abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220936927
NOS Nieuws

vandaag, 17:12
Nederland stuurt voorlopig geen Libanezen meer terug

quote:
Nederland stopt per direct met terugsturen van Libanese asielzoekers. Dat heeft minister Van den Brink van Asiel besloten vanwege de "fragiele veiligheidssituatie" in Libanon. Buurland Israël dringt steeds verder door in het land en voert strijd met de pro-Iraanse militie Hezbollah.

De komende zes maanden worden er geen besluiten genomen over asielaanvragen van Libanezen en ook wordt er niemand teruggestuurd. Het besluit- en vertrekmoratorium kan eventueel nog met zes maanden verlengd worden, schrijft Van den Brink aan de Tweede Kamer. De situatie in het land wordt nauwlettend gevolgd.

Oorlogsmisdaden
Uitzondering vormen asielzoekers die verdacht worden van oorlogsmisdaden. "Om de veiligheid in Nederland te waarborgen" kunnen die wel teruggestuurd worden. Ook de procedures van Libanezen die eerder een aanvraag hebben gedaan in een ander EU-land gaan gewoon door. Zij hebben volgens de regels geen recht op asiel in ons land.

Sinds begin 2025 hebben ongeveer honderd mensen uit Libanon asiel aangevraagd in Nederland, laat het ministerie van Van den Brink weten. Tot mei vorig jaar gold er ook al een besluit- en vertrekstop. Sinds die is opgeheven is het de Dienst Terugkeer en Vertrek van de IND in geen enkel geval gelukt een Libanees gedwongen uit te zetten.
Nederland stuurt voorlopig geen Libanezen meer terug https://share.google/PxmrC94ndzb2Z75oV
  maandag 1 juni 2026 @ 17:45:28 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220936938
Netjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 17:45:52 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220936939
Niet vreemd, het is daar door alle rotzooi niet echt veilig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220936945
Laten we de Libanese overheid helpen met het uitroeien van Hamas en Hezbollah.
pi_220937254
Nederland steunt Israël zowel politiek als met wapens, die worden gebruikt om niet alleen Gazanen als ook Libanezen aan te vallen, die vervolgens vluchten naar Nederland.

Logisch, de cirkel is rond.
  maandag 1 juni 2026 @ 18:40:51 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220937285
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet vreemd, het is daar door alle rotzooi niet echt veilig
Logisch dat wij een deal maken met Syrië en Turkije en Israël eens ongenadig hard op hun flikker geven.
  maandag 1 juni 2026 @ 18:41:48 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220937288
Tja, domme keuze natuurlijk weer. Uit een land met waar een Islamitische terreurgroepering een grote populariteit kent, is het niet slim om zomaar mensen binnen te laten, dat mag duidelijk zijn. Vorige week nog:
quote:
'Lieve’ Libanese asielzoeker moest weg uit Amsterdam en sneuvelt als Hezbollah-’held’

Zijn Amsterdamse sportvrienden waren diep bedroefd toen Ali Diya (23) geen verblijfsvergunning kreeg en terug moest naar Libanon. Ze waren helemaal kapot toen ze hoorden dat hij dood was - in april omgekomen bij een Israëlische raketaanval. Toen doken foto’s op van Ali als Hezbollah-icoon. Wat is er gebeurd?

...
Libanezen hebben hier ook niets te zoeken verder, Libanon ligt duizenden kilometers van Nederland. Laat ze opgevangen worden in Turkije, Egypte, Jordanië of Saoedi-Arabië.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 juni 2026 @ 18:43:35 #8
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220937298
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Logisch dat wij een deal maken met Syrië en Turkije en Israël eens ongenadig hard op hun flikker geven.
Omdat Israël Hezbollah wil vernietigen? Bijzondere redenatie.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220937335
Belachelijk besluit. Er wordt alleen in het zuiden gevochten.
Om dan maar gelijk het hele land als onveilig te bestempelen is veel te voorbarig.

Forum Admin maandag 1 juni 2026 @ 18:52:51 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220937344
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, domme keuze natuurlijk weer. Uit een land met waar een Islamitische terreurgroepering een grote populariteit kent, is het niet slim om zomaar mensen binnen te laten, dat mag duidelijk zijn. Vorige week nog:
[..]
Libanezen hebben hier ook niets te zoeken verder, Libanon ligt duizenden kilometers van Nederland. Laat ze opgevangen worden in Turkije, Egypte, Jordanië of Saoedi-Arabië.
Maar die mensen zijn hier nu - en je stuurt mensen niet een actief oorlogsgebied in
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:50 schreef RotatoR het volgende:
Om dan maar gelijk het hele land als onveilig te bestempelen is veel te voorbarig.

[ afbeelding ]
Doen we eigenlijk altijd. Syrie en Oekraine zijn en waren niet anders.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220937377
quote:

[ afbeelding ]
Syriers krijgen nog steeds gezinshereniging ook al is heet daar veilig. Ze willen het gewoon.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:00:31 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220937378
quote:

[ afbeelding ]
Beiroet ligt nou niet bepaald in het zuiden.

Netanyahu kondigt aanvallen op Beiroet aan
  maandag 1 juni 2026 @ 19:02:25 #13
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220937394
Heel vreemd ja.

Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:03:13 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220937403
Sturen we überhaupt mensen terug dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:04:15 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220937408
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:03 schreef thedeedster het volgende:
Sturen we überhaupt mensen terug dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 1 juni 2026 @ 19:15:11 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220937477
quote:

[ afbeelding ]
Ik denk dat het vooral een mooi excuus is om ze hier te houden O+

En we kunnen tegelijkertijd de Joden de schuld geven ~O>
  maandag 1 juni 2026 @ 19:15:33 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220937479
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Heel vreemd ja.

[ afbeelding ]
Die reisadviezen zijn bedoeld voor Nederlanders, niet voor de plaatselijke bevolking.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 1 juni 2026 @ 19:18:45 #18
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220937496
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:15 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Die reisadviezen zijn bedoeld voor Nederlanders, niet voor de plaatselijke bevolking.
Dooddoener. Het geeft prima aan wat de situatie voor eenieder is.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220937502
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:15 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Nu de hoofdstad in het Noorden wordt aangevallen en iedereen op de vlucht is lijkt het mij niet meer veilig
pi_220937509
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je een andere betrouwbare bron dan propaganda kanaal de Telegraaf achter een paywall?

NGO Monitor heeft nauwe banden met de Israëlische overheid. De Telegraaf gebruikt hun rapporten om hulporganisaties te bekritiseren - NRC https://share.google/AptFpFwX2jMZJJVte

Natuurlijk weer geen greintje kritiek van HR richting Netanyahu die nu met talloze landen een oorlog voert.

Putin, Netanyahu, Trump. Allemaal heilig volgens jou terwijl oorlogsvluchtelingen moeten terugkeren naar het front
  maandag 1 juni 2026 @ 19:22:16 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220937510
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Nu de hoofdstad in het Noorden wordt aangevallen en iedereen op de vlucht is lijkt het mij niet meer veilig
Klopt. Het was veiliger toen ze nog onderdak gaven aan al dat hele terroristennest daar.
pi_220937519
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Klopt. Het was veiliger toen ze nog onderdak gaven aan al dat hele terroristennest daar.
Op jou ga ik niet eens reageren. Jij schrijft alleen maar onzin de hele dag zoals dat Marcouch de tweede kamer negeert ondanks dat half fok je probeert te corrigeren
  maandag 1 juni 2026 @ 19:25:08 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220937528
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Op jou ga ik niet eens reageren. Jij schrijft alleen maar onzin de hele dag
Gelukkig kunnen we van jouw briljante posts wel elke dag genieten en ons voordeel mee doen.
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 19:25:25 #24
pi_220937532
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
De befaamde opvang in de regio waar jij zo goed op gaat.
pi_220937541
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Gelukkig kunnen we van jouw briljante posts wel elke dag genieten en ons voordeel mee doen.
Dat hoeft niet maar ik jaag niet de halve database weg met onzin
  maandag 1 juni 2026 @ 19:27:13 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220937546
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dat hoeft niet maar ik jaag niet de halve database weg met onzin
#blindeVlek gespot
pi_220937654
Dat je ze niet terugstuurt naar Libanon is nog tot daar aan toe, maar stuur ze dan terug naar Turkije of Egypte.

Het is een gebed zonder einde zo. Het houdt pas op wanneer het hier net zo'n shithole is als waar die mensen vandaan komen.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:44:53 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220937666
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:43 schreef Alpha0 het volgende:
Dat je ze niet terugstuurt naar Libanon is nog tot daar aan toe, maar stuur ze dan terug naar Turkije of Egypte.

Het is een gebed zonder einde zo. Het houdt pas op wanneer het hier net zo'n shithole is als waar die mensen vandaan komen.
Allemaal moeilijk moeilijk lastig lastig.
En komt niet overeen met het narratief. De bevolking moet immers groeien en niet krimpen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 19:45:36 #29
pi_220937672
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:43 schreef Alpha0 het volgende:

Alle Marokkanen terug naar Istanbul?
pi_220937687
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Alle Marokkanen terug naar Istanbul?
Mag Algiers of Tunis ook?
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 19:48:35 #31
pi_220937696
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:47 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Mag Algiers of Tunis ook?
Ik vind het maar raar om mensen die in een land niet welkom zijn, te sturen naar een ander land waar ze niet welkom zijn.

Lijkt me ook niet zo makkelijk om dan asielzoekers uit die landen terug te sturen.
pi_220937733
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind het maar raar om mensen die in een land niet welkom zijn, te sturen naar een ander land waar ze niet welkom zijn.

Lijkt me ook niet zo makkelijk om dan asielzoekers uit die landen terug te sturen.
Het gaat om veiligheid, dat is er in de regio, dat was er ook in het land waar ze doorheen gereisd zijn voordat hier kwamen. Ik gok Duitsland of België. Dus elke asielaanvraag hier is kansloos dus allemaal wegsturen. Alle asielwetten en verdragen worden gebruikt om dit land om te volken en dat is niet waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren. Het is een complete scam zo.
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 19:52:30 #33
pi_220937738
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:51 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het gaat om veiligheid, dat is er in de regio, dat was er ook in het land waar ze doorheen gereisd zijn voordat hier kwamen. Ik gok Duitsland of België. Dus elke asielaanvraag hier is kansloos dus allemaal wegsturen. Alle asielwetten en verdragen worden gebruikt om dit land om te volken en dat is niet waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren. Het is een complete scam zo.
Ja, maar ze zijn nu hier. Dan moet je er wat mee. En dan lijkt het me beter een houding aan te nemen waarmee terugsturen wél realistisch is.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:53:36 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220937753
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar die mensen zijn hier nu - en je stuurt mensen niet een actief oorlogsgebied in
[..]
Doen we eigenlijk altijd. Syrie en Oekraine zijn en waren niet anders.
Alleen in het Zuiden van Libanon vinden gevechten plaats. Wat men nu doet is de deur openzetten voor alles uit Libanon dat hierheen wil. Die mensen zouden in de regio opgevangen moeten worden, niet hier.
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Heb je een andere betrouwbare bron dan propaganda kanaal de Telegraaf achter een paywall?

NGO Monitor heeft nauwe banden met de Israëlische overheid. De Telegraaf gebruikt hun rapporten om hulporganisaties te bekritiseren - NRC https://share.google/AptFpFwX2jMZJJVte

Natuurlijk weer geen greintje kritiek van HR richting Netanyahu die nu met talloze landen een oorlog voert.

Putin, Netanyahu, Trump. Allemaal heilig volgens jou terwijl oorlogsvluchtelingen moeten terugkeren naar het front
Als je een oprechte discussie wilt is het handig dit soort rare aantijgingen te plaatsen, letterlijk niemand heeft hier gezegd dat Netanyahu, Trump laat staan Poetin, heilig zouden zijn. Als je meteen andere users dit soort standpunten in de voeten gaat schuiven, haal je alle fundament weg voor een discussie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220937754
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, maar ze zijn nu hier. Dan moet je er wat mee. En dan lijkt het me beter een houding aan te nemen waarmee terugsturen wél realistisch is.
Wegsturen, dat zeg ik. We hebben sowieso nog 160k Syriërs te lozen. We maken het onszelf alleen maar moeilijker hiermee.
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 19:55:44 #36
pi_220937770
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:53 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Wegsturen, dat zeg ik. We hebben sowieso nog 160k Syriërs te lozen. We maken het onszelf alleen maar moeilijker hiermee.
Ja, en waar stuur je ze heen? Welk land denk je dat zo even 160k asielzoekers aanneemt als je ze met vliegtuigen daarheen stuurt?

Leuk die fantasiebubbel, maar juist door goede afspraken te maken over remigratie ga je dat voor elkaar krijgen, niet door over de schutting smijten, want dan krijg je ze net zo hard over de schutting terug.
  maandag 1 juni 2026 @ 20:00:57 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220937803
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, en waar stuur je ze heen? Welk land denk je dat zo even 160k asielzoekers aanneemt als je ze met vliegtuigen daarheen stuurt?

Leuk die fantasiebubbel, maar juist door goede afspraken te maken over remigratie ga je dat voor elkaar krijgen, niet door over de schutting smijten, want dan krijg je ze net zo hard over de schutting terug.
De grote fout is dan ook om zulke mensen hier binnen te laten. Mensen uit landen op vele duizenden kilometers afstand met culturen die haaks staan op de onze, zouden hier gewoon niet binnen moeten worden gelaten.

Wat mij betreft zouden die bij de buitengrenzen van Europa, desnoods met pushbacks als men agressief gaat doen, worden tegengehouden.

Landen als Polen en Hongarije pakken dat uitstekend aan, zat beelden van gefrustreerde Syriërs die daar bij de grens worden tegengehouden. Die mensen zijn ons probleem niet. Het is ook duidelijk dat je als je zulke mensen toelaat, die niet meer gaan vertrekken, daar zit je voor altijd aan vast inclusief de nodige nareizigers.
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 20:01:32 #38
pi_220937808
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De grote fout is dan ook om zulke mensen hier binnen te laten. Mensen uit landen op vele duizenden kilometers afstand met culturen die haaks staan op de onze, zouden hier gewoon niet binnen moeten worden gelaten.

Wat mij betreft zouden die bij de buitengrenzen van Europa, desnoods met pushbacks als men agressief gaat doen, worden tegengehouden.

Landen als Polen en Hongarije pakken dat uitstekend aan, zat beelden van gefrustreerde Syriërs die daar bij de grens worden tegengehouden. Die mensen zijn ons probleem niet. Het is ook duidelijk dat je als je zulke mensen toelaat, die niet meer gaan vertrekken, daar zit je voor altijd aan vast inclusief de nodige nareizigers.
Ik ben dan ook voorstander van betere Europese regelgeving op dit gebied.
pi_220937871
We sturen überhaupt niks terug. Dus hoezo nieuws? Verder snap ik dit nog wel. Maar het gevolg is wel dat je meer terroristen in eigen land houdt. Want die komen er natuurlijk genoeg uit dat land.
pi_220937885
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nee alleen met de grenzen dicht ga je dit voor elkaar krijgen. De EU gaat dit nooit voor elkaar krijgen.
pi_220937886
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ben dan ook voorstander van betere Europese regelgeving op dit gebied.
Die is er al middels de nieuwe EU-terugkeerverordening.
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 20:12:26 #42
pi_220937906
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee alleen met de grenzen dicht ga je dit voor elkaar krijgen. De EU gaat dit nooit voor elkaar krijgen.
Duseen Nexit?
pi_220937921
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Duseen Nexit?
Of de EU aanpassen en het vrije verkeer van personen afschaffen / aanpassen. Kan je ook al die arbeidsmigranten uit Oost Europa terug sturen.
pi_220937960
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
Als je een oprechte discussie wilt is het handig dit soort rare aantijgingen te plaatsen, letterlijk niemand heeft hier gezegd dat Netanyahu, Trump laat staan Poetin, heilig zouden zijn. Als je meteen andere users dit soort standpunten in de voeten gaat schuiven, haal je alle fundament weg voor een discussie.
We gaan terug in de tijd:

quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2022 19:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zullen we anders ook even beginnen wat er (in andere subfora) zoal over mensen als Trump, bepaalde Republikeinse politici, Orban, Poetin, Hongarije, Rusland en Russen wordt gepost? Daar hoor ik je niet over. Bij elke actualiteit of politiek conflict heb je nu eenmaal mensen die voor de ene kant zijn en mensen die voor de andere kant zijn. Maar blijkbaar heb jij het idee dat er hier dubbele standaarden zouden moeten worden gehanteerd.
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2022 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
Dat denk ik niet. Maar aan de andere kant moet je van dit soort teksten niet gek staan te kijken. Het MSM Establishment doet er álles aan om hun favoriete politieke partij te steunen. Het maakt niet uit in welke mate men hier de lezer moet voorliegen en de realiteit verdraaien. Biden is niet dement, inflatie komt door Poetin, hogere prijzen zijn eigenlijk goed, Oekraïne heeft prioriteit boven Amerika zelf, oh en doe voor altijd je mondmasker maar voor en laat je 2-jarige koter inenten voor Covid-19 en vervolgens hun geslacht kiezen.

Trust the science Establishment!
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2022 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
Het is vooral infantiel om je emoties zo de boventoon te laten voeren.
[..]
Tja, het zit bij sommigen mensen allemaal erg diep. Wat een logisch gevolg is als je je de hele dag al die psy-ops uit de MSM laat voorschotelen. En dan wordt op een gegeven moment emotie de raadgever, en dan krijg je zo'n hekel aan Rusland, dat een directe confrontatie, om Poetin dit alles even betaald te zetten, wel als muziek in de oren klinkt. Maar zoals we weten is emotie een enorm slechte raadgever. Het is daarom ook belangrijk soms wat afstand te nemen van alle berichtgeving over de oorlog.
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou aan wat Democratische kiezers eens vragen de keus te maken tussen Trump of Poetin. Ik weet zeker dat er dan ook genoeg voor Poetin kiezen. Het is natuurlijk ook geen rare vraag om te beginnen. Als nu de vraagstelling was, in lijn met de oorlog in Oekraïne, 'Zelenskyy of Poetin?' was dit nog logisch. Maar waarom kiezen tussen Poetin en een Amerikaanse politicus?
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is mij inderdaad ook al eerder opgevallen. Een flink aantal links en progressieve mensen die uitgesproken pro-Oekraïne, Rusland kapot willen en het liefst ook zien dat de NAVO zich met deze oorlog zou gaan bemoeien. Het benadrukt wederom de temperamentvolle aard van dit type mens.

Zij bekijken die oorlog voornamelijk vanuit emotie, en hebben daarom het gevoel hebben dat het verschrikkelijk 'oneerlijk' is wat er gebeurd. Hierdoor creëer je al snel een zwart-wit beeld van 'goed' tegen 'slecht'. En omdat Oekraïne in de MSM dan ook nog vaak wordt afgeschilderd als onderdeel van het Westen, voelt het voor velen alsof eigenlijk wij in oorlog zijn met Rusland. De enige conclusie die er dan rest is doorgaan tot het einde, al wordt het de totale ondergang van de wereld. Rusland en Poetin zullen en moeten kapot.

Men omarmd dan ook nog eens allerlei waanideeën, bijvoorbeeld dat Rusland ook andere landen zou willen binnenvallen. Iets waar natuurlijk helemaal geen aanwijzingen voor zijn.

En zo'n wereldbeeld, zonder enige nuance of mogelijkheid tot afstand nemen, is behoorlijk zorgwekkend te noemen. Immers, elk weldenkend mens kan tot de conclusie kan komen dat met een megalomane dictator als Poetin, een constant gevaar op escalatie alles behalve wenselijk is. Maar men zit zo diep in de eigen fuik en is zo emotioneel betrokken bij deze oorlog. Een dergelijk inzicht is gewoon niet meer mogelijk.
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Niet alles is mainstream media (MSM), dat betreft voornamelijk de 'traditionele' media die door veel mensen worden gevolgd. In Nederland dus bijvoorbeeld de Volkskrant, Telegraaf, NRC, NOS etc. Alternatieve media onderscheiden zich van veel mainstream media door andere onderwerpen te belichten of een ander perspectief te bieden op de onderwerpen die worden besproken in de MSM.

Wat je de afgelopen jaren hebt gezien is dat veel MSM omroepen hun informatieverstrekking op een nogal selectieve wijze kiezen langs de lijnen van voornamelijk progressief/woke gedachtegoed. Mensen aan de rechterkant van het politieke spectrum merken deze trend op en benoemen het.
[..]
Ik heb het gevoel dat je hier wat aan het projecteren bent. Laten we eens even kijken namelijk: geklaag over ongelijkheid, geklaag over vermeende misinformatie mbt Covid-19 en vaccinaties, geklaag over vermeende discriminatie en racisme, geklaag over Rusland en Poetin, geklaag over vermeende homofobie en transfobie, geklaag over vermeend seksisme en ongelijke uitkomsten op de arbeidsvloer en dan vergeet ik natuurlijk nog het hysterische geklaag over de vermeende ernst van klimaatverandering.

Met deze opsomming benoem ik laten we zeggen 80% van alle onderwerpen die er de afgelopen maanden op de voorpagina's staan van veel gerenommeerde MSM. Maar het probleem ligt bij rechtse mensen die heel veel klagen? Hmm, dat klinkt wat tegenstrijdig, want veel mensen aan de rechterflank van het politieke spectrum zijn niet of in mindere mate met het gros van deze onderwerpen bezig.
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is inderdaad opmerkelijk om te aanschouwen hoe diep sommigen in die materie zitten. Je zit ze hier op FOK! ook al totaal schuimbekkend zodra iemand niet het door hun gewenste narratief deelt. Voornamelijk mbt Covid-19 en de oorlog in Oekraïne is dit soms zorgwekkend om te zien.

Zij zien bepaalde journalisten, politici of technocraten ook als een soort orakels, daar nemen ze alles blind van aan. En zodra dit dan wordt benoemd, dan begint men het meteen te ontkennen. Dat is ook zo'n hilarische zet.
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat hij op manier een bovenliggende hand heeft natuurlijk. Het leger van Rusland is alles behalve indrukwekkend. We hebben ook aan de eerdere eisen kunnen zien dat het Rusland voornamelijk gaat om een neutraliteit van Oekraïne en de Oostelijke regio van het land. Het idee dat Poetin eigenlijk heel Oekraïne wil opslokken en vervolgens nog even half Europa is een een drogredenering die sommigen voor zichzelf hebben gecreëerd om op basis daarvan het uitgangspunt te kunnen verdedigen dat Rusland militair moet worden verslagen (wat nooit gaat lukken).

Rusland zal vooral iets willen kunnen presteren richting de eigen burgers als een zogenaamde 'overwinning'. Neutraliteit Oekraïne en wellicht een deel van de Donbas (dat zou ook een apart land kunnen worden) valt in die categorie.
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zie hem hier eerlijk gezegd niet geilen op zijn onberekenbaarheid. De NAVO moet zich ook enorm uitkijken want hoe meer inmengingen er is van NAVO-landen, hoe meer kans op escalatie. Daar hoef je geen Poetin voor te zijn om dit te concluderen. Zoveel mensen in het Westen zeggen dit. En zoals al aangegeven in de post hierboven, Oekraïne is geen lid van de NAVO, dit is geen nieuwe wereldoorlog waard. Mensen lijken zich niet te beseffen wat een escalatie voor mogelijke gevolgen heeft.

Waarom moet heel Europa of heel de wereld in gevaar worden gebracht vanwege deze situatie? Ik begrijp dat oprecht niet. Alsof Oekraïne de heilige graal van dit aardoppervlak is, dat koste wat het koste verdedigd moet worden. Zelfs door een alliantie waar het helemaal geen onderdeel van uitmaakt.

Gaan we ook eenzelfde scenario krijgen als bijvoorbeeld Taiwan straks een keer wordt binnengevallen door China? Iets dat ook al jarenlang in de lijn der verwachting ligt.
pi_220937977
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Duseen Nexit?
Nee, we gaan samen ten onder. Een voor allen, allen voor een. En je kan het ook alleen doen als je wil. Zie Polen.
pi_220937980
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:00 schreef HowardRoark het volgende:

Zoals Markuszower voorstelde?
  maandag 1 juni 2026 @ 20:32:05 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220938056
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Zoals Markuszower voorstelde?
Nee hoor, die had het over 'zoveel mogelijk' geweld. Dat lijkt mij niet wenselijk. Tegenhouden doe je in eerste instantie door een onoverbrugbare barrière te creëren. Denk bijvoorbeeld aan de grens bij Polen waar men ook het leger inzet om deze te beschermen. Polen gebruikt pas geweld als migranten dit zelf ook doen, zoals afgelopen jaar toen er een Poolse militair was omgekomen omdat hij was aangevallen door een migrant met een mes, toen is erg geschoten door het Poolse leger.

Er zijn overigens wel meer voorbeelden van migranten die zich door de grens heen proberen te dringen daar, maar die kun je gewoon arresteren en vervolgens erbuiten weer uitzetten.
pi_220938066
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, die had het over 'zoveel mogelijk' geweld. Dat lijkt mij niet wenselijk. Tegenhouden doe je in eerste instantie door een onoverbrugbare barrière te creëren. Denk bijvoorbeeld aan de grens bij Polen waar men ook het leger inzet om deze te beschermen. Polen gebruikt pas geweld als migranten dit zelf ook doen, zoals afgelopen jaar toen er een Poolse militair was omgekomen omdat hij was aangevallen door een migrant met een mes, toen is erg geschoten door het Poolse leger.
Apart.

Want als Netanyahu zoveel mogelijk geweld gebruikt keur je dat niet af. Bij Markuszower wel?
  maandag 1 juni 2026 @ 20:36:07 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220938090
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Apart.

Want als Netanyahu zoveel mogelijk geweld gebruikt keur je dat niet af. Bij Markuszower wel?
Ik vind niet dat Israël 'zoveel mogelijk' geweld gebruikt. Israël houdt zich nog enorm in. Op enkele onnodige incidenten na, vind de aanpak van Israël behoorlijk gepast gezien het brute Palestijnse terrorisme waar de oorlog daar mee is begonnen.
pi_220938092
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Als men alle bedreigden deed bewapenen, zou men het door rechts gewenste resultaat hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')