quote:Allochtone kinderen in vrijwel heel Europa drinken meer suikerhoudende frisdranken, krijgen vaker geen ontbijt thuis, zitten meer achter de televisie en spelcomputer, gaan later naar bed en sporten minder. Over het algemeen hebben allochtone kinderen vaker overgewicht of obesitas.
Ja, maar ook ergens maar geld en aandacht tegenaan smijten in de hoop dat het probleem verdwijnt, en als het dan niet verdwijnt hebben ze "er alles aan gedaan". De kinderen hebben een intensief traject doorlopen, doorlopen ja, ze hebben de doelstellingen niet behaald.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daarmee werk je natuurlijk alleen maar eetstoornissen in de hand en geen blijvend effect. Wat betreft ziekte: vaak is er achterliggend probleem in de hormoonhuishouding, al of niet juist veroorzaakt door het overgewicht.
De overheid houdt meestal juist van mensen dwingen, dus die vergelijking snap ik niet helemaal.
Heb jij ook nog inhoudelijk iets te melden? Of is inhoudelijk blijven te moeilijk voor je?quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:57 schreef Scjvb het volgende:
Volgens @:torentje hebben anderen het steeds gedaan. En mijnheer denkt continu zelf het grote voorbeeld te zijn van hoe het allemaal hoort.
Kennelijk een onverbeterlijk en tevens hulpbehoevend persoon die daarvoor helaas te eigenwijs is!![]()
Jammer!
Leer eerst eens de schuld van alles niet steeds bij anderen te leggen i.p.v. bij uzelf.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Heb jij ook nog inhoudelijk iets te melden? Of is inhoudelijk blijven te moeilijk voor je?
De mannen die de ongezonde etenswaren en producten produceren zijn toch de schuldigen aan zoveel eetverslaafden?quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Leer eerst eens de schuld van alles niet steeds bij anderen te leggen i.p.v. bij uzelf.![]()
Want dit verstoort namelijk inhoudelijke discussies ook aanzienlijk.![]()
Succes!
Scjvb
Wat een onzin. Je hoeft je er niet te barsten aan te eten immers. Dat doe je toch echt zelf ! En ouders hoeven geen voorraad chips e.d. in huis te hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:00 schreef torentje het volgende:
[..]
De mannen die de ongezonde etenswaren en producten produceren zijn toch de schuldigen aan zoveel eetverslaafden?
Ik produceer die niet en ook maak ik daar geen reclame voor. Dus hoezo kan ik dan schuld hebben aan het ontstaan van eetverslaafden? Maar jij zal wel bang zijn dat jouw aandelen minder waard worden.
Jij weet dus niet hoe de hersens van de verslaafden werken? Want anders had jij die onzin niet geplaatst.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je hoeft je er niet te barsten aan te eten immers. Dat doe je toch echt zelf ! En ouders hoeven geen voorraad chips e.d. in huis te hebben.
Verslaafd raken aan iets doe je echt helemaal zelf hoor. Daar kun je niemand anders de schuld van geven. Behalve in dit geval als je ouders je van kleins af aan de hele dag hebben volgestopt met eetwaar.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij weet dus niet hoe de hersens van de verslaafden werken? Want anders had jij die onzin niet geplaatst.
Onze standpunten overlappen deels, maar ik merk dat je jezelf blijft herhalen en niet open staat voor nuance of een andere denkwijze, waardoor het gesprek stokt. Prima verder, succes met je mening.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar ook ergens maar geld en aandacht tegenaan smijten in de hoop dat het probleem verdwijnt, en als het dan niet verdwijnt hebben ze "er alles aan gedaan". De kinderen hebben een intensief traject doorlopen, doorlopen ja, ze hebben de doelstellingen niet behaald.
Ze hebben geprobeerd te leren van de chips af te blijven, maar de chips lagen nog steeds voor het grijpen. Mevrouw de dokter weet al zeker dat de ouders niet de schuld zijn, hoewel ze daar geen enkele deskundigheid in heeft. Ik ruik hier week getrut, confrontatiemijdend gedrag, geen harde boodschappen durven brengen, onvoorwaardelijke empathie, het recente gif in onze instituties.
Ik herhaalde mezelf omdat ik blijkbaar niet duidelijk was, als in dat een training doorlopen niet als resultaat geldt maar als een poging.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Onze standpunten overlappen deels, maar ik merk dat je jezelf blijft herhalen en niet open staat voor nuance of een andere denkwijze, waardoor het gesprek stokt. Prima verder, succes met je mening.
Natuurlijk is het een poging, kans van slagen is namelijk niet 100%. Hoe sterk die poging is en hoe sterk die zou moeten zijn, daar kunnen de meningen over verschillen. Uit principe blijven doormodderen wanneer dit niet werkt vind ik niet zinvol. Ik ben niet bang voor een aantrekkende werking, vanwege de hoge eisen en het lange voortraject en omdat leven met een maagverkleining ook zeker geen feestje is. Maar het moet, mede vanwege dat laatste, een laatste redmiddel zijn. Het begint bij de ouders, dat die worden vrijgepleit door die dokter vind ik ook onterecht.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik herhaalde mezelf omdat ik blijkbaar niet duidelijk was, als in dat een training doorlopen niet als resultaat geldt maar als een poging.
Experts verbaasd over vergoeding voor maagverkleining tieners met obesitas; afslankmedicatie lijkt me eerste stapquote:Op donderdag 4 juni 2026 15:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ben ik de enige tot nu toe die het over Ozempic heeft gehad?
Of zouden ze dat station al gepasseerd zijn?
Vanwege het intensieve doch vrijblijvende karakter vind ik niet dat het voldoet als laatste redmiddel. Juist omdat het om minderjarigen gaat is er namelijk nog een redmiddel en dat is het vreten er gewoon niet te laten zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een poging, kans van slagen is namelijk niet 100%. Hoe sterk die poging is en hoe sterk die zou moeten zijn, daar kunnen de meningen over verschillen. Uit principe blijven doormodderen wanneer dit niet werkt vind ik niet zinvol. Ik ben niet bang voor een aantrekkende werking, vanwege de hoge eisen en het lange voortraject en omdat leven met een maagverkleining ook zeker geen feestje is. Maar het moet, mede vanwege dat laatste, een laatste redmiddel zijn. Het begint bij de ouders, dat die worden vrijgepleit door die dokter vind ik ook onterecht.
Dan verklaar eens hoe het mogelijk is, dat sluwe dealers zoveel inkomsten hebben door de verkoop van verslavende producten?quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Verslaafd raken aan iets doe je echt helemaal zelf hoor. Daar kun je niemand anders de schuld van geven. Behalve in dit geval als je ouders je van kleins af aan de hele dag hebben volgestopt met eetwaar.
Bij alles wat de overheid doet, komen enorme kosten kijken.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Het kost alleen moed om gezamenlijk de fabrikanten te dwingen om nog slechts gezonde etenswaren te produceren.
Je praat onzin.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 02:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan verklaar eens hoe het mogelijk is, dat sluwe dealers zoveel inkomsten hebben door de verkoop van verslavende producten?
als men dit niet doet dan worden de medisch kosten nog veel hogerquote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:52 schreef Bloemkool het volgende:
Kan ik niet ergens weigeren om hieraan mee te moeten betalen? Wat gaat hiervoor weer wijken uit het pakket of wordt stukken minder? Mensen moeten eens leren leven met consequenties van hun eigen acties.
Het is tegenwoordig blijkbaar ook erg lastig om te lezen, want er is al meerdere malen gezegd dat er trajecten aan vast zitten wat betreft het dieet, een psychologisch traject, een traject wat betreft bewegen, allemaal door professionals zoals artsen, dietisten en fysio's. En dat daarna als dat niet voldoende blijkt als laatste optie die maagverkleining in beeld kan komen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 23:42 schreef Joppiez het volgende:
Hier aan de overkant woont ook een gezin met een aantal kleine dikkertjes. Eentje komt af en toe over de vloer hier spelen, en als ik zo aanhoor wat voor een eetgewoonten ze thuis er op na houden…
Het is tegenwoordig blijkbaar erg lastig om als ouder een niet met calorie overladen voedzame maaltijd te maken. Begin daar eens mee. Daarna kan er ook goed een psychologisch traject doorlopen worden want vet (zout) vreten is net zo verslavend als zware drugs. Daarna misschien een sportschool traject evt ondersteund door een fysiotherapeut. En daarna pas als het echt nodig is zo’n maagverkleining.
Jij wil dus niet, dat fabrikanten gedwongen worden om nog slechts gezonde etenswaren en producten te produceren, en ook nog slechts reclame mogen maken voor gezonde etenswaren en producten? Duidelijk je kiest de kant van het slecht.quote:
Natuurlijk is dit wel een goede maatregel imo, maar de eigenlijke oorzaak van het probleem ligt veel dieper, en daar wordt vooralsnog weinig aan gedaan. Het feit dat veel ongezonde voeding erg goedkoop is, en er aan alle kanten reclame voor gemaakt wordt. Wanneer heb je voor het laatst een reclame gezien voor peren of bloemkool? En wanneer voor het laatst voor chips, chocola, frisdrank of fastfood?quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat staat ook gewoon in het bericht, dit is de maatregel als niks anders mogelijk is.
Maar dit topic trekt weer een hoop oude verzuurde types aan om eens lekker hun onderbuik te laten leeglopen.
Ongezonde voeding is vooral lekker en makkelijk. Dat ligt ook meer aan de aard van het product. Ruwe groenten en fruit zijn doorgaans bulkproducten zonder merk, die nauwelijks gedifferentieerd zijn. Dus moeilijk te marketen. En bovendien de nodige bewerking nodig hebben om eetbaar te zijn. Dat maakt ook dat het meer moeite kost om er iets lekkers mee te maken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit wel een goede maatregel imo, maar de eigenlijke oorzaak van het probleem ligt veel dieper, en daar wordt vooralsnog weinig aan gedaan. Het feit dat veel ongezonde voeding erg goedkoop is, en er aan alle kanten reclame voor gemaakt wordt. Wanneer heb je voor het laatst een reclame gezien voor peren of bloemkool? En wanneer voor het laatst voor chips, chocola, frisdrank of fastfood?
Er is die irritante reclame voor Kanzi-appels... Met die gemaakt vrolijke stem van die dame waardoor ik zin heb haar op haar oog te joekelen met zo'n appel.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit wel een goede maatregel imo, maar de eigenlijke oorzaak van het probleem ligt veel dieper, en daar wordt vooralsnog weinig aan gedaan. Het feit dat veel ongezonde voeding erg goedkoop is, en er aan alle kanten reclame voor gemaakt wordt. Wanneer heb je voor het laatst een reclame gezien voor peren of bloemkool? En wanneer voor het laatst voor chips, chocola, frisdrank of fastfood?
Je kunt inderdaad als bedrijf moeilijk bloemkool marketen, maar een lobbygroep voor boeren zou dat bijvoorbeeld wel meer kunnen doen imo. En aan fruit hoef je echt niet veel te doen om het lekker te maken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ongezonde voeding is vooral lekker en makkelijk. Dat ligt ook meer aan de aard van het product. Ruwe groenten en fruit zijn doorgaans bulkproducten zonder merk, die nauwelijks gedifferentieerd zijn. Dus moeilijk te marketen. En bovendien de nodige bewerking nodig hebben om eetbaar te zijn. Dat maakt ook dat het meer moeite kost om er iets lekkers mee te maken.
Maar los daarvan zijn veel mensen die overmatig eten, mensen zonder verder interessant leven en bevrediging. Ik denk dat de oplossing meer daar ligt. Als je veel te doen hebt dan denk je niet aan eten, tenzij je echt honger hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |