Onzin voor het levenquote:Op woensdag 3 juni 2026 21:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als jij nou eens eerst eens wat minder onzin uitkraamt?
Soort zoekt soortquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar geen vrienden. Nooit vrienden.
Toen liepen onze kinderen nog naar de fabriek voor hun 12 urige werkdag, woonden we met een gezin van 8 in een kelder en aten we praktisch nooit vleesquote:Op woensdag 3 juni 2026 15:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe ging dat eigenlijk in de tijd dat men nog niet over aardolie beschikte?
Is dit zwarte goud nu echt zo moeilijk te vervangen?
China koopt gewoon lekker van de Russische schaduwvloot.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:26 schreef Peppert het volgende:
Een van de redenen waarom de olieprijs niet op 150 dollar per vat staat, is dat China zijn aankopen van buitenlandse olie drastisch heeft verminderd. In plaats daarvan put het uit zijn strategische reserves, terwijl het de binnenlandse brandstofprijzen kunstmatig laag houdt. Met andere woorden: het land dat er momenteel het meest voor zorgt dat benzine in de VS geen 6 dollar per gallon kost, is China.
Natuurlijk werkt deze strategie alleen zolang die reserves meegaan. Er zijn geen officiële cijfers beschikbaar, maar analisten schatten dat de voorraden voldoende zijn voor ergens tussen zes maanden en een jaar. Persoonlijk denk ik dat het dichter bij zes maanden ligt. De laatste tankers die vóór het uitbreken van de oorlog olie uit de Perzische Golf vervoerden, kwamen drie maanden geleden in China aan. Sindsdien is er slechts een klein aantal tankers binnengekomen.
Dit is waarom Xi ervan overtuigd is dat de oorlog zo snel mogelijk moet eindigen. En waarschijnlijk is dit ook een van de belangrijkste redenen waarom de VS hun zogenaamde "tegenblokkade" hebben ingevoerd. Daarmee geeft Trump zichzelf extra drukmiddelen tegenover China, doordat sommige tankers die op weg zijn naar China de toegang tot de Indische Oceaan wordt ontzegd.
[ afbeelding ]
https://www.wsj.com/livec(...)VHtCFw2k0WKFipdPnSne
[ x ]
Als er één land is dat wil dat deze oorlog doorgaat, dan is het Israël. Zij willen dat deze oorlog voortduurt totdat Iran is gebalkaniseerd of onder een nucleaire vuurstorm is bedolven. Geen van beide scenario's lijkt op het moment waarschijnlijk. Dat betekent dat de blokkade en tegenblokkade rond de Straat van Hormuz zullen blijven voortduren: mogelijk tot het einde van het jaar, of zelfs nog langer. De Israëlische economie wordt toch al grotendeels overeind gehouden door gratis geld uit Washington, dus zij hebben weinig reden tot zorgen.
Misschien eens omdraaien? Voor de verandering alle mannetjes naar de keuken verbannen?quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat voor jouw tijd was kan zomaar weer retro worden. Als we alle vrouwen richting keuken verbannen scheelt dat weer bijna de helft aan autoverkeer en dat zien we terug in dalende brandstofprijzen
Ik dacht altijd geboortejaar, maar het kan ook iets anders zijn ja…quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik twijfel soms waar de 51 in je naam voor staat.
Aan je posts te lezen, heb ik een vermoeden.
En de dames 10 steden laten bouwen. Ik ben voorquote:Op donderdag 4 juni 2026 07:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Misschien eens omdraaien? Voor de verandering alle mannetjes naar de keuken verbannen?
Als je nu je raam open zet kun je me horen lachen !quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:29 schreef Toine51 het volgende:
Oh dear...
Maar snel reageren voordat dit topic overspoeld wordt met EV-groupies....
Kijk wel uit, het regent...quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als je nu je raam open zet kun je me horen lachen !
Wat tactisch dat het op is als de winter gaat beginnenquote:Op donderdag 4 juni 2026 13:28 schreef Mr.Silencer het volgende:
Met de laatste data van eia.gov (Weekly U.S. Ending stocks of Crude Oil in SPR) is er de afgelopen 4 weken gemiddeld wekelijks 8.9 miljoen vaten uit de strategische Amerikaanse voorraad gehaald.
Als het gemiddelde de aankomende weken rond de 9 miljoen vaten blijft dan wordt het kritische limiet van minder dan 243 miljoen vaten op 28 augustus in de data bereikt.
Met een lager gemiddelde (zoals de 8 miljoen vaten van de afgelopen week) dan wordt dit limiet op 11 september bereikt.
Ik zou Khamenei niet beledigen, je kunt een Fatwa krijgenquote:Op donderdag 4 juni 2026 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Echt, hoe 1 man de hele wereld meetrekt in z'n narcistische wereld
Goeie dag voor het begin van een crisisquote:Op donderdag 4 juni 2026 13:28 schreef Mr.Silencer het volgende:
Met de laatste data van eia.gov (Weekly U.S. Ending stocks of Crude Oil in SPR) is er de afgelopen 4 weken gemiddeld wekelijks 8.9 miljoen vaten uit de strategische Amerikaanse voorraad gehaald.
Als het gemiddelde de aankomende weken rond de 9 miljoen vaten blijft dan wordt het kritische limiet van minder dan 243 miljoen vaten op 28 augustus in de data bereikt.
Met een lager gemiddelde (zoals de 8 miljoen vaten van de afgelopen week) dan wordt dit limiet op 11 september bereikt.
Ik zit er warmpjes bij komende winter. Maanden geleden aleennieuwe voorraad houtpellets gekocht.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat tactisch dat het op is als de winter gaat beginnen
Het is ook gewoon dom van Iran. Op deze manier zal de afhankelijk van olie gewoon sneller afnemen en op langere termijn een probleem vormen voor alle oliestaten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:26 schreef Peppert het volgende:
Een van de redenen waarom de olieprijs niet op 150 dollar per vat staat, is dat China zijn aankopen van buitenlandse olie drastisch heeft verminderd. In plaats daarvan put het uit zijn strategische reserves, terwijl het de binnenlandse brandstofprijzen kunstmatig laag houdt. Met andere woorden: het land dat er momenteel het meest voor zorgt dat benzine in de VS geen 6 dollar per gallon kost, is China.
Natuurlijk werkt deze strategie alleen zolang die reserves meegaan. Er zijn geen officiële cijfers beschikbaar, maar analisten schatten dat de voorraden voldoende zijn voor ergens tussen zes maanden en een jaar. Persoonlijk denk ik dat het dichter bij zes maanden ligt. De laatste tankers die vóór het uitbreken van de oorlog olie uit de Perzische Golf vervoerden, kwamen drie maanden geleden in China aan. Sindsdien is er slechts een klein aantal tankers binnengekomen.
Dit is waarom Xi ervan overtuigd is dat de oorlog zo snel mogelijk moet eindigen. En waarschijnlijk is dit ook een van de belangrijkste redenen waarom de VS hun zogenaamde "tegenblokkade" hebben ingevoerd. Daarmee geeft Trump zichzelf extra drukmiddelen tegenover China, doordat sommige tankers die op weg zijn naar China de toegang tot de Indische Oceaan wordt ontzegd.
[ afbeelding ]
https://www.wsj.com/livec(...)VHtCFw2k0WKFipdPnSne
[ x ]
Als er één land is dat wil dat deze oorlog doorgaat, dan is het Israël. Zij willen dat deze oorlog voortduurt totdat Iran is gebalkaniseerd of onder een nucleaire vuurstorm is bedolven. Geen van beide scenario's lijkt op het moment waarschijnlijk. Dat betekent dat de blokkade en tegenblokkade rond de Straat van Hormuz zullen blijven voortduren: mogelijk tot het einde van het jaar, of zelfs nog langer. De Israëlische economie wordt toch al grotendeels overeind gehouden door gratis geld uit Washington, dus zij hebben weinig reden tot zorgen.
quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik zou Khamenei niet beledigen, je kunt een Fatwa krijgen
De vraag naar energie en ook de component olie neemt harder toe dan dat er aan hernieuwbare of kernergie online komt. Van olie zijn we nog vele decennia niet af.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is ook gewoon dom van Iran. Op deze manier zal de afhankelijk van olie gewoon sneller afnemen en op langere termijn een probleem vormen voor alle oliestaten.
Wachten op de ene user die laatst voor zijn vrouw de juiste ev kocht met juiste kleur.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:29 schreef Toine51 het volgende:
Oh dear...
Maar snel reageren voordat dit topic overspoeld wordt met EV-groupies....
Terwijl het meestal de schuld is van ambtenaren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Geen zorgen de media zal het wel zo spinnen dat het de schuld is van links, moslims, asielzoekers of XR
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |