abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220999248
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maak jij dat uit??

Ga je ook vertellen in welke autos mensen moeten rijden

geen mercedes benzineauto meer kopen want dat vind meneeer Koos niet goed, o en geen caravans meer

allemaal met de lepel soep eten , dat moet van meneer Koos
Er is sprake van woningnood. Het is daarom wenselijk om woningen te bouwen waar ook daadwerkelijk behoefte aan is: appartementen voor starters, levensloopbestendige woningen voor senioren, etc.

Vrijstaande villa's in een of ander deurp zijn leuk, maar het is op geen enkele manier een oplossing voor het structurele tekort aan woningen.

Maar no worries: zulke woningen worden al volop gebouwd. De meeste gemeenten kennen rood-voor-rood regelingen die ruimte bieden aan kleinschalige projecten in dorpen en buurtschappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:06:09 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220999265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er is sprake van woningnood. Het is daarom wenselijk om woningen te bouwen waar ook daadwerkelijk behoefte aan is: appartementen voor starters, levensloopbestendige woningen voor senioren, etc.

Vrijstaande villa's in een of ander deurp zijn leuk, maar het is op geen enkele manier een oplossing voor het structurele tekort aan woningen.

Maar no worries: zulke woningen worden al volop gebouwd. De meeste gemeenten kennen rood-voor-rood regelingen die ruimte bieden aan kleinschalige projecten in dorpen en buurtschappen.
joh laat iedereen kekker wonen zoals ze willen , zeur niet, ga er ook een bouwen dan

ji met je rood voor rood

quote:
Na de dood van Stalin pakte Chroesjtsjov de handschoen van de woningnood op.

Hij brak totaal met zijn voorganger en in 1955 - twee jaar na de dood van Stalin en als eerste teken van de destalinisatie - tekende hij het decreet
'Over de eliminatie van onnodige extravaganza in de architectuur.'
Alles voor de productiviteit, weg met dat classicistische geklootviool.

Chroesjtsjov maakte eind jaren vijftig huisvesting tot topprioriteit: 'een flat voor elk gezin' was het credo.
De nieuwe flats moesten het symbool worden van het moderne leven van de moderne socialistische mens.

De flats waren uitgerust met centrale verwarming, warm en koud stromend water en gemeenschappelijke ruimtes.
was Stalin toch nog ergens goed voor
kunnen ze hier nog wat van hem leren ,, En MET gemeenschappelijke ruimte !!!!!!
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220999282
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
joh laat iedereen kekker wonen zoals ze willen , zeur niet, ga er ook een bouwen dan

ji met je rood voor rood
Wil je nou een inhoudelijke discussie of wil je gewoon wat roepen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:12:05 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220999293
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wil je nou een inhoudelijke discussie of wil je gewoon wat roepen?
de overheid moet laten bouwen wat de mensen wilen , of dat nu plat is of hoog of in een bietenveld bij het dorp,
dondert niet , bouwen , alles is ok

met gemeenschappelijke ruimte voor ouderen is helemaal prima, dan kan men elkaar spreken en helpen

of je het een bejaardenhuis noemt of een langeleve thuisflat dondert niet

https://www.langleventhuisflats.nl/

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-06-2026 10:23:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220999298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de overheid moet bouwen wat de mensen wilen , of dat nu plat is of hoog of in een bietenveld bij het dorp,
dondert niet , bouwen , alle is ok

met gemeenschappelijke ruimte voor ouderen is helemaal prima
De overheid bouwt überhaupt geen woningen, Willempie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:14:37 #81
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220999313
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De overheid bouwt überhaupt geen woningen, Willempie.
de bouwers die willen wel , de overheid verzint allerlei onzin om het bouwen tegen te gaan,

Zoals elektrisch bouwen tegen stikstof en als je dan kijkt is er nergens waar men aan het bouwen is een elektrisch hulpmiddel aanwezig
Diesel vrachtwagens rijden af en aan , met kozijnen en stenen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 10-06-2026 11:01:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220999345
Ja, deze discussie is wel klaar. Iets met klok en klepel.

Succes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:50:15 #83
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221001328
mensen moeten mobiel gaan wonen

self driving woonruimte, goedkoper, veel beter , naar werk en een dag later met vakantie en geen gezeur met tokkie buren

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-06-2026 15:06:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 10 juni 2026 @ 20:33:08 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221004142
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
mensen moeten mobiel gaan wonen

self driving woonruimte, goedkoper, veel beter , naar werk en een dag later met vakantie en geen gezeur met tokkie buren

Bekijk deze YouTube-video
Maar moeten we nog steeds bejaardenhuizen bouwen of kunnen bejaarden deze woonmobielen dan zelf in een cirkeltje zetten?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 10 juni 2026 @ 20:37:19 #85
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221004163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar moeten we nog steeds bejaardenhuizen bouwen of kunnen bejaarden deze woonmobielen dan zelf in een cirkeltje zetten?
ja voor ze gesloten werden noemde men die woonvorm bejaardenhuizen , nu 15 jaar geleden
was een grote klap voor de doorstroom in de volkshuisvesting

https://www.langleventhuisflats.nl/ was net nog op het nieuws 8:00 journaal

Iedere stad heeft nu een eigen benaming ervoor, woon coöperatie noemt men het in Groningen

Vroeger ging dat via het rijk , HET kenmerk van ouderen huisvesting is gemeenschappelijke ruimte / tuin / sport ,
vroeger ging je met 65 met AOW , en uit de huurwoning,

Als je licht dement bent is het verstandig of geen kinderen die graag mantelzorg doen of als je kinderen in je woning willen
je kunt de WMO zorg in eigen hand houden io met de gemeente, dus niet steeds allerlei verschillende schoonmaaksters

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 11-06-2026 06:37:01 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 11 juni 2026 @ 06:05:03 #86
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221005672
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar moeten we nog steeds bejaardenhuizen bouwen of kunnen bejaarden deze woonmobielen dan zelf in een cirkeltje zetten?
waarom wil jij steeds sociaal beschermd wonen voor ouderen belachelijk maken , vind jij dat niet een beetje dom?

Bejaardenhuizen was een prachtige woonvorm voor ouderen
ouderen zijn DE doelgroep voor allerlei criminelen, ouderen zijn altijd thuis en hebben vaak wat goud of geld of een pinpas, weet jij hoe vaak ik en jouw ouders gebeld worden en dat de onbekende beller WEET dat ik gepensioneerd ben


Die doelgroep heeft Rutte 2 vogelvrij verklaard
laat ze maar sterven in de gang terwijl ze een onbetaalde vrijwillige mantelzorger bellen , die vorige week je muntencollectie heeft ontvreemd

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 11-06-2026 09:51:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 12 juni 2026 @ 11:52:30 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221018042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 06:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waarom wil jij steeds sociaal beschermd wonen voor ouderen belachelijk maken , vind jij dat niet een beetje dom?

Bejaardenhuizen was een prachtige woonvorm voor ouderen
ouderen zijn DE doelgroep voor allerlei criminelen, ouderen zijn altijd thuis en hebben vaak wat goud of geld of een pinpas, weet jij hoe vaak ik en jouw ouders gebeld worden en dat de onbekende beller WEET dat ik gepensioneerd ben

Die doelgroep heeft Rutte 2 vogelvrij verklaard
laat ze maar sterven in de gang terwijl ze een onbetaalde vrijwillige mantelzorger bellen , die vorige week je muntencollectie heeft ontvreemd
Dat is geen antwoord op de vraag van @BlaZ :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:04:55 #88
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221018099
quote:
18s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op de vraag van @:Blaz :N
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar moeten we nog steeds bejaardenhuizen bouwen of kunnen bejaarden deze woonmobielen dan zelf in een cirkeltje zetten?
die worden al gebouwd , maar nu in een andere vorm enandere naam ,de bouw gaat niet meer via het rijk maar per gemeente
https://www.langleventhuisflats.nl/flat/ookmeerweg/

https://www.rotterdam.nl/thuisplusflat
vooral Amsterdam , Rotterdam en Utrecht zijn er druk mee
kijk naar het acht uur journaal van eergisteren

ik voorspel een grote toekomst voor sociaal wonen voor ouderen, als humanoid zorg de intrede gaat doen de komende jaren , die tevens de centrale ingang in de gaten kan houden, middels een camera
https://www.volkshuisvest(...)-huisvesting/ouderen

https://www.telegraaf.nl/(...)e-plek/64052095.html

quote:
Het aantal 75-plussers neemt de komende jaren toe van 1,4 miljoen in 2020 naar 2,6 miljoen in 2040 en 2,9 miljoen in 2050.
Dit betekent dat er meer woningen voor ouderen komen waar de juiste zorg en ondersteuning mogelijk is.

Het Programma Wonen en zorg voor ouderen stimuleert de versnelling van de woningbouw voor ouderen en de doorstroming van de woningmarkt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 12-06-2026 12:57:36 (Dit is geen dagboek topic.) ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 12 juni 2026 @ 14:46:53 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221018990
quote:
18s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op de vraag van @:Blaz :N
wil je echt dat ik reageer op die stompzinnige vraag van @BlaZ
=========================================================================
Humanoïde zorg in ouderencentra gaat de meest lucratieve toepassing in de nabije toekomst zijn

Humanoïde zorg gaat de huidige ZZP thuiszorg in ouderen centra voor minstens 80% vervangen

Humanoïde gaan bloedwaardes, zuurstof en hart meten, AED , ECG , training schema's, tijdverdrijf verzorgen, fysio, voedsel delen , ingrijpen bij hersenbloeding, rolstoel rijden , toegang bewaken voor licht dementen en 24 /7 op alarm reageren

Waardes die de arts online kan inzien , incl. historie
communiceren met de Robo, je roept Robo en er komt er een aan
https://blog.robozaps.com/b/humanoid-robots-in-elderly-care
quote:
Belangrijkste conclusies
Mensachtige robots worden actief ingezet in verpleeghuizen in Japan, Zuid-Korea, China, de VS en Europa – geen toekomstbeeld, maar de realiteit van vandaag.

De markt voor robots voor ouderenzorg wordt geschat op 3,14 miljard dollar (2025) en groeit met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 12,5%, gedreven door een wereldwijde vergrijzingscrisis en tekorten aan zorgverleners.

Echte robots zoals Paro, Pepper, NAO, Hyodol, ElliQ, Ryan, Fourier GR-3 en 1X NEO vervullen elk een eigen functie: van gezelschap en fysieke ondersteuning tot gezondheidsmonitoring.

Klinische studies tonen meetbare voordelen aan: minder angst, een beter humeur, meer sociale interactie en verlichting voor overbelast zorgpersoneel.

China lanceerde in 2025 een nationaal proefprogramma waarbij minstens 200 robots moesten worden ingezet voor een proefperiode van minimaal 6 maanden.

Er blijven belangrijke uitdagingen bestaan: hoge kosten (van $6.000 tot meer dan $100.000), privacybezwaren met betrekking tot dataverzameling door AI en de ethische spanning tussen robotgezelschap en menselijk contact.

Maart 2026: Andromeda Robotics haalt $17 miljoen op voor de lancering van zijn Abi-robot voor ouderenzorg in de VS; de 1X NEO is beschikbaar voor pre-order voor $20.000; China opent 's werelds eerste slimme wellnessrobot voor ouderenzorg.
Laatst bijgewerkt: 31 maart 2026

De markt voor robots in de ouderenzorg wordt in 2026 geschat op $ 3,56 miljard en groeit met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 12,5%.
De markt voor robots die ouderenzorg ondersteunen bereikte in 2025 een waarde van 3,14 miljard dollar en zal naar verwachting in 2026 3,56 miljard dollar
.
we gaan een hoop kunnen leren van Zuid Korea en Japan
quote:
Waarom hebben zorginstellingen voor ouderen humanoïde robots nodig?
De cijfers schetsen een somber beeld.
De wereldbevolking van 65 jaar en ouder bereikte in 2023 ongeveer 1 miljard , en prognoses suggereren dat dit aantal in 2050 zal groeien tot 1,5 miljard .
In veel ontwikkelde landen is het tekort aan zorgpersoneel nu al kritiek.

Zuid-Korea werd in 2024 een 'supervergrijzende samenleving', met meer dan 20% van de bevolking ouder dan 65.
Het zelfmoordcijfer onder ouderen is er het hoogst van alle OESO-landen, grotendeels veroorzaakt door isolatie en eenzaamheid.

Japan - het land met de hoogste gemiddelde leeftijd ter wereld - loopt al meer dan twee decennia voorop met robotoplossingen voor de ouderenzorg.

De vergrijzing in China groeit zo snel dat de overheid in juni 2025 een nationaal proefprogramma voor robots in de ouderenzorg heeft gelanceerd , waarbij bedrijven verplicht zijn om minstens 200 robots bij 200 gezinnen in te zetten voor proefperiodes van minimaal zes maanden.



[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-06-2026 23:47:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221026281
Hugo is een prutser, maar dat wisten we al. Werkelijk alles wat die man aanraakt verandert in stront.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 11:10:02 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221026609
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 10:08 schreef Halcon het volgende:
Hugo is een prutser, maar dat wisten we al. Werkelijk alles wat die man aanraakt verandert in stront.
Hugo kon ook niet veel doen in die tijd

Het ministerie van volkshuisvesting heeft Stef Blok opgeheven en de Ruimtelijke Ordening bij de provincies neergelegd
De overheid heeft geen zeggenschap in RO , daarom is de kreet van Rob Jetten over 10 steden ook zo onzin

De ene Provincie bouwt lekker door met mooie woningbouw en de andere Provincie bouwt alleen voor vrienden en relaties

quote:
AI-overzicht
Dat klopt, deels.
Toenmalig minister Stef Blok (VVD) heeft in 2010 inderdaad het ministerie van VROM laten opheffen en de taken verspreid over andere ministeries.
Ruimtelijke Ordening is in die neoliberale periode grotendeels gedecentraliseerd naar de provincies en gemeenten, maar het onderwerp is niet helemaal verdwenen uit Den Haag.

Hier is hoe de vork tegenwoordig in de steel zit:
Terugkeer van het ministerie:
Door de aanhoudende wooncrisis is de landelijke regie weer terug.
Nederland heeft weer een eigen Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (VRO).

De minister van VRO in het kabinet-Jetten is Elanor Boekholt-O'Sullivan.

Versterkte regie:
Het ministerie heeft de Wet Versterking Regie Volkshuisvesting opgesteld om landelijk strak te kunnen sturen.


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 11:50:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221027246
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hugo kon ook niet veel doen in die tijd

Het ministerie van volkshuisvesting heeft Stef Blok opgeheven en de Ruimtelijke Ordening bij de provincies neergelegd
De overheid heeft geen zeggenschap in RO , daarom is de kreet van Rob Jetten over 10 steden ook zo onzin

De ene Provincie bouwt lekker door met mooie woningbouw en de andere Provincie bouwt alleen voor vrienden en relaties
[..]

Dan had hij in elk geval niet moeten doen wat hij heeft gedaan. Verhuurders ponden massaal uit, wat voor een groot deel natuurlijk ook wel komt door box3.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 12:53:19 #93
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221027467
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan had hij in elk geval niet moeten doen wat hij heeft gedaan. Verhuurders ponden massaal uit, wat voor een groot deel natuurlijk ook wel komt door box3.
Dat is hun goed recht, het blijft een woning

de overheid moet zich gaan richten op de ouderen doorstroom moet er zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2026 00:55:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221027489
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is hun goed recht, het blijft een woning

de overheid moet zich gaan richten op de ouderen , woningen zijn er al zat
Klopt, maar huurwoningen heb je ook nodig. Niet iedereen wil of kan een huis kopen.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:08:37 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221027596
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt, maar huurwoningen heb je ook nodig. Niet iedereen wil of kan een huis kopen.
dan moet de Premie A regeling weer terug komen , toen heb ik ook een woning gekocht
IEDEREEN moet een woning kunnen kopen

premie A met iedere 3 jaar een inkomenstoets, kom je boven 120% van het minimumloon uit dan geen premie meer
Geef de hypotheek gever garantie van de staat tot 500.000 euro , en bouw huizen voor die prijs

veel beter dan een galerij flat van een stervensnrijke woningcorporatie

en ouderen huisvesting zodat er weer doorstroom komt
en de HRA en de HWF afschaffen dat heeft geen enkel nut , al die bijtellingen en kortingen

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2026 00:54:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221027625
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet de Premie A regeling weer terug komen , toen heb ik ook een woning gekocht
IEDEREEN moet een woning kunnen kopen

premie A met iedere 3 jaar een inkomenstoets, kom je boven 120% van het minimum inkomen uit dan geen premie meer

veel beter dan een galerij flat van een stervensnrijke woningcorporatie

en ouderen huisvesting zodat er weer doorstroom komt
en de HRA en de HWF afschaffen dat heeft geen enkel nut , al die bijtellingen en kortingen
Dat drijft de prijzen natuurlijk verder op. Overheid is, zoals zo vaak, niet de oplossing, maar het probleem. HRA mag wel eraf, maar dan niet alleen de HRA. Belastingstelsel kan veel en veel simpeler.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 16:04:01 #97
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221029023
x

[ Bericht 50% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 18:58:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')