abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:59:23 #101
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220954232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Als jij nou eens eerst eens wat minder onzin uitkraamt?
Onzin voor het leven _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220954267
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:59 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Onzin voor het leven _O_
Maar geen vrienden. Nooit vrienden. |:)
pi_220954278
Koop ik toch zelf een tank.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:06:14 #104
24533 ACT-F
pi_220954294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar geen vrienden. Nooit vrienden. |:)
Soort zoekt soort *; Zure druiven daarentegen...
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:07:42 #105
24533 ACT-F
pi_220954306
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:04 schreef Cockwhale het volgende:
Koop ik toch zelf een tank.
Heb je 1000 liter achterover gedrukt? O-)

https://www.nu.nl/economi(...)oot-brandgevaar.html
pi_220954595
Een van de redenen waarom de olieprijs niet op 150 dollar per vat staat, is dat China zijn aankopen van buitenlandse olie drastisch heeft verminderd. In plaats daarvan put het uit zijn strategische reserves, terwijl het de binnenlandse brandstofprijzen kunstmatig laag houdt. Met andere woorden: het land dat er momenteel het meest voor zorgt dat benzine in de VS geen 6 dollar per gallon kost, is China.

Natuurlijk werkt deze strategie alleen zolang die reserves meegaan. Er zijn geen officiële cijfers beschikbaar, maar analisten schatten dat de voorraden voldoende zijn voor ergens tussen zes maanden en een jaar. Persoonlijk denk ik dat het dichter bij zes maanden ligt. De laatste tankers die vóór het uitbreken van de oorlog olie uit de Perzische Golf vervoerden, kwamen drie maanden geleden in China aan. Sindsdien is er slechts een klein aantal tankers binnengekomen.

Dit is waarom Xi ervan overtuigd is dat de oorlog zo snel mogelijk moet eindigen. En waarschijnlijk is dit ook een van de belangrijkste redenen waarom de VS hun zogenaamde "tegenblokkade" hebben ingevoerd. Daarmee geeft Trump zichzelf extra drukmiddelen tegenover China, doordat sommige tankers die op weg zijn naar China de toegang tot de Indische Oceaan wordt ontzegd.

https://www.wsj.com/livec(...)VHtCFw2k0WKFipdPnSne

twitter

Als er één land is dat wil dat deze oorlog doorgaat, dan is het Israël. Zij willen dat deze oorlog voortduurt totdat Iran is gebalkaniseerd of onder een nucleaire vuurstorm is bedolven. Geen van beide scenario's lijkt op het moment waarschijnlijk. Dat betekent dat de blokkade en tegenblokkade rond de Straat van Hormuz zullen blijven voortduren: mogelijk tot het einde van het jaar, of zelfs nog langer. De Israëlische economie wordt toch al grotendeels overeind gehouden door gratis geld uit Washington, dus zij hebben weinig reden tot zorgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peppert op 03-06-2026 22:33:36 ]
pi_220955111
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe ging dat eigenlijk in de tijd dat men nog niet over aardolie beschikte?
Is dit zwarte goud nu echt zo moeilijk te vervangen?
Toen liepen onze kinderen nog naar de fabriek voor hun 12 urige werkdag, woonden we met een gezin van 8 in een kelder en aten we praktisch nooit vlees :P
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:13:24 #108
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220955304
tja, shit happens. Water is nat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220955485
Echt, hoe 1 man de hele wereld meetrekt in z'n narcistische wereld :|W
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 4 juni 2026 @ 00:42:44 #110
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220955536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:26 schreef Peppert het volgende:
Een van de redenen waarom de olieprijs niet op 150 dollar per vat staat, is dat China zijn aankopen van buitenlandse olie drastisch heeft verminderd. In plaats daarvan put het uit zijn strategische reserves, terwijl het de binnenlandse brandstofprijzen kunstmatig laag houdt. Met andere woorden: het land dat er momenteel het meest voor zorgt dat benzine in de VS geen 6 dollar per gallon kost, is China.

Natuurlijk werkt deze strategie alleen zolang die reserves meegaan. Er zijn geen officiële cijfers beschikbaar, maar analisten schatten dat de voorraden voldoende zijn voor ergens tussen zes maanden en een jaar. Persoonlijk denk ik dat het dichter bij zes maanden ligt. De laatste tankers die vóór het uitbreken van de oorlog olie uit de Perzische Golf vervoerden, kwamen drie maanden geleden in China aan. Sindsdien is er slechts een klein aantal tankers binnengekomen.

Dit is waarom Xi ervan overtuigd is dat de oorlog zo snel mogelijk moet eindigen. En waarschijnlijk is dit ook een van de belangrijkste redenen waarom de VS hun zogenaamde "tegenblokkade" hebben ingevoerd. Daarmee geeft Trump zichzelf extra drukmiddelen tegenover China, doordat sommige tankers die op weg zijn naar China de toegang tot de Indische Oceaan wordt ontzegd.

[ afbeelding ]

[ x ]

Als er één land is dat wil dat deze oorlog doorgaat, dan is het Israël. Zij willen dat deze oorlog voortduurt totdat Iran is gebalkaniseerd of onder een nucleaire vuurstorm is bedolven. Geen van beide scenario's lijkt op het moment waarschijnlijk. Dat betekent dat de blokkade en tegenblokkade rond de Straat van Hormuz zullen blijven voortduren: mogelijk tot het einde van het jaar, of zelfs nog langer. De Israëlische economie wordt toch al grotendeels overeind gehouden door gratis geld uit Washington, dus zij hebben weinig reden tot zorgen.
China koopt gewoon lekker van de Russische schaduwvloot.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220955889
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:56 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat voor jouw tijd was kan zomaar weer retro worden. Als we alle vrouwen richting keuken verbannen scheelt dat weer bijna de helft aan autoverkeer en dat zien we terug in dalende brandstofprijzen O-)
Misschien eens omdraaien? Voor de verandering alle mannetjes naar de keuken verbannen?
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:06:22 #112
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220955964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik twijfel soms waar de 51 in je naam voor staat.

Aan je posts te lezen, heb ik een vermoeden.
Ik dacht altijd geboortejaar, maar het kan ook iets anders zijn ja…
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:07:50 #113
24533 ACT-F
pi_220956808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Misschien eens omdraaien? Voor de verandering alle mannetjes naar de keuken verbannen?
En de dames 10 steden laten bouwen. Ik ben voor :Y
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:52:56 #114
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220958093
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:29 schreef Toine51 het volgende:
Oh dear...
Maar snel reageren voordat dit topic overspoeld wordt met EV-groupies....

:')
Als je nu je raam open zet kun je me horen lachen ! *)
pi_220958101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als je nu je raam open zet kun je me horen lachen ! *)
Kijk wel uit, het regent...
pi_220958283
Met de laatste data van eia.gov (Weekly U.S. Ending stocks of Crude Oil in SPR) is er de afgelopen 4 weken gemiddeld wekelijks 8.9 miljoen vaten uit de strategische Amerikaanse voorraad gehaald.

Als het gemiddelde de aankomende weken rond de 9 miljoen vaten blijft dan wordt het kritische limiet van minder dan 243 miljoen vaten op 28 augustus in de data bereikt.

Met een lager gemiddelde (zoals de 8 miljoen vaten van de afgelopen week) dan wordt dit limiet op 11 september bereikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 04-06-2026 13:37:21 ]
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:38:00 #117
24533 ACT-F
pi_220958331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:28 schreef Mr.Silencer het volgende:
Met de laatste data van eia.gov (Weekly U.S. Ending stocks of Crude Oil in SPR) is er de afgelopen 4 weken gemiddeld wekelijks 8.9 miljoen vaten uit de strategische Amerikaanse voorraad gehaald.

Als het gemiddelde de aankomende weken rond de 9 miljoen vaten blijft dan wordt het kritische limiet van minder dan 243 miljoen vaten op 28 augustus in de data bereikt.

Met een lager gemiddelde (zoals de 8 miljoen vaten van de afgelopen week) dan wordt dit limiet op 11 september bereikt.
Wat tactisch dat het op is als de winter gaat beginnen :Y
pi_220958436
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Echt, hoe 1 man de hele wereld meetrekt in z'n narcistische wereld :|W
Ik zou Khamenei niet beledigen, je kunt een Fatwa krijgen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220958460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:28 schreef Mr.Silencer het volgende:

Goeie dag voor het begin van een crisis
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220958491
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat tactisch dat het op is als de winter gaat beginnen :Y
Ik zit er warmpjes bij komende winter. Maanden geleden aleennieuwe voorraad houtpellets gekocht. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:05:53 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220958515
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:26 schreef Peppert het volgende:

[ afbeelding ]

[ x ]

Het is ook gewoon dom van Iran. Op deze manier zal de afhankelijk van olie gewoon sneller afnemen en op langere termijn een probleem vormen voor alle oliestaten.
pi_220958587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik zou Khamenei niet beledigen, je kunt een Fatwa krijgen
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:44:27 #123
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_220958729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het is ook gewoon dom van Iran. Op deze manier zal de afhankelijk van olie gewoon sneller afnemen en op langere termijn een probleem vormen voor alle oliestaten.
De vraag naar energie en ook de component olie neemt harder toe dan dat er aan hernieuwbare of kernergie online komt. Van olie zijn we nog vele decennia niet af.
The more debt, the better
  donderdag 4 juni 2026 @ 15:18:30 #124
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220958914
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:29 schreef Toine51 het volgende:
Oh dear...
Maar snel reageren voordat dit topic overspoeld wordt met EV-groupies....

Wachten op de ene user die laatst voor zijn vrouw de juiste ev kocht met juiste kleur.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 4 juni 2026 @ 15:20:59 #125
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220958922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Geen zorgen de media zal het wel zo spinnen dat het de schuld is van links, moslims, asielzoekers of XR
Terwijl het meestal de schuld is van ambtenaren.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')