abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:31:59 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220950136
https://www.telegraaf.nl/(...)roter/155005775.html

Europa heeft weer veel te willen op gebied van de woningbouw in Nederland

Meer huurwoningen
Meer woningbouw
En minder hoge huren
En er moet meer land beschikbaar komen voor woningbouw ,maar wat voor soort land dat zegt men niet
misschien moeten we meer gaan optoppen en uitplinten en ouderen hun woning gaan delen

quote:
Europese Commissie kraakt onze huurwet: ’Risico op armoede wordt groter’

Brussel/Den Haag- De ’wet betaalbare huur’ moet op de schop, vindt de Europese Commissie.
Brussel vraagt om aanpassingen om te voorkomen dat de huurmarkt krimpt en de armoede onder lage- en middeninkomens groeit.
24 minuten geleden

Dat staat in de zogenoemde ’landenspecifieke aanbevelingen’ die de Commissie jaarlijks doet aan de lidstaten op sociaal-economisch vlak.

Zoals gebruikelijk maakt Brussel zich druk om de hypotheekrenteaftrek en het hoge aandeel van (schijn)zelfstandigen op de arbeidsmarkt.
quote:
Snijden in bureaucratie rond woningbouw
De Commissie ondersteunt daarnaast de wens die dit kabinet al heeft uitgesproken, namelijk om flink te snijden in de bureaucratie rond woningbouw.

Bijvoorbeeld door sneller bouwvergunningen af te geven.

Daarnaast stelt de Commissie dat er ’meer land beschikbaar’ gemaakt kan worden voor woningbouw.

Maar Brussel maakt in de aanbevelingen niet duidelijk wat voor land dat moet zijn, bijvoorbeeld of het om landbouwgrond gaat.


[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 03-06-2026 15:05:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:34:16 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220950150
Wat is dat voor debiele praktijk om politici met louter hun voornaam aan te duiden?
Huilen dan.
  Moderator woensdag 3 juni 2026 @ 13:38:13 #3
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220950181
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:34 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is dat voor debiele praktijk om politici met louter hun voornaam aan te duiden?
Eens&aangepast
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220950225
Punt is nou juist dat deze wet er is gekomen omdat huurprijzen veel te hoog waren.

Dit is niet bedacht om particuliere verhuurders te pesten. Veel huurwoningen waren onbetaalbaar geworden. Deze wet was een reactie daarop.

Ja, het is op zich problematisch dat particuliere beleggers zich terugtrekken uit de huurmarkt. Daardoor verschaalt het aanbod. Maar deze wet schrappen betekent dat we straks weer opgescheept zitten met torenhoge huurprijzen die mensen amper kunnen betalen. En nee, vraag en aanbod doen helaas niet wat ze moeten doen: die brengen de prijzen niet omlaag. Dat heeft de jarenlange praktijk uitgewezen.

Zelf denk ik dat corporaties een grotere rol moeten vervullen in de middenhuursector. Huisvesting is een grondrecht en daarmee te belangrijk om enkel aan 'de markt' over te laten.

Overigens ben ik Hugo de Jong enorm dankbaar. Hier vond de particuliere verhuurder - een of andere investeringsmaatschappij uit Utrecht - het ook niet interessant meer. Ze verkochten alle huurwoningen in dit blok, voor 70/80 procent van de WOZ-waarde. Daardoor kon ik een superaankoop doen.

En nog iets: particuliere verhuurders zijn vaak klootzakken. Ik heb 14 jaar lang gehuurd en ze hebben werkelijk geen ene flikker aan het huis gedaan. Nooit een nieuwe keuken, geen schilderwerk buiten, etc etc. Dat terwijl woningcorporaties hun bezit om de haverklap vernieuwen.

Dus ik ben de afgelopen twee jaar volle bak aan het investeren in m'n huis - en hetzelfde geldt voor m'n buurtjes. Boel knapt er enorm van op. Als we allemaal nog huurders waren, was er nog steeds geen flikker gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 03-06-2026 13:50:36 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:50:50 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220950316
Het probleem is het gebrek aan woningen, niet de ingevoerde beperkingen voor luie huisjesmelkers om de woningnood te misbruiken en slapend rijk te worden.
Antifa
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:55:43 #6
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220950368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:50 schreef VoMy het volgende:
Het probleem is het gebrek aan woningen, niet de ingevoerde beperkingen voor luie huisjesmelkers om de woningnood te misbruiken en slapend rijk te worden.
daar zal dat land dan voor nodig zijn maar wat voor soort land bedoelt men /?
En in welke provincie

toch geen weiland of tarwe land, zandgrond of natuurgrond , zoveel soorten land zijn er niet
en moet men de veehouders dan gaan verjagen en hun stallen afbreken ??

Of waar de zeespiegel straks hoger staat dan het huis

als we noodopvang van zielige vluchtelingen op voetbalvelden moeten doen dan weet je het wel, zoveel land is er dus niet
wel veel slappe grond

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-06-2026 15:05:50 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220952102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
Punt is nou juist dat deze wet er is gekomen omdat huurprijzen veel te hoog waren.

Daar helpt deze wet dus niet bij, integendeel zelfs.

Huren zijn hoog omdat het aanbod laag is. Het aanbod moet omhoog, deze wet zorgt voor minder aanbod. Dit weet iedereen, zelfs bij de EU. De Raad van State ook. Starters zonder rijke ouders ook, die hebben nog minder opties.

Maar lekker vanuit de onderbuik over huisjesmelkers lullen is natuurlijk veel fijner.
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:43:38 #8
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220952127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar helpt deze wet dus niet bij, integendeel zelfs.

Huren zijn hoog omdat het aanbod laag is. Het aanbod moet omhoog, deze wet zorgt voor minder aanbod. Dit weet iedereen, zelfs bij de EU. De Raad van State ook. Starters zonder rijke ouders ook, die hebben nog minder opties.

Maar lekker vanuit de onderbuik over huisjesmelkers lullen is natuurlijk veel fijner.
Den Uyl moet terug komen dan gaat er weer gebouwd worden voor onze bevolking

schrap de HRA en begin een nieuwe Premie A (rbeider) regeling
de PvdA regeling

niet woke maar sociaal

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 03-06-2026 18:56:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220952143
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar helpt deze wet dus niet bij, integendeel zelfs.

Huren zijn hoog omdat het aanbod laag is. Het aanbod moet omhoog, deze wet zorgt voor minder aanbod. Dit weet iedereen, zelfs bij de EU. De Raad van State ook. Starters zonder rijke ouders ook, die hebben nog minder opties.

Maar lekker vanuit de onderbuik over huisjesmelkers lullen is natuurlijk veel fijner.
Deze wet beperkt de mogelijkheden om de huren ongelimiteerd te verhogen.

En ja, uitbreiding van het aanbod zorgt in theorie voor lagere prijzen. De praktijk laat echter een ander beeld zien. Voordat deze wet er was en het aanbod toenam bleven de particuliere huren overal gestaag groeien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220952192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Deze wet beperkt de mogelijkheden om de huren ongelimiteerd te verhogen.
In de praktijk worden huren dus hoger omdat er minder aanbod in het middensegment is en meer in het hogere segment. De bedoeling van een wet kan mooi klinken op papier, maar de werkelijkheid is vaak anders. Deze wet verhoogt huren en zorgt voor minder aanbod in het segment waar het op gericht is. De Jonge is daar constant voor gewaarschuwd van alle kanten, ook door de EU en de Raad van State.
quote:
En ja, uitbreiding van het aanbod zorgt in theorie voor lagere prijzen. De praktijk laat echter een ander beeld zien. Voordat deze wet er was en het aanbod toenam bleven de particuliere huren overal gestaag groeien.
Omdat er dus geen uitbreiding van het aanbod is. Ik vind het nogal vreemd dat dit soort basiskennis uitgelegd moet worden.
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:57:35 #11
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220952221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Deze wet beperkt de mogelijkheden om de huren ongelimiteerd te verhogen.

En ja, uitbreiding van het aanbod zorgt in theorie voor lagere prijzen. De praktijk laat echter een ander beeld zien. Voordat deze wet er was en het aanbod toenam bleven de particuliere huren overal gestaag groeien.
het gaat niet om prijzen maar om voldoende woningen voor onze jongeren

dan dalen de huurprijzen vanzelf wel , maar daar gaat niet om
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220952342
Dus de huurwet van die schoolmeester was toch niet zo’n goed idee? Verrassend 🤣
pi_220952359
https://www.nvm.nl/nieuws(...)sacties-hard-omlaag/

Na invoering van de wet blijven de huurprijzen stijgen. De wet bereikt dus niet zijn doel, integendeel.
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:34:47 #14
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220952499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.nvm.nl/nieuws(...)sacties-hard-omlaag/

Na invoering van de wet blijven de huurprijzen stijgen. De wet bereikt dus niet zijn doel, integendeel.
uiteraard en anders dan kan een huurbaasje wel vragen om maandelijks 300 euro contant of erger

je kan niet alles in regeltjes vangen , wel met voldoende woningbouw
ga buiten de dorpen bouwen, daar is bouwgrond goedkoop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220952898
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eens&aangepast
Ook eens met Archibald @xpompompomx
pi_220953092
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
In de praktijk worden huren dus hoger omdat er minder aanbod in het middensegment is en meer in het hogere segment. De bedoeling van een wet kan mooi klinken op papier, maar de werkelijkheid is vaak anders. Deze wet verhoogt huren en zorgt voor minder aanbod in het segment waar het op gericht is. De Jonge is daar constant voor gewaarschuwd van alle kanten, ook door de EU en de Raad van State.
[..]
Omdat er dus geen uitbreiding van het aanbod is. Ik vind het nogal vreemd dat dit soort basiskennis uitgelegd moet worden.
Voordat particuliere beleggers zich begonnen terug te trekken was er voldoende uitbreiding van het aanbod. Ook in onze gemeente (50k) inwoners worden al langere tijd tientallen particuliere huurwoningen per jaar gerealiseerd.

In theorie moet dat leiden tot lagere prijzen - dat hoef je niet te leggen, dat staat nota bene letterlijk in mijn eerdere bijdragen. Maar de theorie wordt gelogenstraft door de praktijk: de huurprijzen blijven stijgen, ongeacht hoeveel er wordt gebouwd.

Wat is precies het kantelpunt? Op welk moment gaat de theorie zich manifesteren? Wanneer het aanbod groter is dan de vraag?

Want dat gaat nooit gebeuren in ons land - daar heeft de markt ook geen baat bij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:52:54 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220953271
Mja eerder was toch juist de kritiek dat starters uit de markt werden geconcurreerd door beleggers waarvan ze vervolgens moesten gaan huren...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:54:18 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220953292
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

Want dat gaat nooit gebeuren in ons land - daar heeft de markt ook geen baat bij.
niemand kan een markt sturen en dat moet ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:59:40 #19
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220953377
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 03-06-2026 21:00:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:00:17 #20
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220953387
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 03-06-2026 21:00:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220953457
quote:
16s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja eerder was toch juist de kritiek dat starters uit de markt werden geconcurreerd door beleggers waarvan ze vervolgens moesten gaan huren...
Er is naast een algemeen woningtekort vooral een tekort aan specifieke woningen en met name eengezinswoningen zijn er te weinig. Dat blokkeert de doorstroom.
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:06:11 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220953486
En plotseling, abracadabra, is de EU geen supranationalistische ondemocratische moloch meer, maar een verstandig lichaam, want het doet lelijk over Hugo de Jonge.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:14:29 #23
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220953626
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is naast een algemeen woningtekort vooral een tekort aan specifieke woningen en met name eengezinswoningen zijn er te weinig. Dat blokkeert de doorstroom.
en meer gecontroleerd sociaal wonen voor alleenstaande ouderen zodat die gaan doorstromen en ZZP thuiszorg kan minderen , want er komen een heleeboel , heel boel , heleboel ouderen aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220953838
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en meer gecontroleerd sociaal wonen voor alleenstaande ouderen zodat die gaan doorstromen en ZZP thuiszorg kan minderen , want er komen een heleeboel , heel boel , heleboel ouderen aan
Je hebt wel initiatieven hiervoor. Van groot naar beter is er eentje, maar niemand gaat natuurlijk meer betalen voor minder m2
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:33:47 #25
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220953913
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt wel initiatieven hiervoor. Van groot naar beter is er eentje, maar niemand gaat natuurlijk meer betalen voor minder m2
tje dat ligt aan de gemeenten, het is voor de zorg wel veel beter , het is dan ook niet meer koop, maar huur ,
want de man met de hamer kan ieder moment komen
En een kamer van 30 m2 leegmaken is makkelijker dan een huis van 200m2 met schuur
https://www.langleventhuisflats.nl/


https://www.rotterdam.nl/thuisplusflat

makkelijker voor de WMO schoonmaakdames van de gemeente ook

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2026 01:25:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')