abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221119573
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, dan verwijzen die incels maar lekker naar feiten en studies hoor. Terwijl zij dat doen, zijn alle normale mensen lekker aan 't neuken.
Edit: kappen nou,

[ Bericht 15% gewijzigd door Droopie op 22-06-2026 18:24:02 ]
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 21:54:54 #227
441859 crew  Lenny77
pi_221122430
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat je nu op andere data wijst en dat betreft emancipatiemonitor 2023 (licht voorbehoud ten aanzien van het jaartal). Tijdje terug nog hier op Fok! besproken.

Waar het hier om gaat is dat sinds 2010 er ineens een enorme stijging is in uitval, waar dat niet correspondeert met enorme toename in belasting (in tegendeel: vrouwen zijn iets meer gaan werken en iets meer gaan zorgen, maar het is vooral stabiel, waar de toename in uitval enorm toeneemt en toe blijft nemen).
Het percentage meest recente ziekteverzuim in het afgelopen jaar dat werd veroorzaakt door psychische klachten, overspannenheid en burn-out is voor werkende mannen (15 t/m 74 jaar) 6,9%. Voor vrouwen is dit 10,7%.
https://www.rivm.nl/menta(...)kteverzuimpercentage

Zo groot is dat verschil toch niet? Hebben mannen dan dezelfde problemen gekregen met de opkomst van sociale media?
Ik val vooral over de woorden: massaal (niet door jou gebruikt) en enorm. 1/10 is niet massaal en de 10% van nu kan geen enorme stijging zijn.
Maar ik geloof meteen dat social media een hoop ellende heeft veroorzaakt.

Hier nog iets over de jongere generatie (18-24 jaar): in 2020 ervaart 25% van deze jonge vrouwen burn-outklachten en in 2022 ligt dit percentage zelfs op 29%. Maar ook de groep jonge mannen met klachten neemt over de jaren toe: in 2022 ervaart 23% burn-outklachten waar dat in 2015 nog 13% was.
https://www.tno.nl/nl/new(...)eren-onderzoek-2022/

Ik weet het niet zo hoor... als ik de mannen hier moet geloven dan hebben alleen vrouwen massaal een burnout?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221122456
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het percentage meest recente ziekteverzuim in het afgelopen jaar dat werd veroorzaakt door psychische klachten, overspannenheid en burn-out is voor werkende mannen (15 t/m 74 jaar) 6,9%. Voor vrouwen is dit 10,7%.
https://www.rivm.nl/menta(...)kteverzuimpercentage

Zo groot is dat verschil toch niet? Hebben mannen dan dezelfde problemen gekregen met de opkomst van sociale media?
Ik val vooral over de woorden: massaal (niet door jou gebruikt) en enorm. 1/10 is niet massaal en de 10% van nu kan geen enorme stijging zijn.
Maar ik geloof meteen dat social media een hoop ellende heeft veroorzaakt.

Hier nog iets over de jongere generatie (18-24 jaar): in 2020 ervaart 25% van deze jonge vrouwen burn-outklachten en in 2022 ligt dit percentage zelfs op 29%. Maar ook de groep jonge mannen met klachten neemt over de jaren toe: in 2022 ervaart 23% burn-outklachten waar dat in 2015 nog 13% was.
https://www.tno.nl/nl/new(...)eren-onderzoek-2022/

Ik weet het niet zo hoor... als ik de mannen hier moet geloven dan hebben alleen vrouwen massaal een burnout?
Natuurlijk wordt alles overtrokken, want clicks. Mijn punt is vooral: als er iets niet goed gaat, vooral onderzoeken, zodat je ook kan zien wat er beter moet. Niet een gewenste conclusie pushen. Dat geldt voor vrouwen die mannen beschuldigen van luie lamzak zijn en dat hun vrouwen daardoor een burn-out krijgt als voor mannen die vervolgens gaan zeggen: zie je wel, de plaats voor de vrouw is in de keuken (af en toe wel, op de keukentafel... maar dat terzijde).
pi_221122465
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk wordt alles overtrokken, want clicks. Mijn punt is vooral: als er iets niet goed gaat, vooral onderzoeken, zodat je ook kan zien wat er beter moet. Niet een gewenste conclusie pushen. Dat geldt voor vrouwen die mannen beschuldigen van luie lamzak zijn en dat hun vrouwen daardoor een burn-out krijgt als voor mannen die vervolgens gaan zeggen: zie je wel, de plaats voor de vrouw is in de keuken (af en toe wel, op de keukentafel... maar dat terzijde).
Jawel, maar die laatste categorie is hoe dan ook niet te helpen. (true, of het aanrecht..)
pi_221122489
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar die laatste categorie is hoe dan ook niet te helpen. (true, of het aanrecht..)
Nee, maar het lijkt mij zinnig om extremistisch vergif tegen te gaan. Zeker in een tijd waar SM als een injectiespuit met miljarden naalden opereert.
pi_221122501
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar het lijkt mij zinnig om extremistisch vergif tegen te gaan. Zeker in een tijd waar SM als een injectiespuit met miljarden naalden opereert.
Jawel, maar de vraag wordt dan wel een beetje...kip of ei. Either way is het een goed idee om het tegen te gaan, al denk ik dat dat onbegonnen werk is, te meer omdat de mensen die dergelijke extremistische shit aanhangen dat ook wíllen geloven, want dat komt hun beter uit.

De voorbeelden daarvan zie je hier al jaren op het forum al zijn dat vaak minder unieke voorbeelden dan je zou denken.
pi_221122546
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar de vraag wordt dan wel een beetje...kip of ei. Either way is het een goed idee om het tegen te gaan, al denk ik dat dat onbegonnen werk is, te meer omdat de mensen die dergelijke extremistische shit aanhangen dat ook wíllen geloven, want dat komt hun beter uit.

De voorbeelden daarvan zie je hier al jaren op het forum al zijn dat vaak minder unieke voorbeelden dan je zou denken.
Ik hoop altijd maar dat dorpsgekken zich aangetrokken voelen tot Fok!, maar ik begrijp echt wel dat dat een tikje naïef is.
pi_221122557
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoop altijd maar dat dorpsgekken zich aangetrokken voelen tot Fok!, maar ik begrijp echt wel dat dat een tikje naïef is.
Naja, dergelijke figuren zijn van alle tijden he, maar niet in alle tijden was er FOK! dus ik denk dat er in het echt een stuk meer van dat soort figuren zijn dan er hier te vinden zijn.
pi_221122676
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Schaamte niet, onbegrip wel. Niet persé van de mannen hoor. Eerder de medische wereld.
Ik heb als 20 jarige moeten horen dat ik maar het klooster in moest gaan toen ik aangaf dat het seksueel niet zo lekker ging.
En als je weet dat de anatomie van de clitoris pas sinds 1998 bekend is..

Dan heerst er nog steeds een stukje: het hoort erbij. Er worden nog steeds vrouwen weggestuurd met klachten. Slechts 1 op 10 vrouwen krijgt hormoontherapie. Daar valt nog wel winst te behalen dus.
Mannen hoeven gelukkig niet zoveel moeite te doen om medicatie te krijgen als ze erectiestoornissen hebben door hun leeftijd of welke reden dan ook. En dat bedoel ik absoluut positief! Niet als in: mannen wel mimimi :D
Weet eerlijk gezegd niet hoe groot die problemen daadwerkelijk zijn bij vrouwen of dat het vooral een kleine groep is die heel hard schreeuwt dat het niet zou deugen. Er zijn op social media ook hele volksstammen vrouwen die hormonale anticonceptie afzweren, terwijl een hele grote groep dag probleemloos gebruikt. Alleen die hoor je niet terwijl zij misschien wel 80% of 90% van de vrouwen uitmaken.

Medische zorg is nu eenmaal duur dus ik begrijp wel dat ze niet random hormoontherapie gaan voorschrijven en vergoeden voor elk miniem kwaaltje. Dat zou gewoon te duur worden.

Overigens is niet gezien en gehoord worden door medici bepaald niet alleen een vrouwenprobleem. Mannen krijgen bijvoorbeeld geen test voor prostaatkanker tenzij ze in de risicogroep zitten of klachten hebben.

Jeremy Clarkson vorige week een sterk oproepje over gedaan dat je dan je klachten maar moet veinzen.
blablablabla
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 22:41:38 #235
441859 crew  Lenny77
pi_221122713
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Weet eerlijk gezegd niet hoe groot die problemen daadwerkelijk zijn bij vrouwen of dat het vooral een kleine groep is die heel hard schreeuwt dat het niet zou deugen. Er zijn op social media ook hele volksstammen vrouwen die hormonale anticonceptie afzweren, terwijl een hele grote groep dag probleemloos gebruikt. Alleen die hoor je niet terwijl zij misschien wel 80% of 90% van de vrouwen uitmaken.

Medische zorg is nu eenmaal duur dus ik begrijp wel dat ze niet random hormoontherapie gaan voorschrijven en vergoeden voor elk miniem kwaaltje. Dat zou gewoon te duur worden.

Overigens is niet gezien en gehoord worden door medici bepaald niet alleen een vrouwenprobleem. Mannen krijgen bijvoorbeeld geen test voor prostaatkanker tenzij ze in de risicogroep zitten of klachten hebben.

Jeremy Clarkson vorige week een sterk oproepje over gedaan dat je dan je klachten maar moet veinzen.
Huh?? Wat is dat daar bij jullie? Wij testen standaard de PSA jaarlijks bij mannen vanaf 50 jaar en eerder als er een vermoeden is. Bij de minste afwijking sta je bij de uroloog daar PSA niet altijd echt een hele goede indicator is.
Ik schrik hiervan..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 22:49:22 #236
5428 crew  miss_sly
pi_221122763
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Huh?? Wat is dat daar bij jullie? Wij testen standaard de PSA jaarlijks bij mannen vanaf 50 jaar en eerder als er een vermoeden is. Bij de minste afwijking sta je bij de uroloog daar PSA niet altijd echt een hele goede indicator is.
Ik schrik hiervan..
Er is hier nog geen bevolkingsonderzoek prostaatkanker, inderdaad.
Een van de (naar mijn mening drog-)argumenten is dat een verhoogd PSA nog geen bewijs is van kanker en dat je daarmee dus veel mannen onterecht stress bezorgt als ze een verhoogd PSA hebben en doorgestuurd moeten worden voor vervolgonderzoek.

Tja…
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 22:51:24 #237
441859 crew  Lenny77
pi_221122779
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is hier nog geen bevolkingsonderzoek prostaatkanker, inderdaad.
Een van de (naar mijn mening drog-)argumenten is dat een verhoogd PSA nog geen bewijs is van kanker en dat je daarmee dus veel mannen onterecht stress bezorgt als ze een verhoogd PSA hebben en doorgestuurd moeten worden voor vervolgonderzoek.

Tja…
Ja dat is ook geen waterdichte parameter en de grote meerderheid van de mannen sterft MET prostaatkanker en niet AAN prostaatkanker. Maar dan nog... Ik begrijp het niet.. test dat gewoon, het is maar een bloedstaal..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221122934
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:32 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ik heb in de wajong gezeten vanwege 'onverklaarbare pijn'. Wat later gewoon endometriose bleek te zijn. Ben met periodes bijna wekelijks bij de huisarts geweest en uiteindelijk via een bedrijfsarts doorverwezen en zelfs in ziekenhuis meerdere keren weggestuurd want 'kleine kans, je bent te jong, we denken van niet.' En ik heb echt lopen rellen maar kwam er pas na 6 jaar doorheen. Toen eindelijk operatie en 70% van de klachten zijn verbeterd. Liep toen notabene bij een psycholoog want 'zat tussen m'n oren'. Er mist gewoon nog een hoop kennis.
Dat is ontzettend kut, maar wel de medische realiteit waarin we leven anno 2026. Heb niet het idee dat daar sprake is van discriminatie als het gaat om het ontmoedigingsbeleid dat men voert.

Vorig jaar mijn ouwe heer begraven die klaagde al weken over een drukkend gevoel op de borst die volgens de huisarts toch echt kwam door een slepende luchtweginfectie. Mocht niet eens langskomen, pas op zwaar aandringen en bellen van mijn zus die zelf arts is nota bene.
blablablabla
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 23:17:46 #239
441859 crew  Lenny77
pi_221122982
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is ontzettend kut, maar wel de medische realiteit waarin we leven anno 2026. Heb niet het idee dat daar sprake is van discriminatie als het gaat om het ontmoedigingsbeleid dat men voert.

Vorig jaar mijn ouwe heer begraven die klaagde al weken over een drukkend gevoel op de borst die volgens de huisarts toch echt kwam door een slepende luchtweginfectie. Mocht niet eens langskomen, pas op zwaar aandringen en bellen van mijn zus die zelf arts is nota bene.
;(
Zo erg..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221122990
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Huh?? Wat is dat daar bij jullie? Wij testen standaard de PSA jaarlijks bij mannen vanaf 50 jaar en eerder als er een vermoeden is. Bij de minste afwijking sta je bij de uroloog daar PSA niet altijd echt een hele goede indicator is.
Ik schrik hiervan..
Bepaalde vormen van kanker worden bij jullie ook veel langer doorbehandeld. Weet niet meer of ik het nou ergens hoorde of hier op het forum heb gelezen maar blijkbaar zijn er mensen in Nederland die hier opgegeven zijn met kanker maar door behandeling in Belgenland nog jaren kunnen leven.

Zo vooruitstrevend is de medische wereld hier.
blablablabla
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 23:23:37 #241
441859 crew  Lenny77
pi_221123036
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Bepaalde vormen van kanker worden bij jullie ook veel langer doorbehandeld. Weet niet meer of ik het nou ergens hoorde of hier op het forum heb gelezen maar blijkbaar zijn er mensen in Nederland die hier opgegeven zijn met kanker maar door behandeling in Belgenland nog jaren kunnen leven.

Zo vooruitstrevend is de medische wereld hier.
Dat was mijn post.
Wij hebben in onze praktijk een ECG toestel en kijken iedereen na met nog maar een vaag vermoeden van hartproblemen. Ook nemen we meteen bloed om te kijken op D-Dimeren, Troponine en CK. Bij echte twijfel: naar spoed.
Maar onze artsen zijn dan ook gewoon bereikbaar en daar kan je altijd terecht. Bij jullie moeten jullie eerst langs de paracetamol miep die een draaiboek afloopt.

Alleen al daarom hoop ik dat wij nooit bij NL gaan horen. Onze zorg zit gewoon beter in elkaar.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221123037
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
;(
Zo erg..
Ach, ze voeren duidelijk een ontmoedigingsbeleid om kosten te drukken. Je hebt ook hele volksstammen die voor elke scheet naar een specialist willen of de huisarts willen spreken puur omdat ze eigenlijk ontzettend eenzaam zijn.
Het was meer om te duiden dat de medici bepaald geen bewust antivrouw of onkundig beleid voeren maar louter zoveel mogelijk tijd en geld willen besparen.
blablablabla
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 23:25:18 #243
441859 crew  Lenny77
pi_221123046
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Ach, ze voeren duidelijk een ontmoedigingsbeleid om kosten te drukken. Je hebt ook hele volksstammen die voor elke scheet naar een specialist willen of de huisarts willen spreken puur omdat ze eigenlijk ontzettend eenzaam zijn.
Het was meer om te duiden dat de medici bepaald geen bewust antivrouw of onkundig beleid voeren maar louter zoveel mogelijk tijd en geld willen besparen.
Eens met het laatste.
Ik denk dat het eerder een kennistekort is en zeker geen bewust iets (bij ons toch, of het bij jullie om geld gaat, dat weet ik niet)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221123052
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef Lenny77 het volgende:
En als je weet dat de anatomie van de clitoris pas sinds 1998 bekend is..
De onderzoeker kon hem eerder niet vinden natuurlijk :+
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 23:31:57 #245
441859 crew  Lenny77
pi_221123100
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:26 schreef Modus het volgende:

[..]
De onderzoeker kon hem eerder niet vinden natuurlijk :+
:D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221123337
Waarom heet dit deel niet gewoon "Slowchat"? Bedoel ik kan er niks meer aan vastknopen terwijl ik ook nu weer probeer om het te volgen. Het gaat van dit naar dit naar dit. Als buitenstaander kan je geen nuttige reactie plaatsen tenzij je 100 reacties terugleest om wat context te hebben.. als dat het al is
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:11:01 #247
269306 GobSmacked-
Pink Smile.
pi_221126600
Als 30er en single mom nu zou ik toch wel een man weer willen. Het is alleen lastig als je al een kind hebt.
Geen interesse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:37:43 #248
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221126779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:11 schreef GobSmacked- het volgende:
Als 30er en single mom nu zou ik toch wel een man weer willen. Het is alleen lastig als je al een kind hebt.
Begrijpelijk. Wijzig iig je onderschrift
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:40:12 #249
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221126789
hell no dat ik de kinderen van een ander ga opvoeden, en zelf wil ik geen kinderen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221126995
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:40 schreef junkiesietze het volgende:
hell no dat ik de kinderen van een ander ga opvoeden, en zelf wil ik geen kinderen.
Wat moet dat een enorme teleurstelling zijn voor al die naar jou smachtende alleenstaande moeders…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')