Stukje relativering. Mooi.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Waar normale verbindingen alleen nog bestaan als je als man als een cuck opstelt en vrouwen denken dat ze allemaal een 10/10 zijn, het vooral draait om mensen de grond in te stampen bij “afwijkende” meningen.
En dan weet je gewoon dat fucking Maaike ergens aan het sletten is met iedereen behalve jou.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:06 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja honderd x online komen hopende dat je crush het zag was dé manier om een beetje zelfvertrouwen te kweken.
Hee, hoest?
Goed, met jou
Goed
Fijn
Ja, ga je nog wat leuks doen?
Maaike de Ruijter is offline
Thuis moeten blijven wonen is natuurlijk de dood in de pot, niet alleen voor de sociaal emotionele ontwikkeling, niet omdat er een plek is om seks te hebben zonder goedkeuring te moeten kriigen, maar ik denk dat studentenhuizen enorme hubs zijn in de relatiemarkt, huisgenoten hebben allemaal vriendinnen en zussen, je kunt de was gaan doen en een leuke meid tegenkomen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Of heeft het te maken met het feit dat het leven van veel mensen stilstaat omdat ze niet kunnen verhuizen?
Dat lijkt me ook geen positieve invloed, met name appen. Praten is in emotionele zin heel wat anders dan texten, als dat laatste is maximaal afstandelijk.quote:Nah. Het is de smartphone.
Dat is toch geen versieren hahahaquote:Op woensdag 10 juni 2026 00:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Zeg vind jij het leuk om eens een wijntje te drinken samen?" -> versieren
Zorgen dat je wat tijd 1-op-1 hebt in een ontspannen sfeer?quote:
Dat zijn inleidende gesprekken; versieren denk ik toch een stapje verder. Een 1 op 1 moment doe je bij de eerste twee dates.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zorgen dat je wat tijd 1-op-1 hebt in een ontspannen sfeer?
Daar heb ik mij zo over verbaasd. Dat je aan het daten bent met vrouwen van in de 20 en ze gewoon niet durven te bellen. Echt, WTF?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt wel. De generatie met bel angst.
Al was dit volgens mij al in begin 2000 een ding
Maar het is toch helemaal niet zo raar dat de smartphone invloed heeft op sociale contacten offline?quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Maar is er ook een onderzoek dat jongeren nou zelf vraagt wie er wel en niet flirt en waarom dat minder zou zijn?
Het blijft een lawine van persoonlijke frustraties van eenieder dat op jongeren wordt geprojecteerd.
Tot nu toe blijven het vooral aannames op basis van wat statistieken vergelijken. Maar heel betrouwbaar is het niet. Jongeren zelf bevragen lijkt me ook wel eens nuttig.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal niet zo raar dat de smartphone invloed heeft op sociale contacten offline?
Als ik gewoon zie op de school van mijn oudste dochter. Daar is sinds dit jaar de smartphone verboden. En als gevolg daarvan zijn de leerlingen weer met elkaar gaan praten, in plaats van de hele tijd naar dat scherm koekeloeren.
En hoe minder je contact hebt offline, hoe moeilijker het wordt om contact te maken.
Probeer nu nog maar eens in de trein een meisje te versieren. Je kan geen oogcontact maken omdat ze naar het scherm staart en omdat de AirPods in de oren zitten kun je ook niet haar aanspreken. Laat staat dat er een gesprek zal volgen.
Dat was pre smartphone gewoonweg anders.
Dus waarom ben je nu zoveel tegengas aan het geven?
Dat zijn dates.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor, zo beginnen leuke dates.
Voor je het weet heb je een #metoo aan je broek, online weet je dat iemand ervoor open staat.quote:Volgens haar vinden jongeren het moeilijk om in een offline context contact te maken en te flirten.
Kloptquote:
Ja en alsof dit nog al niet erg genoeg was. Pre metoo was het niet alsof mannen echt hun tanden altijd lieten zien.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:14 schreef Peppert het volgende:
Van al dat schermgebruik kun je asocialer worden, maar ik denk dat er ook andere oorzaken zijn. Mannen die tegenwoordig op een flirtende manier met vrouwen omgaan, kunnen zich al snel allerlei problemen op de hals halen. Ze lopen het risico te worden bestempeld als een roofdier, viespeuk of met andere weinig vleiende benamingen. Zeker sinds de MeToo-beweging denken veel mannen waarschijnlijk wel 10 keer keer na over wat ze zeggen. Je let tegenwoordig wel minimaal vijf keer op voordat je iets uit je mond laat komen.
Daten is eigenlijk een geimporteerd fenomeen uit de VS, nou niet bepaald een succesland qua duurzame relaties en huwelijken. En nu laten we ook nog eens de relatiemarkt monopoliseren door dating en dating apps. Maar met collegas, vrienden van collegas, medestudenten, vriendinnen van huisgenoten etc heb je een veel grotere visvijver.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt
Daar begint het. Tijdens een date moet je dan zien er meer intimiteit in zit. Ik heb nog geen MeToo rechtszaken gezien van iemand die tijdens een date wat probeert.
Tja, het is maar een manier om te kijken of er wat in zit. Afspraakjes maken deed men al ver voor het internet bestond.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daten is eigenlijk een geimporteerd fenomeen uit de VS, nou niet bepaald een succesland qua duurzame relaties en huwelijken. En nu laten we ook nog eens de relatiemarkt monopoliseren door dating en dating apps. Maar met collegas, vrienden van collegas, medestudenten, vriendinnen van huisgenoten etc heb je een veel grotere visvijver.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |