quote:
Ik erken niet dat het een absoluut dictator. Wel is het een autocraat. Ik vind het geen dictator in klassieke zin.quote:Kun je veen dictatuur noemen waarbij de zittende dictator is veroordeeld voor corruptie?
Ik ben niet naïef natuurlijk, van zijn Kremlin-loonstrook kun je geen vermogen opbouwen, hooguit leuk leven. Maar of hij zich in het verleden heeft laten verleiden tot corruptie weet niemand zeker, dat is en blijft speculeren. Corruptie is overal, ook onder liberalen.quote:Anyway, je probeerde Poetin een veer in zijn reet te steken omdat hij niet van geboorte tot de elite behoort, maar je moet nu wèl toegeven dat Poetin flink aan zelfverrijking heeft gedaan.
ja vast wel, Trump ook , Castro Family en Chavez ook en Maduro ook, Ceaucescu ookquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:20 schreef Breekfast het volgende:
Dus Poetin is nog nooit aangeklaagd of veroordeeld voor corruptie?![]()
Dat verandert de zaak natuurlijk wel. De Russische rechtspraak wordt wereldwijd geroemd om zijn onafhankelijkheid.
Als Poetin zich daadwerkelijk schuldig had gemaakt aan corruptie dan zat hij nu wel in een gevangenis
Je weet dat de AIVD je mogelijk kan identificeren als radicaal of gevaarlijk als je openlijk twijfels/kritiek uit omtrent het rechtssysteem?quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:20 schreef Breekfast het volgende:
Dus Poetin is nog nooit aangeklaagd of veroordeeld voor corruptie?Dat verandert de zaak natuurlijk wel. De Russische rechtspraak wordt wereldwijd geroemd om zijn onafhankelijkheid. Als Poetin zich daadwerkelijk schuldig had gemaakt aan corruptie dan zat hij nu wel in een gevangenis
nou laat ze maar komen dan , dan moet ik naar de Goelagquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je weet dat de AIVD je mogelijk kan identificeren als radicaal of gevaarlijk als je openlijk twijfels/kritiek uit omtrent het rechtssysteem?
Ja en verder doneert ie ook nog wat aan Unicefquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Poetin zich ook vergrepen aan corruptiepraktijken, hoewel hij daar nooit voor is veroordeeld of aangeklaagd zover ik weet. Maar het is wel waarschijnlijk. Hij komt uit een familie waar nog geen geld was v oor behang aan de muur.
Tevens is het ook zo - en dat maakt iets niet zwart/wit- heeft hij ook veel corruptie bestreden. Zogenoemde eigenaren van ondernemingen die na de val van het communisme via ambtelijke burelen veel te goedkoop verkocht zijn. Dat heeft hij allemaal teruggedraaid en de baten daarvan zijn teruggegaan naar de maatschappij zoals onderwijs, veiligheid, of wegen.
Zie hoe figuren als Chodorkovski zijn aangepakt.
Even snel wat opgezocht. Hij heeft een salaris (2022) van 114k (netto weet ik niet) en wat auto'tjes en nog een aanhangwagen.
[..]
Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
over het Russische rechtssysteem of over het Nederlandse rechtssysteem?quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je weet dat de AIVD je mogelijk kan identificeren als radicaal of gevaarlijk als je openlijk twijfels/kritiek uit omtrent het rechtssysteem?
Ga toch weg met je niet aflatende stroom whataboutisms joh.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij bouwt ook weeshuizen, met z'n blote handen!quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:24 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja en verder doneert ie ook nog wat aan Unicef
Toch fantastisch dat je met 114k per jaar, 3 auto's en aanhanger een erfenis minder dan een rol behang het volgende vermogen kan vergaren zonder corruptie (althans, nooit voor veroordeeld of aangeklaagdquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Poetin zich ook vergrepen aan corruptiepraktijken, hoewel hij daar nooit voor is veroordeeld of aangeklaagd zover ik weet. Maar het is wel waarschijnlijk. Hij komt uit een familie waar nog geen geld was v oor behang aan de muur.
Tevens is het ook zo - en dat maakt iets niet zwart/wit- heeft hij ook veel corruptie bestreden. Zogenoemde eigenaren van ondernemingen die na de val van het communisme via ambtelijke burelen veel te goedkoop verkocht zijn. Dat heeft hij allemaal teruggedraaid en de baten daarvan zijn teruggegaan naar de maatschappij zoals onderwijs, veiligheid, of wegen.
Zie hoe figuren als Chodorkovski zijn aangepakt.
Even snel wat opgezocht. Hij heeft een salaris (2022) van 114k (netto weet ik niet) en wat auto'tjes en nog een aanhangwagen.
[..]
Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
The American Russian dreamquote:Het geschatte vermogen van Vladimir Poetin ligt naar schatting tussen de $200 en $220 miljard,
quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Toch fantastisch dat je met 114k per jaar, 3 auto's en aanhanger een erfenis minder dan een rol behang het volgende vermogen kan vergaren zonder corruptie (althans, nooit voor aangeklaagd):
[..]
The American Russian dream.
Dus journalistiek plegen staat nu 10 jaar cel op.quote:
Waarom negeer je de foto?quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol.
Nee gaat over zijn Kremlin appartement. Hij geeft hier een rondleiding, het is zeker geen afgetrapte landal vakantiewoning, maar het is ook weer niet helemaal over de top. Kleine keuken met koffieapparaat, home-trainer, kleine ruimte voor gebed, en verder vooral religieuze beelden. Er zijn EU-leiders die beter worden gehuisvest.
Oh, dat kan ik ook.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Diplomatie?quote:
Die is van Arkadi Rotenbergquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit slechts 77m²? Wauw.
Rusland spendeerde 7,5% van het bbp aan defensie in 2025. Oekraïne spendeerde 40% van het bbp.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
De oorlog in Oekraïne slokt 30-40% van de Russische begroting op.
De rest van het buitenlandbeleid 0,6-0,8%
En jij noemt de oorlog niet significant?
Heb toch allang gezegd dat hij waarschijnlijk ook in het verleden wel eens een greep uit de kassa heeft gedaan?quote:
Geen idee. Maar in Nederland kun je gelasterd worden als je in de AIVD rapporten wordt opgenomen met onherroepelijke schade.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik ook.
En dan?
Moet je dan uit de buurt van ramen blijven?
Iedereen die hem in de weg loopt valt uit het raam, oppositie is er bijna niet te, er is geen vrije pers, de bevolking wordt volledig onder controle gehouden om te voorkomen dat ze Poetin kunnen wippen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Ik erken niet dat het een absoluut dictator. Wel is het een autocraat. Ik vind het geen dictator in klassieke zin.
[..]
Je geeft toe dat hij nooit met zijn salaris een vermogen heeft kunnen opbouwen, maar weigert toe te geven dat dit gedaan is door middel van corruptie.quote:Ik ben niet naïef natuurlijk, van zijn Kremlin-loonstrook kun je geen vermogen opbouwen, hooguit leuk leven. Maar of hij zich in het verleden heeft laten verleiden tot corruptie weet niemand zeker, dat is en blijft speculeren. Corruptie is overal, ook onder liberalen.
Dat. Zelfs Duitsland gaf geen 40% uit van het BBP aan defensie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Rusland spendeerde 7,5% van het bbp aan defensie in 2025. Oekraïne spendeerde 40% van het bbp.
En oorlogsuitgaven zijn geen lange termijn uitgave. De oorlog zal ooit stoppen.
Maar dat vind je dus prima.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb toch allang gezegd dat hij waarschijnlijk ook in het verleden wel eens een greep uit de kassa heeft gedaan?
[..]
Laster is strafbaar in Nederland.quote:Geen idee. Maar in Nederland kun je gelasterd worden als je in de AIVD rapporten wordt opgenomen met onherroepelijke schade.
Rare definitie van ruim heb jij want je mist een paar nullenquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:53 schreef bleiblei het volgende:
Ff voor de duidelijkheid, om 220mrd bij elkaar te verdienen met 114k per jaar ben je ruim 1754 jaar bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |