abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2026 @ 15:55:38 #176
3542 Gia
User under construction
pi_221009370
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:36 schreef michaelmoore het volgende:

AOW is een opgebouwd recht daar kom je niet vanaf

Wel als je het niet aanvraagt. Het komt niet vanzelf naar je toe.
  donderdag 11 juni 2026 @ 15:56:13 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221009373
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Is veranderd. Is nu 50 jaar na je 17de. Dat jij en ik eigenlijk al op ons 15de begonnen zijn met de 'opbouw', doet er niet toe. En ik weet heel goed hoe de AOW werkt. Waar ik op reageerde ging over het zelf sparen voor je oude dag op het moment dat de AOW zou zijn afgeschaft.
[..]
En dat wordt aangevuld tot bijstandsniveau middels de AIO
[..]
Werk jij bij de SVB? Of weet je het beter dan iemand die daar werkt en er elke dag mee bezig is?

Aangezien de pensioensleeftijd nu 67 en een paar maanden is, is ook de leeftijd dat je begint op te bouwen verhoogd naar 67 - 50, dus 17.
[..]
Je hoeft het niet aan te vragen! Als je geen aanvraag indient, wordt het ook niet uitgekeerd.
En dat komt voor.
Er zijn ook mensen die het wel ontvangen en aan een goed doel geven.
AOW wordt niet afgeschaft

pensioensparen gaat veranderen als de zelfstandigenwet van kracht is dat wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 11 juni 2026 @ 15:58:50 #178
3542 Gia
User under construction
pi_221009390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
AOW wordt niet afgeschaft

pensioensparen gaat veranderen als de zelfstandigenwet van kracht is dat wel
Dit topic gaat over het verdwijnen van de AOW, niet over de plannen die er op dit moment zijn. Kijk anders even naar de OP.
  donderdag 11 juni 2026 @ 15:58:51 #179
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221009391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Wel als je het niet aanvraagt.
Het komt niet vanzelf naar je toe.
dat is waar

je moet de AOW wel aanvragen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 11 juni 2026 @ 15:59:24 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221009394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit topic gaat over het verdwijnen van de AOW, niet over de plannen die er op dit moment zijn. Kijk anders even naar de OP.
AOW gaat niet verdwijnen
pi_221009399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]
En als hij niet gaat verdwijnen zal hij steeds verhoogd worden zodat velen die leeftijd niet eens gaan halen.
  donderdag 11 juni 2026 @ 16:01:35 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221009402
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
En als hij niet gaat verdwijnen zal hij steeds verhoogd worden zodat velen die leeftijd niet eens gaan halen.
mijn vader is 93 geworden en mijn moeder 96

ik wil minstens 110 worden
sommige van mijn vrienden en mijn zwager hebben nog geen dag AOW of pensioen gekregen
pi_221009415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn vader is 93 geworden en mijn moeder 96

ik wil 110 worden
Ik niet. Niet eens 90 wil ik worden. Genoeg gezien hoe het met mijn ouders gaat die midden de 80 zijn vergaat. Wat een feest is dat zeg. Maar ik hoef mij daar dan gelukkig niet zo druk over te maken want 67 zal ik mogelijk niet eens halen of het moet een medisch wonder zijn en dat is nu al het geval soit.
  donderdag 11 juni 2026 @ 16:09:50 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221009450
quote:
VVD-jongeren willen AOW en hypotheekrenteaftrek afschaffen: 'Ooit bedacht voor één pensionado'
Bekijk deze YouTube-video

Ja pensioen sparen vrij geven daar ben ik absoluut voor,

jongeren krijgen dan meer financiële armslag als hun bruto een boost krijgt en ouderen kunnen dan met het netto deel hun hypotheek aflossen en vermogen opbouwen zonder dat ze in box 3 genaaid worden

HRA kosten gaan dan flink minder worden voor de staat

mogelijk gaat dat met de zelfstandigenwet gebeuren

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 11-06-2026 16:20:45 ]
  donderdag 11 juni 2026 @ 16:18:25 #185
3542 Gia
User under construction
pi_221009502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
AOW gaat niet verdwijnen
Dan nog gaat de discussie over wat de VVD kinderen willen. En daar reageerde ik op.
  donderdag 11 juni 2026 @ 16:20:08 #186
3542 Gia
User under construction
pi_221009510
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:04 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik niet. Niet eens 90 wil ik worden. Genoeg gezien hoe het met mijn ouders gaat die midden de 80 zijn vergaat. Wat een feest is dat zeg. Maar ik hoef mij daar dan gelukkig niet zo druk over te maken want 67 zal ik mogelijk niet eens halen of het moet een medisch wonder zijn en dat is nu al het geval soit.
Sta daar vergelijkbaar in. Ben nu 62, maar altijd gedacht dat ik de 60 niet zou halen. Voel me nu goed, maar dat kan in no time veranderen. Hartfalen.
pi_221009552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Sta daar vergelijkbaar in. Ben nu 62, maar altijd gedacht dat ik de 60 niet zou halen. Voel me nu goed, maar dat kan in no time veranderen. Hartfalen.
We zijn niet de enige. Als ik al zie hoeveel collega's de 65 niet eens halen laat staan 67 en straks nog langer dan vrees ik het ergste.

En dat zelfredzaam zijn uit de mond van een JOVD snap ik wel. Dat zullen geen gemiddelde arbeiders worden. Maar de gemiddelde arbeider zal die dicipline niet hebben om zelf te beleggen etc. Die hebben al moeite genoeg om te sparen voor zaken die stuk gaan.

Of zoals mijn grootvader waar ik ontzettend veel van heb geleerd hoe het niet moet. Die was beroepsmuzikant met een in de tijdgeest gezien een bizar hoog inkomen. Maar sparen ho maar. Alles moest op aan luxe etc. Toen hij niet meer kon spelen was het huilen want ja alleen AOW en was het niet eerlijk meer tov een arbeider met een verplicht pensioen.
pi_221010335
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:29 schreef Cherni het volgende:

[..]
We zijn niet de enige. Als ik al zie hoeveel collega's de 65 niet eens halen laat staan 67 en straks nog langer dan vrees ik het ergste.

En dat zelfredzaam zijn uit de mond van een JOVD snap ik wel. Dat zullen geen gemiddelde arbeiders worden. Maar de gemiddelde arbeider zal die dicipline niet hebben om zelf te beleggen etc. Die hebben al moeite genoeg om te sparen voor zaken die stuk gaan.

Of zoals mijn grootvader waar ik ontzettend veel van heb geleerd hoe het niet moet. Die was beroepsmuzikant met een in de tijdgeest gezien een bizar hoog inkomen. Maar sparen ho maar. Alles moest op aan luxe etc. Toen hij niet meer kon spelen was het huilen want ja alleen AOW en was het niet eerlijk meer tov een arbeider met een verplicht pensioen.
Daarom stop ik met 57 jaar.
Ik haal mijn pensioen 10jaar naar voor toe namelijk.
Dan leef ik eerst van 10 jaar pensioen in komen (met combo tijdelijk werk in de winter tijd)
Kan ik in de zomer lekker varen en vakantie houden .
Na die 10 jaar ga ik naar de aow toe .

Dan is mijn pensioen pot wel op maar ga ik nog gezond door na mijn 67ste .
Plus die 10 jaar waar ik de wintermaanden werk (6 maanden) bouw ik weer wat pensioen op als bonus

Dit mag en kan je doen .

Aangezien ik op een boot leeft en niet in huis .
Kan ik makkelijk op die manier alles betalen .

Tenslotte de grootste kosten post heb ik niet :+. Namelijk vrouw en kinderen.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 10:18:09 #189
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221017582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Daarom stop ik met 57 jaar.
Ik haal mijn pensioen 10jaar naar voor toe namelijk.
Dan leef ik eerst van 10 jaar pensioen in komen (met combo tijdelijk werk in de winter tijd)
Kan ik in de zomer lekker varen en vakantie houden .
Na die 10 jaar ga ik naar de aow toe .

Dan is mijn pensioen pot wel op maar ga ik nog gezond door na mijn 67ste .
Plus die 10 jaar waar ik de wintermaanden werk (6 maanden) bouw ik weer wat pensioen op als bonus

Dit mag en kan je doen .

Aangezien ik op een boot leeft en niet in huis .
Kan ik makkelijk op die manier alles betalen .

Tenslotte de grootste kosten post heb ik niet :+. Namelijk vrouw en kinderen.
doe maar joh ga maar naar de Filipijnen naar een klein eiland , als je geld op is dan kom je gewoon weer terug
pi_221017668
Alle armoedzaaiers in kampen in de wastelands waar survival of the fittest regeert, terwijl de rijken comfortabel vertoeven in mooie, luxueuze steden met torenhoge muren eromheen, de droom van elke VVD'er.
pi_221017689
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

De huidige coalitie is het beleggen voor voornamelijk de minder bedeelde mensen al aan het slopen. Er is straks nog meer kapitaal nodig om beleggen rendabel te maken en om tegenvallers op te vangen. De risico's stijgen, als ook de belastingtechnidche rompslomp, terwijl de winsten aanzienlijk dalen voor kleine beleggingen. Dus komt helemaal goed.

:')
  vrijdag 12 juni 2026 @ 10:37:15 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221017716
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 10:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
De huidige coalitie is het beleggen voor voornamelijk de minder bedeelde mensen al aan het slopen. Er is straks nog meer kapitaal nodig om beleggen rendabel te maken en om tegenvallers op te vangen. De risico's stijgen, als ook de belastingtechnidche rompslomp, terwijl de winsten aanzienlijk dalen voor kleine beleggingen. Dus komt helemaal goed.

:')
De huidige coalitie hoeft voor niemand te beleggen , de pensioenafdracht is eigendom van de werknemer, de werknemer moet de pensioenafdracht gewoon maandelijks bij het bruto loon krijgen

De werknemer heeft dan meer armslag en kan er versneld de woning mee aflossen
Dat is voor iedereen het beste
misschien niet voor de pensioenfondsen maar dat dondert niet.

pensioenfondsen , woningbouwverenigingen en ziekenfondsen dat is iets uit de vorige eeuw

De werknemer is mondig genoeg en kan nu ook schrijven en lezen
pi_221018327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 10:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De huidige coalitie hoeft voor niemand te beleggen , de pensioenafdracht is eigendom van de werknemer, de werknemer moet de pensioenafdracht gewoon maandelijks bij het bruto loon krijgen

De werknemer heeft dan meer armslag en kan er versneld de woning mee aflossen
Dat is voor iedereen het beste
misschien niet voor de pensioenfondsen maar dat dondert niet.

pensioenfondsen , woningbouwverenigingen en ziekenfondsen dat is iets uit de vorige eeuw

De werknemer is mondig genoeg en kan nu ook schrijven en lezen
Waar heb jij het nou over? Ik heb het over mensen die zelf willen beleggen of aandelen willen kopen. De overheid, met nieuwe regels op het gebied van fictionele winsten, maakt het aanzienlijk lastig straks voor niet-rijken om überhaupt nog te gaan investeren.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:37:18 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221018355
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 12:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou over? Ik heb het over mensen die zelf willen beleggen of aandelen willen kopen. De overheid, met nieuwe regels op het gebied van fictionele winsten, maakt het aanzienlijk lastig straks voor niet-rijken om überhaupt nog te gaan investeren.
ja daarom is het beter om zelf het pensioen te beleggen toch?
Jongeren kunnen dan met het extra netto deel hun huis flink mee aflossen
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:48:40 #195
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_221018420
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 10:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doe maar joh ga maar naar de Filipijnen naar een klein eiland , als je geld op is dan kom je gewoon weer terug
Met een aow mag je gewoon naar het buitenland verhuizen.
Dus nee geld gaat niet op er blijft gewoon door stromen.

En voor die tijd totaal nog 20 jaar ben ik gewoon nog hier met werk en pensioen (niet aow) gewoon mijn leven aan het uitvoeren.

Dit kan en mag ook gewoon en niks mis mee.

Mijn geld zit niet in een baksteen tenslotte.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:51:38 #196
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221018435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 12:48 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Met een aow mag je gewoon naar het buitenland verhuizen.
Dus nee geld gaat niet op er blijft gewoon door stromen.

En voor die tijd totaal nog 20 jaar ben ik gewoon nog hier met werk en pensioen (niet aow) gewoon mijn leven aan het uitvoeren.

Dit kan en mag ook gewoon en niks mis mee.

Mijn geld zit niet in een baksteen tenslotte.
een vriend van me die ging naar de filipijnen ging daar trouwen met een juffie , en de SVB kwam erachter en toen was ie opeens de alleenstaande AOW kwijt met een jaar terug werkende kracht

hij was heel verdrietig
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:11:29 #197
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221018518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Je betaalt geen AOW voor je oude dag. Je betaalt AOW voor de bejaarden van nu. Mensen die nooit een dag gewerkt hebben, of huisvrouwen, betalen nooit premie AOW en krijgen het ook. Dat is de verzorgingsstaat.

Maar jij wil Henk en Ingrid straks op straat hebben, samen met duizenden anderen die niet sparen of niet hebben kunnen sparen. Er zijn nog steeds huishoudens waar alleen de man werkt. Moet die dan dubbel sparen? Of geld wat hij voor zichzelf spaart dan ook voor zijn vrouw, mocht hij eerder overlijden? En wat als iemand arbeidsongeschikt is en een WAO/WIA/IVA uitkering heeft? (Waar ze ook al aan willen knabbelen) Die hebben niks over om mee te sparen. Of krijgen ze dan een arbeidsongeschiktheidsuitkering tot aan hun dood? Dan ben ik voor!
Vroeger waren er 6 a 7 werkende om voor 1 zijn aow te betalen.
Nu nog maar 2.

Tja ergens loopt dat vast
Dan importeren we nog eens duizenden kanslozen per jaar die netto nul bijdragen leveren.
Wat ook nog door de werkende onderhouden worden.

Dan heb je nog patiënten als torentje die onderhouden moeten worden.

Het geld is een keer op.
Maar harde keuzes als mensen die netto niks bijdragen die hier asiel aan komen vragen gewoon het land uit schoppen doen we niet.

Mensen die wel kunnen werken maar gewoon niet meedoen in de maatschappij denk aan mensen uit Somalië die na 5 jaar nog geen Nederlands spreken of werken gewoon de uitkering te ontnemen. Net als gewoon hier geboren luie profiteurs want zijn er ook.
Dan kunnen we mensen die hier geboren zijn en echt niet kunnen werken onderhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nicksanders op 12-06-2026 13:52:43 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:33:21 #198
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221018607
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 13:11 schreef Nicksanders het volgende:

Dan heb je nog patiënten als torentje die onderhouden moeten worden.

_O- _O- 8)7 }) :Z
  vrijdag 12 juni 2026 @ 14:17:58 #199
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_221018846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een vriend van me die ging naar de filipijnen ging daar trouwen met een juffie , en de SVB kwam erachter en toen was ie opeens de alleenstaande AOW kwijt met een jaar terug werkende kracht

hij was heel verdrietig
Tja had hij het opgegeven netjes was dat probleem er niet geweest .

Dat heet profiteren met de gedachten dat ze er niet achter komen.

Aow is ook voor iedereen .
Een gezin aow of singel aow .
Maar probleem is de aow ook niet .
Maar de hebzucht van mensen en hun eigen egoïstisch heb zucht .

Wat wel een aow probleem is dat elke persoon die nederland binnen komt recht heeft op de zelfde aow.
En daar had lang geleden al een grondwet aanpassingen moeten zijn.
Voordat we de EU ingingen .

DAarom snap ik de jongeren ook wel namelijk.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 14:20:47 #200
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221018861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Wat wel een aow probleem is dat elke persoon die nederland binnen komt recht heeft op de zelfde aow.
En daar had lang geleden al een grondwet aanpassingen moeten zijn.
Voordat we de EU ingingen .

DAarom snap ik de jongeren ook wel namelijk.
Precies dit.
Ook mensen die nooit 1 dag gewerkt hebben in Nederland die uitkering krijgen.

ABSURD!
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')