepaald geen bewust antivrouw of onkundig beleid voeren maar louter zoveel mogelijk tijd en geld willen besparen.
blablablabla
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 23:25:18 #243
441859 crew  Lenny77
pi_221123046
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Ach, ze voeren duidelijk een ontmoedigingsbeleid om kosten te drukken. Je hebt ook hele volksstammen die voor elke scheet naar een specialist willen of de huisarts willen spreken puur omdat ze eigenlijk ontzettend eenzaam zijn.
Het was meer om te duiden dat de medici bepaald geen bewust antivrouw of onkundig beleid voeren maar louter zoveel mogelijk tijd en geld willen besparen.
Eens met het laatste.
Ik denk dat het eerder een kennistekort is en zeker geen bewust iets (bij ons toch, of het bij jullie om geld gaat, dat weet ik niet)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221123052
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef Lenny77 het volgende:
En als je weet dat de anatomie van de clitoris pas sinds 1998 bekend is..
De onderzoeker kon hem eerder niet vinden natuurlijk :+
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 23:31:57 #245
441859 crew  Lenny77
pi_221123100
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:26 schreef Modus het volgende:

[..]
De onderzoeker kon hem eerder niet vinden natuurlijk :+
:D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221123337
Waarom heet dit deel niet gewoon "Slowchat"? Bedoel ik kan er niks meer aan vastknopen terwijl ik ook nu weer probeer om het te volgen. Het gaat van dit naar dit naar dit. Als buitenstaander kan je geen nuttige reactie plaatsen tenzij je 100 reacties terugleest om wat context te hebben.. als dat het al is
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:11:01 #247
269306 GobSmacked-
Pink Smile.
pi_221126600
Als 30er en single mom nu zou ik toch wel een man weer willen. Het is alleen lastig als je al een kind hebt.
Geen interesse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:37:43 #248
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221126779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:11 schreef GobSmacked- het volgende:
Als 30er en single mom nu zou ik toch wel een man weer willen. Het is alleen lastig als je al een kind hebt.
Begrijpelijk. Wijzig iig je onderschrift
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:40:12 #249
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221126789
hell no dat ik de kinderen van een ander ga opvoeden, en zelf wil ik geen kinderen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221126995
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:40 schreef junkiesietze het volgende:
hell no dat ik de kinderen van een ander ga opvoeden, en zelf wil ik geen kinderen.
Wat moet dat een enorme teleurstelling zijn voor al die naar jou smachtende alleenstaande moeders…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')