wel een erg lange tekst voor een vrouwelijke columnist, zonde van de tijdquote:Op maandag 6 juli 2026 17:26 schreef DoubleDip het volgende:
Hier een open link naar de column:
https://archive.ph/Kt8IB
Nee hoor, prima de moeite waard om te lezen.quote:Op maandag 6 juli 2026 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wel een erg lange tekst voor een vrouwelijke columnist, zonde van de tijd
Jij dacht: “ik zal de TT nog even onderstrepen met een voorbeeld”?quote:Op maandag 6 juli 2026 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wel een erg lange tekst voor een vrouwelijke columnist, zonde van de tijd
Wij lezen het kennelijk ander.quote:Op maandag 6 juli 2026 17:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vergelijk haar niet met de manosphere, maar de hoeveelheid berichten die bepaald niet positief over mannen zijn en dat daardoor (ik ieder geval in het VK) meer dan de helft mannen negatief beoordeelt. Die invloed is dus gewoon groter dan de manosphere wat dat betreft.
En het ‘niet alle mannen zijn zo’ doet werkelijk niets af aan de boodschap dat mannen in zijn algemeenheid wat mankeert. Als ik schrijf dat Italianen klootzakken zijn, op enkele goeden na, dan doet dat laatste ook weinig af aan de boodschap.
Ik vind het raar, net zoals ik het raar vind als hier mannen zijn die beweren dat Nederlandse vrouwen lomp zijn en niet aantrekkelijk, op een uitzondering na.
Nee, maar ik begrijp dat het zeker niet uniek voor het VK is.quote:Op maandag 6 juli 2026 17:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het VK scoort dan ook wel niet al te best he?
Kennelijk.quote:
Mankeeping is in deze heel anders bedoeld dan jouw womankeeping. Ze zegt letterlijk dat ze het juist op sommige momenten heel moeilijk vindt dat ze geen partner heeft, zoals met het knobbeltje in haar borst. Juist de emotionele band en de steun die je bij elkaar vindt, vindt ze wel belangrijk. Maar vrouwen kunnen dat deel gemakkelijker bij vriendinnen vinden dan veel mannen bij brie den. Dat vindt ze jammer.quote:Op maandag 6 juli 2026 18:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk.
Maar vind jij het niet raar om in een persoonlijk verhaal van ‘ik hoef geen relatie meer’ te beginnen over mankeeping? Dat is toch gewoon een neerbuigende term en maakt het toch weer een zuur stuk.
Mankeeping is een van de vele door sociologen gepresenteerde theorieën die vooral vanuit ideologie komt en waar iedereen weer iets anders van kan vinden.quote:Op maandag 6 juli 2026 18:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mankeeping is in deze heel anders bedoeld dan jouw womankeeping. Ze zegt letterlijk dat ze het juist op sommige momenten heel moeilijk vindt dat ze geen partner heeft, zoals met het knobbeltje in haar borst. Juist de emotionele band en de steun die je bij elkaar vindt, vindt ze wel belangrijk. Maar vrouwen kunnen dat deel gemakkelijker bij vriendinnen vinden dan veel mannen bij brie den. Dat vindt ze jammer.
Mankeeping gaat juist precies over het deel wat veel mannen, niet allemaal, meer aan hun vrouw overlaten: de verjaardagen, school van de kinderen, de mental load, dus.
Maar goed, jij gaat dan weer zeggen dat dat niet zo is, en zo draaien we in kringetjes waar we niet uit komen.
quote:Ik word in ieder geval vaak door ze in vertrouwen genomen en mompel dan instemmend mee, me nog herinnerend hoe ik mijn laatste vriend eindeloos moest uitleggen wat er precies werd gevoeld, door wie en waarom. Een uitputtingsslag tot de laatste dag.
Ik mis vooral het stuk zelfreflectie. Met de meeste mannen is wat mis... Volgens dezelfde criteria is er met de meeste vrouwen ook wat mis. Een flink aantal (westerse) vrouwen zijn tegenwoordig nogal zelfingenomen, neigend naar een vorm van narcisme en lijken daar hun realiteitsbesef in te verliezen. Lijkt een sterke relatie te hebben met de dubbele standaard van postmodern feminisme.quote:Op maandag 6 juli 2026 14:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wel weer heel eenzijdig. En toch ook: veruit de meeste mannen is iets mis mee, aldus de schrijfster.
Een beeld wat veel vrouwen kennelijk hebben en zeker de jongste generatie. Het is werkelijk schokkend hoeveel daarvan mannen negatief beziet (meer dan de helft vs 7% van de mannen die negatief denken over vrouwen, tot zover dat de manosphere een extreem groot probleem is).
En aangezien de verschillen tussen mannen en vrouwen echt niet zo extreem zijn kan dat toch niet alleen liggen aan de mannen. Daar zit toch ook een hoop perceptie bij.
Overigens: er bestaat absoluut zoiets als womankeeping (als we dan toch zo’n stomme term moeten gebruiken). Want het is natuurlijk niet zo dat vrouwen niet emotioneel op hun partners steunen. Integendeel. Zowel uit eigen ervaring en van andere mannen begrijp ik dat vrouwen veel meer geneigd zijn om dat te doen en mannen meer geneigd zijn om zich terug te trekken (wat dan natuurlijk als negatief wordt gezien), maar zodra ze wel hun zorgen delen, dan heet het mankeeping???
Het zal wel aan mij liggen, maar het leest voor mij toch vooral als het ‘het probleem ligt bij de mannen’ column. En ik denk dat er veel meer een groeiende mismatch is (sterker nog: er zijn aardig wat onderzoeken die zulks bevestigen).
Nou ja, het begint al bij dat 'wat mis zijn' heel subjectief is. Ik snap best dat vrouwen bij de meeste mannen denken: die hoef ik niet als vriend. Omgekeerd hetzelfde uiteraard.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:31 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik mis vooral het stuk zelfreflectie. Met de meeste mannen is wat mis... Volgens dezelfde criteria is er met de meeste vrouwen ook wat mis. Een flink aantal (westerse) vrouwen zijn tegenwoordig nogal zelfingenomen, neigend naar een vorm van narcisme en lijken daar hun realiteitsbesef in te verliezen. Lijkt een sterke relatie te hebben met de dubbele standaard van postmodern feminisme.
Klopt, met het enige verschil dat MGTOW achtige retoriek beperkt blijft tot subgroepen op het internet, maar dit soort retoriek gewoon wordt geuit in de mainstream media. Mannen schofferen is een verdienmodel gewordenquote:Op maandag 6 juli 2026 22:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, het begint al bij dat 'wat mis zijn' heel subjectief is. Ik snap best dat vrouwen bij de meeste mannen denken: die hoef ik niet als vriend. Omgekeerd hetzelfde uiteraard.
Dat is iets anders als dat er wat mis mee is.
Ik zag vandaag ook weer een post van een vrouw die een heel verhaal had geschreven over hoe vrouwen zich hebben ontwikkeld en mannen stil hebben gestaan. Ik vind dat van dezelfde orde als mannen die neerkijken op vrouwen. Dat soort mensen hebben dringend een spiegel nodig.
Die vrijheid, rust, zelfrespect en autonomie gaat natuurlijk ook op voor alleenstaande mannen. Eigenlijk geld dat voor beide geslachten wel als je een aantal dramatische relaties verder bent.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik het een goede column vind? Heel herkenbaar. Zonder mannenhaat, maar wel met verwijzing naar de pijnlijke punten. En dan vind ik het ook niet gek dat vrouwen die financieel onafhankelijk zijn en prima voor zichzelf kunnen zorgen, het daar dan ook bij willen laten.
Nee, ik date geen fokkers.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Wijzig iig je onderschrift
Dit idd.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:50 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Die vrijheid, rust, zelfrespect en autonomie gaat natuurlijk ook op voor alleenstaande mannen. Eigenlijk geld dat voor beide geslachten wel als je een aantal dramatische relaties verder bent.
Zij geeft in haar column heel duidelijk aan wat zij onder mankeeping verstaat. Dus wat sociologen of anderen daar verder onder verstaan doet er voor haar verhaal niet toe. En ik ga daar verder vanuit.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mankeeping is een van de vele door sociologen gepresenteerde theorieën die vooral vanuit ideologie komt en waar iedereen weer iets anders van kan vinden.
Natuurlijk kun je constateren dat vrouwen wat meer tijd besteden aan de door jou genoemde taken (deels ook omdat vrouwen vooral elkaar daarover benaderen en dit soort zaken naar zich toetrekken), maar de munt heeft altijd een andere zijde en womankeeping (net zo’n valide term als mankeeping…) bestaat vooral uit het mentaal ondersteunen van de vrouwelijke partner.
Ga mij niet vertellen dat je het niet herkent dat vrouwen vaker dan mannen komen met verhalen over wat er nu weer is gebeurd…
Vrouwen delen hun gevoelens inderdaad gemakkelijker. Met hun partner, maar als ze die niet hebben of deze op dat gebied niet voldoende ondersteunt, gaan ze naar hun vriendinnen. Dus voor die 'womankeeping' zoals jij het noemt, kunnen vrouwen ook elders terecht. Mannen niet, of in ieder geval veel minder.quote:Dan is er ook nog iets wat mankeeping wordt genoemd: het (vaak onzichtbare) werk dat vrouwen doen in relaties, namelijk door ook nog als therapeut, agendabeheerder en algeheel vangnet het sociale en emotionele leven van hun man te fungeren. Het is geen nieuws dat vrouwen hun hele hebben en houwen met vriendinnen kunnen delen en veel mannen dat een stuk moeilijker, zo niet onmogelijk vinden. Dat lijkt langzaamaan (en in bepaalde groepen) de goede kant op te schuiven, maar nog steeds krijgen veel jongens aangeleerd dat kwetsbaarheid niet cool is, tranen ingeslikt dienen te worden en gevoelens ‘voor wijven’ zijn.
Dat is heel sneu, als je niet bij je vrienden terecht kunt met hartzeer. Maar het heeft ook tot gevolg dat veel vrouwen er dus nóg een taak bij hebben. Dat kan vermoeiend zijn, al kunnen zij met die ballast gelukkig dus wel terecht bij hun vriendinnen.
Maar ze zegt niet dat er met de meeste mannen wat mis is. Ze zegt:quote:Op maandag 6 juli 2026 22:31 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik mis vooral het stuk zelfreflectie. Met de meeste mannen is wat mis... Volgens dezelfde criteria is er met de meeste vrouwen ook wat mis. Een flink aantal (westerse) vrouwen zijn tegenwoordig nogal zelfingenomen, neigend naar een vorm van narcisme en lijken daar hun realiteitsbesef in te verliezen. Lijkt een sterke relatie te hebben met de dubbele standaard van postmodern feminisme.
Dat gaat specifiek over een groep mannen op datingsites die er al langer op staan. En ze legt ook uit wat er naar haar mening mis is met die datingsapps en de mannen die er niet snel weer van verdwijnen.quote:De leuke heren zijn er binnen de kortste keren weer af, gevonden door een assertieve lucky lady. Wat overblijft, zijn de exemplaren waar iets mee is. Dat ego, de vaagheid en de zelfoverschatting, het ghosten, de smoezen en achterdocht, de ongelofelijke sááiheid van sommigen, de pruillip als de eerste date niet meteen wordt geconsummeerd – of zoals de ogenschijnlijk sympathieke dierenarts het bij het afscheid verwoordde: ‘Maar hoezo gaan we niet neuken?’
Natuurlijk kan dat ook opgaan voor alleenstaande mannen. Zeker na een aantal dramatische relaties.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:50 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Die vrijheid, rust, zelfrespect en autonomie gaat natuurlijk ook op voor alleenstaande mannen. Eigenlijk geld dat voor beide geslachten wel als je een aantal dramatische relaties verder bent.
Vrouwen schofferen ook, Andrew Tate zit er warmpjes bij.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:28 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Klopt, met het enige verschil dat MGTOW achtige retoriek beperkt blijft tot subgroepen op het internet, maar dit soort retoriek gewoon wordt geuit in de mainstream media. Mannen schofferen is een verdienmodel geworden
Zeker, maar die komt krijgt dus niet een rubriek in mainstream media, die blijft op de tubequote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrouwen schofferen ook, Andrew Tate zit er warmpjes bij.
Sorry, maar wat een complete onzin dit. Als je niet snel weer weg bent van een datingsite moet er wat mis met je zijn als man? Zelden zo'n onzin gelezen.quote:De leuke heren zijn er binnen de kortste keren weer af, gevonden door een assertieve lucky lady. Wat overblijft, zijn de exemplaren waar iets mee is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |