Dat werd juist gebruikt om ergens buiten met een meisje af te spreken.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:01 schreef ems. het volgende:
Wat op zich vreemd is. Toen "in mijn tijd" MSN messenger en SMS van de grond kwam vond ik dat bij uitstek een goed middel om te flirten.
quote:''Demograaf Jan Latten ziet dat jongeren minder de deur uitgaan naar bijvoorbeeld cafés, waardoor ze minder mensen tegenkomen. En hoewel er de laatste jaren steeds meer datingapps en andere sociale media zijn bijgekomen, suggereert Latten dat we ondanks meer opties juist minder serieuze contacten leggen. "Een zekere paradox, dus."
Ja honderd x online komen hopende dat je crush het zag was dé manier om een beetje zelfvertrouwen te kweken.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:01 schreef ems. het volgende:
Wat op zich vreemd is. Toen "in mijn tijd" MSN messenger en SMS van de grond kwam vond ik dat bij uitstek een goed middel om te flirten.
Dat verklaart misschien waarom jongeren geen kinderen meer nemen en niet gaan samenwonen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Of heeft het te maken met het feit dat het leven van veel mensen stilstaat omdat ze niet kunnen verhuizen? De instabiliteit in de wereld? De economische vooruitzichten? Klimaatverandering?
Nah. Het is de smartphone.
quote:Bij een overbevolking van konijnen verandert hun gedrag vaak duidelijk.
Dat komt doordat voedsel, ruimte en schuilplaatsen schaarser worden en de stress toeneemt.
Mogelijke gedragsveranderingen zijn:
• Meer agressie en territoriaal gedrag: konijnen kunnen vaker vechten, elkaar wegjagen of bijten om toegang tot voedsel, rustplaatsen of partners.
• Meer stress: chronische stress kan leiden tot nervositeit, schrikachtigheid en soms dwangmatig gedrag, zoals overmatig graven of knagen.
• Verandering in voortplanting: hoewel konijnen zich snel voortplanten, kan extreme dichtheid de vruchtbaarheid verlagen en kan de sterfte onder jongen toenemen.
• Meer verspreiding (migratie): vooral jonge konijnen zullen proberen nieuwe gebieden te vinden als de populatie te groot wordt.
• Toename van ziektes: dicht op elkaar levende konijnen verspreiden gemakkelijker parasieten en infectieziekten, wat indirect ook hun gedrag beïnvloedt.
• Veranderde voedselgewoonten: ze kunnen minder kieskeurig worden en planten eten die ze normaal vermijden.
In wilde konijnenpopulaties zorgt overbevolking vaak voor een combinatie van:
• voedseltekort,
• meer ziekte,
• meer predatie,
• lagere voortplantingssuccessen,
waardoor de populatie uiteindelijk weer afneemt tot een niveau dat het gebied kan dragen. Dit wordt in de ecologie de draagkracht van een leefgebied genoemd: Carrying Capacity.
In de jaren 30 neukte men ook gewoon. Maar door die smartphone komt het tussen jongeren weinig tot fysiek contact. 'Long distance' relaties zonder fysiek contact is onder jongeren echt bizar veelvoorkomend. Natuurlijke onzekerheid die bij de leeftijd hoort werkt het ook in de hand. Alles via videobellen. Ja ook dat.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Of heeft het te maken met het feit dat het leven van veel mensen stilstaat omdat ze niet kunnen verhuizen? De instabiliteit in de wereld? De economische vooruitzichten? Klimaatverandering?
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat verklaart misschien waarom jongeren geen kinderen meer nemen en niet gaan samenwonen.
Het verklaart niet waarom de laatste generatie jongeren niet meer in staat zijn om te flirten en nauwelijks seks hebben.
Dat klopt wel. De generatie met bel angst.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:12 schreef Since2003 het volgende:
[..]
In de jaren 30 neukte men ook gewoon. Maar door die smartphone komt het tussen jongeren weinig tot fysiek contact. 'Long distance' relaties zonder fysiek contact is onder jongeren echt bizar veelvoorkomend. Natuurlijke onzekerheid die bij de leeftijd hoort werkt het ook in de hand. Alles via videobellen. Ja ook dat.
Inderdaad. Maar toen was het nog zo dat je fysiek een vaste ruimte in moest, op een stoel moest gaan zitten, met je grote teen een knop moest indrukken en moest wachten voor je überhaupt kon zien of diegene op MSN online was. Nu zit ze in je broekzak.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt wel. De generatie met bel angst.
Al was dit volgens mij al in begin 2000 een ding
Jongeren toen hadden nog een tijdje de huistelefoon moeten gebruiken. Ik kom regelmatig op vliegvelden en er zijn in Nederland al meerdere Gen Z'ers ontslagen, omdat ze zonder toestemming van de toren de landingsbaan op zijn gereden. De angst om te bellen was groter dan om een vliegtuig te koppen en tientallen mensen dood te maken. Dat schijnt een nieuw fenomeen te zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:25 schreef Since2003 het volgende:
Moet je trouwens voorstellen wat een ragebait MSN buzzers anno 2026 kan zijn.
Het type waar jij op doelt fokt er vrolijk op los. Die leven van gratis geld en voorrang bij de huisvesting, dus zorgeloos.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:17 schreef RamboDirk het volgende:
Blij om te horen dat jongeren zich niet voortplanten. Dan worden onze badplaatsen hopelijk weer veiliger, worden meisjes niet meer nagesist, kan opsporing verzocht eindelijk van de buis, worden de straten weer veiliger etc. etc.
Er is ook nog goed nieuws.
Ja als bepaalde kerels pertinent weigeren te snappen wat het verschil is tussen flirten en ongepast gedrag, dan gebeurt er niet veel.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:14 schreef Peppert het volgende:
Anti-sociaal word je van al dat schermgebruik. Ik denk dat mogelijk ook andere schuldigen zijn. Mannen die tegenwoordig flirtig zijn tegen vrouwen kunnen zich ook veel problemen op de hals halen zoals roofdier, viespeuk en andere niet fraaie epithets. Zeker met al dat me-too gedoe. Je past wel 5 keer op wat uit je mond komt.
Het radicale feminisme is in diverse regio's en landen ook wel uit de hand gelopen. Het mes snijdt aan meerdere kanten. Schermgebruik is volgens mij slechts één kant van een verhaal dat veel complexer is en meerdere invalshoeken kent.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als bepaalde kerels pertinent weigeren te snappen wat het veschil is tussen flirten en ongepast gedrag, dan gebeurt er niet veel.
Beter eens uit die slachtofferrol komen.
Ja ook een mooi hol containerbegrip om de schuld van het maagd zijn te geven.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:17 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het radicale feminisme is ook wel uit de klauwen gelopen in diverse regio's en landen.
Ik vond het eigenlijk wel bijzonder dat de dames het vroeger zo lieten ondergaan. Mijn vriendin werd op een willekeurig afstandje naar de WC in een disco altijd wel meerdere keren betast door anonieme handen en er kwamen minstens een paar dronken gasten op een bijzonder vervelende wijze wat proberen als ik toevallig niet in de buurt was. Ontzettend vermoeiend. Blij dat de dames eindelijk #metoo kregen. Laat ze godver maar 10x nadenken. Gelukkig wordt er minder gezopen nu, want te duur. Dat scheelt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:14 schreef Peppert het volgende:
Van al dat schermgebruik kun je asocialer worden, maar ik denk dat er ook andere oorzaken zijn. Mannen die tegenwoordig op een flirtende manier met vrouwen omgaan, kunnen zich al snel allerlei problemen op de hals halen. Ze lopen het risico te worden bestempeld als een roofdier, viespeuk of met andere weinig vleiende benamingen. Zeker sinds de MeToo-beweging denken veel mannen waarschijnlijk wel 10 keer keer na over wat ze zeggen. Je let tegenwoordig wel minimaal vijf keer op voordat je iets uit je mond laat komen.
Ja en omdat ongepast gedrag niet meer mag worden ze boos en bijven ze uit protest maar maagd ofzo.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel bijzonder dat de dames het vroeger zo lieten ondergaan. Mijn vriendin werd op een willekeurig afstandje naar de WC in een disco altijd wel meerdere keren betast door anonieme handen en er kwamen minstens een paar dronken gasten op een bijzonder vervelende wijze wat proberen als ik toevallig niet in de buurt was. Ontzettend vermoeiend. Blij dat de dames eindelijk #metoo kregen. Laat ze godver maar 10x nadenken. Gelukkig wordt er minder gezopen nu, want te duur. Dat scheelt.
Wanneer is het flirten en wanneer is het ongepast? Leg eens uit want ik ben nu wel donders nieuwsgierig. Ik ben opgegroeid in de 80's en daar waren zowel de jongens als de meiden een heel stuk makkelijker in de omgang krijg ik zo de indruk.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als bepaalde kerels pertinent weigeren te snappen wat het verschil is tussen flirten en ongepast gedrag, dan gebeurt er niet veel.
Beter eens uit die slachtofferrol komen.
"Zeg vind jij het leuk om eens een wijntje te drinken samen?" -> versierenquote:Op woensdag 10 juni 2026 00:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wanneer is het flirten en wanneer is het ongepast? Leg eens uit want ik ben nu wel donders nieuwsgierig. Ik ben opgegroeid in de 80's en daar waren zowel de jongens als de meiden een heel stuk makkelijker in de omgang krijg ik zo de indruk.
Ik snap je, maar in de 80's kwam je zelfs met zo'n opmerking gewoon weg. Weet je wat de meid dan zei? Laat maar zien dan. En als je dat dan niet deed was zij de winnaar van het 'conflict'. Ik begrijp dat de tijden veranderd zijn, maar we zijn wel heel erg de pussy kant ingeslagen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 00:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Zeg vind jij het leuk om eens een wijntje te drinken samen?" -> versieren
"Wat een geil broekje heb je aan zeg. Weet je dat ik een grote lul heb?" -> grensoverschrijdend gedrag
Wat ook vast meewerkt is dat inmiddels alles wel wordt gezien als 'ongewenst gedrag' en zo. Batshit woke grazyness.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:16 schreef Seeburg54 het volgende:
Veel jeugd is compleet contactgestoord. Ze durven je niet eens aan te kijken tijdens een gesprek. Online durven ze wel, maar als je een keer een lekker wijf of een mooie vent wil scoren zal je toch vroeg of laat in elkaars omgeving moeten verkeren.
Je hoeft niet altijd zo performatief te doen hoor.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ook een mooi hol containerbegrip om de schuld van het maagd zijn te geven.
Je schiet er alleen geen reet mee op.
Onbetaalbare cafes.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat verklaart misschien waarom jongeren geen kinderen meer nemen en niet gaan samenwonen.
Het verklaart niet waarom de laatste generatie jongeren niet meer in staat zijn om te flirten en nauwelijks seks hebben.
Ouderwets telefoneren is bij een redelijk deel van Gen Z sowieso een probleem.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:16 schreef Seeburg54 het volgende:
Veel jeugd is compleet contactgestoord. Ze durven je niet eens aan te kijken tijdens een gesprek. Online durven ze wel, maar als je een keer een lekker wijf of een mooie vent wil scoren zal je toch vroeg of laat in elkaars omgeving moeten verkeren.
Eens. De beste stuurlui staan altijd aan wal.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:08 schreef Enchanter het volgende:
Voor de gemiddelde Fok!er maakt het wel of niet hebben van een smartphone niets uit , die neuken toch nooit
Faalangst is waarschijnlijk de gemene deler. Waarbij texting een veilige en afstandelijke manier van communiceren is en versieren de meest risicovolle en fysieke manier van communiceren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:30 schreef Eightyone het volgende:
NWS / Smartphones en dalend geboortecijfer: is technologie de boosdoener?
[..]
Ouderwets telefoneren is bij een redelijk deel van Gen Z sowieso een probleem.
Je zou zomaar spontaan iets verkeerds kunnen zeggen.
Godsamme zo herkenbaar. Zelfs de naam die je gebruikt was bijna hetzelfdequote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:06 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja honderd x online komen hopende dat je crush het zag was dé manier om een beetje zelfvertrouwen te kweken.
Hee, hoest?
Goed, met jou
Goed
Fijn
Ja, ga je nog wat leuks doen?
Maaike de Ruijter is offline
Ondergewaardeerde post.quote:Op woensdag 10 juni 2026 00:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Wat een geil broekje heb je aan zeg. Weet je dat ik een grote lul heb?" -> grensoverschrijdend gedrag
Lol. De laatste generatie jongeren geeft een fortuin uit aan hun dagelijkse havermelk cappucino's. Dat ze niet naar de kroeg gaan komt door hun sociale angsten en vaardigheden ipv de prijzen daarquote:
Het geboortecijfer gaat al jaren achteruit:quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Eens. Kom maar eerst met een wetenschappelijk onderzoek van een, door mij, goedgekeurde wetenschappelijke discipline. Dit is een gehusselde meta-analyse vol stigmatiserende correlatie.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Maar is er ook een onderzoek dat jongeren nou zelf vraagt wie er wel en niet flirt en waarom dat minder zou zijn?
Het blijft een lawine van persoonlijke frustraties van eenieder dat op jongeren wordt geprojecteerd.
Ja, daar zijn deze jongeren dus geen fan van.quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:17 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, het onderzoek suggereert niet dat er ook met jongeren zelf gesproken is.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En jongens die denken dat moslim leider tate iets zinnigs te vertellen heeft.. wat hij helaas soms ook daadwerkelijk doet.
Stukje relativering. Mooi.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Waar normale verbindingen alleen nog bestaan als je als man als een cuck opstelt en vrouwen denken dat ze allemaal een 10/10 zijn, het vooral draait om mensen de grond in te stampen bij “afwijkende” meningen.
En dan weet je gewoon dat fucking Maaike ergens aan het sletten is met iedereen behalve jou.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:06 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja honderd x online komen hopende dat je crush het zag was dé manier om een beetje zelfvertrouwen te kweken.
Hee, hoest?
Goed, met jou
Goed
Fijn
Ja, ga je nog wat leuks doen?
Maaike de Ruijter is offline
Thuis moeten blijven wonen is natuurlijk de dood in de pot, niet alleen voor de sociaal emotionele ontwikkeling, niet omdat er een plek is om seks te hebben zonder goedkeuring te moeten kriigen, maar ik denk dat studentenhuizen enorme hubs zijn in de relatiemarkt, huisgenoten hebben allemaal vriendinnen en zussen, je kunt de was gaan doen en een leuke meid tegenkomen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Of heeft het te maken met het feit dat het leven van veel mensen stilstaat omdat ze niet kunnen verhuizen?
Dat lijkt me ook geen positieve invloed, met name appen. Praten is in emotionele zin heel wat anders dan texten, als dat laatste is maximaal afstandelijk.quote:Nah. Het is de smartphone.
Dat is toch geen versieren hahahaquote:Op woensdag 10 juni 2026 00:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zorgen dat je wat tijd 1-op-1 hebt in een ontspannen sfeer?quote:
Dat zijn inleidende gesprekken; versieren denk ik toch een stapje verder. Een 1 op 1 moment doe je bij de eerste twee dates.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zorgen dat je wat tijd 1-op-1 hebt in een ontspannen sfeer?
Daar heb ik mij zo over verbaasd. Dat je aan het daten bent met vrouwen van in de 20 en ze gewoon niet durven te bellen. Echt, WTF?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Maar het is toch helemaal niet zo raar dat de smartphone invloed heeft op sociale contacten offline?quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Maar is er ook een onderzoek dat jongeren nou zelf vraagt wie er wel en niet flirt en waarom dat minder zou zijn?
Het blijft een lawine van persoonlijke frustraties van eenieder dat op jongeren wordt geprojecteerd.
Tot nu toe blijven het vooral aannames op basis van wat statistieken vergelijken. Maar heel betrouwbaar is het niet. Jongeren zelf bevragen lijkt me ook wel eens nuttig.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal niet zo raar dat de smartphone invloed heeft op sociale contacten offline?
Als ik gewoon zie op de school van mijn oudste dochter. Daar is sinds dit jaar de smartphone verboden. En als gevolg daarvan zijn de leerlingen weer met elkaar gaan praten, in plaats van de hele tijd naar dat scherm koekeloeren.
En hoe minder je contact hebt offline, hoe moeilijker het wordt om contact te maken.
Probeer nu nog maar eens in de trein een meisje te versieren. Je kan geen oogcontact maken omdat ze naar het scherm staart en omdat de AirPods in de oren zitten kun je ook niet haar aanspreken. Laat staat dat er een gesprek zal volgen.
Dat was pre smartphone gewoonweg anders.
Dus waarom ben je nu zoveel tegengas aan het geven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |