abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221090130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:33 schreef Spring_Sale het volgende:
@:VEM2012

Vrouwen die al iets langer werkten vóór 2010 en vanaf 2010 het voor gezien hielden mischien?
Natuurlijk is het zo dat je op basis van wat we weten niet kan uitsluiten dat het inderdaad ligt aan overbelasting vanwege teveel werk en zorg vanwege een lamlendige kerel.

Alleen mijn punt is dat wordt beweerd dat het evident is, terwijl de data daar geen aanleiding toe geeft en er alternatieve verklaringen zijn die meer voor de hand liggen.
  maandag 22 juni 2026 @ 15:12:55 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221118264
snap ik

ik zou mezelf ook niet willen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 16:35:17 #203
441859 crew  Lenny77
pi_221118669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk is het zo dat je op basis van wat we weten niet kan uitsluiten dat het inderdaad ligt aan overbelasting vanwege teveel werk en zorg vanwege een lamlendige kerel.

Alleen mijn punt is dat wordt beweerd dat het evident is, terwijl de data daar geen aanleiding toe geeft en er alternatieve verklaringen zijn die meer voor de hand liggen.
Het dingetje is dat alleen jouw data dat weergeeft en je deze niet meer terug kan vinden :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221118711
Edit: Ik vind je claim discutabel en leg hem even achter neer.

Edit 2: De mening kan prima, op het antisemitische gedeelte na

Omdat ik anders teveel in je originele post ga rommelen en het "mijn" woorden dan kunnen worden. Kan je reactie opnieuw plaatsen

[ Bericht 36% gewijzigd door Droopie op 22-06-2026 17:36:58 ]
pi_221119109
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit vind ik een beetje vreemd daar Nederland echte klinieken heeft voor menopauze en België bijna niet?
Debby gaat misschien naar de verkeerde arts :P
Maar ik geloof wel dat het bij de gewone huisarts hier misschien makkelijker is, bij ons toch wel alleszins. Maar dat is wel met meer zaken zo. Bij chirurgie komen veel Nederlanders omdat ze bij jullie geen operatie krijgen. Bij oncologie komen veel Nederlanders omdat ze bij jullie uitbehandeld zijn en niets meer krijgen terwijl ze hier nog jaren kunnen winnen met (palliatieve) chemotherapie. Ik ken er eentje die al 5 jaar komt vanuit Breda, nog kan werken en zich best goed voelt. In Nederland hadden ze hem dus 5 jaar geleden opgegeven en kon m naar huis om te sterven.

Blijft wel een feit dat er toch nog een kennistekort is bij veel artsen en nog een angst voor HST bij zowel artsen als vrouwen dankzij dat vernietigende onderzoek begin jaren 2000 (wat achteraf een zeer slecht onderzoek bleek te zijn ).
Ja misschien gaat het in België gewoon standaard via de huisarts die hormonen en doen ze daar niet zo moeilijk over? Dat begreep ik een beetje uit het verhaal van Evi. Versus dat van Debby die echt de dokter moest overtuigen middels fysieke en mentale klachten zeg maar.

Zou misschien ook goed zijn als meer vrouwen zichzelf zouden laten horen over dingen die niet goed gaan, dat zie je ook met de orgasmekloof die nog zo enorm groot is.... Kennelijk zit er heel veel schaamte bij jullie om dingen bespreekbaar te maken. Of is er te weinig begrip bij de mannen.

Ik kan me zo niet voorstellen dat je je met een kluitje in het riet laat sturen als het over lichamelijk ongemakken of je eigen seksualiteit gaat :{ .
blablablabla
pi_221119204
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:42 schreef Spring_Sale het volgende:
Edit: Ik vind je claim discutabel en leg hem even achter neer.
Google:

A "victim spiel" (also known as playing the victim card or self-victimization) is the act of exaggerating or fabricating victimhood to manipulate others, dodge responsibility, or gain sympathy. People using this tactic frequently shift blame onto external factors and avoid taking accountability for their own actions.

Key Characteristics
Blame-Shifting: Refusing to own up to mistakes, instead pointing fingers at circumstances or other people.Hyper-

Exaggeration: Constantly complaining about minor issues while minimizing the challenges faced by those around them.

Sympathy Fishing: Using their perceived suffering to guilt-trip others or gain special treatment.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:25:07 #207
441859 crew  Lenny77
pi_221119208
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef Elan het volgende:


Zou misschien ook goed zijn als meer vrouwen zichzelf zouden laten horen over dingen die niet goed gaan, dat zie je ook met de orgasmekloof die nog zo enorm groot is.... Kennelijk zit er heel veel schaamte bij jullie om dingen bespreekbaar te maken. Of is er te weinig begrip bij de mannen.

Ik kan me zo niet voorstellen dat je je met een kluitje in het riet laat sturen als het over lichamelijk ongemakken of je eigen seksualiteit gaat :{ .
Schaamte niet, onbegrip wel. Niet persé van de mannen hoor. Eerder de medische wereld.
Ik heb als 20 jarige moeten horen dat ik maar het klooster in moest gaan toen ik aangaf dat het seksueel niet zo lekker ging.
En als je weet dat de anatomie van de clitoris pas sinds 1998 bekend is..

Dan heerst er nog steeds een stukje: het hoort erbij. Er worden nog steeds vrouwen weggestuurd met klachten. Slechts 1 op 10 vrouwen krijgt hormoontherapie. Daar valt nog wel winst te behalen dus.
Mannen hoeven gelukkig niet zoveel moeite te doen om medicatie te krijgen als ze erectiestoornissen hebben door hun leeftijd of welke reden dan ook. En dat bedoel ik absoluut positief! Niet als in: mannen wel mimimi :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119218
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mannen hoeven gelukkig niet zoveel moeite te doen om medicatie te krijgen als ze erectiestoornissen hebben door hun leeftijd of welke reden dan ook. En dat bedoel ik absoluut positief! Niet als in: mannen wel mimimi :D
Nou, dat heb je helemaal fout. Zelfs mannelijke artsen nemen je dan niet of nauwelijks serieus. Vrouwen kap nou maar gewoon. Less bitchin more in the kitchen!
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:27:24 #209
441859 crew  Lenny77
pi_221119220
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:24 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Google:

A "victim spiel" (also known as playing the victim card or self-victimization) is the act of exaggerating or fabricating victimhood to manipulate others, dodge responsibility, or gain sympathy. People using this tactic frequently shift blame onto external factors and avoid taking accountability for their own actions.

Key Characteristics
Blame-Shifting: Refusing to own up to mistakes, instead pointing fingers at circumstances or other people.Hyper-

Exaggeration: Constantly complaining about minor issues while minimizing the challenges faced by those around them.

Sympathy Fishing: Using their perceived suffering to guilt-trip others or gain special treatment.
Ja klopt, dat is wel een beetje hoe de incel wereld werkt :Y
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:28:22 #210
441859 crew  Lenny77
pi_221119231
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:27 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Nou, dat heb je helemaal fout. Zelfs mannelijke artsen nemen je dan niet of nauwelijks serieus. Vrouwen kap nou gewoon. Less bitchin more in the kitchen!
Ach hou toch op. De pillen gaan over de toonbank heen als snoepjes (ik kan het weten en sta er volledig achter) en als dat niet lukt zijn er tig sites online.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119239
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja klopt, dat is wel een beetje hoe de incel wereld werkt :Y
Edit
Twijfel over antisemitisme.
Klachten of vragen in de feedback of bij een admin

[ Bericht 19% gewijzigd door Droopie op 22-06-2026 17:38:45 ]
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:30:30 #212
441859 crew  Lenny77
pi_221119249
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:29 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
- verwijderd
Wij van wc eend

[ Bericht 15% gewijzigd door Droopie op 22-06-2026 17:39:16 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119254
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wij van wc eend
Nou, dan verwijzen die incels maar lekker naar feiten en studies hoor. Terwijl zij dat doen, zijn alle normale mensen lekker aan 't neuken.
pi_221119257
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ach hou toch op. De pillen gaan over de toonbank heen als snoepjes (ik kan het weten en sta er volledig achter) en als dat niet lukt zijn er tig sites online.
Ja onder de toonbank en je weet niet wat je dan krijgt. Officieel zijn die pillen te duur, en werken vaak niet (want hoe een erectie totstand komt wordt ook te vaak niet begrepen).
pi_221119258
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja misschien gaat het in België gewoon standaard via de huisarts die hormonen en doen ze daar niet zo moeilijk over? Dat begreep ik een beetje uit het verhaal van Evi. Versus dat van Debby die echt de dokter moest overtuigen middels fysieke en mentale klachten zeg maar.

Zou misschien ook goed zijn als meer vrouwen zichzelf zouden laten horen over dingen die niet goed gaan, dat zie je ook met de orgasmekloof die nog zo enorm groot is.... Kennelijk zit er heel veel schaamte bij jullie om dingen bespreekbaar te maken. Of is er te weinig begrip bij de mannen.

Ik kan me zo niet voorstellen dat je je met een kluitje in het riet laat sturen als het over lichamelijk ongemakken of je eigen seksualiteit gaat :{ .
Ik heb in de wajong gezeten vanwege 'onverklaarbare pijn'. Wat later gewoon endometriose bleek te zijn. Ben met periodes bijna wekelijks bij de huisarts geweest en uiteindelijk via een bedrijfsarts doorverwezen en zelfs in ziekenhuis meerdere keren weggestuurd want 'kleine kans, je bent te jong, we denken van niet.' En ik heb echt lopen rellen maar kwam er pas na 6 jaar doorheen. Toen eindelijk operatie en 70% van de klachten zijn verbeterd. Liep toen notabene bij een psycholoog want 'zat tussen m'n oren'. Er mist gewoon nog een hoop kennis.
pi_221119260
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wij van wc eend
Je hoeft de mainstream televee maar aan te zetten en iedereen ziet dat ik niet lieg.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:32:58 #217
441859 crew  Lenny77
pi_221119262
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:31 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ja onder de toonbank en je weet niet wat je dan krijgt. Officieel zijn die pillen te duur, en werken vaak niet (want hoe een erectie totstand komt wordt ook te vaak niet begrepen).
Tadalafil: 69 euro voor 90 pillen. Officieel
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:33:47 #218
441859 crew  Lenny77
pi_221119269
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:32 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Je hoeft de mainstream televee maar aan te zetten en iedereen ziet dat ik niet lieg.
Vreemd, ik zie daar vrij weinig mensen janken
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119274
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Tadalafil: 69 euro voor 90 pillen. Officieel
Google:
Dat klopt helemaal. Dat je nu rond de ¤ 32,- tot ¤ 70,- betaalt voor 90 pillen, was vroeger ondenkbaar. Tot eind 2017 was dit medicijn vele malen duurder.De enorme prijsverandering heeft twee belangrijke redenen:1. Het verlopen van het patent (2017)Tot november 2017 had de fabrikant Eli Lilly het exclusieve patentrecht op de werkzame stof tadalafil, die zij verkochten onder de merknaam Cialis.

En dan nog. Met alleen dit pilletje zul je veel erectiestoornissen niet oplossen.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:39:01 #220
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221119306
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:34 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Google:
Dat klopt helemaal. Dat je nu rond de ¤ 32,- tot ¤ 70,- betaalt voor 90 pillen, was vroeger ondenkbaar. Tot eind 2017 was dit medicijn vele malen duurder.De enorme prijsverandering heeft twee belangrijke redenen:1. Het verlopen van het patent (2017)Tot november 2017 had de fabrikant Eli Lilly het exclusieve patentrecht op de werkzame stof tadalafil, die zij verkochten onder de merknaam Cialis.

En dan nog. Met alleen dit pilletje zul je veel erectiestoornissen niet oplossen.
AI lijkt me niet zo handig in dit geval. In Nederland kun je gewoon op medicijnkosten.nl kijken.

Et voilà: https://www.medicijnkosten.nl/zoeken?searchTerm=Tadalafil
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:42:19 #221
441859 crew  Lenny77
pi_221119338
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:34 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Google:
Dat klopt helemaal. Dat je nu rond de ¤ 32,- tot ¤ 70,- betaalt voor 90 pillen, was vroeger ondenkbaar. Tot eind 2017 was dit medicijn vele malen duurder.De enorme prijsverandering heeft twee belangrijke redenen:1. Het verlopen van het patent (2017)Tot november 2017 had de fabrikant Eli Lilly het exclusieve patentrecht op de werkzame stof tadalafil, die zij verkochten onder de merknaam Cialis.

En dan nog. Met alleen dit pilletje zul je veel erectiestoornissen niet oplossen.
Mijn patiënten zijn toch tevreden
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119352
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mijn patiënten zijn toch tevreden
Ben jij een dokter??

Ik dacht dat je iets deed als hr in de bouw of scheepsbouw.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:45:11 #223
441859 crew  Lenny77
pi_221119386
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:43 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ben jij een dokter??
Ik werk bij een arts en doe consultaties en schrijf voor. Ik volg ook op.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:45:25 #224
441859 crew  Lenny77
pi_221119389
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:43 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ben jij een dokter??

Ik dacht dat je iets deed als hr in de bouw of scheepsbouw.
Hoe kom je daar nu bij :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221119540
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het dingetje is dat alleen jouw data dat weergeeft en je deze niet meer terug kan vinden :P
Ik denk dat je nu op andere data wijst en dat betreft emancipatiemonitor 2023 (licht voorbehoud ten aanzien van het jaartal). Tijdje terug nog hier op Fok! besproken.

Waar het hier om gaat is dat sinds 2010 er ineens een enorme stijging is in uitval, waar dat niet correspondeert met enorme toename in belasting (in tegendeel: vrouwen zijn iets meer gaan werken en iets meer gaan zorgen, maar het is vooral stabiel, waar de toename in uitval enorm toeneemt en toe blijft nemen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')