Ik ben persoonlijk niet alle dagen bezig met asielzoekers, gelukkig maar. Het onderwerp staat niet bovenaan mijn lijstje van belangrijke zaken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben (nog) niet weg, maar ga wel echt. Dank voor de mooie woorden van iedereen.
Maar hier wil ik even op reageren: het is inderdaad een optelsom, maar het wegzetten van de asielzoekers als gelukszoekers wat @:capricia hier doet (en zo indirect hen de schuld geven van de problematiek) gaat wat mij betreft inderdaad zeer ver over de schreef en het feit dat een mod, die ik lang erg kon waarderen, inmiddels ook al over is gegaan tot zulke opmerkingen plaatsen in plaats van bij zulke opmerkingen in te grijpen met een "zullen we het even bij de feiten houden", is inderdaad de druppel. Dan is de kans op verbetering ook verkeken.
Het steeds wegzetten van asielzoekers als "gelukszoekers" is wat mij betreft gevaarlijker dan welke nazistische opmerking ook. Omdat het langzaam de samenleving doorsijpelt met een totaal vals beeld waardoor steeds meer mensen de bereidheid tot barmhartigheid zijn verloren. En asielzoekers als 'de vijand' gaan zien.
Maar natuurlijk is deze opmerking niet de hoofdreden of zelfs maar de eigenlijke reden, ik was de laatste weken niet voor niets al vrij afwezig.
Ik moet toegeven dat je vertrouwen in de mensheid (laten we het breed trekken) groot is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als in, iedereen die Capricia kent (en ik gok dat dat 99 procent van POL is) beter moet weten dan dat die opmerking bedoelt is zoals ze nu geïnterpreteerd wordt.
Nou als we iemands bijdragen toch openlijk mogen bespreken: om eerlijk te zijn valt Capricia mij juist al langere tijd zwaar tegen. Ik ben als VVD’er nou niet per se een linkse Palestijenfan maar hoe zij structureel negatief over Palestijnen en positief over Israël heeft gepraat is gênant.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als in, iedereen die Capricia kent (en ik gok dat dat 99 procent van POL is) beter moet weten dan dat die opmerking bedoelt is zoals ze nu geïnterpreteerd wordt.
Als jij nou eens inhoudelijk gaat mee posten in POL, in plaats van alleen maar afgeven of POL en de users alhier. Want ook dit draagt niet bij aan de sfeer.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Voor mij is dit vrij normaal in POL. Het de Michael Jackson onder de Fok! Subforums (dit is een doordenkertje).
Hoe vervelend ook, die mening mag ze hebben lijkt me.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:29 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou als we iemands bijdragen toch openlijk mogen bespreken: om eerlijk te zijn valt Capricia mij juist al langere tijd zwaar tegen. Ik ben als VVD’er nou niet per se een linkse Palestijenfan maar hoe zij structureel negatief over Palestijnen en positief over Israël heeft gepraat is gênant.
Ik heb de meeste users hier wel hoog zitten, ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat je vertrouwen in de mensheid (laten we het breed trekken) groot is.
Aan de andere kant, ik sta ook wel bekend om mijn sarcasme en ironie.
Dat is het zeker. Wat heeft dit met elkaar te maken? Dat er ergens oorlog is wil niet automatisch zeggen dat het Westen die mensen moet opvangen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja typisch hoe mensen die tegen vluchtelingen zijn altijd hard staan te juichen voor de oorlogen die de vluchtelingenstroom op gang brengen. Onbegrijpelijk dat Europa ook bij Libanon weer de andere kant op kijkt.
Rechts heeft het wat dat betreft slim gespeeld. Dat mensen het niet eens als mogelijke oplossing zien om COA en IND voldoende te financieren.
Dat laatste is een retorische vraag.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen haken ook af als iedereen als een stel hyena's op een opmerking duikt. Wil je conformisme of een discussie?
Daar heb je ook absoluut gelijk in.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe vervelend ook, die mening mag ze hebben lijkt me.
Net zoals jij daar wat van mag vinden, overigens.
Ik ben al weer weg hoor. Make a change!quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als jij nou eens inhoudelijk gaat mee posten in POL, in plaats van alleen maar afgeven of POL en de users alhier. Want ook dit draagt niet bij aan de sfeer.
Waarom is dit relevant? Gast, ze zegt net dat ze fulltime haar moeder met ALS verzorgt. Dan ga je toch geen openlijk theekransje houdenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:29 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou als we iemands bijdragen toch openlijk mogen bespreken: om eerlijk te zijn valt Capricia mij juist al langere tijd zwaar tegen. Ik ben als VVD’er nou niet per se een linkse Palestijenfan maar hoe zij structureel negatief over Palestijnen en positief over Israël heeft gepraat is gênant.
Daarom had ik het even terug ook over klein bier. Dit lijkt me nu net niet iets waar je met zijn allen over zou moeten struikelen. Er zijn users bezig ''omvolking'' salonfähig te maken. Dit is een mod die, wellicht scherp, een opmerking maakt over hoe zij iets voor zich ziet.quote:
Het lijkt me duidelijk dat mijn mening over haar standpunten totaal los staat van de waardering die ik natuurlijk heb voor de zorg die zij levert. Dat jij doet alsof ik dat niet respecteer zegt vooral veel over jou.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom is dit relevant? Gast, ze zegt net dat ze fulltime haar moeder met ALS verzorgt. Dan ga je toch geen openlijk theekransje houden
Je hebt volledig gelijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom had ik het even terug ook over klein bier. Dit lijkt me nu net niet iets waar je met zijn allen over zou moeten struikelen. Er zijn users bezig ''omvolking'' salonfähig te maken. Dit is een mod die, wellicht scherp, een opmerking maakt over hoe zij iets voor zich ziet.
En ja, ik weet ook dat een ''ja maar'' niet echt een sterk argument is, maar toch.
Wat is de relevantie van het bespreken van die standpunten in de 3e persoon? Spreek haar dan direct aan.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:36 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat mijn mening over haar standpunten totaal los staat van de waardering die ik natuurlijk heb voor de zorg die zij levert. Dat jij doet alsof ik dat niet respecteer zegt vooral veel over jou.
Nouja ... de betekenis die men na jaren zo niet decennia aan discussies over asielmigratie, in de volksmond en ook in discussies op dit forum aan het woord gelukszoeker geeft (zijnde iemand die voornamelijk hierheen komt om te gebruiken, om te potverteren), is op zichzelf toch al een perfect voorbeeld van het normaliseren van radicaal-rechtse retoriek?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben hier vooral een lurker, maar wil hier toch ook wel wat over kwijt.
Ik vind dat die woorden van @:Capricia hier idd wel heel erg dik worden aangezet.
Er wordt wel heel erg overdreven op gereageerd, zo heel erg was het nou toch ook niet, zeg ik als links stemmend persoon.
Ik zie hier met enige regelmaat wel ergere bewoordingen en uitlatingen voorbij, en als dat dan geen is om weg te gaan en dit wel, tja...
Dat waren mijn 2 centen (heeft er iemand terug van een dubbeltje?)
Joh jij doet nu net alsof ik sneaky commentaar lever terwijl ik haar naam letterlijk noem.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van het bespreken van die standpunten in de 3e persoon? Spreek haar dan direct aan.
Wat wil je met partijen in de tweede kamer die openlijk over zulke zaken praten? Daar gaan wij als forum niks aan doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Nouja ... de betekenis die men na jaren zo niet decennia aan discussies over asielmigratie, in de volksmond en ook in discussies op dit forum aan het woord gelukszoeker geeft (zijnde iemand die voornamelijk hierheen komt om te gebruiken, om te potverteren), is op zichzelf toch al een perfect voorbeeld van het normaliseren van radicaal-rechtse retoriek?
Want (en dan wil ik niet op de kumbaya toer ofzo) .. strikt taalkundig gezien betekent het woord gelukszoeker toch niets meer of minder dan 'iemand die op zoek is naar geluk'? En fuck me, op wat stringente nihilisten na zijn we dat toch allemaal?
Maar we zitten inmiddels al lang en breed op een punt waar, als iemand het woord gelukszoeker gebruikt, elke lezer weet dat diegene het over de schamperende en denigrerende invulling van het woord (gestart door radicaal-rechts) heeft; die van potverteerder, uitvreter.
En als redelijke mensen dan ook opeens dingen gaan zeggen als 'ja maar die radicaal rechtse verbastering klopt toch ook gewoon hoor', dat is dan toch wel een aardige indicatie van enige normalisering van dat soort giftige retoriek die maatschappij-breed plaatsvindt.
En dat is echt niet iets wat ik Capricia persoonlijk of gericht verwijt hoor. Fuck, daar maak ik me zelf ook regelmatig aan schuldig. Maar als ik dan alleen maar een discussie aan kan gaan door eerst deels mee te moeten gaan in andermans denigrerende gebruik van bv woorden als asielzoekers of allochtonen, of zelfs net moet doen alsof het niet klinkklaar is wat men eigenlijk probeert te zeggen als men het over 'het aanmoedigen van vrijwillige remigratie' heeft (alsof emigratie niet altijd een volledig vrijwillige keuze is geweest) omdat ik anders niet eens een overeenstemmend betekeniskader heb om überhaupt een discussie plaats te laten vinden. Tsja, waar ben ik dan nog mee bezig?
Dan nog is het niet relevant. En je praat alsnog over haar in plaats van tegen haar, dat zie je gewoon aan de schrijfstijl.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Joh jij doet nu net alsof ik sneaky commentaar lever terwijl ik haar naam letterlijk noem.
Hihi.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat wil je met partijen in de tweede kamer die openlijk over zulke zaken praten? Daar gaan wij als forum niks aan doen..
Jij probeert me op een zielige wijze zwart te maken door over ziektes te beginnen en me te verwijten dat ik achter iemands rug om praat. Zoals wel vaker slaan je verwijten nergens op, dus trek ze gewoon in.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan nog is het niet relevant. En je praat alsnog over haar in plaats van tegen haar, dat zie je gewoon aan de schrijfstijl.
Ik doe niet alsof je sneaky bent. Ik zeg alleen dat het onnodig is om het groter te maken.
Maar goed, laat maar. Het is niet zo interessant.
Hij heeft anders een prima punt. Er wordt hier soms veel geklaagd over dat 'kwaliteitsusers' vertrekken en de sfeer omslaat, maar wat het nijpende probleem is betreft een groot gebrek aan de bereidheid van sommigen om anderen te accepteren die (totaal) anders over onderwerpen denken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als jij nou eens inhoudelijk gaat mee posten in POL, in plaats van alleen maar afgeven of POL en de users alhier. Want ook dit draagt niet bij aan de sfeer.
Wat is er 'radicaal' aan dat woord dan en waarom zou het niet mogen worden gebruikt? Het doelt op iemand die hierheen komt voor het vinden van geluk, met andere woorden: een beter leven.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Nouja ... de betekenis die men na jaren zo niet decennia aan discussies over asielmigratie, in de volksmond en ook in discussies op dit forum aan het woord gelukszoeker geeft (zijnde iemand die voornamelijk hierheen komt om te gebruiken, om te potverteren), is op zichzelf toch al een perfect voorbeeld van het normaliseren van radicaal-rechtse retoriek?
Waarom ga je het onderwerp van discussie over haar dan nog groter maken? Dat is pas zielig.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jij probeert me op een zielige wijze zwart te maken door over ziektes te beginnen en me te verwijten dat ik achter iemands rug om praat. Zoals wel vaker slaan je verwijten nergens op, dus trek ze gewoon in.
Nee dat zegt die user niet. Behalve dan dat hij het niet van haar verwacht had.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:52 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk dat hoe caprica nu bekritiseerd wordt daar wel een goed voorbeeld van is. Ze 'valt tegen' zo stelt een user omdat ze negatief is over de Palestijnen en positief over Israël, alsof er een soort dogma heerst, waar ze niet te ver van af zou mogen wijken. Heel raar.
Als je daar zoveel moeite mee hebt had je toch zelf weg kunnen blijven uit de discussie? Doe nou niet alsof dat jou dat iets boeit.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom ga je het onderwerp van discussie over haar dan nog groter maken? Dat is pas zielig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |